Onze kleine (2 maanden) krijgt 6 voedingen van 150 ml op een dag. Dus ongeveer om de 4 uur (is incl. 1 nachtvoeding). Nou heeft onze kleine ineens vanacht doorgeslapen tot 6.00u i.p.v. tot 3.00u/4.00u, dus jullie raden het al, toen kwam ik een klein beetje in de knoei met die 6 voedingen. Ik zit op dit moment weer aardig op schema hoor. Ik kan het vandaag nog niet met 5 voedingen af, dat zou pas uitkomen als de kleine tot 7.00u/7.30u doorslaapt denk ik qua tijden. Hoe deden jullie dat? En na hoeveel maanden/lichaamsgewicht mogen ze eigenlijk op 5 voedingen? Ik ben wel blij dat de kleine doorgeslapen heeft, misschien is het eenmalig, maar misschien vanacht weer? We wachten het af. En als je op 5 voedingen overgaat, hoeveel ml moet je dan per keer geven, want ik kan moeilijk gaan minderen in het aantal ml, dan krijgt de kleine waarschijnlijk honger of slaapt niet meer door dan. Zou je dan 180 ml per keer kunnen geven?
Wat je doet is: aantal kilo's x 150ml = X en X deel je door het aantal voedingen wat je wilt geven. Je gaf dus al aardig veel (bijna een liter) en dat kan niet meer worden (1 liter is de max). Je hoeft - in tegenstelling tot algemeen denkbeeld - voedingen niet evenredig te verdelen. 5 x 180 is dus helemaal niet nodig. Je kunt ook de voedingen waarvan je denkt dat hij het meeste honger heeft ophogen.