Hallo Ik ben sinds een maand of twee om de twee weken ongesteld. Dit was in het najaar ook zo. In december mijn mirena laten vervangen. Omdat die toch aan vervanging toe was. Mijn menstruatie patroon was toen aardig stabiel. Maar sinds een maand of twee weer om de twee weken ongesteld. Dinsdag hierom naar de huisarts Maar misschien hebben jullie enig idee waardoor het zou kunnen komen? Menopauze lijkt me nog niet. Ik ben bijna 38 jaar
Zo ging het bij mij ook een tijd. En toen ineens kwamen de opvliegers. Paar weken geleden bleek uit bloedonderzoek dat ik, helaas, al ver richting overgang zit. En dat met 35 jaar Het kan dus goed wel daardoor komen.
Ik weet niks over spiraaltjes. Maar zou je toch eventueel zwanger kunnen zijn ... Je denkt er niet aan natuurlijk, maar m'n moeder heeft dit ook gehad. Zij had een gevaarlijke buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Werd uiteindelijk met de ambulance naar t ziekenhuis gebracht. Ze had er ook te lang mee gelopen omdat ze dacht dat ze niet zwanger was.
Toevallig... ik werd eerder met mirena niet meer ongesteld. Maar nu heb ik hem al een lange tijd en ben ik steeds vaker ongesteld. Vroege overgang zit in de familie (mijn zus met 27 al en ik ben nu 30) maar had die link nog niet gelegd.
Als ik geen anticonceptie gebruik ben ik altijd om de 2 weken ongesteld. Al meteen vanaf mn elfde en altijd zo gebleven. Hier komt t duidelijk niet door de overgang☺️... Maar wat het dan wel is. Het heeft mn vruchtbaarheid ook bepaald niet nadelig beinvloed. Mocht jij wel een betrokken gyn treffen die het tot op de bodem uit wil zoeken dan hoor ik het graag!
Ik gebruik geen anticonceptie en ben ook iedere 2 a 3 weken ongesteld, geen idee waardoor het komt, maar ben pas 24 dus zal niet in de overgang gaan en met mijn vruchtbaarheid is ook niets mis. Ben benieuwd wat een dokter/gyn erover zegt... denk dat sommige mensen gewoon een hele korte cyclus hebben en andere een lange.
Daarom vind ik het ook zo apart. Dit is de derde keer dat ik een Mirena heb. Na de geboorte van mijn dochter een Mirena voor het eerst gehad, toen werd ik idd niet meer ongesteld. Na de geboorte van mijn zoontje, idem al duurde het toen wel langer voordat de menstruatie wegbleef. Die tweede Mirena moest dit jaar vervangen worden omdat ik hem bijna 5 jaar had. Enige tijd voor vervanging ook vaker weer ongesteld. Nu met deze nieuwe Mirena ging het in het begin heel goed, maar sinds een maand of twee weer om de twee weken ongesteld,