Het is abnormaal om je pas geboren baby in een koffer te stoppen en dat 4 keer. Dat geeft wel aan hoe ziek iemand is. Maar! wat dan een gepaste straf is..ik ben blij dat ik daar geen beslissing over hoef te maken. Wat ik me wel afvraag..zijn jullie ook allemaal tegen abortus? Als je in NL bevalt met 23wk doen artsen niets om je kindje te redden. Ze laten het letterlijk dood gaan. Is dat dan wel ok? en als je er zelf voor kiest om af te breken rond die termijn kraait er ook geen haan naar. 16 weken later halen we pek en veren uit de kast? Had ze maar "gewoon" abortus laten plegen dan had dit nergens in de kranten gestaan.
onder de 24 weken is een kindje volgens de wet niet levensvatbaar en hoef het niet eens begraven te worden en aangegeven bij de gemeente, artsen mogen van de wet een kindje dus ook niet redden, dat is protocol. wat sietske doet is iets heeeeeeel anders dan een kindje weg laten halen tijdens de zwangerschap omdat het bijv ernstig gehandicapt is oid. een kindje weghalen rond de 23 weken gebeurd in nederland ook niet als het kindje volledig gezond is, dus het is geen vergelijking sietske VERMOORD 4 van haar levensvatbare voldragen gezonde baby's en stopt ze in koffers op zolder en in de schuur als oud vuil
Wat ik zo raar vind, ze heeft een IQ van een 12 jarige maar wel tandarts assistente zijn. Niet mee willen werken aan een onderzoek en dan krijgt ze eerst 12 jaar maar vorig jaar dat onderzoek wel gedaan en dan ineens 4 jaar. En dan natuurlijk wel met tbs maar toch. Ziek of niet, ze heeft 4 baby's vermoord. Achterlijk wijf, nooit meer vrij laten.
Ook hier heeft TS een verkeerde titel gekozen. Maar vier jaar? Ja, maar vier jaar gevangenisstaf. EN TBS!!! Wat denk je, dat dat een vakantie op een kuuroord is? Daarnaast kom je na een gevangenisstraf vrij, als je die uitgezeten hebt. En gezien bij dit (on)mens de kans op herhaling groot is, is TBS beter, want dan is er in elk geval een zeer aannemelijke kans dat ze nooit meer vrij komt.
Jup dat denk ik dus ook altijd. Als ze het een paar weken eerder had gedaan was het ineens wel prima, en zou ze nog hulp hebben gekregen ook. TBS lijkt me een prima straf, als ze echt zo ziek is zal ze ook daar niet snel weer vanaf komen. TBS is niet zelden juist een langere strag dan "gewoon" en paar jaar gevangenis.
vrijwel alle titels zijn de titels rechtstreeks overgenomen van RTL nieuws zo kopt de nieuwswebsite dus ook, ook in het ''rooktopic''
Volgens het hof is er geen sprake van moord maar van doodslag. De vrouw uit het Friese Nij Beets had vooraf geen plan, zo oordeelden de rechters. De gevangenisstraf is aanzienlijk lager dan de rechtbank in mei 2011 oplegde, omdat H. nu wel heeft meegewerkt aan een psychologisch onderzoek. In mei kreeg ze 12 jaar, de maximale straf voor kindermoord. "Volgens het Hof is de verdachte verminderd toerekeningsvatbaar, maar niet ontoerekeningsvatbaar, dus strafbaar" Volg Betty op Twitter Het hof in Leeuwarden dwong vorig jaar af dat ze zich alsnog zou laten onderzoeken. Toen bleek dat ze een aangeboren hersenafwijking heeft, waardoor ze volgens deskundigen verminderd toerekeningsvatbaar is. 'Celstraf op zijn plaats' Justitie erkent dat Sietske H. zware stoornissen heeft, maar vindt niet dat dat haar daden ongedaan maakt. Een celstraf is daarom op zijn plaats, aldus justitie. Ook is er volgens het OM een 'reëel gevaar' op herhaling.
Raar dat ze oordelen dat het doodslag is ipv moord omdat ze geen plannen had tot moord Je zou verwachten dat nadat ze kindje 1 doodde en zwanger werd van nummer 2 ze wist dat ze ook dat kindje om ging brengen na de bevalling en zo ook kindje 3 en 4 na de bevalling
Belachelijk, als het niet met voorbedachte rade ging dan had ze haar omgeving toch gewoon over de zwangerschappen verteld? Een babykamertje gehad enzv..... Volgens mij kickte dat psyco knetter maffe wijf gewoon op het geheimhouden van de zwangerschappen en leefde ze alle keren naar het moment toe om ze eigenhandig hun keeltje dicht te duwen ... Als je 4!!! Zwangerschappen geheim kan houden, ben je volgens mij niet dom hoor.....
Ja, dat zou je verwachten, bij iemand die in staat is tot zelfreflectie. En dat schijnt zij nou juist niet te kunnen. Ik heb er geen verstand van, maar mensen die dat wel hebben oordelen dat zij haar daden niet goed genoeg kon overzien. Dat toont in mijn ogen aan dat TBS met dwangverpleging meer op zijn plaats is dan gevangenisstraf.
maar het aparte is, dat als ze écht verstandelijk beperkt was geweest , hoe kan ze dan als tandartsassistente hebben gewerkt wat ook een beroep is waar je voor geleerd moet hebben en nog best pittig ook dat krijg je niet met een speciaal onderwijs opleiding, maar is volgens mij minimaal een MBO 4 opleiding, waarvoor je neem ik aan ook best slim voor moet zijn en inlevingsvermogen voor moet hebben
Verstandelijk beperkt is niet waarom ze nu TBS krijgt. Ze krijgt TBS omdat ze geen moreel besef heeft (ze kent het onderscheid tussen goed en kwaad dus niet) en omdat ze niet in staat is tot zelfreflectie (ze kan niet nadenken over wat ze zelf doet/gedaan heeft en hoe ze dat de volgende keer anders zou kunnen doen). Geen idee of je daarmee wel of geen MBO 4 aan zou kunnen. Maar zo iemand moet niet zomaar loslopen. Vandaar TBS.
Er zijn ook tandartsassistentes die geen MBO 4 opleiding hiervoor hebben gedaan (zou wel moeten natuurlijk). TBS is toch levenslang? Ik vind dat wel de juiste keuze.. deze vrouw kan beter niet vrij meer rondlopen.
Er zijn ook academici die aan het moorden slaan. Opleidingsniveau of hoe iemand presteert in de samenleving, zegt niks over of ze mentaal gezond zijn. En mentaal ziek is niet altijd een verstandelijke beperking.
ja, maar volgens de nieuwsberichten van vorige week heeft Sietske een verstandelijke beperking en zit ze qua niveau op de leeftijd van een 10 jarige daarom vind ik het zo raar dat ze al die tijd in een tandarts praktijk werkte en de tandarts haar altijd een leuke vlotte meid vond, maar wel vermoedens had van haar zwangerschappen
Ik hoop/neem aan dat deze vrouw nooit meer vrijkomt, vanwege de TBS! Begrijp me niet verkeerd Met verplicht steriliseren in het algemeen heb ik idd moeite, omdat je je af moet vragen in hoeverre je dat wilt toepassen..
geen 4 jaar maar 3 jaar Sietske H. moet drie jaar de cel in voor het om het leven brengen van haar vier pasgeboren baby's. Ook krijgt ze tbs met dwangverpleging. Dat heeft het gerechtshof in Leeuwarden donderdag bepaald. De rechtbank veroordeelde haar eerder tot twaalf jaar cel, zonder tbs. De 27 jarige vrouw uit Nij Beets wilde tijdens het hoger beroep echter wel meewerken aan psychologisch onderzoek. Het OM had daarom in hoger beroep vier jaar cel en tbs geëist voor een keer kinderdoodslag en drie keer kindermoord. Het hof maakte hier vier keer kinderdoodslag van en sprak haar vrij van kindermoord. Het hof oordeelt dat er onvoldoende bewijs is dat H. van tevoren gepland heeft de baby's om het leven te brengen. Uit een scan is gebleken dat H. een aangeboren hersenafwijking heeft. Die aandoening komt tot uitdrukking in een persoonlijkheidsstoornis, waardoor ze verminderd tot sterk verminderd toerekeningsvatbaar is. Het hof houdt daar rekening mee, net als met het gegeven dat H. 'de rest van haar leven zal moeten leven met de wetenschap dat ze haar vier eigen pasgeboren kinderen heeft gedood'. Omdat deskundigen de kans op herhaling aanzienlijk achten, passeerde het hof het pleidooi van de advocaat van H. om tbs met voorwaarden -de meer vrijblijvende vorm van tbs- op te leggen. Het is volgens het hof van belang dat H. een langdurige en zeer intensieve behandeling ondergaat. 'Dit moet met deze verdachte niet weer gebeuren', aldus het hof.Sietske H. bracht tussen 2003 en 2009 haar vier pasgeboren baby's vlak na de bevalling door verstikking om het leven. Ze deed de lijkjes in koffers, die ze op de zolder van het ouderlijk huis verstopte. Haar omgeving heeft nooit iets gemerkt van de zwangerschappen, tot in augustus 2010 de tandartspraktijk waar ze werkte argwaan kreeg en de politie waarschuwde