Wie heeft het dan gedaan????? Waarom word daar niet naar gekeken?? Kind dondert niet zomaar van een balkon...
Wat verschrikkelijk! Ze komt er dus gewoon mee weg. Niet persé om het doden van het kind maar ook alle andere dingen die ze het meisje heeft aangedaan. Onbegrijpelijk..
Ik had vrijspraak wel verwacht. Bewijs was nihil, maar denk eigenlijk wel dat ze het gedaan heeft. Raar idee, dat het meisje omgekomen is en waarheid nooit naar boven zal komen. En inderdaad een straf voor wat ze in leven van meisje heeft gedaan was sowieso wel goed geweest. Ben benieuwd of ze ergens veilig is, denk dat de meeste haar onschuld niet zullen geloven.
Ze stond niet terecht voor verwaarlozing. Ik denk dat er sprake was van gerede twijfel, dus vrijspraak. Wat ik niet begrijp is dat ze de verklaring van die buurman nooit hebben gevonden/opgenomen. Die was nogal belastend maar het blijkt dat daar nooit notitie van is gemaakt destijds. Kwalijke zaak.
Hij had hem al eerder gegeven maar door een fout bij de politie is dat kwijt geraakt of niet opgeschreven. On topic. Ik snap de vrijspraak totaal niet. Maar goed te weinig bewijs schijnbaar.
Maar er is toch alleen indirect bewijs? Er is niet bewezen dat het meisje gewurgd is. De verwondingen schijnen ook ontstaan kunnen zijn door de val. Het is niet bewezen dat het meisje geduwd is. In theorie kan ze zelf over de balustrade zijn geklommen en gevallen of gesprongen zijn. Ze hebben dus alleen een gesprek tussen moeder en dochter gevolgd door een “plof”. Het is gewoon niet voldoende om iemand op te veroordelen voor doodslag. Stel dat ze het echt niet heeft gedaan? Je kunt toch niet iemand veroordelen omdat je denkt te weten wat er is gebeurt? Verwaarlozing of nalatigheid uiteraard. Maar dat is een ander misdrijf. Daar moet ze dan eerst voor vervolgd worden. Ik denk ook dat ze het gedaan heeft, maar zeker weten doe ik het niet. Laten we hopen dat ze met voldoende bewijs komen zodat moeder als nog veroordeeld kan worden in hoger beroep. Het maakt het allemaal niet minder verdrietig.
Ik begrijp dat het alleen indirect bewijs is maar bij de hele zaak zijn er veel steken laten vallen. En ik denk dat als er op het begin beter onderzoek was uitgevoerd er meer bewijs verzameld had kunnen worden.
Oh maar dat ben ik helemaal met je eens. Het is een zooitje. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan inbrengen bij het hoger beroep.