Woningruil..

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 28 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Heeft er iemand ervaring met woningruil?

Dit is eigenlijk onze enige optie om te kunnen verhuizen naar waar ik vandaan kom.
    We wonen nu in een dorpje zo'n 25 minuten rijden van waar ik vandaan kom. Ook 25 minuten van waar mijn man vandaan komt, maar dan weer de andere kant op. We zijn hier eigenlijk toevallig gestrand.
    Ik wil dolgraag terug, maar met 9 jaar inschrijftijd kom je gewoon nergens helaas. Kopen is echt geen optie.. we hebben geen eigen geld, en lenen kan ook niet.
    Dus.. Woningruil is de enige optie. En op facebook heb ik al allerlei advertenties staan. Ook op woningruil.nl. Wel reacties gehad, maar meestal van mensen die niet goed lezen. 1x een afspraak, maar net daarvoor zei ze af omdat ze het toch te ver vond:(
    Vrije sector is voor ons ook geen optie. Eigenlijk zitten wij dus vast hier. En het is niet zo dat we hier vreselijk wonen.. integendeel! Eigenlijk wonen we heerlijk, alles op zeer korte loopafstand. Nieuwbouw, zonnepanelen.. maar toch wil ik terug en ben bereid wat in te leveren (stom gevoel:confused:).

Hoelang duurde het voor dat jullie woningruil vonden?
    Iemand tips?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.886
    8.517
    113
    Vrouw
    Wij hebben er ook naar gekeken maar tot nu toe nog geen concrete opties...

3. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    wij zijn ook al een tijdje aan het kijken voor woningruil . alleen is het hier zo dat je een zeer goede reden moet hebben om te mogen ruilen. Wij wonen op dit moment in een wijk die wij niet fijn vinden. ook is de school van de kinderen op een te grote afstand. ik moet hun elke dag met de auto naar school brengen omdat ik niet kan fietsen vanwege mijn handicap. binnenkort word ik geopereerd en dan kan ik zeker 6 tot 12 maanden niet auto rijden dus dat is een probleem. voor huren hebben we nog niet genoeg inschrijftijd en kopen is voor ons niet mogelijk. ook particulier huren is niet mogelijk dus zitten we net zoals jullie vast.

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wat raar dat je daar een goede reden voor moet hebben. Dat moet je toch lekker zelf weten? En wat vervelend zo zeg..

Je moet echt geluk hebben met woningruil.. Onze buren hadden heel snel een woningruil. Zij woonde op de hoek naast ons, dat was vrije sector. Zijn bedrijf ging al snel failliet en ze konden het niet meer betalen. Ze zijn een dorp verderop gaan wonen, en hiernaast is een groot gezin in gekomen.

Ik vind het eigenlijk te belachelijk dat in sommige steden de wachttijd gewoon 13/14 jaar is. Ik ben 30 eer ik misschien recht heb op een woning in mijn oude woonplaats. Woonjaren samenvoegen mag ook niet meer, dan zouden we 18 jaar hebben.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Als er zo lange wachttijd is, kan het unfair zijn dat er mensen van woning ruilen.
    Ook kan het zijn dat voor gewilde huizen, er zo bedragen kunnen worden afgesproken dat je je huis op die manier “verkoopt”.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik snap je bericht niet helemaal denk ik.
    Hoezo is het unfair als mensen van woning ruilen? Dat is voor veel mensen de enige optie nog. Het is unfair dat de wachtlijsten zo lang zijn.. Het is unfair dat wij niet kunnen kopen. We betalen bijna 700 aan huur.
    En bedragen afspreken? Heb t nog niet gehoord. Ik heb alleen 1 advertentie van iemand zien staan die 2000 als beloning geeft:eek:

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.233
    1.876
    113
    Hmm ja ruilen willen wij ook wel ja.
    Of gewoon snel verhuizen.

Dochter zit nu op een school 15 min hier vandaan wil wel wat dichterbij.
    Van de 200 reacties zitten we nu op de helft lang leven de sloop.
    Der gaan hier een antal flats tegen de vlakte. nog zoon 500 woningen dud weinig kans dus.

Moet wel zeggen maar dat is mijn mening dat je oude mensen niet moet verkassen maar ik weet ook dat die juist de grotere woningen hebben.
    Hier onder een vrouw alleen 6 kamers.
    Vind het wel jammer maar geduld hebben.

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Als je zelf een persoon kan voordragen voor je huurhuis te huren, dan komt daar vanzelf een handel in. Zeker met de betaalbare huurhuizen tekort.

Unfair, stel je voor. Jij wacht al 10 jaar op zo woning in een bepaalde straat. Je staat eindelijk bovenaan de lijst. Er komt een woning vrij, maar deze wordt geruild. Dan vind jij het niet eerlijk.

En ik ben het helemaal met je eens, dat het ramp is met het vinden van een betaalbare huurwoning! Enige oplossing is bijbouwen van betaalbare huurwoningen of leegstaande kantoorgebouwen ombouwen tot betaalbare huur appartementen.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Het is vaak ook een kostenplaatje.
    De ouderen hebben een veel lagere huur als ze erg lang huren. Ter vergelijking in dezelfde straat, wij betalen €695. De ouderen net €310.
    Als ze verhuizen, dan gaat de huur omhoog met ruim €300 voor een kleinere woning. En dat is het probleem!

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier zijn wij ook bezig. Ik woon in Amsterdam en wil ook hier blijven alleen wil naar een buurt met winkels en scholen. School van dochter is op 15-20 min loopafstand. Dichtsbijzijnde supermarkt 10 min lopen. Ik woon wel dichtbij station dus dus mensen willen wel ruilen alleen ik wil een ruimere huis. Is echt ingewikkeld

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.233
    1.876
    113
    Maar ruil woningen komen niet op de huur site.
    Wa d de dag dat je overgaat neem je de huur over en heb je geen dubbele lasten.

En je hebt toestemming nodig en die krijg je ook niet altijd.
    Zo was er een colega die had een mooie woning gevonden alleen die andere persoon mocht niet ruilen omdat ze klachten had voor overlast maken.
    Dus dan gat het niet door.

Als je wel mag dan laat je ook vast zetten waneer je gaat om zo problemen te verkomen.

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik heb al veel reacties gehad van mensen die ons huis wel zouden willen huren. Alleen hadden ze geen woning voor mij terug. Ik huur nu bij een andere woningcorporatie dan waar ik heen wil..

-
    Inderdaad. Woningen van mensen die willen ruilen komen niet op de site te staan. Dat heeft dus niets met duur van inschrijftijd oid te maken.

Wij zorgen gelukkig niet voor overlast oid haha.. dus denk niet dat wij eventueel geweigerd zouden worden.
    Het is gewoon heel moeilijk iemand te vinden die van een groot dorp naar een kleiner dorp wilt, 25 minuten rijden, minder voorzieningen, en het is van oorsprong een gelovig dorp. Raar of niet, er zijn mensen die daar op af haken. En dat is jammer.

Ik snap ook dat sommige mensen niet willen verhuizen vanwege huur etc. Maar idd veel oudere houden een grote gezinswoning bezet in hun eentje. Het is zo krom. Zo ook een oude vriendin van mijn moeder, kwam in een klein huurhuis terecht toen ze alleenstaand werd. Inmiddels al heel lang een nieuwe man erbij, 2 kinderen erbij die inmiddels pubers zijn, hij een super goed betaalde baan, zij inmiddels ook.. maar ze willen niet weg. Kinderen zijn er opgegroeid, school in de buurt etc etc. Ik snap het wel, maar het is zo krom! Zij kunnen een prachtig huis kopen, en dat gaan ze pas doen als de kinderen de deur uit zijn:confused:

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Waarom kan een hypotheek niet?
    In veel gevallen word er vaak gedacht dat t niet kan en kan het dus wel :)

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    We hebben nu sowieso flink wat eigen geld nodig, en dat hebben we niet. Ook lenen van familie oid zit er aan beide kanten niet in helaas:(
    En mijn man verdient op dit moment nog niet eens modaalo_O

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Wij hebben een huis gekocht zonder eigen geld. (Ja 500 euro voor de bouwtechnische keuring verder niks.)

16. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.886
    8.517
    113
    Vrouw
    Was dat recent?

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    1,5 jaar geleden :)

18. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.886
    8.517
    113
    Vrouw
    Vanaf 1 januari moeten alle k.k zelf betaald worden begreep ik? In ons geval zou dat ongeveer 6000 euro zijn.. dus dat wordt nog even door sparen.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    O dat is dan best zuur.
    Ik weet wel dat de hypotheekadviseur heeft zitten puzzelen die kosten in de hypotheek onder te brengen (heb er weinig verstand van alleen t eindresultaat telt Haha )

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.886
    8.517
    113
    Vrouw
    Dat schijnt niet meer te kunnen helaas.

Deel Deze Pagina