Hallo allemaal, Vandaag was de laatste vrije dag van mijn vriend. Maandag gaat hij weer werken. Wel iets kortere dagen nog en daarna weer vol aan de bak. Ik vind het doodeng.... Het idee alleen al en ik barst al in tranen uit. Qua voeden enzo heb ik het idee dat ik het wel red. Lichamelijk ga ik ook vooruit. Die kleine meid wil echter alleen maar drinken bij mij. Als ze overstuur is en bijvoorbeeld krampjes heeft dan krijgt mijn partner haar zo snel rustig. Bij mij blijft ze dan maar gillen. Vaak gaat ze alweer lopen smakken dat ze eten wil, ook al is het een uur geleden. Het lijkt wel alsof ze bij mij alleen eten ruikt (ik geef borstvoeding). Als ze het even zwaar heeft door krampjes of bijvoorbeeld wanneer ze heeft gespuugd wil ik haar ook kunnen troosten. Maar hoe? Graag tips want ik weet echt niet hoe ik dit straks moet aanpakken.
Meid, ik denk dat iedereen dit gevoel wel een beetje herkend. Je staat er straks weer 'alleen' voor. Maar onderschat je zelf niet. Je kunt het heus!!!! Je moet de stap alleen even zetten. En troosten....dat gaat je echt lukken. Over het buikje aaien, rondjes lopen en zingen......Zet hem op!!!!
Mijn vriend is de eerste 2 weken vrij geweest. Ik zag ook erg op tegen het moment dat hij weer ging werken. De derde week was daardoor ook heel erg zwaar voor mij maar we hebben ons er wel goed door heen geslagen. Het is ook een kans om je kindje nog beter te leren kennen als je op elkaar bent aangewezen. Jij kunt je kindje ook troosten maar misschien moet je samen even uitvinden wat voor jullie het beste werkt. Idd, zingen, aaien over het buikje. Aaien met je duim over het voorhoofd vindt mijn dochter het allerfijnst en dan vallen haar ogen ook gelijk dicht. Ik heb die eerste week steeds een cd van Herman van Veen opgezet waarvan ik alle liedjes kon meezingen. Dat vond ze ook prettig. Het is even puzzelen maar je komt er zeker uit met z'n tweeen. En in geval van nood kun je je kind altijd nog in de wandelwagen leggen en een stuk gaan lopen. Daar vallen alle kinderen van in slaap. Succes!!