HELP..... Mag het nou wel of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Richa, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo,

    Wij willen graag in Oktober proberen een kindje te krijgen.
    Nou is me verteld dat ik het beste eind Augustus kan stoppen met de pil
    en dan in Sept het nog veilig doen, zodat je pil uit je lichaam is... ( volgens mij lukt dat nooit binnen 1 maand, maar goed )
    Nu gaan we in Oktober op vakantie, en dan het daar echt gaan proberen.
    Waarom wachten zal je denken..... Omdat de meeste mensen om me heen zeggen dat je beter niet kan vliegen als je nog onder de 3 maanden bent, is dit nou waar of niet? Mag je wel vliegen of is het verstandiger van niet?
    Want anders zouden we nu al kunnen beginnen....

    Wie geeft me antwoord?

    Liefs
     
  2. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nou volgensmij mag je gewoon vliegen hoor...
     
  3. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Volgens mij duurt het wel een tijdje voordat je lichaam weer op regel is. Het zou mooi zijn natuurlijk maar je hoort het niet vaak volgens mij. Dat van het vliegen weet ik niet misschien kan iemand anders je helpen.
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    gewoon als je stopt direct klussen hoor
    De pil is ook met 1 mnd niet uit je lichaam
    dat heeft in vele gevalleen wel maanden nodig
     
  5. Jippeltje

    Jippeltje Actief lid

    23 jul 2007
    122
    0
    0
    Ik wnes je natuurlijk alle SUCCES en hoop dat het in 1x raak is !

    Maar denk er wel aan dat het niet zomaar te plannen valt ;)
     
  6. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Je mag gewoon vliegen hoor, is geen enkel probleem!
     
  7. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee dat van die pil kon ik zelf wel bedenken...Zoiets dacht ik nl al :)
    Maar ik wil zo graag weten of je nou wel mag vliegen. Ik weet ook wel dat de kans heel klein is dat het gelijk raak is, maar ik wil het toch weten.
    Want je weet tenslotte maar nooit! Hahaha...
     
  8. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik denk ook dat je gewoon mag vliegen in de eerste maanden, denk alleen dat dat voor de laatste maanden geldt dat dat niet mag/
     
  9. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: ehm dat van de pil daar zou ik niet zo zeker van zijn.

    Mijn ha heeft gezegd dat je direct zwanger kunt raken na het stoppen met de pil. Kan maar hoeft dus niet.

    En in mn kennis/vrienden/familiekring zijn er zeker een aantal dames direct na het stoppen met de pil zwanger geraakt...dus t is niet zo dat het perse heel lang nodig heeft om uit je lijf te zijn voordat je zwanger kunt raken.

    kan wel ff duren voordat alles zn normale ritme weer heeft...maar dat hoeft dus niet perse.

    Succes met zwanger worden!
     
  10. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik ben eind april gestopt met de pil en eind mei zijn we naar Canada geweest. Dus toen heb ik ook gevlogen. En je weet nooit wanneer het raak zal zijn.
     
  11. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Voor eens en voor altijd: Je mag pas niet meer vliegen als je meer dan 37 weken zwanger bent, daar voor is het GEEN PROBLEEM!
     
  12. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Gewoon vliegen hoor kan geen kwaad, eventueel beebje zit veilig!

    Pil uit je lijf....dat kan maanden duren, of niet. Als ik jou was zou ik nu stoppen en je lijf de laatste hormonen laten verwerken en de natuur ze gang laten gaan...weetje mischien ook wat voor een cyclus je heb in okt. ;)

    Enne begin al met foliumzuur...kan geen kwaad om je ijzer al op te bouwen.
     
  13. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    er is geen vaste wet voor het wordt bepaald door de vliegmaatschappijen..

    Vliegen (bron: google ;) )
    Hoe lang kun je ermee doorgaan?
    Vliegen met een zwangere buik kan net zo lang als de luchtvaartmaatschappijen het toelaten. Dat wil zeggen, als je geen medische indicatie hebt waarbij vliegen wordt afgeraden. De meeste airlines nemen zwangere vrouwen niet later dan tot de 31ste, soms tot de 32ste week van de zwangerschap mee. Dit om het risico van een bevalling in het vliegtuig te minimaliseren. Wanneer je een opvallend grote buik hebt, kunnen luchtvaartmaatschappijen vragen naar je zwangerschapsverklaring, een papiertje waarop de duur van je zwangerschap vermeld staat. Veel luchtvaartmaatschappijen vragen vanaf de 30ste week om een zwangerschapsverklaring. Vraag de vroedvrouw om zo'n verklaring en zorg dat je hem bij je hebt bij het inchecken.

    Als je zwanger bent heb je eerder last van opgezette benen en voeten dan normaal. Vraag een stoel met extra beenruimte, zodat je je benen af en toe kunt strekken. Maak zo vaak mogelijk een wandelingetje door het vliegtuig om de bloedsomloop te stimuleren. Bevestig de veiligheidsriem laag onder je buik rond het bekken. Drink veel tijdens de vlucht, want te veel vochtverlies kan schadelijk voor de vrucht zijn. Veel drinken en blijven bewegen zijn overigens ook essentieel om trombose te helpen voorkomen, iets waarvoor bij zwangeren een verhoogd risico bestaat. Een andere reden om veel te drinken en te bewegen is het voorkomen van constipatie, ook een typische zwangerschapskwaal.
     
  14. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Hier meer info:

    Wie vliegt over lange afstanden wordt bloodgesteld aan kosmische straling. Op groote hoogte is er meer kosmische straling dan op de grond. Die straling kan, net als rontgenstraling, het erfelijk materiaal in de cel beschadigen. Vooral rond de bevruchting is een eicel of embryo daar erg gevoelig voor. Stewardessen hebben daardoor een licht verhoogd risico op aangeboren afwijkingen. Er zijn geen aanwijzingen dat 1 enkele verre reis al de kans op afwijkingen verhoogt.

    Bron: Zwanger worden, Mariel Croon


    Ik zou me er dus niet al te veel druk om maken. Wat je ook zou kunnen doen is nu al stoppen met de pil en het veilig doen zodat je lichaam al wel kan wennen zonder pil. Dan heb je al in ieder geval een aantal maandjes zonder gedaan, mocht je dan heel lang moeten ontpillen dan scheelt het weer!
     
  15. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    De pil is op zich al heel erg snel uit je lichaam hoor. Bij iedereen. Maar dan bedoel ik echt de hormonen zelf. Het kan wél even duren voor je eigen lichaam weer helemaal zelf op gang is, maar dan is de pil er allang 'uit'!

    En als je net zwanger bent kun je gewoon vliegen hoor, is helemaal geen probleem! ;)
     
  16. LadyZorra

    LadyZorra VIP lid

    6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik vlieg zelf en heb duizenden collega's. En van alle zwangere zijn er echt heel weinig, ken er maar 2, die een aangeboren afwijking bij hun kind hebben. Maak je er aub echt niet te druk over!
     
  17. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Je kunt het het beste de eerste maand veilig doen zodat je vanaf je eerste menstruatie je cyclus weer kan bijhouden en als je dan meteen zwanger zou zijn je ook weet wanneer dat gebeurt is. Dat is dus meer om te bepalen wanneer je gaat bevallen en hoeveel weken je zwanger bent.

    xxx joyce
     
  18. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Citeer alleen maar wat in het boek staat! Zoals verder vermeld: Ik zou me er dus niet al te veel druk om maken! ;)
     
  19. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hartstikke bedankt allemaal! Ben een stuk geruster..

    Liefs
     

Deel Deze Pagina