ong 7 jaar en dan koop ik alles nieuw en andere kleuren beneden. Accessoires verander ik bijna elk seizoen. Redelijk strak interieur. Boven wat vaker ongeveer om de 2 jaar
Ppffff wat zijn jullie oud allemaal Ik heb nog maar twee keer mijn meubels vervangen de eerste toen ik op kamers ging (want op de grond slapen is ook niet alles) en de tweede keer toen ik ging verhuizen/samenwonen en ik meer nodig had dan alleen eem bed, bureau en bank mijn spullen zijn nog niet uit de mode en Nog niet versleten Ik denk na 10 jaar dat ik alles een opfris beurt zou willen geven
Ik woon hier nu 6 jaar ik heb al 4 keer andere gordijnen gehad. 3 bankstellen 3 tv meubels 4 salontafels 2 eettafels 2 keer nieuwe eetkamerstoelen 3 kasten. daarom hou ik van ikea Leerboeken kwantum en woonexpres. Ik ben niet zo honkvast ik hou van wisselen.
Grotere, en vooral duurdere, meubels vervang ik niet elk jaar. Hooguit tussen de 5 en de 10 jaar. Wel verander ik regelmatig de verlichting, de kleuren in huis, accesoires, indeling etc. Wij hebben shutters en rolgordijnen. Die laatste heb ik vorig jaar nog vervangen. De schutters blijven nog wel even hangen. Ik zou wel een andere, nog grotere, hoekbank willen. Ik denk dat onze huidige ook nog vrij veel zal opleveren op marktplaats, maar mijn man wil er niet aan.
Hier gewoon geen accessoires. Heb niks met kussentjes op de bank of dingen tegen 't raam kleven of die in mijn weg staan. Meubels zijn deels (degelijk) tweedehands en deels Ikea. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze elke paar jaar maar buiten smijt. De meeste kasten gaan hier al 10 jaar mee. "Ooit" komt er wel es een nieuwe eettafel en stoelen, maar dat zeggen we nu al 2 jaar. Tafel overgenomen van de vorige eigenaar (assortie aan de keuken) en ik denk dat ze eerst moet instorten voor het er effectief van komt. Als die tafel er dan komt, wil ik wel ineens een grote en degelijke - liefst zo'n rechthoekige houten. En eindelijk nieuwe stoelen, want de onze zijn eigenlijk rotversleten. Gaat behoorlijk wat kosten, maar dan zijn we wel weer gesteld voor 15 à 20 jaar. Hier gewoon ook een "tijdloze" smaak.
Wij hebben nu alles 2,5 jaar helaas door de katten zijn de stoelen en de bank aan vervanging toe maar wil hier nog wel 2 jaar mee wachten. Meubels willen we om de 12 jaar veranderen wij kopen meubels altijd bij leenbakker goedkoop en dan maakt het ons niet zo uit. Gordijnen na 6 jaar vind ik wel snel. Hier denk pas na 10 jaar of als het nodig is
7 jaar geleden gaan samenwonen en omdat het voor ons allebei de eerste woning was veel gekregen en dan nieuw geverfd, of van Ikea. 5 jaar gelden verhuisd en alles meegenomen, meubels en gordijnen. Na twee jaar ander laminaat gelegd, oude van de vorige eigenaar was echt niet mooi, en daarna ook gordijnen en de hoes van de bank gewisseld. Wel iets gekocht wat minstens 10-15 jaar mee moet gaan. Doe ook veel met decoratie, planten, kaarsjes. Hadden eerst een rode bank, daar paste nauwelijks wat bij qua decoratie, nu donkergrijs en makkelijker wasbaar en neutraler. Vind 6 jaar dus ook niet echt lang, vooral als het dure dingen zijn.
Wij wonen hier nu 4,5 jaar en ik ben echt wel toe aan wat nieuws, maar helaas nog een jaartje wachten. Dit jaar eerst de bruiloft vorig jaar wel nieuwe gordijnen en een kleurtje op de muur Nu is het eerste wat vervangen zal worden de bank
Hier de vouwgordijnen (geen dure) na 8 jaar vervangen voor maatwerk. meubels zijn bijna 10 jr meegegaan op de bank na, de bank was na 6 jaar stuk. de accesoires vervang ik wel regelmatig en het kleurthema. Vaak mix ik action spul met 1of 2 opvallende vaak wat duurdere items. Kussens op bank wissel ik ook wel 1x per jaar,soms vaker. nu meubels gekocht met de insteek er heel wat jaartjes mee te doen. Idem vitrage.
precies dit!! Na 6 jaar zijn je gordijnen nog niet verkleurd? dan zou je een reden hebben.. Verder zou ik een foto maken en op marktplaats gooien, kijk wat je ervoor krijgt en hoeveel kosten de dingen die je wilt hebben? Dan zou je dat zo op kunnen lossen!
Afgelopen april verhuisd. Toen nieuwe gordijnen, bank en assessoren. Ben er nu nog heel blij mee. Maar denk wel dat er over een aantal jaren nieuwe gordijnen komen. Heb nu in betweens in een kleur die bij mijn interieur past. Erg mooi maar de volgende keer weer neutraal. Kun je toch even wat makkelijker van kleur veranderen.
Mijn meubels heb ik 1 jaar en ben ze nu weer zat. maar ik wacht tot we groter gaan wonen dan beginnen we met een schone lei.
Wij wachten er sowieso mee tot de jongste naar school gaat. Dan kun je beter met ze communiceren, en vertellen dat ze bijv. niet met hun handen aan de muur, of kast mogen zitten. Dus wij wachten daar even mee. Om de 6 jaar is misschien wat snel, maar ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment ergens op uitgekeken bent, en je het snel weer wilt veranderen. Dat heb ik zelf soms ook hoor!
Wij veranderen best vaak als ik het zo lees. In ons vorige huis hebben de gordijnen 4jr gehangen en toen andere. 2jr later gingen we verhuizen en hebben de gordijnen mee kunnen nemen, maar na een jaar toch andere. We wonen vanaf 2006 samen en zijn al aan onze 3de bank tafel en tv meubel bezig. We kopen geen hele dure dingen omdat we weten dat we redelijk snel weer iets anders in ons hoofd hebben. We verkopen het "oude" als we geld hebben om nieuw te kopen zodat het ook wel makkelijk kan. Zoals nu willen we een andere salontafel en een hoekbank, maar het kan niet en dus gebeurt het ook niet. Eerst de belangrijke dingen en dan de rest.
Als ik dingen redelijk snel weer wil veranderen, koop ik goedkoop spul. Wij hebben redelijk dure in-betweens gekocht toen we verhuisden naar dit huis en dat is inmiddels 8 jaar geleden. We hebben er toen 750 euro voor betaald voor de ramen voor en achter en dat is mij te duur om zo even te gaan vervangen. Waren het nou gordijnen van 200 euro geweest, dan werd het een ander verhaal. Daarbij vind ik het milieu wel een belangrijke factor nog, om zo lang mogelijk met dingen te doen. Het hoeft hier niet gerafeld aan de rails te hangen, voor ik vind dat het vervangen mag worden, maar elke keer nieuw omdat je er maar zin in hebt, is nogal een belasting voor het milieu. Beetje consuminderen is fijn voor je portemonnee EN het milieu Ik vind dus wel dat je man gelijk heeft en zou het even zoeken in dingen die minder duur zijn om te veranderen, zoals leuke kussens, vaasjes, etc.
Fijn dat er toch nog iemand een beetje mijn instelling deelt Rozemarijke (volg echt met verbazing dit topic )
Ik begrijp dat een aantal mensen hier echt te veel geld hebben en van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen. Ergens bijv 6 jaar wonen en al vier keer nieuwe gordijnen, 3 nieuwe bankstellen , 3 nieuwe tv meubels etc etc??? Ik woon hier nu 7 jaar. We hebben 6 jaar terug een nieuw bankstel gekocht en hoop dat die nog in ieder geval 4 jaar mee gaat. Nieuwe gordijnen? Nou misschien het luxaflexje bij het kleine raampje aan de voorkant die we nog nooit vervangen hebben (hing er nog van de vorige bewoners. Maar de mega gordijnen a la 1250 euro aan de achterkant blijven hier hangen totdat ons huis door een aardbeving wordt geraakt en het huis helemaal instort!!
Hier veranderen we ook vaak. Ik vind het echt leuk om te doen. Soort van hobby haha.. We hebben nu 3 jaar goedkope meubels van de kwantum. We willen binnenkort verhuizen en willen dan deze weg doen. De salontafel ziet er niet uit haha. Maar we willen eerst ons huis verkopen en dus verhuizen.. Accessoires verander ik 1 keer per jaar? Niet alles natuurlijk.. ik verkoop het weer en soms geef ik ook dingen weg aan mensen die niet veel hebben! Ik hou ontzettend van veranderen en inrichten.
Ik verander ook vaak. Verkoop het op marktplaats en koop daar weer wat nieuws, of ja 2e hands dus. Alleen nieuw als 2e hands niet fris is (vloerkleed, bank, matras). Verder veel verschillende accessoires die ik regelmatig afwissel. Als ik het niet meer wil dan verkoop ik het of geef het weg. Goede spullen weggooien doe ik nooit. Wij hebben bijna niets wat echt duur is in ons huis. Alleen de babykamer had wel echt goedkoper kunnen zijn. Maar ja, net zwanger, je laten verleiden tot zo'n dure kamer. Zonde..