Hoi! Ik heb een goeie zwangerschap zonder gekke dingen, en heb dus eigelijk geen echo nodig. Maar nu hoor ik toch van heel veel mensen dat ze rond de dertig weken een liggings of groeiecho hebben gekregen en ik vroeg me af of ik daar ook gewoon om kan vragen of dat ik dan heel gek aangekeken word
Hier krijg je met 30 weken standaard een groeiecho.Vlgns mij zijn dit de algemene richtlijnen.Ik zou het eens informeren wanneer je deze nog niet heb gehad.
Bij mijn verloskundige krijg je geen groeiecho, maar standaard met 35 weken een liggingsecho. Gewoon vragen wat bij jouw vlos het beleid is!
Hier 30 wkn groeiecho, 36 wkn liggingsecho. Bij ons standaard, maar blijkbaar dus niet overal. Gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis!
Hier geen groeiecho tenzij er reden voor is (ik heb er eentje met 26 weken gehad omdat mijn baarmoeder klein voelde, maar kindje lag perfect op schema). Met 32 weken had ik de tweede GUO vanwege een afwijking aan de placenta. Met 36 weken krijg ik een liggingsecho. Stel je daar niet teveel bij voor. Dat is heel kort, even kijken of het koppetje naar beneden ligt en of het kindje ingedaald is. Je kan het vragen, maar eea ligt misschien ook aan hoe zij dat met de verzekering afwikkelen. Standaard krijg je 2 echo's vergoed (termijn en 20 weken). Of ze het zonder reden doen, of buiten hun eigen protocol om, zou ik niet weten.
het word steeds meer een standaard maar nog niet overal. Tja misschien kun je zelf een pretecho nog laten maken zijn ook veel leuker als die medische echo,s. Ik heb veel echo,s gehad vanaf de 30 weken en bij mij hebben ze alleen onnodig paniek veroorzaakt!
Bij onze vk krijg je ook alleen maar een termijnecho en de 20-weken echo. Overige echo's alleen als er een indicatie voor is. Ik zou er eigenlijk niet eens om durfen te vragen. Denk namelijk dat dat geen zin heeft, anders gaven ze de echo's wel standaard. Je kunt moeilijk iedereen een echo geven als ze er om vragen.