Hallo, Volgende week gaat ons zoontje naar de opvang en moet ik dus een voorraadje melk hebben gekolfd. Ik heb er deze keer helemaal geen zin in. Klinkt misschien raar, maar vind het allemaal wel makkelijk zo aan de borst. Geen gedoe met toeschietreflex enzo... Weet ook niet goed meer op welke momenten ik het beste kan kolven, want heb eigenlijk nooit volle borsten. Denk dat het precies is afgestemd op wat hij nu nodig heeft. Iemand tips? Wanneer kolven jullie? En hoeveel geef je een baby van 3 maanden mee naar de opvang?
Het is ook makkelijker zo Ik begon met kolven om de 3 uur... qua hoeveelheid meegeven weet ik niet mijn kindje was 6 mnd. En wat het belangrijkste is verwen jezelf! lekker wat te drinken, snoepen, leuk boekje mee als je kolft...
Kun je na de ochtendvoeding niet even kolven? En dan 's avonds voor je naar bed gaat? Dan krik je je productie ook wat op. Gewoon even doen, snap wel dat het niet leuk is, maar een hongerige baby achterlaten bij het kdv lijkt me al helemaal niets, wat wil je dan, kunstvoeding meegegeven? *geeft TS een schop onder haar **** *
Ik vind het helemaal niet zo erg als ik dacht, maar het is wel eens onhandig. Zoals vandaag, zat ik op mijn kolfmoment in conferentie. Dan dus maar iets later, en dan mis ik dus dingen op werk. Dat kan gebeuren. Mijn tieten zijn trouwens wel erg gewillig, ik kolf snel en veel (rechts 200 cc in 10 minuten, links 170 cc, die doet er wel wat langer over). Ik kolf wanneer zij op een thuisdag ongeveer zou drinken, of wanneer het rond die tijd schikt. Tussen 11 en 12 en tussen 3 en 4 in de praktijk, 1 borst per keer omdat ze thuis ook 1 borst per voeding leegt. Als je terugloop krijgt, kan je vaker kolven of tweezijdig kolven. Ik doe dat niet, omdat ik dan de produktie onnodig verhoog. Daar krijg ik vreselijke stuwing van, het is al vol genoeg zo. Dus tenzij je echt denkt dat je een stuk minder kolft dan hij normaal drinkt, zou ik niet extra kolven. Ik had wel een voorraad omdat ik hyperlactatie had, en tijden elke dag beide borsten heb leeggekolfd op advies van de lactatiekundige. Maar het is niet per se nodig, ik heb nu een vriezer vol, terwijl ze per werkdag genoeg heeft aan wat ik de dag ervoor gekolfd heb (één voorraadje is dus genoeg, voor de zekerheid is het fijn om 2 of 3 dagvoorraden te hebben). Hoe drinkt je kindje uit de fles? Renske was er niet zo makkelijk in in het begin, dus gaf ik ingevroren voeding mee die naar behoefte werd ontdooid. Dat moet je wel even aangeven bij het KDV, anders vullen ze er een hele fles mee die je half kan weggooien als het ontdooid is.
Hier ben ik begonnen met een voorraadje aanleggen toen ze 's nachts langer doorsliep. Dan dronk ze 1 borst ipv 2 en zat ik propvol. Ik heb denk ik een voeding of 6 in de vriezer. Hier drinkt ze meestal de fles niet leeg dus er wordt ook best nog wel eens wat weggegooid. Maar ja 't andere moment drinkt ze weer meer. Ik geef hier 3 voedingen mee als ze 's morgens net heeft gedronken voor ik weg ga. De laatste voeding heeft ze dan net bij de oppas gehad of ik voed haar daar.
Gister 2 keer gekolfd, maar er kwam niet zo veel uit. Eerste keer 40 en tweede 70. En daarna had hij meteen weer honger, dus mijn borsten moeten wel wat meer gaan aanmaken. Hij heeft net om 7 uur wat gedronken (hopelijk genoeg) en ga dan om half 9 maar even kolven. Dan moet ik er wel wat uit kunnen halen.
Nou heb hem vanmiddag een kunstvoeding gegeven van 200 ml, want hij bleef maar huilen. Volgens mij had ik niet genoeg voeding. Vanavond 120 gekolfd. Hopelijk heeft hij straks genoeg als hij wakker wordt. Ik voel ook helemaal geen spanning op mijn borsten. Maar misschien duurt het ff voor ik meer produceer.
Hoe lang slaapt hij 's nachts door? Hier kolf ik ook nog wel eens even om 4/5 uur als ik niet genoeg voeding heb voor de volgende dag. Ze komt dan toch een keer voor een voeding. Hier tussendoor kolven durfde ik ook niet zo goed want heb ook wel eens gehad dat ze dan kort erna wakker werd. Nu kolf ik 2 keer op het werk en s morgens voor ik wegga. Nu ook even 's avonds voor het slapen gaan omdat ze overdag wel eens wat eerder kom en ik moet er echt om denken om te gaan kolven tijdens het werk, 't is soms zo 5 uur later en op deze manier compenseer ik m'n productie een beetje.
Hier zijn mijn borsten ook goed afgestemd op Eva haar drinkbehoefte. Erg lastig op hierdoor een voorraadje op te bouwen. Ik probeer nu 's ochtends te kolven. Ik krijg er dan ook niet veel uit hoor; 40 cc. Dan verdeel ik het over twee ochtenden, want ze drinkt maar 80 cc uit een flesje. Dus ik herken je tegenzin!