Ik wil zo nu en dan kv geven (laten geven, want het is als ik er niet ben en kolven lukt niet goed genoeg). We hebben Nutrilon standaard gekocht maar nu lees ik soms dat je hypo allergeen moet gebruiken als je soms een flesje kv geeft. Weet iemand of dat klopt of kun je ook de standaard geven? Verder wil ik graag weten of er een bepaalde hoeveelheid gegeven moet worden als je bijvoorbeeld 1 voeding vervangt voor een flesje. Ik bedoel dus niet dagelijks vervangen maar 1 a 2 keer per week. Hoop dat iemand mij wijzer kan maken, bedankt alvast.
De lactatiekundige vertelde mij gisteren dat je kindje de koemelkeiwitten ook al heeft binnen gehad als je borstvoeding geeft en zuivel nuttigt. Ze gaf aan dat het alleen zin heeft om hypoallergeen te geven als een van de ouders allergieen heeft. Wij zijn gisteravond uit nood gestart met het bijvoeden met Nutrilon standaard naast de bv. Succes met je keuze! De bv loopt bij jou wel lekker toch? Een idee om de neusspray te halen bij de arts zodat je makkelijker kan kolven? Met die spray kan ik in ieder geval beter kolven dan zou je het zonder kv kunnen redden als je dat zou willen.
Idd bij een risico op allergie HA, anders gewone hoor! Hier lustte hij alleen de friso (echt alle merken in huis gehaald). Ik heb alles geproefd en friso smaakt inderdaad ongeveer zo als borstvoeding (ja dat heb ik ook geproefd , dagelijks zelfs). Ligt beetje aan je kindje denk ik, maar mocht de Nutrilon er niet in gaan, dan adviseer ik je eerst friso te proberen voor je nog tig merken hebt gekocht!
Super, bedankt voor de antwoorden....en ik proef ook wel eens de bv , maar niet dagelijks haha. @Odess, ja bv gaat hier idd goed, alleen als ikga kolven om extra achter de hand te hebben dan wordt mijn toeschietreflex te hard en dan wordt Boaz heel boos op mn borsten zodat hij niet meer wil drinkn. Zag jouw beslissing en vind dat je het echt knap hebt volgehouden, ik vind t ook moeilijk terwijl t maar om een paar keer per week gaat soms.
Volledig off topic, maar wat een stuk is die zoon van je! Verder sluit ik me aan bij de andere dames. Alleen HA nemen als er in de familie hooikoorts, eczeem, darmproblemen, luchtwegproblemen, allergie of astma zit. Maar liever gewoon een klein voorraadje in de vriezer zetten, zodat je de kv helemaal niet nodig hebt!
Ik dacht eigenlijk dat het advies bij combineren van bv en kv altijd voor HA was... (wat een afkortingen he ). Maar ik heb me er nooit heel erg in verdiept, omdat ik zelf volop allergieën heb en dus sowieso voor HA koos naast de BV.