om de tien minuten harde buiken???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natashatje, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natashatje

15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgiƫ
    beste,

ik vraag mij af of het normaal is dat ik gisteren hele dag door harde buiken had? soms wel om de tien minuten, wat ik na een tijdje toch echt wel vervelend begon te vinden.
    moet ik mij gynaecoloog verwittigen? of kan het niet zo'n kwaad? ben nu dertig weken zwanger.
    dat is toch geen teken dat ik te vroeg ga bevallen hoop ik?

liefs natasha

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Natasha,

In principe kunnen de meeste harde buiken geen kwaad. Harde buiken zijn in de meeste gevallen een seintje van je lichaam dat je het wat rustiger aan moet doen. Ben je toevallig de dagen ervoor wat drukker geweest, heb je het druk gehad? Neem in ieder geval de komende paar dagen goed rust. Mocht er dan geen verbetering zijn, neem dan contact op met je gynaecoloog. Soms is het zo dat de harde buiken veroorzaakt worden door een blaasontsteking, daar ben je in de zwangerschap vatbaarder voor. Een blaasontsteking kan in de zwangerschap verder zonder symptomen zijn, dan enkel harde buiken. Of je een blaasontsteking hebt, kan al snel ontdekt worden door je urine te laten controleren. Mocht er verandering optreden in de harde buiken, wanneer ze heviger worden, pijnlijker, korter op elkaar komen, neem dan sowieso contact op met de gynaeocoloog.
    Maar maak je niet meteen ongerust; de meeste harde buiken komen echt door teveel doen, je werk, thuis, evt. stress...

Lonneke

Deel Deze Pagina