kleine rode pukkeltjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door vogeltje1, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Hallo,

Ik vroeg mij af waadoor mijn zoontje van 4 weken last heeft van hele kleine rode pukkeltjes en vlekjes. Het lijkt wel op puistjes, maar dan in het klein. Hij heeft ze alleen op zijn gezicht.

En nog een andere vraag, misschien niet op de juistje plek, ik voed mijn zoontje zelf en tijdens het voeden laat hij vaak los. Ik merk dat hij dat doet wanneer mijn borsten erg vol zijn en er veel voeding is. Dan krijgt hij ook zoveel binnen dat hij er veel weer uitspuugt met een boog.
    Maar hij laat ook vaak los aan het eind van de voeding. Dan hapt hij telkens wel weer aan waardoor ik denk dat hij nog niet genoeg heeft, maar als ik hem rechtop laat voor een boertje lijkt hij meestal wel verzadigd.
    In de kraamweek is zijn tongriempje al geklieft. Hoe kan ik hem helpen zodat hij rustig kan drinken?

Alvast bedankt voor het beandwoorden van mijn vragen!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De pukkeltjes zou kunnen door een allergie voor iets wat er binnen staat, of huisdieren. Maar kan ook door de borstvoeding komen hoor.

En de andere vraag; voedt je op verzoek? Dat is namelijk het beste als je veel voeding hebt. Wat je nu voor dit moment kunt doen is, na het toeschieten even loskoppelen, de eerste melk weg laten lopen in bijvoorbeeld een hydrofiele luier, en dan opnieuw aanleggen. Ook eerst wat afkolven kan ook helpen, maar dan wordt het weer wel gestimuleerd waardoor er weer productie komt.

Als hij loslaat en hij verzadigd is, hoef je hem niet opnieuw aan te leggen hoor. Kijk maar eens wat hij doet als je niet aanlegt, of hij dan tevreden blijft.

Voeden op verzoek is echt het beste!

Groetjes Adrienne

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina