Hoi meiden, Ik heb jullie hulp nodig. Nu net had ik een overduidelijke positieve ovulatietest, altijd leuk natuurlijk, maar wanneer kunnen we nu het beste klussen? We hebben gisterenavond geklust en eigenlijk zou ik het dan vanavond nog eens willen doen, maar ik lees dat dat voor de zaadcellen niet goed is . Maar wachten tot morgenavond (morgenochtend voordat we gaan werken is echt geen optie, om 6.00 uur heb ik 0,0 zin ), is dat niet te laat? Alvast bedankt voor het meedenken!
Vanavond zeker weten en ik zou het morgenavond nog een keer herhalen. Je ei spring tussen de 24 en 48u na je posi ovu test, dus.... misschien was je test heel de dag al posi, maar misschien pas sinds vanavond, dus ik zou voor de zekerheid morgenavond ook nog even klussen. By the way... mijn gyn. adviseert juist om elke dag rond een posi ovu test te klussen, hij zegt dat dit weer een nieuwe methode is, dat hoe meer sperma, hoe beter, ipv om de dag voor betere kwaliteit.. En trouwens, zie onderschrift, toen wel een andere gyn. maar ook die adviseerde mij wel eens 2 dagen achter klussen, en met resultaat! Succes!
Mij is juist 'geleerd' om de dag! Ook als je ei eraan zit te komen, of je een positieve test hebt .. Deze maand dus ook weer gedaan, net als alle voorgaande maanden (en zie onderschrift het heeft dus niet geholpen). Volgende maand dus ook maar eens iedere dag (of vaker) rondom positieve test. Succes!
Ik zou ook gewoon klussen. Het om de dag klussen is volgens meerdere bronnen achterhaald en ik geloof daar eigenlijk wel in Deze bron bv: Zwangerschapskansen Je kunt de zwangerschapskans verhogen door vlak voor de verwachte eisprong de frequentie nog wat op te voeren en dagelijks te vrijen. Vlak voor en op de dag van de eisprong ben je het meest vruchtbaar. Je kunt deze vruchtbaarste dagen bepalen met de vruchtbaarheidsmeter op de volgende bladzijde, of met een ovulatietest, die te koop is bij de apotheek of drogist. Je kunt ze wellicht ook herkennen aan het baarmoederhalsslijm, dat die dagen dun en overvloedig is.
Jee, wat hebben jullie al (te) veel meegemaakt! Ik hoop dat het deze ronde raak zal zijn voor jullie, welverdiend meid! Hou moed, ook met elke dag klussen gaat het vaak niet meteen (zoals je heus ook zelf weet).. zie mijn onderschrift... toi toi toi!
Bedankt voor de reacties. We hebben net toch maar geklust hoor. Ik ben vorige maand bij de gynaecoloog geweest en hij gaf wel als tip om om de dag te vrijen, maar heb niet direct gevraagd of elke dag slecht is. Hopelijk is het deze maand raak, lijkt me zo heerlijk. En dat wens ik degene die nog niet zwanger zijn, natuurlijk ook toe!
Hmm dat geeft mij wel hoop... Hebben wij deze maand ook gedaan sterker nog de eerste avond(nou ja het was al bijna nacht) ben ik in bed blijven liggen, mocht niet naar de wc van mezelf en heb dat tot de volgende ochtend volgehouden nou als dát niet gewerkt heeft weet ik het ook niet meer LOL
Pas op dat je geen blaasontsteking krijgt, eigenlijk moet je altijd even plassen na het vrijen. Ik blijf ook 20 minuutjes liggen, maar ga daarna altijd naar de wc. Ik lees dat jullie 15 jaar bezig zijn, dat is erg lang. Knap dat je dat volhoudt.
Heb ik niet eens bij stilgestaan joh bij een blaasontsteking... Gelukkig is dat allemaal goed gegaan in elk geval, ik ben er ook niet zo gevoelig voor denk ik want ik heb het echt nog nooit gehad. Ja 15 jaar, wat een tijd he? Maar niet continu hoor. We hebben wel maanden ingelast dat we er niet voor gingen zeg maar.. effe pauze. Ik vind dit echt killing namelijk elke maand die stress en spanning wel/niet zwanger.
Ik kan het me voorstellen hoor! Ik vind het nu al stressvol, vooral die 2 weken na mijn eisprong. Hebben jullie onderzoek gehad? Of willen jullie dat niet? Ik heb zelf een blaasontsteking gekregen nadat ik na het klussen meteen was gaan slapen. Ik doe dat dus nooit meer haha.
Nee we hebben geen onderzoek gehad. We hebben daar bewust voor gekozen. We hebben eigenlijk altijd zoiets gehad van laat de natuur zin gang maar gaan. (niet zweverig of zo hoor) Ik heb nogal een geschiedenis qua gezondheid en we hadden geen zin meer in dokters, ziekenhuizen etc. Ik heb daar ook vrede mee hoor. Maar daarom kan ik de natuur af en toe wel vervloeken hoor.:x
Goed dat jullie dat kunnen! Ik zou dat niet kunnen, ik heb graag alles onder controle . Over 4 dagen heb je je NOD, zie ik. Voel je iets bijzonders? Of hetzelfde als anders?
Nou het is ook niet altijd makkelijk hoor... Of ik wat voel nou en of! Of juist niet pfff word er crazy van momenteel. Er is zoveel met mijn lijf aan de hand dat ik het zelf niet meer weet! Het mag dus van mij heeeel snel volgende week zijn. Dan heb ik tenminste duidelijkheid. Als ik écht alleen op mijn gevoel af ga zou ik zeggen dat ik zwanger ben...
Dat zou mooi zijn! Ik hoop voor je dat je zwanger bent! Mijn eisprong was vannacht of is vandaag. Hoop dat we genoeg geklust hebben, dan gaan we de 2 weken afwachten weer in...
jaaaaa en dan de teleurstelling na 14 dagen... Misschien deze keer een mooie positieve zwangerschapstest. Voor ons allebei!