Om de 10 minuten gillend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Joris wordt overdag sinds gisteren om de 10 minuten gillend wakker...
    iemand enig idee wat het kan zijn. hij is nu 19,5 week (maar ik 1,5 week te laat geboren, dus een sprongetje zou hij toch al echt gehad moeten hebben?).

Hij heeft medicatie voor reflux, inbakeren is gestopt en dat gaat eigenlijk goed. Dus er is iets anders aan de hand.

Hij wordt zo weer super oververmoeid....ik loop er om de 5 minuten heen als hij huilt, maar ik krijg hij dan zo moeilijk tot niet in slaap, zo nu ook. Hij huilt flink. Kan er moedeloos van worden...
    Hij was vanmorgen om 6.00 uur wakker en heeft vanaf 6 uur nog geen 15 minuten geslapen. En dan net als hij stil wordt en in slaap valt,wordt hij weer gillend wakker.

Geen koorts, drinkt zijn flessen super slecht, slaap in het begin van de avond ook onrustig, de nacht redelijk goed.

Ideeen?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Misschien zijn er wel tandjes op komst?

En ik las ergens dat je wilde starten met rijstebloem, ik weet niet of je dat gedaan hebt, maar dan zou het ook buikpijn kunnen zijn, kindjes met koemelkallergie kunnen erg heftig reageren op rijstebloem...

Wanneer is de medicatie voor de reflux voor het laatst aangepast naar zijn gewicht?

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik ben niet gestart met de rijstebloem, ik durf het nog niet, ik wacht tot na de provocatietest...

De medicatie... op zijn gewicht niet, maar die werkt goed, zou raar zijn als het ineens veranderd toch?

Een sprong zou toch erg laat zijn met 21 weken of denk je dat het ook nog kan?

En tandjes, ik kijk elke dag in zijn mondje en zie niks.
    Hij wordt alleen onrustig in bed. Hij wil slapen, maar ligt dan te draaien niet normaal en dan in zijn slaap ineens hard gillen en huilen.

Zijn bed staat schuin, zijn box niet. En in de box huilt hij niet is hij super vrolijk. Ik heb hem er nu uitgehaald. Hij heeft 1 uur in bed gelegen waarvan nog geen 2x 10 minuten geslapen. Hij is meteen vrolijk als je hem eruit haalt. Hij ligt nu actief in de box te spelen, alleen...

Ik snap het gewoon niet, ik weet niet wat er nu weer is.
    (ik dacht net alles een beetje op de rails te hebben)

4. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

30 mei 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een sprong kan best hoor. De 19 weken sprong kan wel een paar weken duren!
    En de weken die het boek noemt, zijn indicaties natuurlijk.
    Hopen dat het gauw overgaat!

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zou best wel eens een sprong kunnen zijn! Hier heeft die ook weken geduurd! En net als je denkt dat je het weer op de rails hebt, komt er weer een nieuwe :D

wat betreft de Rijstebloem: ik zou er ook niet mee beginnen. Zoals Mango al zei (en ze heeft mij ook weten te overtuigen) is dat voor kindjes met KMA dat anders kan uitpakken. Lucas heeft het 2 dagen gehad en dan de halve hoeveelheid dan normaal en was er helemaal verstopt van. Dat heeft 4 dagen geduurd voordat het weer normaal was. Bovendien heeft het echt 0,0 toegevoegde waarde...wist ik ook niet hoor!
    Ik zou de provocatie testen afwachten en dan idd pas beginnen met bijvoeding enz. Lucas is nu bijna 6 maanden en nu pas gaan wij beginnen (a.s. zaterdag met wortel)...

Heel veel sterkte en succes want jullie hebben je portie ook al wel gehad de afgelopen maanden!

6. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ja de rijstebloem doe ik niet.

Is wortel het beste om mee te beginnen?

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    kan, maar mag ook iets anders zijn hoor!

Wij hebben van de dietiste een hele lijst gekregen. Ik begin eerst met enkele groentes en daarna pas fruit.
    Maar dingen als aardbei, kiwi, tomaat, citrusfruit mag Lucas niet hebben tot 1 jaar. (maar hij mag veel meer niet hebben)
    Wortel, sperzieboontjes, bloemkool, courgette, aubergine zijn allemaal goed om mee te beginnen.

Deel Deze Pagina