Waarom om de dag shaken? Eerlijk gezegd lijkt het mij niet de gezondste manier om af te vallen. Sport je ook ,en zo ja, houd je daar dan ook rekening mee met wat je dan mag eten? Ik gebruik ook shakes ( one whey) maar puur voor na het sporten en als ik besluit om een maaltijd te vervangen dan voeg ik fruit en havermout toe. Ik vervang trouwens nooit meer dan 1 maaltijd omdat ik dan onverantwoord vind.
Werkt t om de dag shaken? Euh ja dat wel mits je de andere dag je niet vol propt met eten. Blijft t eraf? Euhhhh als ze er de rest van dr leven zo wil shaken wel. Ze kan beter gezond eten en geen bewerkt voedsel nemen of koken met pakjes en zakjes.
Of gewoon bewegen, elke dag gezond en een gezonde hoeveelheid en genoeg gezonde tussendoortjes en veel water en/of thee drinken..?
De beste manier is toch gewoon normaal eten. Geen bewerkte troep, niet te veel brood/aardappelen enzo. Ik geloof nooit in diëten, vooral die shakes zou ik echt nooit aan beginnen.
Dat zou ik ook zeggen.. maar meer gebaseerd op eigen ervaring. Ik zou eigenlijk niet goed weten wat voor mij een goed gewicht is, hoe bekijk jij dat dan Imensa? Ik ben 1.73 en toen ik een jaar of 10 geleden afgevallen was tot 79/80 kreeg ik al opmerkingen dat ik niet dunner moest worden... Liefs,
Ik gebruik geen shakes maar maar zelf iedere dag smooties met groente en fruit, dat is mijn ontbijt, mijn moeder heeft het een poosje 5 dagen alleen maar smooties en 2 dagen "vast" voedsel, ze is toen best wel wat afgevallen. ik hoef niet perse af te vallen (al zou een kilo of 5 best leuk zijn) maar ik merkte dat ik echt te weinig groente en fruit at en op deze manier kom ik iedere dag aan mijn aanbevolen hoeveelheid groente en fruit.
Tuurlijk werkt dat. Als je zorgt dat je minder calorieën binnenkrijgt dan dat je nodig hebt (bmr bepalen en kcal in voedsel tellen) ) dan val je altijd af. Als je het fijn vind om shakes te gebruiken, dan kan dat. Je moet 7000 kcal minder eten/extra verbranden om 1 kg lichaamsvet te verbranden. Zo reken ik dat altijd uit. De een telt calorieen, de andere doet aan shakes en weer een ander sport extra veel...het een is niet beter dan het ander. Kies iets waar jij je het best bij voelt. En de BMI is echt wel een goede graadmeter. Zorg dat je tussen 20 en 25 zit/blijft, dan zit je altijd op een gezond gewicht.
Nee hoor. Iemand veel spieren weegt zwaarder, maar ziet er vaak strak en gezond uit. Dát is toch wat telt? En je hebt ook mensen met een gezond BMI die slecht eten: veel te weinig groente of vezels bijv. en dus wel netjes binnen de lijnen vallen. Zo ken ik vrouwen met een goed BMI, maar die alleen maar witte cracottes met leverpastei eten en nauwelijke groente, maar wel cola light drinken enzo. Dan heb je dus een gezond BMI, maar leef je dus niet gezond. Alles is betrekkelijk.
Ik vind het ook belangrijker dat wat ik in de spiegel zie goed is, dan opnde weegschaal. Gezond leven is mij meer waard dan een goed bmi.
Sorry... maar kan het niet eens zijn. "Het een is niet beter dan het ander" dat is natuurlijk de grootste onzin... je kan iemand die sport en een daar op aangepast uitgebalanceerd dieet volgd niet gelijk zetten met iemand de dag door shakes drinkt. diegene met de shakes creeert namelijk niet alleen een te kort aan kcal maar ook aan vitamines en mineralen etcetc want dat missen die shakes gewoon. Dan bmi.... Vorig jaar zomer zat ik op overgewicht volgens die geweldige bmi meter, wat de grootste onzin is. Een vriend van mij was zelfs een obeesje 107 kg op 11%vet. De spiegel dat is een goede graadmeter.
Ik had geen overgewicht, maar was voor wat er bij mij paste te zwaar, bijna 61 kilo bij 1.60 tegen 54 kilo voordat ik kinderen kreeg. Ik ben gestart met Bodysupport bij mij sportschool. In noem dit geen dieet maar een voedingsprogramma. Je kreeg elke week een nieuw voedingsschrma gebaseerd op je gewicht, het aantal keer sporten en hoe actief je op je werk was. 6x eten pet dag waaronder 6 boterhammen, fruit en normaal avondeten. Het draaide om de verhouding eiwitten, vetten en koolhydraten. Je mocht hier flink wat bij eten. Ik ben in 10 weken afgevallen naar 55 kilo en mijn vetpercentsgr is gedaald van 31% naar 24,8%. Inmiddels schommelt mijn vp tussen de 22,5 en de 21 en weeg ik tussen de 53 en 54 kilo. Gezond, en vooral genoeg, eten en sporten kan dus wel degelijk snel resultaten bieden. Het programma is al lang klaar, maar je krijgt voldoende inzicht in hoe je gezond kunt eten
Dat bmi is echt flauwekul idd. Mijn personal trainer begeleidt (top)sporters die echt een uitstekend vet% hebben, maar volgens bmi berekening op overgewicht zitten. Wat ik zelf doe is tailleomtrek en waist-hip ratio. Want te dik zijn is 1, maar hoe dat vet verdeeld zit over je lijf speelt ook een rol. En ondanks mijn (flinke) overgewicht werkt die verdeling in mijn voordeel.
Heb je naar dat 'the every other day diet' gekeken? Is dus wetenschappelijk ontwikkeld. De ene dag een 'fast' day (maar 1 maaltijd van 500cal) en de dag erop een 'feast' day (eten zonder beperkingen). Zoek anders eens op 'intermittent fasting'. Echt boeiende materie.
Joh. Het doet niks voor je lijf als je de volgende dag een 'feastmeal' mag. Ik heb in het verleden regelmatig gevast. Maar dan wel heel strikt en gecombineerd met stilte/yoga. Vasten is namelijk niet alleen voor je lijf.
Wandelen! ga elke avond na het eten een uur wandelen of snel wandelen of ga sporten en daarbij gewoon gezond (er) eten. t gaat er hier gewoon mee af hoor..