Hallo Sinds 14 april gestopt met de pil. Keurig na 5 dagen ongi en daarna na 28 dagen weer ongi. Nu had ik afgelopen maandag ongi moeten worden, maar nog steeds niks. Heb wel het gevoel dat ik het moet worden, maar nog steeds niets. Opgeblazen buik heb ik wel wat last van en soms aanvallen van warm worden. Vanmorgen een test gedaan, maar negatief. Ik moest bij de ha langs en direcht maar even gevraagd wat te doen. Hij vertelde dat ik waarschijnlijk ook te vroeg heb getest en dat ik na een week weer moet proberen. Moet ontzettend veel plassen alsof ik een avond teveel aan de wijn heb gezeten en ben al een paar weken erg moe, kan op het werk wel in slaap vallen, misschien werk te saai Tja voor we hier aan begonnen zeiden we dat we ons er niet teveel mee bezig gingen houden, maar het vervelende is je doet het toch. Veel mensen in mijn omgeving allemaal zwanger en dan denk ik des te meer, ik wil ook Maar geduld is een schone zaak en om zekerheid te krijgen is toch wel lastig als ik de verhalen lees. Ik heb al wel foliumzuur tabletten gekocht, maar ik blijf ze vergeten in te nemen omdat ik ze niet in het zicht laat liggen omdat ik niet wil dat de omgeving weet dat wij er mee bezig zijn. Nergens kan ik vinden of het erg is dat je ze vergeet en of je gewoon weer verder kan gaan. Ik snap natuurlijk dat je ze niet moet vergeten, maar dat valt vooralsnog niet mee.
hey! Het kan goed zijn dat je nog aan het ontpillen bent. Dat kan volgens mij wel een half jaar duren. Het foliumzuur moet wennen, ik heb het potje op het aanrecht gezet, dan zie ik het iedereen en zo vergeet ik het niet . Het te veel er mee bezig zijn zal iedereen op die foru mwel hebben Is ook niet erg denk ik als je het ook maar los kan laten af en toe. Mijn beste vriendin is nu 6 weken zwanger, ze hoeven maar naar mekaar te kijken enze is zwanger.. erg frustrerend kan dat zijn! Maar ja onze tijd komt nog wel. Ik hoop natuurlijk voor je dat he tnu al raak is Succes ermee!
Gelukkig kan ik het wel loslaten, al vind ik dat nu wel lastig. Ik had de huisarts gevraagd of het normaal was dat het nu weg bleef, dat was niet erg vertelde hij. Maar hij dacht dat het al wel goed op regel was omdat ik een normale cyclus direct had. Maar ja liever ongi, dan niets en niet zwanger. Maar ja nu maar even loslaten en afwachten.
Hoi glinster, Het blijft nog even spannend voor je. Het kan nog alle kanten op gaan. Je bent nog niet zo heel lang geleden gestopt met de pil, dus het kan ook door het ontpillen komen dat je nog niet ongesteld bent (ook al werd je de laatste keer wel netjes na 28 dagen ongesteld). Dat had ik namelijk ook. Na verwijdering van mijn Implanon werd ik na 28 dagen ongesteld, mijn cyclus daarna duurde 45 dagen! Dit hoeft natuurlijk bij jou niet zo te zijn, maar het is misschien verstandig om er rekening mee te houden dat het zo kán zijn. Ik hoop natuurlijk gewoon voor je dat je zwanger bent! En over die foliumzuurtabletten, niet vergeten hoor! Het is écht belangrijk deze tot in de 10e week van je zwangerschap door te slikken, en liefst al vier weken voor de bevruchting mee beginnen (al kun je natuurlijk nooit zeker weten wanneer dat is). Ik slik al sinds eind februari, sinds mijn Implanon eruit is. Ik heb mijn tabletten ook niet in het zicht liggen. Ik heb ze in ons medicijnkastje liggen. Daar ligt ook mijn tandenborstel en tandpasta, dus ik zie het potje elke keer staan. En bij elk ontbijt neem ik er eentje uit, je went er vanzelf aan.
Ik weet ook dat het heel belangrijk is heb ze nu gewoon op tafel gelegd, men zou niet direct denken dat het daarvoor is, dus we zien wel.
Ik heb mijn tabletten in de keukenla liggen en voor dat ik ga koken leg ik er nu gewoon één op het aanrecht. Ik had trouwens ook de eerste keer keurig een cyclus van 28 dagen, toen 26 dagen en de laatste keer 29 dagen.
mijn cyclus is ook niet superregelmatig (vind ik niet heel raar na 16 jaar pilgebruik). ik ben wel gelijk toen ik met de pil stopte (maar we zijn een ronde daarna pas voor een baby gaan 'jeweetwellen') met foliumzuur begonnen. neem ze nu elke avond in, ipv de pil. zo vergeet ik het niet! heeeeel belangrijk om ze wel in te nemen, dus nu gauw weer mee beginnen, en doorgaan! ik heb zelf trouwens een multi-zwanger-vitaminenpreparaat (eigen merk DA), wat je de hele zwnagerschap door ook mag gebruiken. wel zo makkelijk. succes, hoop voor ons allemaal dat het snel raak is!
Ik had de wikkel van het potje gehaald, niemand kon zien waar het voor was. Had hem ook vaak in mn tas, kon ik op mn werk eentje nemen.
Heej Glinster, Ik had precies hetzelfde ben ook rond de 14e gestopt met de pil. daarna cyclus van 25 dagen en nu deze maand een cyclus van 38 dagen. Ik ben afgelopen dinsdag dus weer ongi geworden. Ik hoop voor jou dat het wel raak is, maar dit even ter info.... Ik slik ook foliumzuur vanaf april.
Grappig dat we tegelijk gestopt zijn. Ik ga er maar vanuit dat ik nu gewoon een langere cyclus heb en leg het maar naast me neer. Hoop natuurlijk wel anders Heb nog een test liggen, mocht ik volgende week nog niet ongi zijn dan doe ik die ook nog maar even, weer negatief dan maar afwachten tot de volgende ongi. Bedankt voor jullie reacties.
Foliumzuur nemen is idd echt superbelangrijk! Ik heb het doosje op m'n nachtkastje liggen met een flesje water zodat ik het 's morgens direct kan nemen als ik wakker wordt. In de slaapkamer komt bij ons ook niemand anders dan ik en mijn vriend...weet niet hoe het bij jou zit? Lieve groetjes!
Er komen verschillende mensen op onze slaapkamer Nee hoor gekheid. Ik had ze beneden liggen omdat je ze tijdens de maaltijd in moet nemen of maakt dat niet uit. Maar ik ben goed bezig, gisteren en vandaag niet vergeten, dus ik ga de goede kant op als ik ze maar zie liggen.
Ik nam ze eerst 's avonds in (ipv m'n pil) maar bij de apotheek zeiden ze me dat je ze best 's ochtends 1/2u voor je ontbijt neemt. Ik neem ze nu dus als ik opsta, was me en kleed me aan en tegen dat ik aan het ontbijten ben, ben ik wel een klein half uurtje verder. Lukt me perfect zo. Bij jou ook blijkbaar nu, proficiat! Nog heel veel succes met zwanger worden!