Onze zoon is nu 3 weken en weegt 3720gram. Hij krijgt nu 7 x 90cc maar hij lijkt hier niet meer genoeg aan te hebben. Hij kom steeds vaker eerder dan de 3uur. Ik heb hem gisteren en vandaag in de ochtendfles 120cc gegeven en dit heeft hij bijna helemaal opgedronken op 10cc na. En ook is hij na bijna elke voeding nog aan het "zoeken" ik geef hem maar zijn speen even maar hij vraagt gewoon om meer. Wat zouden jullie doen? Ik vind het eigenlijk een beetje vroeg om op 120cc over te stappen maar honger laten lijden is ook niks.
3 weken oud? Zou ik nog niet doen....je rekt daarmee alleen maar zijn maagje op. Voor hetzelfde geld zit je dan binnen nu en een paar weken al op 180cc. Dat zoeken naar meer en niet tevreden zijn met de voeding kan ook duiden op reflux. De pijn stillen met voeding! Heeft je zoontje verder ook klachten? Huilt hij veel? Is hij onrustig? Of is hij verder een volledig tevreden baby?
Sluit me aan bij de vorige antwoordster. Hoe lang duurt de voeding. 20 minuten is echt minimaal om verzadiging te voelen.
Hier hetzelfde. Zoontje is nu 5 weken, was maandag bij t bureau en daar gaven ze aan dat ik naar 120 mocht, hij woog toen 4220 gram. Wel zes flessen. Deed daarvoor ook af en toe een fles 120. Voeding duurde hier zeker n half uur door kleine speen. Hij drinkt de 120 vaak niet helemaal op.
Hij doet ongeveer 15 minuten over een fles. Ik heb in het begin wel aan reflux zitten denken. Hij is soms best onrustig ook komt zijn voeding vaak omhoog en heeft hij vaak de hik. Spugen doet hij heel soms een klein mondje maar dat is maar heel weinig. Wel moet ik zeggen deze klachten zijn wel al minder geworden de laatste week. Ik heb volgende week een afspraak bij het cb dus dan zal ik het zeker even aankaarten.
Dan zou ik eerst de voedingsduur verlengen naar 20 minuten. Een andere, kleinere, speen of fles kan helpen.