Dag dames, heeft iemand van jullie ervaring met vestibulaire migraine? Dat is een vorm van migraine (soms met aura, niet altijd met hoofdpijn) waarbij je heel erg duizelig en misselijk wordt. De aanvallen kunnen uren, soms dagen achtereen duren. Het is dus geen Menière en geen BPPD. Ik ben benieuwd hoe de aanvallen er bij anderen uitzien en of je ze voelt aankomen en of het eigenlijk vaak voorkomt. Of je erkenning hebt gekregen van je huisarts en wat voor medicijnen je ervoor gebruikt. Ik ben na 6 maanden van hele frequente aanvallen en een lang onderzoekstraject behoorlijk wanhopig aan het worden en kan wel wat ervaringsverhalen en advies gebruiken. Vanmiddag heb ik een afspraak met mijn huisarts, maar ik weet niet eens of ik daar wel kan komen. Helaas niemand die me kan brengen... Ik hoop dat ik dan gewoon stabiel ben.
Wat ontzettend naar en vervelend! Ik heb zelf alleen ervaring met migraine door hormonen (heb het heel frequent als ik zwanger ben, buiten zwangerschappen nergens last van), en dat ontwikkelt zich overdag als een aura. Als ik dan 30 min ga zitten of liggen met mijn ogen dicht, trekt dat weer weg en krijg ik (gelukkig) geen hoofdpijn. 's Nachts zijn de aanvallen heftiger. Dan krijg ik een aura en word ik soms wakker met tintelende handen, gevoelloos gezicht, mond en keel. Veel heftiger en daarna wel stekende hoofdpijn. Tegen de ochtend is dat wel weg. Ik let heel erg op voeding. Gesmolten kaas is bijvoorbeeld een no go. Ik ben hier ook maar achtergekomen door provocatie. Alle vormen van gesmolten kaas (of het nu over de pasta is, op een tosti, op een ovenschotel of bijv. gesmolten feta of mozzarella) triggeren een aanval. Ik drink ook veel gemberthee, dit schijnt positief te zijn. Bespreek het bij je huisarts, want er zijn zeker goede medicijnen voor! Ik mag nu niks slikken behalve pcm, maar er is echt goede, effectiefe medicatie tegen migraine. Zeker bij de heftigheid en de duur van jouw aanvallen zou ik daarom vragen.
Ja, dat van die kaas las ik zojuist ook online! Ik voel me zo dom! Ik eet elke dag wel een stuk kaas... en ik heb nu al een paar dagen achter elkaar last... ik begin een patroon te zien Ik mag na een huilbui aan de telefoon met de assistent vanmiddag langskomen. In eerst instantie was ik pas dinsdag de 27e(!) aan de beurt, omdat ze tussendoor een paar dagen vrij was. Maar ik zit met mijn handen in het haar, mijn man is in het buitenland, mijn moeder zit in het buitenland, mijn broertje en zusje zijn werken en ik heb een gehandicapt kind thuis. Dus nu mag ik langskomen. Ik ben benieuwd wat ze voor me kan doen. Wat voor medicijnen heb jij in het verleden gebruikt?
Fijn dat je vanmiddag mag langskomen! Ik gebruik geen medicatie, omdat ik het alleen heb tijdens mijn zwangerschap en dan mag je niks, behalve pcm. Ik heb het sporadisch vroeger gehad, dan werkte een ibuprofen voldoende. Ben de dag zelf en daarna wel altijd heel groggy.
Ik heb betablokkers gekregen, metoprolol. Mag je ook nemen als je zwanger bent trouwens! Maar die neem je dan consequent elke dag, om aanvallen te voorkomen. Als jij er maar soms last van hebt is dat misschien niet nodig...
na je bericht gelezen te hebben ben ik eens gaan googlen, zò herkenbaar :O Ik noem(de) het altijd mijn hormonen of 3daagse hoofdpijn omdat het vaak vlak voor menstruatie is en meestal 3 dagen duurt voor het echt helemaal over is.
Had je al aan Cefaly gedacht? Wordt de laatste tijd behoorlijk gepromoot bij zwangerschap. Het heeft mij destijds ook goed geholpen. Of het bij vestibulaire migraine helpt weet ik niet maar je zou het altijd kunnen vragen. Je leest er meer over op www.migraineoplossing.nl . Heel veel sterkte en succes!
Hoi dankjewel voor de tip, misschien heeft iemand die dit leest en last heeft van gewone migraine hier iets aan. Bij vestibulaire migraine raakt je evenwichtsbeleving zodanig van streek dat het lijkt alsof je dronken op een boot staat (niet het goede soort dronken op een boot zoals in videoclips, maar meer als in een storm en dat alles naar rotte vis stinkt) en daar vervolgens misselijk van wordt, tot kotsen aan toe. Terillustratie: ik kan niet van de bank naar de wc komen zonder elke 3 stappen tegen de muur aan te vallen en onderweg mijn ontbijt eruit te gooien. Ik heb net voor het weekend trouwens betablokkers gehad van de huisarts. Deze helpen een beetje. De laatste aanval duurde maar 2,5 uur. PS// ben niet zwanger trouwens