ben bang dat ik je gelijk moet geven ja. Ik zit nu zelf gewoon zo heerlijk in m'n vel door m'n voeding en de sport dat ik dat gewoon iedereen kan aanraden. Ik wou dat ik er tien jaar eerder mee begonnen was. Maar ik ga het idd opgeven want hier iemand proberen te helpen en te overtuigen kost meer energie als een ochtendje sportschool haha
Daarom je moet maar zo denken je kan niet iedereen helpen... of niet iedereen wil geholpen worden. Fijne avond, ik duik lekker mijn zweethok in nu.
Ik hoop niet dat je denkt mij te moeten helpen/overtuigen.. Als je goed leest (gaan we weer) ben ik al 20 kilo kwijt door dezelfde manier als jouw.. Dus mij hoef je niet te overtuigen of te helpen.. Weet prima wat ik doe.
Nou ja... Ik durf wel te zeggen dat ik behoorlijk wat over voeding sport etcetc weet ja.. En nee dat heb ik niet gezien meid want jou post kwam pas na de mijne fijne avond en veel succes.
en laat ik nog even toevoegen dat ik destijds veel aan de adviezen van imensa heb gehad. Geloof ook zeker gezien m'n eigen lijf nu een jaar later dat ze echt niet uit dr nek kletst. Leve de kwark! ( bah blijf dat toch niet lekker vinden hoor)
Ik zou het gewoon proefondervindelijk testen. Bij de ene werkt dit dieet goed en de andere houdt iets anders beter vol. Er zijn nu éénmaal mensen voor wie shakes beter werken. Zeker als "starter". Wat jij / je vriendin ook kan proberen is 2 maaltijden vervangen door een shake en dan bijvoorbeeld 's avonds gewoon (gezond) mee-eten met de rest van 't gezin. 5 kilo val ik zelf overigens toch echt niet af op een maand met gewoon gezond eten! Ik mag al blij zijn als ik zo 1.5 à 2 kilo op een maand kwijt raak. Ik heb net een half jaar gedaan over 10 à 11 kilo.
Dat ligt natuurlijk wel aan je gewicht (en lengte) als je maar een paar kilo te zwaar bent dan gaat het natuurlijk niet zo snel. Ik ben wel meer dan een paar kilo te zwaar, dus de eerste kilo's gaan natuurlijk sneller met een gezonder voedingspatroon en voldoende beweging. Nu heb ik wel het "geluk" dat mijn lichaam mooi in verhouding is waardoor de extra kilo's niet echt opvallen. Alleen de weegschaal (en ik zelf) zien ze wel Mijn schoonmoeder is echt extreem zwaar (bmi boven de 50) en durf te zeggen als ze gezonder zou leven, stap 1! Dat ze binnen een maand meer dan 5 kilo kwijt kan raken. Helaas krijg ik haar niet zover, maar dat is een ander verhaal
Ik had een BMI van rond de 43. Maar toch ga ik toch echt niet sneller dan maximaal een halve kilo per week. (Of de ene week 800 gram en dan weer 200 gram ...) Tenzij ik een arm of een been afhak . Nu een BMI van 38 en nog wat. Ik zou bijna een moord begaan voor 5 kilo in een maand ... Maar helaas. (Ik ben gewoon ook te klein - 1m56 - en mijn extra gewicht komt door medicatie.)
Ik zou graag wel advies willen van Tina of imensa. Mag dat hier ook? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De een zegt dit, de ander dat. Ik heb wel het idee dat de dagen dat ik meer suiker eet, ook duidelijk meer moe ben dan andere dagen. Wat zou ik kunnen eten op een gemiddelde dag? (gemiddeld is voor mij: 15 km fietsen, verder niet veel beweging. Bmi is 28
5 a 7 kilo voor de zomervakantie moet vet lukken zonder shakes en met gewoon gezond eten. Een gewone dag van 1500 kcal is trouwens geen gewone dag.
Dan zal het waarschijnlijk door jouw medicatie komen, doe even de aanname dat je "ziek" bent. Dit kan natuurlijk er voor zorgen dat je minder snel afvalt. Uit eindelijk is het natuurlijk dat je je doel haalt of je er nou 5 maanden of 10 maanden overdoet, dat maakt niet uit
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zelf ga het sowieso maar niet proberen.. Ga gewoon verder met waar ik mee bezig ben.. Mijn vriendin is zelf laaiend enthousiast, ze zegt dat dit zo goed werkt omdat je de ene dag "gewoon" eet, en de andere dag een shake dag houdt, dat ze de kilos er niet snel meer bij komt aangezien het lichaam ook nog steedz gewend is aan normaal eten. Is dit een logische beredenering of ziet ze het verkeerd?
Bij de ene werkt het wel bij de andere niet. Ik ben in 6 maanden 25 kg afgevallen met shakes en repen en soms ook gewoon normaal eten. Daarna ben ik een tijdje gestopt. Ben weer een paar kilootjes aangekomen (ik weet dat het niet gezond is maar moest een beginnetje maken) Nu ga ik verder met gezond eten, kcal bijhouden etc.