Ik heb hulp nodig. Onze baby is 9 weken oud, drinkt nu pepti vanwege koemelkallergie maar krijg volgende week andere voeding. Al vamaf zijn geboorte is de fles een problewm. Slecht drinken, lang over doen, snel weer honger. Inmiddels weegt hij 5700 gram en mag hij dus volgens het gewicht 150 drinken. Hij drinkt nu 120 per fles maar in plaats van om de 4 uur blijft hij om de 3 uur eten alsof hij uitgehongerd is. Hierdoor drinkt hij uiteindelijk dus meer dan hij mag op een dag. Vanwege zijn koemelkallergie kan hij geen voeding voor hongerigw babys hebben, maar hoe gaan we dit oplossen?
Ik denk dat dit met de juiste voeding vanzelf goed komt. Zijn lichaam neemt wellicht niet alles goed op omdat hij niet goed tegen de melk kan. Ik zou de andere melk even afwachten. Loopt vanzelf wel los.
Om de 3 uur willen drinken is tot zeker 6 maand (en ook daarna) heel normaal gedrag. Je zou 8 kleinere flesjes kunnen proberen, met een kleiner speentje, zodat de zuigbehoefte wel wordt voldaan.
Ja qua tijd is 3 uur voorlopig ook prima hoor. Hier dronk ze tot 6 maanden nog elke 3 uur geloof ik. Tot er meer vaste voeding in ging.
Herkenbaar hoor, hier redden we soms de 3u niet eens Met al mijn meiden het geval geweest ook. Echter wel snelle, krachtige drinkers. Moet wel zeggen dat hier na 21u meer dan 3u tussen zit (4-6,5). Hongerige babyvoeding maakte bij de oudste overigens geen verschil, dus nooit meer geprobeerd. Maar wat al gezegd werd, misschien is het straks gewoon op de rit met de pepti.
Als er minder dan 120 in gaat dan drinkt hij om het uur. Dat hadden we al geprobeerd maar dat werkt helaas niet
Hij is de eerst forse eter zeg maar, en 3 uur is een indicatie want 2.5 uur past ook in meneer zijn straatje, 2 uur zelfs als hij niet geslapen heeft. Hij doet wel ruim een half uur over een fles dus het is niet dat hoj te snel drinkt en dan geen vol gevoel heeft
Deze dame dus ook, dit is mijn 1e die eens iets langzamer drinkt...iets...nog steeds binnen 15 min fles leeg. Wereld vergaat echt als je haar niet voedt, ontroostbaar is ze dan. Als het onder de 2,5u is maak ik 90+3, anders 120+4 . En ze is trouwens nog geen 5kg. Ik heb het maar wat losgelaten na de ervaring met de oudste. Ik maak kleine hongerige baby's Maar in het geval van jouw zoontje, zou het wel de allergie en een verminderde opname en daardoor minder vol gevoel kunnen zijn denk ik. Hopelijk gaat de pepti het verschil maken en anders gewoon je kindje volgen hoor.
Ik neem aan dat je het rekensommetje hebt gebruikt om te kijken hoeveel hij mag per fles. Echter is dit een richtlijn, dus als hij meer wil, zal dat niet gelijk een probleem zijn, zolang hij maar niet over de 30 schepjes per etmaal gaat. Mijn jongste zoon heeft ook altijd wel wat meer gedronken dan volgens het rekensommetje nodig zou zijn, het is gewoon een kleine hongerlap haha. En zoals @xxmoixx zegt kan het volgende week met de andere voeding weer beter gaan.
Ze hadden het hier over niet meer dan een liter per 24 uur. Dat red hij net, hij komt op 960ml. Ik hoop ook dat andere voeding beter gaat. Ze hebben bloed geprikt voor de allergie en zijn bloedwaardes en ik heb ze al gezien in zijn dossier dus ben benieuwd wat de arts er van gaat zeggen
Zowel de liter als de schepjes zijn achterhaald. Kijken naar je kindje, luisteren, rust en.regelmaat. Zijn het hongersignalen? Slaapt hij goed en genoeg? Je doet het top! En het wordt echt beter!
Zal hij niet minder snel honger hebben met grotere flesjes? Hier voorheen ook elke 3 uur honger met 120ml. Nu gewoon maar 5 flesjes van 180ml. Heeft ook geen honger meer tussendoor (die van mij is overigens wel ouder...). Maar even off topic: ik lees hier 15 minuten en een half uur over een fles. Die van mij drinkt binnen 5 minuten 180ml leeg met de kleinste flesspeen...
Ja hier ook altijd snelle drinkers hoor. Aan de borst max 10 en fles idd 5-10 min. Het zijn nu ook snelle eters dus zal wel bij ze horen.
TS geeft aan dat hij 120cc drinkt. En daar is ook helemaal niks mis mee. Lang over een fles doen is juist prima, veel natuurlijker en op die manier wordt er aan de zuigbehoefte voldaan. Snel een fles leegdrinken kan ook krampjes geven. Bedenk zelf maar hoe het voelt als je in een keer een groot glas drinken naar binnen klokt..
Ja 120 is natuurlijk ook prima! Dacht alleen: als de baby zo snel honger heeft mss is hij dan langer voldaan na een een grotere fles. Maar ben zeker voorstander van vaker kleine flesjes! Wat betreft de snelheid, dit was meer dat ik dacht: jemig wat drinkt die van mij dan snel zeg! Niet dat langzaam slecht zou zijn. Idd juist beter voor de evt krampjes!