Hallo dames, Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil maar ik heb nog geen geluk gehad Hoelang moeten we nog geduld hebben? Gaat het ooit lukken? Dit zijn vragen die dagelijks door mijn hoofd spoken. Elke maand weer heb ik andere zwangerschapssymptomen en voelt het alsof ik door mijn eigen lichaam voor de gek gehouden wordt. Zijn er nog meer meiden die in ongeveer hetzelfde schuitje zitten? Ik hoor graag van jullie...
Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar ik vind het altijd zo verschrikkelijk als iemand graag wil, maar het niet wil lukken.. Dus even een knuffel!
Hoi jenny, Helaas herken ik het. Ben inmiddels 15 maanden geleden gestopt met de pil en door mijn redelijke korte cyclus in ronde 18. En er gebeurt niets. Heb alle onderzoeken gehad en er is alleen lichte endometriose uitgekomen wat een zwangerschap niet in de weg hoeft te staan. Dus we mogen het nog een jaar zelf proberen. Ook ik ben bang dat het nooit gaat lukken. Zelf vind ik het fijn om met meiden te kletsen die in hetzelfde schuitje zitten. En heb ik hier een groepje gevonden met meiden die al langer dan een jaar bezig zijn. Ik zie in je handtekening PCOS staan. Zit je inmiddels aan het spuiten?
Dikke knuf. Herken het volledig. Heb 4,5 jaar in dat zelfde schuitje gezeten. Duim voor jullie dat jullie geduld niet veel langer op de proef gesteld wordt.
Hoi Jenny, Hier ook ongeveer hetzelfde! Word er soms zo verdrietig van.. Man en ik hebben het er pas over gehad en gaan binnekort denk ik toch maar eens naar de huisarts.. Ergens voelt dat zo als falen :-s Maar er zit niks anders op, als je alles geprobeerd hebt wat je kan doen en dan nog word je niet zwanger dan maar vervolg stappen.. De wens word er zachtgezegt niet echt minder op! Die groeit alleen maar! Dikke knuffel!
Hey Jennie! Herkenbaar, wat rot dat jullie ook zo veel geduld moeten opbrengen. Hier wel 2 x gelukt, maar 2x mis gegaan. Laatste keer bij ongesteldheid meteen ha gebeld(kon ik niet meer terug) en nu 9 januari afspraak bij de gyn. Toevallig deze maand een vroege positieve ovu test, wie weet..... Zie bij jou dat er pcos is vastgesteld, nu dus ook in mmm. Aan de hormonen? Voor jou veel sterkte.
Hier ook hoor Jenny... Elke keer weer die teleurstelling, je opnieuw opladen voor een nieuwe ronde, de spanning en hoop, allemaal herkenbaar. Hier ook de stap gezet, over 3 weken naar de gyn. Praat/schrijf van je af, gedeeld smart is halve smart. Knuffel!
@kaas Wat lief, thanks! @ Meg Fijn om met iemand te kunnen kletsen die ongeveer net zo lang bezig is. Ik heb PCOS maar geen sterk afwijkende hormonen alleen cystes op mijn eierstokken de gyn heeft aangeraden vanwege mijn vrij regelmatige cyclus, leeftijd (26) en eerdere zwangerschap (miskraam) nog een jaar te proberen zonder spuiten en andere behandelingen, dit vind ik ook wel prettig. @MMMmeisje Bedankt, veel respect dat je zoveel geduld moest hebben gelukkig is het beloond... @chubbie ik herken helemaal wat je zegt, hier groeit de wens ook alleen maar. Ik kwam in aanraking met de gyn door de miskraam en de langdurige bloeding, anders was ik denk ik ook nog niet naar de huisarts gegaan in vindt die drempel ook vrij hoog. @lasas Wat fijn dat je volgende week bij gyn terecht kan. De gyn was bij mij wel positief, hij vertelde dat de bevruchting het moeilijkste deel is van zwanger worden, als je een miskraam hebt gehad hebben jij en je partner bewezen dat jullie ''het kunnen'' Ook is de kans op een tweede miskraam net zo groot als bij een vrouw die er nog nooit 1 gehad heeft. Dus niet per se groter. Dat vond ik wel een prettige gedachte en was een schrale troost na de miskraam. Ik ga 24 mei van dit jaar trouwen en hoop stiekem dat ik dat misschien met een mooi buikje zou doen...
Ik snap je gevoel heel goed , ben zelf ook 4,5 jaar aan het wachten. Komt allemaal goed.hoop hebben meer niet.
Hi Jenny, Hier ook al 1,5 jaar bezig. Telkens als er in mijn omgeving iemand zwanger wordt heb ik het heel erg moeilijk, maar na een paar dagen gaat t weer. Telkens de teleurstelling en spanningen en jezelf weer moeten opladen is het ergste vind ik. Ik kan er soms ook niet meer tegen. Tips heb ik helaas niet. We moeten gewoon door, zwanger of niet....
Heel herkenbaar! Ook al al ruim een jaar aan het wachten en een miskraam verder! Elke maand weer dat wachten en hopen, zo vermoeiend!! Maar ooit komt het goed, is mijn motto! Al is dat soms erg moeilijk om te blijven denken! Succes!
Wij zijn volgende maand een jaar bezig en een miskraam verder. Wel heb ik een onregelmatige en lange cyclus.. Ik zit nu in mijn 7e ronde. Ik hoop dat iedereen snel een positieve test in handen heeft en over 9 maanden een kleintje in de armen heeft! XX
Ja ik herken het helaas. Menstruatie is alweer aan het doorbreken, dus we gaan de 18e ronde in Heel erg frustrerend. Iedereen wordt maar zwanger om je heen, zelfs ongeplande zwangerschappen en wij willen zo graag maar het lukt maar niet. Er is trouwens al een kletsgroepje met nog meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Het topic: waarom lukt het niet om zwanger te worden (stukje naar beneden scrollen) en een clubje: onze wens.
Lieve Jenny en alle andere meiden, Bij mij heeft het precies 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk zwanger was. Bij mij en mijn man is alles goed, maar doordat het maar niet lukte was ik er gewoon van overtuigd dat ik nooit moeder zou worden. Maar precies de maand voordat we met iui zouden beginnen was het toch raak, na 24 maanden! Maar.... dit plezier was van korte duur want ik kreek een miskraam. Na het verdriet verwerkt te hebben geloofde ik erin dat ik weer zwanger kon raken en na 4 maanden was ik wonder boven wonder alweer zwanger! Ook al is het soms heel moeilijk, geef de moed niet op en probeer positief te blijven. Hopelijk is het snel raak meid.