Het Openbaar Ministerie (OM) heeft in hoger beroep 4 jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging geëist tegen Sietske H. De vrouw doodde haar vier baby's. De vrouw uit het Friese Nij Beets werd vorig jaar tot 12 jaar cel veroordeeld, omdat ze toen weigerde mee te werken aan een psychologisch onderzoek. Dat heeft ze het afgelopen jaar wel gedaan. Uit die onderzoeken is gebleken dat de vrouw een afwijking in de hersenen heeft en verminderd toerekeningsvatbaar is. "De meest weerlozen moeten door het recht worden beschermd'', zo motiveerde de advocaat-generaal voor het gerechtshof in Leeuwarden de veel lagere strafeis. Justitie erkent dat Sietske H. zware stoornissen heeft, maar die maken de daden niet ongedaan, vindt het OM. Ook is er volgens de advocaat-generaal een reëel gevaar dat Sietske H. nog een keer tot dergelijke gruweldaden komt. "Dat moet worden uitgesloten door een lange behandeling. Tbs met dwangverpleging is dan de enige optie." Baby's gecremeerd Tijdens de zitting vandaag werd ook bekend dat de kinderen van de vrouw kort geleden zijn gecremeerd. Sietske H. vertelde de rechters dat ze de crematie 'heel zwaar en emotioneel' vond. "Maar ik ben wel heel blij dat ik een soort van afscheid van mijn kindjes heb kunnen nemen'', zei ze. RTLNieuws.nl
Walgelijk mens. Ook al zo'n belachelijk iets. Krijg soms het idee dat een psychische stoornis de boel moet goedpraten. Het misdrijf wordt er echt niet ineens minder erg van als de dame iets mankeert.
Ziek wijf,eerst je baby's om het leven brengen,in koffers stoppen (was zij toch??) En nu zeggen dat de crematie best emotioneel was... Krijg hier kotsneigingen van. En hier kon ze niks aan doen?? Yeah right.... De boel eruit halen bij die vrouw zou ik zeggen! Mafkees..
Ik vind het ook erg raar dat ze emotioneel werd dat haar kindjes gecremeerd zijn. Tja mens je hebt ze zelf vermoord en achtergehouden. En dan zielig lopen doen? Ik vind 4 jaar overigens erg weinig. 1 jaar cel per kind.
Ik vind dat zulke "mensen" verplicht gesterelisseerd moeten worden in de gevangenis Volgens de wet mag zij dus gewoon nog een 5e krijgen, en een 6e, enz Was een paar maanden geleden nog een programma over dat dit soort lui gewoon zwanger mag raken
Ik denk dat zo iemand beter af is in TBS. Zolang ze dan niet beter wordt, en dat is lastig met een hersenafwijking, blijft ze op zijn minst onder toezicht of gewoon in een inrichting. Anders staat ze na 8 jaar (bij 12 jaar cel) weer buiten en kan ze weer aan de gang..
TBS hoe lang? Hoop heeel erg lang, verschrikkelijk wat zij haar kindjes heeft aangedaan. Arme kleine babytjes..
Verplicht steriliseren lijkt me geen goed idee, waar wil je de grens leggen? Prima dat deze vrouw TBS krijgt, waarschijnlijk komt ze dan nooit meer vrij. Want om je baby's te doden, moet je inderdaad wel erg ziek in je hoofd zijn Ik hoop dat ze goed geholpen wordt..
Nou, als het bewezen is geacht dat iemand 4 van haar kinderen heeft vermoord, dan vind ik wel dat daar een duidelijke grens ligt dat zo iemand nooit maar dan ook nooit meer een kindje mag krijgen, en dus gesteriliseerd moet worden.
Dus je mag twee kindjes vermoorden en daarna gewoon weer zwanger raken? Van mij mag je na 1 kindermoord al verplicht worden rot sterilisatie. Pedo's worden chemisch gecastreerd, en zij mag gewoon doorgaan? Kom op! Zo iemand hoort nooit meer een kind op de wereld te zetten!
Ik denk helaas dat zo iemand niet meer te helpen valt, sorry. Ik vind het bewonderenswaardig dat sommige mensen in de goedheid van iemand blijft geloven ook al heeft hij/zij al tig keer iets vreselijks gedaan. Sta jij nog steeds niet achter verplicht steriliseren als ze over een aantal jaar weer vrij komt, zwanger raakt en dan toch maar weer het kindje van het leven beroofd? Denk jij dan weer "ze heeft goede hulp nodig, kan er niks aan doen"?
Stink wijf! Arme, arme baby's, m'n hart breekt nog als ik er aan denk....... Door deze berichten krijg je toch steeds minder vertrouwen in het rechtsysteem in NL?! :x
Het is toch duidelijk dat deze vrouw psychisch ziek is. Zij leeft al in de hel, waarom moeten mensen haar hier aanvallen alsof ze een 'gewoon persoon' is die iets walgelijks heeft gedaan? Ja, ze heeft iets walgelijks gedaan maar ze is zelf ook ziek. Praat dat het goed? Nee, maar 4 jaar gevangenis of 20 jaar zal voor haar en de maatschappij niets veranderen. Het enige dat werkt is tbs, en dan op zo'n manier dat ze levenslang in een inrichting zit. Zo kan ze ook geen kindjes meer krijgen.
ook in een inrichting kan je bezoek ontvangen ooit prive in de gevangenis kun je ook een kamertje krijgen waar jij en je partner kunnen sexen, is niks nieuws dus ook in een inrichting kan ze helaas zwanger raken en voor de buitenwereld was ze een normaal persoon. ze werkte als tandartsassistente en leek zo normaal als ieder ander persoon
Mee eens, alleen de enige manier om te voorkomen dat zij ooit nog kindjes kan krijgen is gedwongen sterilisatie of iets dergelijks.
1 jaar per kind vastzitten dus, veel zeg voor t vermoorden en in koffers stoppen van 4 onschuldige baby's .... en ze vond de crematie emotioneel? dat lult ze ook maar omdat ze maar 4 jr heeft gehad, die is door t dolle heen. had ze in amerika moeten zitten, weg ermee levenslang!!! ggrrr word zo boos! idd steriliseren en verbod op alles wat met kinderen te maken heeft voor dat mens