Hoi meiden, Wij hebben 2 maanden geleden besloten om voor een 2e kindje te gaan. Deze maand voor het eerst geprobeerd. Maar wat ik nu moeilijk vind...hoe doen jullie dat met drinken? Ik drink zelf nl. altijd een wijntje bij het eten (als we uit eten gaan). Nu ga ik a.s. zaterdag met een vriendin winkelen en uit eten. Moet ik nu wel of niet een wijntje drinken bij het eten? Ik kan pas over 3 weken een test doen, dus ik weet niet of ik zwanger ben. Maar moet ik dit nu wel of niet doen? Als ik niet drink valt het meteen op. Zou het kwaad kunnen als ik zwanger zou zijn? Ook heb ik dit probleem met een etentje van mijn werk over 3 weken.... Bij mijn dochter was ik onverwachts zwanger dus toen had ik dit 'probleem' niet.
Ik drink alleen wat in de periode van m'n ongie en de dagen erna tot m'n eisprong. Na m'n eisprong drink ik niks meer totdat ik weer ongie ben of helemaal niet ongie word dan drink ik 9 maanden niet meer
Hier drink ik ook alleen af en toe een glaasje tijdens mijn ongiweek. Daarna drink ik niet meer. (En mocht ik zwanger zijn, dan drink ik ook 9 maanden lang niet meer.)
Ik ben best onregelmatig ongesteld. Dus ik weet dat allemaal niet precies wanneer wat is. Zouden jullie wel 1 glaasje wijn drinken als jullie mij waren?
Oh ja, als ik zwanger ben drink ik uiteraard ook helemaal niets. Maar ik weet natuurlijk niet hoe lang het duurt en als ik niet drink dan valt het echt meteen op. (niet dat ik alcoholist ben ofzo hoor )
Volgens mij kan de alcohol in jouw lichaam de foetus in dat allereerste stadium nog niet bereiken. Dus tot je overtijd bent en kunt testen kan een glaasje alcohol niet zoveel kwaad. Ik heb me door een arts laten uitleggen dat het moment waarop je constateert dat je zwanger bent (en dan niet weken wachten met testen uiteraard - alsof we dat zouden doen ) vroeg genoeg is om de alcohol helemaal te laten staan.
idd mijn vriendin heeft dit gevraagd aan haar verloskundige en die zei dat er in de tijd tot je overtijd bent zeker nog geen bloedband is dus je kindje krijgt daar niets van mee hoor.
ok! Dus pas op het punt dat ik een positieve test in mijn handen heb moet ik stoppen met wijn drinken. Daarvoor kan het echt geen kwaad?
vanaf mijn ongie tot mijn eisprong eet en drink ik wat ik wil en na de eisprong dan ben ik daar bewuster mee bezig en laat ik bepaalde dingen staan.
Nee het kan geen kwaad je placenta is dan nog niet gevormt er is dus ook geen bloedband Er komt dus geen alcohol bij het ongeboren kind. De cellen delen zich wel in razend tempo maar er is nog geen placenta
Gewoon een wijntje bestellen en als je eraan tipt zeggen dat ie niet lekker is, en dan gelijk overgaan op een warme chocomel, daar had je net iets meer zin in
gewoon 1 wijntje kan geen kwaad hoor, ook niet als je weet dat je zwanger bent. zeker niet bij het eten!
Dat ene wijntje kan geen kwaad denk ik. Als je liever niet drinkt, kun je altijd nog zeggen dat je bijv. last van je maag hebt of een antibioticakuur hebt en je geen alcohol mag.
Ik drink niet dus dat is lekker makkelijk! haha. Maar ik zou helemaal niet drinken om gewoon alles uit te sluiten, maar eht lijkt me ook vreemd dat iemand omdat je neit drinkt gelijk aan een zwangerschap gaat denken.
Ik drink heel zelde maar dus nu ik weet dat ik bezig ben met proberen zwanger te raken drink ik helemaal niks. Ook met eten let ik al op geen rood vlees enzo maar ja dat is dan weer de overdreven kant van mij
Het klopt inderdaad dat je pas dezelfde bloedbaan met je kindje hebt als je test aangeeft dat je zwanger bent. Dit is 2 weken na de bevruchting... Ik let wel op dat ik niet absurd veel drink, maar ik drink ook gewoon lekker een biertje/wijntje op zn tijd. Straks mag het lang genoeg niet. Aan mij zouden ze trouwens ook meteen merken als ik niet drink. Normaal is het voor mij geen feestje zonder alcohol, hihi! 2 weken geleden moest ik rijden dus ik dronk niet en er werd meteen aan mij gevraagd of ik zwanger was... uhm neeee (zou wel willen, maar dat weten zij niet)!
Dit had ik laats dus ook op het werk we hadden het ergens over en toen zei een collega ben je soms zwanger. Zeg ik ook nog met mijn domme kop was het maar waar Gelukkig was er verder niemand bij