Als er een baby komt had ik de bank nog even een paar jaar gehouden, hahaha. Zonde van het geld. Meubels die we hebben hebben we al zon tien jaar. Gordijnen al wel 15. Zou op zich best nieuwe willen nu, want ze zijn wat donker en bepalen de kleur/licht van/in de kamer best wel. Maar gordijnen voor een schijfpui van 7 meter vind ik best een duur grapje (en dan naai ik ze nog zelf).. En op zich zijn ze nog meer dan goed, dus tot nu toe heb ik de stap nog niet kunnen nemen. Overigens hebben we dure en kwalitatief goede meubels. Een instelling als 'ik koop bij ikea, lekker goedkoop en dan kan ik na twee jaar weer een nieuwe' kan ik niet waarderen. We leven mi in een vreselijke wegwerpmaatschappij en naar mijn mening is de afvalberg al meer dan groot genoeg.
Wanneer ik iets echt zat ben, verander ik het. Soms zijn het dure dingen, soms juist niet. Toch zonde als je in je huis zit, en je ergert je aan je gordijnen.
Pffff, wij wonen hier nu 14 jaar, de eerste 3 jaar geleefd van kringloopmeubels omdat we niks moois konden vinden. Uiteindelijk gevonden en bevalt ons nog steeds. Dus nu 11 jaar deze meubels, en ik zou niet weten waarom ik het zou veranderen. Dit bevalt ons prima, zonde van het geld om steeds weer nieuwe meubels te kopen. Dat besteed ik aan veel belangrijkere zaken.
Hier vervangen we regelmatig is hebben in 12 jaar tijd 3 eettafels gehad 4 salontafels. Eetkamer stoelen en bank van topform en die zijn gelukkig naar 6,5 jaar nog steeds mooi
Wij veranderen zeker niet zo vaak hoor. We hebben sinds 2002 grotendeels dezelfde meubels. Althans, de 'grote stukken'. Wel hebben we inmiddels een grotere cd/dvd-kast. Want de rekjes werden te klein. En we hebben nu een kast voor speelgoed. Hadden we voorheen niet nodig. We kopen dus alleen als het 'moet'. We zitten er nu aan te denken de eetkamertafel te vervangen. EƩn poot zit sinds de verhuizing wat los en het tafelblad wordt ook minder. Dan nemen we ook gelijk nieuwe eetkamer stoelen. En wie weet vervangen we de salontafel en bijzettafel ook. Ligt er een beetje aan wat voor eetkamertafel het wordt.
We hadden maar 2 fauteuils, beetje weinig met 2 volwassenen, een 8-jarige en een baby. Nu een 2-zits en een 3-zits, kan de kraamvisite ook zitten. Maar de bank is van leer, dus kan wel tegen een stootje.
Heel erg vaak. We wonen hier nu 6 jaar en heb mijn derde paar gordijnen er net weer af getrokken.. Op zoek naar perfecte gordijnen hahaha! Zoals elke keer. Alleen grote meubels verander ik niet vaak. Maar stoelen, gordijnen, lampen en accessoires wel. Kleuren op de muren trouwens ook. Ik ben zo veranderlijk als het weer in m'n interieur. Ben er ook altijd mee bezig.
Met ons eerste interieur hebben we 6 jaar gedaan. Dat was van LeenBakker en expres goedkoop gekocht, omdat we geen idee hadden wat we mooi vonden toen we trouwden. Na 6 jaar verhuisden we en sindsdien doen we nu al 9 jaar met dit interieur. Ik ben het nog lang niet zat en het was ook vrij duur (alles nieuw gekocht), dus we gaan er nog wel even mee. Ik verander wel eens kleine dingen, zoals kussens en lampen, maar de meubels gaan bij ons wel mee tot ze kapot of lelijk zijn, denk ik. Ik ben ook niet zo iemand die allerlei dingen van de kringloop of zo bij elkaar kan zetten en dat het dan een mooi geheel vormt. Ik heb gewoon geen goed gevoel voor stijl van mezelf en mijn man al helemaal niet, dus wij hebben heel veilig 1 lijn gekocht van een bepaald merk, zodat het allemaal goed bij elkaar past. Dus dat gaan we ook niet zomaar vervangen.
Ik woon hier nu 4,5 jaar en ik ben eigenlijk wel een beetje uitgekeken op mn interieur. Het is niet zo dat ik het lelijk vind ofzo, maar ik wil gewoon wat anders. Dus ik ben al aan het bedenken hoe of wat, maar duurt nog wel even voordat ik ga veranderen. Ik moet er wel bij zeggen dat het meeste hier tweedehands is en de gordijnen zijn zelfgemaakt van stof van de markt. Mijn smaak is intussen verandert en daar hoort ook een nieuwe inrichting bij
7 jaar geleden een compleet meubelset gekocht (eettafel, stoelen, salontafels,spiegel, tv meubel). De bank die we in het begin hadden was mega goedkoop en na 3 jaar echt versleten. Toen dus, tegelijk met verhuizing, een mooie nieuwe bank gekocht. Onlangs hebben er het dressoir en tv meubel verkocht omdat we de boel omgegooid hebben. Verder wil ik eigenlijk een nieuwe vloer (4 jaar, gaat dus niet gebeuren denk ) en een nieuwe eettafel, stoelen en salontafel. Daar ben ik manlief nu voor aan het bewerken Hij bewaart alles het liefst 20 jaar, ik ben van een iets snellere omlooptijd we kopen dus ook geen mega dure meubels. De tafel waar ik mijn zinnen op heb gezet kost 350,- bijvoorbeeld. Na 6 jaar nieuwe gordijnen? Tja, ik zou het zeker kunnen doen, maar kost me minstens een jaar km manlief te overtuigen
Wij zijn echt heel erg extreem, ik kan zo een paar jaar met een bank doen, maar als ik morgen een tegen kom die ik helemaal geweldig vind, dan is de kans groot dat we de aanschaffen. Kleur muur is hier ook al meerdere keren veranderd en ook gordijnen/lampen worden regelmatig veranderd. Ik hou van veranderingen en vind het dan ook leuk om met ons interieur bezig te zijn.
Niet waarderen of gewoon niet jouw ding? waarom zou dat minder zijn? Maar buiten dat.. voordeel van goedkoper kopen is niet alleen dat je regelmatig kunt vervangen maar het is ook nog verkoopbaar op marktplaats omdat de trend nog redelijk jong is , het word vaak hergebruikt en komt niet direct op de stort. als je meubels van ruim 15jr oud hebt, dan is er vaak nog maar 1 oplossing om er vanaf te komen.. de stort. (of je moet een liefhebber vinden mocht je massief eiken hebben oid). Daarnaast... wegwerpmaatschappij zeg je... daar kun je ook van profiteren en tegelijk nog een steentje bij dragen ter voorkoming van die maatschappij... Er zijn er zat die net nieuwe meubels door bvb een scheiding weer verkopen.. als jij die koopt ben je zelf voor kwalitatief goede meubels goedkoper uit en zorg je dat die dingen niet op de grote hoop terecht komen!
Wij hebben alles wel in een neutrale kleur (witte vitrage zonder tierlantijnen, witte rolgordijnen en lichtbruin-grijzige overgordijnen). Dus meestal vervangen we gordijnen pas als ze versleten of stuk zijn. En dat geldt ook voor meubels. Accessoires verander ik wel eens: een andere stijl, andere kleur. Iets anders voor aan de muur of een andere soort lamp. Maar dat gaat nooit om dure spullen. En dat is eens in de zoveel jaar en dan spreid ik de kosten door zo nu en dan iets te kopen.
We hebben nog steeds alle meubels staan sinds dat we samen gingen wonen in 2004. Nieuw is alleen een box en een Stokke stoel ( 2de hands gekregen). Ik heb zelfs nog een "dikke buik" tv. Hij doet het nog prima. Accessoires verander ik elk seizoen.
Hebben na 5 jaar nieuwe, in dit geval rolgordijnen gekocht. Gingen verhuizen en was de lamellen zo beu. Verder toen ook nieuwe bank gekocht. Eerste bankjes waren heel goedkoop en op. De rest vind ik niet nodig te vervangen. Ben er nog blij mee! Deco materiaal koop ik veel bij de action en gaat na maand of 3 weer weg (als ik het moe ben). Voor mijn keukenraam heb ik vaak ook wel een bepaald thema. Nu opzoek naar paasspul.
Ieder z'n mening toch? Die hoeft toch niet gelijk afgekraakt? Jammer hoor! (En nee, ik denk dat ook na 15 jaar mensen nog in de rij staan voor onze bank. Deze wordt namelijk nog steeds verkocht (leolux)).
Mijn huis bestaat alleen maar uit ikea meubels. En nee, wij veranderen niet na twee jaar. Kopen hooguit geregeld wat bij. Als ik wel dingen weg doe, geef ik ze gratis weg via een site. Dan heeft iemand die zich nauwelijks wat kan permitteren er ook nog iets aan.
Interieur os inmiddels wel vervangen na 7 jaar, maar heb alles verkocht en weer gekocht op mp. Al met al heeft het me nog geen 100 euro gekost. De rolgordijnen en inbetweens zijn allemaal op maat gemaakt en neutraal van kleur die kunnen nog wel 10 jaar mee, wat ook gaat gebeuren hoop ik.
Ik verander best vaak van interieur. Dat is mijn hobby. Ik loop ook altijd iets vooruit op de tijd. Had alles al in brocante stijl voordat het echt in was. Had al weggedaan voor de industriƫle look.. En ja hoor, ook weer trendy.. En nee.. Nog niet iets nieuws gespot.. Maak eerst deze look helemaal compleet.. Duur. Welnee, als je net op tijd verkoopt krijg je er nog best veel voor terug. Zo heb ik mijn woonkamer totaal vernieuwd en hield er nog geld aan over (was bedoeld voor die gave oude houten vloer, maar nog niet praktisch) Gordijnen, ik heb al andere klaarliggen (deze zijn inderdaad zo 6 jaar oud) maar ik moet nog even de tijd vinden om ze op maat te maken. Kijk gewoon rond of je gewenste (rol) gordijnen ergens goedkoop op de kop kan tikken. En probeer je oude gordijnen te verkopen. Vaak in een standaard huurhuis ben je soms zo kwijt. Of wie weet aast je buurvrouw op andere gordijnen.
We hebben na 5 jaar een nieuwe vloer genomen. Na 7 jaar nieuwe rolgordijnen. En na 9 jaar nieuwe meubels. We zijn nu net verhuisd en nu weer een andere eettafel. Een grotere. We kopen geen dure dingen maar ook niet heel goedkope. Als ik het zat ben en ik heb het geld ervoor over dan is het toch niet erg? Juist leuk wat verandering!