ochtend/middag slaapje dreumes 14 maand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jupjeh, Sep 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jupjeh

Jupjeh Lid

Dec 5, 2012
    56
    0
    6
    Mijn dochter is bijna 14 maanden oud. Sinds afgelopen vrijdag is ze wat aan het rommelen met haar slaapjes. Ze wil smorgens niet meer slapen en smiddags nog maar hooguit een uurtje. Terwijl ze daarvoor smorgens en smiddags per slaapje ongeveer 1,5 uur sliep!

Ik begreep dat als ze hun ochtend slaapje eraan geven dat ze dan smiddags wel wat meer gingen slapen.
    Verder is ze wel vrolijk alleen stort ze na 18 uur volledig in! :)

Herkennen jullie dit? En is dit een fase of kan het zijn dat ze er gewoon klaar mee is?

2. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Ja heel herkenbaar! Op het moment begrijp ik er nix meer van...
    De ene dag doet ze één slaapje van max 1,5 uur en de andere dag slaapt ze twee keer minimaal 1,5 uur...nu ligt ze er ook al vanaf 14.00 uur in en ze slaapt nog steeds! En dat terwijl ze vanochtend ook al ruim een uur had geslapen. Gisteren heeft ze over de hele dag maar 1,5 uur geslapen....misschien haalt ze het nu in?!

Ik heb overigens niet het idee dat het effect heeft op de nachten. Die zijn eigenlijk wel goed, behalve dat ze de laatste tijd erg vroeg wakker is. Of ze nou veel of weinig slaapt overdag, dat maakt nix uit...

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,979
    136
    63
    Ik zou idd gaan proberen om naar 1 middagslaapje te gaan. Na de lunch een lekker middagdutje.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook de overgang (gecorrigeerd 14 mnd).
    Ze ligt er nu vaak al om 12u in doordat ze haar eerste slaapje overslaat.
    Dan slaapt ze 1,5-3 uur.
    En ook hier stort ze vroeg weer in.
    Vaak al tijdens het eten dat we al om 17u doen omdat ze het anders niet trekt.
    En is ze soms om 18.15-18.30 al in een diepe slaap.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Dat was bij ons ook de leeftijd dat we naar 1 grote slaap gingen. Zo vroeg als 12 uur geloof ik, na boterham en fruit zodat hij er even op kon teren zeg maar. Werkte hier heel goed en hij sliep dan tot 3 uur lang.

Over de maanden verschuift dat slaapje langzaam tot na de lunch tot een uur of 15:00/15:30 uur.

Probeer het maar eens.

Charlie

6. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

May 3, 2010
    1,036
    303
    83
    hier een meisje van 15 mnd en zit hier ook in de fase van 2 naar 1 slaapje.
    Het verschilt per dag. Ik probeer het te rekken tot na de lunch. We eten in principe half 12 brood daarna gaat ze slapen tot een uur of 15 uur.
    Maar soms stort ze om half 11 al compleet in ja dan leg ik haar op bed en slaapt ze 1 a 1.5 uur , en slaapt ze van 15.30-16.30.
    Fijn hé deze overgangsfase, geen pijl op te trekken!
    Gewoon lekker je kindje volgen.
    In het begin deed ze trouwens ook maar 1 uur slapen toen ze net met dat rommelen begon, maar dat was maar een paar dagen. Nu slaapt ze altijd wel 2 a 3 uur op een dag.

Share This Page