Om de 3 à 4 uur wakker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aykietje, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Zoals jullie al kunnen lezen word ik dus 's nachts om de drie à vier uur wakker. Ik moet minsens 2 keer per nacht naar de toilet en soms is het nog veel meer. Ik kan mijn horloge bijna gelijkstellen, eerste keer om 01:30 uur een tweede keer om 05:00 uur. Als ik wat pech heb er tussendoor ook nog een paar keer. Het lijkt wel of mijn lichaam me nu al gewoon aan het maken is om 's nachts de kleine te voeden. Nadeel is dat ik niet meer door slaap en 's morgens helemaal niet uitgeslapen ben. Zijn er nog die dit hebben?

Ik probeer 's avonds niet te veel meer te drinken maar dat helpt dus niet.

2. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik sluit me toch aan bij jou..
    Heb het hier al 2 weken over met mijn vriend.
    2x per nacht er zeker uit...
    2:00 en om 4:30 sta ik weer naast me bed.
    En dan gaat om 6:20 weer de wekken om er echt uit te gaan en dan ben je gewoon helemaal op.

Minder drinken werkte bij mij ook niet...
    later naar bed gaan ook niet.
    Eerder naar bed ook niet... hihih dus heb me er bij neer gelegd

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb het precies zo, helaas

4. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Jaa ik ken het.... ik probeerde ook niet meer te drinken voordat ik ging slapen maar dat helpt dus inderdaad niets.
    Ik heb er zeker ook al 2 maanden last van en ik kan ook de klok erop gelijk zetten wanneer ik er 's nachts uit moet.
    Zeker wel tussen 1.30 /2.00 uur en dan nog een keer tussen 4.00/4.30 uur en als ik pech heb, ga ik rond een uurtje of 7 nog een keer, want dan gaat de wekker van manlief en word ik ook automatisch wakker, waardoor ik gelijk weer moet plassen....
    Het is heel vervelend, vooral als je 's ochtends gewoon nog naar je werk moet..... dan ben je gebroken!
    Ik neem aan dat je ook nog geen verlof hebt dan?
    Ik zit nu in mijn verlof, in de afwacht-stand, en omdat ik 's nachts bijna geen oog dicht doe, ben ik verplicht van de VK om 's middags even een middagdutje te doen. Anders ga ik straks uitgeput de bevalling in....

1 voordeel zit er wel aan... ik ben in ieder geval al aan dat "nacht-ritme" gewend! hihi :)

5. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    hallo,

kan nog erger, ik moet er elke nacht elk anderhalf uur eruit om naar de toilet te gaan. ga ik niet en blijf ik liggen dan krijg ik mega buikpijn. dus krijg heel erg weinig nachtrust dus rust overdag wat meer (ben dan zo moe dat ik vanzelf wel in slaap val).

groetjes Daantje

6. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Wel grappig om te horen dat ik niet alleen ben, ik ben nog niet in verlof, maar ik werk maar halftijds, de dagen dat ik thuis ben kan ik 's middags inderdaad nog een dutje doen maar de dagen dat ik ga werken ben ik 's middags een wrak. Normaal ga ik in verlof op 18 juli gezien er op 31/7 een keizersnede gepland staat wegens een mannetje dat niet op de juiste plaats wel liggen ;) Nog even volhouden dus!

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb zoals gezegd dus ook last hiervan maar ik werk wel fulltime, met als gevolg dat ik 's avonds helemaal bekaf ben

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook last van!
    En als ik naast me bed sta moet ik ook rennen ook want dat kind zakt gelijk vol op me blaas :(

Maar jah het hoort er allemaal bij zeggen ze dan....

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik moet ook zo'n beetje ieder uur tot ieder anderhalf uur. Of ik nu drink of niet. Sommigen nachten drink ik dus ook veel omdat ik gewoon zooooo'n dorst heb! Maar ook als ik dat dus niet doe is het raak.
    2 nachten geleden werd ik pas na 3 uur wakker, dat was echt zoooo heerlijk :), echt een luxe :)
    maar ik heb ook 1 of 2 nachten gehad dat ik het uur niet eens haalde. Dat was echt verschrikkelijk. Maar oke, ook ik slaap heel wat uurtjes overdag, op advies/recept van de vlos ;)

10. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik werk dus ook full time...en ze moeten s avonds niet zeuren met mij.. hihihi.
    Als ik thuis kom dan is het iets in het huis doen.. eten maken en PLOF op de bank met voetjes de lucht in.
    En om 21:30 douchen en naar bed...
    Ben nu dus ook dood op... drm lekker met 6 weken het verlof in duiken...
    Afgelopen week heb ik elke dag over uren gemaakt
    Dus vind het ook wel prima..

11. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    ennnnn hier nog een die er last van heeft, Vannacht zelfs een keer of 5 eruit geweest om naar het toilet te gaan. pfffffff Maar meestal 2 a 3 keer en al bijna mijn hele zwangerschap. Maaaaaaaaaaar ja......... ;)

12. spawater

spawater Actief lid

14 mrt 2008
    120
    0
    0
    kantiene medewerker
    nieuwegein
    hey hey

ja ik ken het ook
    word soms er gewoon nog moeier van dan ik al was
    en dan lig je net lekker en dan moet je er weer uit brrr
    een keer een nacht lekker door slapen maar nee hoor

of je word wakker en denkt dat je heel wat heb ligen slaapen is het pas en uur later
    ook om gek van te worden

maar goed het hoord er bij en we weten waar voor we het doen

groetjes spawater

13. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Heb ik ook!

14. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik kom ook 2 keer wakker om te gaan plassen. en dan word ik nog eens wakker omdat manlief ligt te snurken als een beer, hij irritant doet met zijn elleboog ..:( en dan begrijpt hij niet dat ik moe en humeurig ben :(

15. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb het ook... als sinds ik zwanger ben :(
    Ik had/heb al een overactieve blaas dus 3x op een nacht gaan piesen is niets. Maar ook al hoef ik niet naar de wc, ik ben zeker 3x wakker, waarvan 1x echt klaarwakker. Dan doe ik de tv maar aan. Ben erg blij met Comedy Central. Nooit naar die zender gekeken, maar heb 's nachts tenminste ook nog een beetje lol als er iets leuks op is.

Ik werk ook fulltime, maar ik moet zeggen dat ik (na de eerste 3 maanden) niet meer moe ben geweest. Ook al slaap ik niet veel in vergelijking met voor ik zwanger was. Ik had altijd zeker zo'n 8/9 uur slaap nodig, nu kan ik het met 6/7 af en dan ben ik niet eens moe. Ik hoop dat dat ook zo blijft als de kleine er is :)

16. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik heb ergens gehoort dat er vaak een verband ligt tussen het snacht wakker worden in de zwangerschap en het wakker worden van de kleine als die er is.

mischien is het een idee om eens op te schrijven hoelaat jullie wakker worden en dat dan te vergelijken met de tijden als de klein wakker word voor voeding of zo.....

heb het zelf ook op geschreven en ik ben dus benieuwd of dit zo is.

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook ik heb er veel last van. ik drink na het eten nog een glas water en dan niet meer. dit helpt wel iets of wat.

18. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Heel herkenbaar! Ik moet er ook standaard 2 keer per nacht uit, al zowat de hele zwangerschap. Volgens de gyn ligt de tweeling ook echt op mijn blaas! Meestal moet ik rond 2.00/2.30 uur en om 4.00/4.30 uur. Als ik het allemaal zo lees, kan dit straks best het ritme zijn voor als de beebs er zijn.
    Voor het slapen gaan, ga ik ook altijd nog 2 keer naar de wc, maar daardoor moet ik niet minder plassen 's nachts. Ik heb me er ook bij neergelegd, maar wat zou ik toch eens graag 1 keer willen doorslapen! Dat zal nog wel wat maandjes duren, als de tweeling er eenmaal is, moet ik ook 's nachts aan het 'werk' met voeden e.d. ;)

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    klopt dat zijn straks waarschijnlijk de tijden dat je je kindje moet voeden. hier ook om 1 uur en 4 uur. enigste voordeel is dat ik nu zo weer terug het bed in kan, als je moet voeden dan ben je er snachts wat langer uit ;)

20. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Ik heb ook het geluk dat ik er 's nachts ook terug gemakkelijk inkan. Al moet ik mijn man wel dikwijls een duw geven omdat hij zo hard aan het snurken is. Eenmaal ik mijn draai gevonden heb door de zere bekken geraak ik makkelijk terug in slaap!

Deel Deze Pagina