Vanaf welke leeftijd baby op bij oudere broers/zussen op kamer op reis?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door humptydumpty, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Tot nu toe hebben we op vakantie altijd gescheiden kamers voor onze draakjes geregeld, omdat we bang waren dat ze elkaar wakker zouden houden. Echter, ik wil dit niet tot in de lengte der dagen blijven doen, want gratis is het natuurlijk niet ;). We zitten nu te twijfelen of we voor onze vakantie aankomende zomer nou weer twee aparte kamers voor hen moeten boeken of het eens samen op een kamer moeten proberen. De jongste zal dan ongeveer 20 maanden zijn (de oudste 4,5). Aan de ene kant vind ik dat het maar eens moet kunnen, aan de andere kant ben ik bang dat we dan onze complete vakantie verpesten en straks met twee slapeloze zombietjes zitten. De jongste wordt nog steeds af en toe wakker en slaapt helaas best licht. Het grootste probleem is misschien nog wel dat ze héél vroeg wakker wordt, terwijl de oudste haar slaap echt wel nodig heeft. De jongste maakt namelijk een stuk kortere nachten dan de oudste en ik vrees dat hier in een paar maanden tijd geen enorme verbetering in zal komen (dit is altijd al zo geweest).

Vanaf welke leeftijd ging jullie dreumes/baby bij de oudste op de kamer op vakantie als ze dit thuis niet gewend waren?

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Vanaf mijn zoontje 6 maanden is, zus is dan wel 7,5.
    wij gaan regelmatig weekendjes weg.
    hier gaat dat prima!

Al heb ik wel 2 uitslapers :)

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wij hebben exact hetzelfde probleem. En ja, ik zal tot in lengte der dagen aparte kamers regelen. Zolang de jongste niet "fatsoenlijk" slaapt. Dat is me het geld wel waard.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier eigenlijk gelijk bij elkaar gelegd. ik had zoiets van ach we zien het wel anders schuif ik het camping bedje de woonkamer in. Maar ging eigenlijk super goed en dat terwijl zoon de eerste dagen beetje van slag was door de reis en alle indrukken.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 13 maanden sliepen onze kids een maand lang bij elkaar op de kamer tijdens een vakantie. De jongste is nogsteeds een vroege vogel, de oudste kan als we geluk hebben wel uitslapen. Ik zorg dus dat de jongste als hij wakker is, wel altijd bij ons komt, maar niet meer op de slaapkamer. Dan doe ik haar kamer deur dicht. Hij word in de nacht ook vaak wel wakker maar daar merkt ze niets van.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier schuiven we ook gewoon het campingbedje in de woonkamer :) Dat ging met één nog wel; maar ik kan me niet voorstellen dat we elke vakantie een paar honderd euro extra neertellen voor een slaapkamer voor één van onze kleintjes. We zijn daar veel te gierig voor dat het ons dat niet waard is.

Verleden jaar hebben we een huisje gehuurd voor 2 weken met 1 slaapkamer en rond 20:00 het campingbedje in onze slaapkamer gezet zodat wij 's avonds nog even lekker in de woonkamer van onze vakantie konden genieten en toen wij naar bed gingen een paar uur later; hebben we met zijn tweeën zo stil mogelijk het bedje opgetild en in de woonkamer gezet zodat wij konden slapen. Ons kind sliep gewoon door.

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij gaan elk jaar met de caravan. Aankomende zomer liggen ze gewoon samen in 1 groot bed.
    Wil het niet dan slapen we beide met een van de kinderen.

8. veense

veense Niet meer actief

wij slapen altijd met ons drieen (nu vieren) in een hotelkamer.
    Maar ik zou de oudste en jongste gerust bij elkaar leggen (dochter 9,5 jaar, zoon 9,5 maanden :) ). Gezien het leeftijdsverschil is dit wel verantwoord...

Deel Deze Pagina