Hallo, Mijn zoontje is nu 13 weken oud. Hij woog vorige week 6330 gram. Ben de borstvoeding af aan het bouwen en nu drinkt hij Nutrilon forte (in overleg met cb) met een schepje johannesbroodpitmeel tegen het spugen. Borstvoeding krijgt hij nog 1 tot 2x per dag, tot het helemaal afgebouwd is (ligt eraan hoeveel ik gekolfd heb, maar begint nu te weinig te worden). Dit is ong ons schema: 7:30 150cc +5 schepjes 10:30 150cc +5 13:30 150 cc bv 16:30 150 cc +5 19:30 150 cc bv 22:30 120 cc +4 Ong 4:00 120/150cc +4/5 Nu is mijn vraag; wat als de bv helemaal op is (verwacht na dit weekend al, komt nl nog amper iets uit) en hij nog om de 3 uur komt. Wordt dat niet teveel voeding? 180+6 aanbieden hebben we al eens geprobeerd maar krijgt hij meestal niet op. En ook daarmee blijft hij om de 3 uur komen. Hoe zorg ik ervoor dat jij om de 4 uur komt? Rekken hebben we geprobeerd maar dan huilt ie zich zo overstuur dat jij in slaap valt onder het drinken.
Hij mag 6 flessen van 150/5 per dag. Als ie s nachts ong 5-6 uur tussen laat kan hij overdag prima om de 3 uur drinken. Als hij nog echt 7-8 voedingen nodig heeft, zou ik toch proberen om je bv-productie op te krieken zodat je aan zijn behoefte kunt voldoen. Want hij zit al aan forte, dus meer ophoog kun je niet met kv, en dadelijk heb je een kindje dat krijst van honger omdat hij gewend is aan vaak drinken.
Bedankt voor je antwoord. Borstvoeding is zo goed als afgebouwd, stop ermee dus dat is helaas geen optie meer.