Vanmorgen was ik bij het consultatiebureau omdat ons dochtertje na de geboorte is afgevallen en nu niet meer aankomt. Ze weegt nu 3140 gram en krijgt 7x 80cc flesvoeding. Ik maak haar voor elke voeding wakker. (behalve 's nachts, dan slaapt ze ongeveer 4,5 uur achter elkaar) Vaak valt ze dan halverwege de fles in slaap, geef ik haar een schone luier, drinkt ze wat en valt dan weer in slaap. Ze heeft dan soms niet alles op. De wijkverpleegkundigen gaven toen aan dat ik haar misschien om de 3.5 uur de fles moet gaan geven. Zodat ze Ik dacht nu zelf, misschien kan ik haar dan beter om de 4 uur 90 cc geven. Wat denkt u hiervan? Kan dit? Alvast bedankt voor het antwoorden.
Hallo, Ik zou je graag een goed advies willen geven, daarvoor heb ik eigenlijk nog wat meer gegevens nodig. Hoe oud is ze nu en welke variant voeding krijgt ze? Alvast bedankt, groetjes Femke
Bedankt voor de reactie. Ze is nu 11 dagen oud. Ze krijgt Nutrilon + 1 schepje Nutriton per fles (80cc) Ze is natuurlijk nog heel klein/jong. Maar omdat ze dit bij het consultatiebureau zeiden, kwam mijn vraag. Gr. Lineke
Hoi Lineke, Gemiddeld kan je rond de 600 ml geven. Wanneer je om de 4 uur een voeding geeft, kom je op 7 voedingen. Bedoel je met 90 ml, 90 ml water met 3 schepjes voeding en dan 10 ml eruit? Dan kom je totaal per 24 uur op 630 ml. Dit is op zich nog prima. Niet te veel, niet te weinig. Je kan kijken hoe dit voor haar bevalt. Vaak geven kindjes zelf heel goed aan wat ze wel/niet willen hebben. Groeten Angelique