Om de hoeveel jaar interieur veranderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil nieuwe gordijnen en vitrage aanschaffen maar mijn man is het daar helemaaaal niet mee eens en vind dat we ze moeten laten hangen tot ze onbruikbaar zijn lees verkleurd of gaten erin 😁
    We hebben ze nu 6 jaar hangen en het zijn hele klassieke gordijne maar ik wil nu van die duo rolgordijen omdat mn interieur ook verandert is de afglopen jaren, volgens mijn man verander ik dingen te snel maar 6 jaar is toch lang genoeg? Het waren wel dure gordijnen daar moet ik wel weer eerlijk in zijn.

    Om de hoeveel jaar passen jullie dingen aan in het huis? Denk ook aan meubilair...en koop je dan goedkopere dingen om sneller te kunnen veranderen of let je niet op de prijs?
     
  2. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Oei, dat soort dingen verander ik nog niet na zes jaar. Maar wij zijn nog steeds bezig met structurele zaken na meer dan vijf jaar. Een project huis is anders dan een huis dat eigenlijk al af is.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij doen het als het echt nodig is. Jongste 2 zijn nu 4. Interieur is nu 9 a 10 jaar oud. Maar moet nog zeker 2 jaar mee, eer wij het veranderen.
     
  4. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Eerlijk gezegd verander ik nooit van interieur tenzij iets echt stuk is :)

    Sowieso heb ik een dure smaak, Koloniaals en dat is echt heel erg duurzaam materiaal dus ik spaar ook lang voor iets nieuws en dan moet het ook echt wel tientallen jaren ertegen kunnen.
     
  5. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben het met je man eens, na 6 jaar je gordijnen al vernieuwen vind ik wel snel. Wij hebben de vouwgordijnen en de in-betweens hier nu ook 6 jaar en voorlopig blijven deze nog mooi hangen :D
     
  6. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    We hebben pas de woonkamer omgegooid. We wonen hier nu 4 jaar.
    Extra kast en stoel gekocht, muur geverfd en er komt nog een vloerkleed.
    Wij houden van verandering en zijn elk jaar, 1.5j wel aan het schuiven met meubilair :p
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik koop expres geen hele dure dingen...verander graag vaak
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij hebben onze bank vrij snel vervangen omdat die eerste snel doorzakte (goedkope bank).
    De salontafel hebben we in de loop der tijd vervangen omdat we een mooiere zagen. Daarvoor hadden we een goedkope ikea-tafel omdat we toch iets moesten hebben.
    Verder is alles nog hetzelfde als toen we hier 7 jaar geleden kwamen wonen. De gordijnen hingen er al toen we hier kwamen. Simpele rolgordijnen die echt al jaaaaren oud zijn waarschijnlijk.

    We hebben in de afgelopen 7 jaar wel de keuken en het toilet verbouwd maar verder eigenlijk geen grote uitgaven gedaan aan interieur. Ik zat toevallig vandeweek naar het plafond te kijken, daar kan wel weer een kwastje overheen. En ik zou wel een nieuw behangetje willen (we hebben een L-vormige woonkamer en de kleine kant hebben we nu een druk zwart-witmotief behang). De rest zal gewoon voorlopig blijven zoals het is.
     
  9. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Hier hetzelfde. Ik koop liever wat goedkopere spullen, zodat ik ze regelmatig kan veranderen. Wij hebben voor ons grote raam een wat duurder op maat gemaakt vouwgordijn hangen. Die hangt er voorlopig nog.
    Ik weet natuurlijk niet hoe duur je gordijnen waren, maar ik zou ze na zes jaar nog niet vervangen. Maar je zou natuurlijk kunnen kijken wat je via marktplaats nog voor de gordijnen kunt krijgen.
     
  10. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Mwah, het verschilt. Wij hadden in 2010 een bank gekocht, maar die was ik halverwege vorig jaar al zat. Toen hebben we 'm gewoon op Marktplaats gezet en gelukkig heel snel en voor een goede prijs verkocht. Zo hadden we na slechts 4 jaar dus alweer een nieuwe bank.

    Maar mijn gordijnen hangen hier alweer bijna 8 jaar.

    M.a.w., ik vervang iets gewoon als ik daar zin in heb. Zolang ik het nog leuk vind laat ik het staan/hangen, maar als ik het zat ben vervang ik het gewoon.
     
  11. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    6 jaar vind ik erg snel, dus ik geef je man gelijk. Dure hobby hoor.

    Maar goed, als jij het geld hebt liggen; be my guest :p
     
  12. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Hier pas als het uit elkaar valt.
    De gordijnen van ons vorig appartement heeft mijn moeder vermaakt zodat ze hier ook passen.

    Een half jaar na het kopen van onze grote hoekzetel zag mijn man zijn "droomzetel". Maar die komt er toch echt pas in over 10 jaar ofzo. Zetel is nu 3 jaar en ik heb dat ding toch echt gekocht voor 10 à 15 jaar.
    (Ik hoop bovendien dat hij hem tegen dan vergeten is, want het is niet echt mijn smaak :). Hebben nu een grote stoffen zetel en hij wil een leren Chesterfield, terwijl ik helemaal niet van leren zetels houd.)
     
  13. Sarax

    Sarax Bekend lid

    19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij hebben ons interieur nu 3 jaar en pas de eettafel en stoelen verkocht en nieuwe voor in de plaats.
    Gordijnen heb ik bewust gebroken wit gekozen en rolgordijnen ook, dat vind ik het mooist en is lekker tijdloos.
    Wij zijn van gebogen krul tafelpoten naar een stalen frame met boomstamblad gegaan, en van gecapitioneerde landelijke stoelen naar een soort van eames stoelen, dus wat strakker.
    Wij hadden dan ook een goedkope tafel van de kringloop die ik zelf geverfd heb, en showroomstoelen van riviera maison, dat verkoopt altijd wel.
    Ik wil wel kunnen veranderen als ik wil, dus kopen ook bewust geen enorme dure dingen.
     
  14. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zelfde inrichting als 8 jaar geleden.....
    Wel andere ascessoires.
    Gordijnen overgenomen van vorige bewoners voor een prikkie.
    Vorig jaar heb ik de vouwgordijnen vervangen voor vouwgordijnen die lichtdoorlatend zijn.
    Verder zijn we er nog niet op uitgekeken eigenlijk.
    Wel de opstelling veranderd om meer speelruimte te creëeren voor onze meiden.
     
  15. Onje

    Onje Niet meer actief

    Wij hebben rolgordijnen die hangen al ruim 10 jaar. Alleen de touwtjes zijn vervangen.
    Meubels ( dressoir, eet/salontafel, tv kast en nog een klein kastje) rouleren al jaren in de familie en die vervang ik hopelijk nooit. Sla je me dood hoe het heet maar het zijn van die oude houten loodzware meubelen. Eettafel stoelen zijn pas vervangen, overgenomen van een familielid.
    Hoekbank heb ik voor 50 euro via een te koop groep op fb gekocht. Prachtige wit en alle hoezen zijn te wassen dus hier hoop ik nog jaren mee te doen.

    Als ik iets niet meer mooi vind of ik heb zin in een frisse wind door m'n huiskamer dan pimp ik alles. Zo verf ik de meubels in een andere kleur, pas m'n accessoires aan door ze een ander kleurtje te geven en als ik het echt zat ben doe ik 1 muur in een ander kleurtje of verf ik al de rolgordijnen.
    Zo heb ik voor weinig toch steeds wat anders!
     
  16. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Alleen als het echt nodig is dus als het kapot is.
    Hecht geen tot weinig waarde aan interieur,daar bedoel ik in dit geval dus banken,gordijnen,tafels en kasten mee.
    Kleine dingen zoals decoratie ruil ik vaak weer met wat anders om..
    De bank is nog prima in orde,gordijnen een keer wassen en ze zijn weer schoon,en de kasten zijn goed zoals ze zijn...zonde van ons geld,geef het liever aan uitjes met het gezin uit...
     
  17. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Schilderen doe ik regelend. Heb sinds ik in dit huis woon dat is zon 9 jaar 2 keer boel verandert. Ik koop niets nieuw en knap alles op. De meubels die ik op het moment heb staan waren bij elkaar 300 euro. De bank is wel nieuw. Ben nu erg tevreden over mijn paleisje zie het de komende jaren niet veranderen.
     
  18. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.199
    2.837
    113
    We wonen hier nu 5 jaar en kopen binnekort nieuwe meubels.
    Maar dat is meer noodzaak

    We hebben een klein huis en straks 2 kleintjes die rond banjeren :)
    Heb nu geen plek voor een speelhoek of überhaupt een speelgoed kast.

    dus ipv een laag tv meubel komt er een hoge ikea kast met de tv er in.
    Dan kan daar de administratie enz in wat nu in t dressoir zit en dan dressoir weg.

    Maar sm wilde al onze meubels wel overnemen dus moeten we ook een nieuwe tafel en salon tafel :)

    Maar anders had dit er nog een paar jaar gestaan.
    Vind het nog steeds mooie meubels.
     
  19. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.745
    463
    83
    Ik krijg het elk jaar wel een keer op m'n heupen, dat in ieder geval de inrichting veranderd...maar dan wel met de meubels die er al staan. Verven doe ik bijna elk jaar wel, vind het heerlijk om de muren weer een ander jasje te geven :D
    De bank is wel vaak vervangen, drie jaar terug een andere omdat degene die we hadden echt niet meer kon (kat op geplast, meerdere malen :x). Toen hebben we tijdelijk een bankje bij grootouders vandaan gehad. Toen een nieuwe gekocht anderhalf jaar terug...bleek een waardeloos ding dus die hebben we afgelopen november vervangen door een hele mooie van mp :)
     
  20. veense

    veense Niet meer actief

    Mijn man wilde onlangs na 3 woningen en 20 jaar de gordijnen wel vervangen omdat we toch iets voor de babykamer moesten uitzoeken.
    Bank is ook net nieuw, de oude was 10 jaar oud en aardig overleden...
    Was er geen baby gekomen, dan weet ik niet of de boel hier zo rigoureus was veranderd ;)
     

Deel Deze Pagina