https://nos.nl/artikel/2239526-vermiste-thaise-voetballers-gevonden-eerste-beelden-uit-de-grot.html Ik vind het zo erg om te zien dat filmpje, die arme jongens. En dan kan het misschien nog maanden duren voordat ze gered worden ivm de regen die komt. Wat een angst voor die kinderen
Ik had er echt al een zwaar hoofd in. Dacht dat ze nooit meer gevonden zouden worden. Gelukkig kunnen ze wel eten en drinken brengen. Denk dat het niet heel veel langer had moetrn duren, want dan had je daar een heel ander tafereel aangetroffen.
Ik denk inderdaad ook dat het nu echt een kwestie is van zo snel mogelijk handelen, want als de zware regenval eenmaal begint, is er geen redden meer aan... Maar jeetje, wauw, ze hebben ze gevonden en ze leven allemaal nog. Pff...
Na 9 dagen! mijn hart sloeg een sprongetje over toen ik het hoorde op de radio. Had dat niet meer verwacht eigenlijk, maar echt heel bijzonder....
Was blij om te horen dat ze allemaal nog leven. En dat mede doordat ze niet zijn gaan dwalen door de grotten en zo slim zijn geweest om water van de stalactieten te drinken om vocht binnen te krijgen. Gelukkig krijgen ze nu ze gevonden zijn ook krachtvoer om weer op kracgten te komen. Hopelijk kunnen ze snel uit de grot gehaald worden
Hoorde vanmorgen op de radio dat ze spoedcursus duiken en zwemmen krijgen. Wie het goed genoeg kan kan er uit
Vreselijk dat sterfgeval!! En zo te lezen is het enorm moeilijk ze te redden. Afschuwelijk voor de familie leden. Moet er niet aan denken dat mijn kind daar zou zitten.
Hoorde op de radio dat er nu een Nederlands bedrijf met ervaring in pompen er heen gaat. Blijkbaar pompen ze nu met een soort veredelde vijverpompen.
Maar het schijnt zijn ze begonnen met de reddingsactie en beginnen ze met de 2 sterkste jongens. Als alles goed verloopt kunnen ze zo 4 per dag redden en duurt het 3 dagen in het beste geval. Er is nu ook veel meer spoed nu bekend is dat de lucht in de grotten opraakt.
Ze halen vandaag de 1ste 4 jongens eruit. Rond 16 uur kunnen ze ongeveer buiten zijn. Vind het echt spannend hopelijk gaat het goed