Hallo, Ik geef Kynan nog steeds BV, op verzoek. Ik denk zo' n 4 keer per dag, soms 5. Ik ben nu sinds een maand of 3 gestopt met de pil om mijn lichaam weer ' normaal' te laten worden zeg maar, en omdat ik me niet meer zo fijn voelde bij de hormonen met de pil. We gebruiken nu steeds condooms. Ik ben al een paar keer ongesteld geworden, na ongeveer 28 dagen steeds. Cyclus komt dus heel goed op gang. Als we nu straks voor een 2e kindje zouden gaan, ben ik dan nog steeds sterk verminderd vruchtbaar door de BV? Aangezien ik wel ongesteld word en dus gewoon een eisprong heb. Of valt er gewoon niks over te zeggen? 2e vraagje; hoe zit het met mijn BV als ik terug zwanger zou raken? Loopt dat normaal gezien erg terug, veranderd er veel? Of blijft alles ongeveer hetzelfde?
Dat je ongesteld wordt wil niet altijd zeggen dat je ook een eisprong hebt, het beste kan je dan een maandje temperaturen dan weet je het zeker. Het valt niet te zeggen of je voeding terug zou lopen bij een zwangerschap. Bij de meeste loopt het wel terug, een ander komt helemaal droog te staan en weer een ander merkt geen verschil met voor de zwangerschap. Wel vinden een hoop vrouwen het voeden wat minder prettig omdat de tepels vaak gevoeliger zijn.
Hier staat het een en ander uitgelegd. Ik heb het zelf nog niet gelezen. Als je zeker wilt weten of je weer vruchtbaar bent kun je het beste temperaturen z.n. met nfp. Hier op bv.com kun je er ook veel over lezen. Als je zwanger bent kan je bv idd sterk teruglopen. En voeden doet bij veel vrouwen pijn.
Oké, bedankt voor jullie antwoorden. En Nemo bedankt voor de link! Blijft afwachten dus . (Maar nu nog niet aan de orde hoor )
tot 6 mnd. en bij volledige bv is het geven van bv bijna net zo betrouwbaar als het gebruik van de pil... na die 6 mnd worden vaak ook de voedingen minder omdat vaak gestart wordt met bijvoeding en of er langere tijden tussen de voedingen zit, en is het geven van bv niet meer "betrouwbaar" als anticonceptie bij het volledig geven van bv wordt de eisprong geremd zoals ook gebeurd met de pil, maar als jij al een paar keer ongesteld bent geweest zal waarschijnlijk ook je eisprong wel weer zo goed als "normaal" zijn.... succes in ieder geval wanneer jullie besluiten voor een 2e te gaan... gr.smoekie
Dat tot 6 maanden bv net zo veilig is als de pil, dat is niet altijd zo. Er mag geloof ik max. 4 of 6 uur tussen de voedingen zitten, Eva slaapt regelmatig 8 of 10 uur door. Overdag komt ze dan wel vaak om de 2 uur. En zo zijn er nog wel meer dingen, je mag ook geen speentje gebruiken (volgens mij omdat je dan voedingen zou kunnen rekken en dat is dus niet de bedoeling).
Bv tot 6 maand is niet automatisch een anticonceptiemiddel. Je moet je dan houden aan bepaalde regels. Die methode heet de LAM methode.
Ik ken verschillende voorbeelden waarbij vrouwen zwanger zijn geraakt terwijl ze nog borstvoeding gaven. Zij dachten ook dat het geven van borstvoeding net zo betrouwbaar was als het slikken van de pil. Niet dus
daarom zeg ik ook bij "volledige" borstvoeding... wil je bv "gebruiken" als anticonceptie, mag je nog niet ongesteld zijn geweest. ... moet je volledige bv geven, en bij volledige borstvoeding bedoel ik dus voedingen om de 3-4 uur , bij het geven van bv wordt een bepaald hormoon aanmaakt dat de eisprong remt...er mag overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zitten, en 's nachts niet meer dan 6 uur... houd je je aan deze "regels" is het geven van bv dus een heel goed alternatief als anticonceptie...tegen de tijd dat de kleine 6 mnd is, (soms eerder) wordt vaak begonnen met bijvoeding, of krijgt de kleine minder voedingen dan zul je idd over moeten gaan op een andere manier van anticonceptie... bij jou heeft het dus zowieso geen zin om bv als anticonceptie te gebruiken omdat de kleine van jou doorslaapt, maar zoals ik al zei houdend aan een paar "regels" is het geven van bv een goed anticonceptiemiddel.... en ja er zullen er ongetwijfeld bij zijn die ondanks het geven van bv toch zwanger worden net zo goed als dat dat gebeurt bij vrouwen die de pil gebruiken (zoals ondergetekende).... maar of zij zich "bewust" waren van de "regels" tja dat weet ik niet het is ook geen "garantïe" net als dat niet gegeven kan worden met pilgebruik... er is altijd een klein percentage die ongeacht wel voorbehoedsmiddel er gebruikt worden toch zwanger wordt....
tuurlijk net zo goed als dat is tijdens pil gebruik, er zijn er genoeg die ondanks pilgebruik zwanger worden...zo ben ik de 2e x zwanger geworden.... maar als je je houd aan bepaalde "regels" is het geven van bv nagenoeg net zo betrouwbaar als het gebruik van de pil, maar ja dan moet je je dus wel aan de "regels" houden (lees je kind ) wbt aantal voedingen - tijdstippen ertussen nog niet ongesteld zijn geweest etc. etc
Ik dacht in eerste instantie dat je hiermee bedoelde: alleen maar borstvoeding (dus geen kunstvoeding of bijvoeding). Maar nu is het duidelijk
En je kind mag geen fopspeen gebruiken, ingebakerd worden enz... Er zijn aardig wat voorwaarden waar aan voldaan moet worden hoor, valt nog tegen. Maar hier help ik jou natuurlijk niet mee female Mag ik zo vrij zijn om te vragen wanneer jullie graag voor een 2e willen gaan? Als je het voor jezelf wilt houden is het ook prima, ben gewoon nogal nieuwsgierig van aard
Ik weet idd hoe het ongeveer zit met 'BV als anticonceptie' de eerste 6 maanden. (Hebben wij wel niet zo gedaan hoor, slikte toen gewoon de pil.) Ook al zou het betrouwbaar zijn, het zou mij denk ik niet echt een betrouwbaar gevoel geven. En bovendien had Kynan een speen, en sliep hij al meteen de 3e nacht door dus ging het sowieso niet. Teveel gedoe vind ik. @ Paprika; nieuwschierig mag hoor . Maar nee, we gaan nog niet voor een 2e kindje nu. Maar vroeg beide dingen me gewoon af, ook aangezien ik niet binnen een paar weken zal stoppen met BV geven. Kynan en ik vinden het allebei nog heerlijk, dus zal nog wel even doorgaan. En daarbij zijn we net verhuisd dus zitten nu in een heel drukke periode, dus beter even wachten. Maar het zal wel geen jaar meer duren voor we voor een tweede kindje gaan denk ik, vinden het allebei wel heel erg leuk!
Ik kan zeggen dat ik het geven van bv en zwanger zijn goed te combineren vind. Nadelen zijn idd wel minder bv bij mij en met periodes zeer gevoelige tepels. Nu is het nadeel dat we Liene niet meer zo goed kan kroelen op mijn schoot tijdens het eten, want de babybuik hangt 'in de weg'. Maar als we liggen gaat het wel, dus doen we dat maar.