Tips om autorit voor dreumes minder vervelend te maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dl (14 maanden) heeft een hekel aan autorijden. Altijd al gehad, maar tot ze 3 maanden was sliep ze nog wel eens tijdens een ritje. Daarna niet meer, en soms huilt ze de hele rit. We hebben onze familie op minimaal een uur afstand wonen, dus we moeten wel vaker lange stukken rijden. Ik neem van alles mee om haar af te leiden, maar vaak werkt dat hooguit een kwartier (denk dan aan eten, drinken, speeltjes). Het enige wat werkt is een youtube filmpje laten zien van een videoclip (ze is helemaal gek van Ed Sheeran haha).

Maar het blijft heel vervelend, ik zie nu telkens zo op tegen het autorijden. Ze krijst alles bij elkaar en probeert zich uit de maxicosi te wurmen. We gaan dit weekend kijken voor een groter stoeltje, in de hoop dat het helpt als ze wat meer rechtop zit. Ze is bijna 15 maanden, maar best klein (maatje 68/74), waardoor ze eigenlijk nog heel goed in de maxicosi past, maar ik denk dat een gewoon stoeltje prettiger zit omdat ze zo 'ligt' in de maxicosi. Ik wil haar liever wel nog een tijdje achteruit vervoeren i.v.m. de veiligheid.

Heeft iemand tips waardoor ik het autorijden wat draaglijker maak voor haar (en ons ;))? Ik dacht al aan een draagbare dvd speler of zo'n kindertablet (Vtech Storio). Is dat wat?

2. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik ben zelf geen voorstander van allemaal schermpjes maar dat is natuurlijk je eigen keuze.
    Onze dochter van 15 mnd vind auto rijden de ene keer leuker dan andere keer.
    Wij hebben sinds ze in de maxicosi begon te huilen de grote stoel neergezet. We hebben eentje die ook meer liggend kan.
    Onze dochter is nogal een vlugge met alles dus we hadden die stoel (in ligstand dan wel) al vanaf 7 maanden in de auto.
    We hebben aan de hoofdsteun van bijrijder ringen gehangen en hangen we telkens ander speelgoed aan. Verder is het zonnescherm op het raam en de deurknop ook erg interessant.. Daar kan ze dus bij sinds ze zit in grote stoel.

Ook doen we vaak liedjes zingen in de auto. Dat is een succes samen klappen en zingen.

Hopelijk heb je iets aan dit. Ik kan je voorstellen dat je aardig hopeloos word na zulke ritten.

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! Ik ben ook geen voorstander van schermpjes en technologische snufjes voor mijn dreumes, maar dat lijkt het enige te zijn wat haar een beetje vermaakt in de auto. Buiten de autoritten vermaakt ze zich prima met speelgoed, maar tijdens het rijden is ze zo op alles uitgekeken. Ik heb alle varianten van speelgoed al geprobeert, evenals liedjes zingen (cd's van Dirk Scheele in de auto, maar ook studio 100 geprobeerd), het werkt allemaal niet :(. Ze gooit het na 5 minuten gefrustreerd door de auto... Ze is gewoon een heel bezig bijtje, en dan vastzitten in zo'n stoeltje is volledig tegen haar natuur in.

Werkte de overgang naar een groter stoeltje bij jullie beter? Mijn dl is ook een snelle, kon al tijgeren met 5 maanden en zelfstandig zitten met 6 maanden. Maar we wilde zo lang mogelijk de maxicosi, omdat dat de veiligste manier van vervoeren is zegt men.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hadden zo'n bolle spiegel op de achterbank gehangen (Dl zat tot vorige week ook achteruit) zodat ze naar ons kon kijken (en wij naar haar). Verder zingen we liedjes. Sinds ze vooruit kijkt, is ze helemaal superblij in de auto (omdat ze meer ziet, denk ik).

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben dus wel een draagbare dvd systeem gekocht, die je aan de hoofdsteunen kunt vastmaken.

Onze oudste krijsde echt de gehele weg in de auto en aangezien familie op 2,5 uur rijden woont was het niet meer verantwoord om op deze manier te rijden. Hij was namelijk gerust 2 uur aan het gillen en krijsen.

Ik zou wel iets nemen wat je vastmaakt en niet iets los, gezien de veiligheid omtrent rondvliegende dingen. Gooien door dreumes of door een bocht of remmen.

Sinds wij de dvd systemen hebben vinden ze het niet meer erg om in de auto te zitten. Ze weten nu ook prima dat het alleen voor de langere ritten is.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik denk inderdaad dat een grotere stoel al verschil zal maken, maar als je dan toch voor een opvolgstoel gaat dan zou ik er wel een nemen die zowel achterwaarts als voorwaarts geplaatst kan worden. Stel dat de grotere achterwaartse stoel geen verschil maakt, dan is de kans groot dat ze het achterwaarts vervoeren niks vindt. Wellicht dat voorwaarts vervoeren HET verschil kan zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben zelf pro achterwaarts vervoeren zo lang het kan! Onze zoon wordt ook nog steeds achterwaarts vervoerd. Maar als je een hele autorit met een gillend huilend kind achterin zit dan lijkt mij dat ook niet bevorderlijk voor de veiligheid, denkraam concentratie van de bestuurder. Wij hebben de maxi cosi 2-way pearl, die kunnen we straks dus gewoon omdraaien zodat hij voorwaarts gericht is. Succes!

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n spiegel hebben wij ook, maar dat is niet uitdagend genoeg voor onze ondernemende dreumes ;). Ik denk dat we geen andere optie hebben dan ook zo'n dvd ding wat je aan stoelen vast maakt. Het is namelijk echt niet fijn om zo te rijden!

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij deden het altijd zo dat een van ons achterin ging zitten en dan dochter vermaakte. Moet zeggen dat sinds ze een nieuwe stoel heeft en veel meer kan zien dat ze het wel wat langer leuk vindt, maar ook hier is auto rijden geen hobby.

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Mijn zoontje vond de maxicosi ook niks. Zijn vervolgstoel (achterwaarts) was meteen goed. Hij kan nu namelijk buiten kijken.

10. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier gaat het autorijden ook een stuks beter sinds onze dochter in een autostoel zit. In de maxi cosi was het ook altijd krijsen, echt niet prettig.
    Mijn dochter zit in een voorwaarts gericht stoeltje en kan inderdaad heel veel dingen om zich heen zien. Normaal is ze ook heel druk, maar omdat ze in de auto nu genoeg om zich heen ziet accepteert ze het prima.
    Dus zou denk eerst proberen hoe ze reageert als ze in een andere stoel zit, waarbij ze meer ziet. Mogelijk dat ze dan al een stuk rustiger is. En mocht dat niet helpen, dan zou ik inderdaad eens kijken wat ze doet met een DVD scherm. Het autorijden met een huilend kind in de auto is echt niet fijn en had soms echt moeite om me te kunnen concentreren op de weg. Ik vind het belangrijk om me te kunnen concentreren op de weg in de auto te hebben, zodat ik veilig op mijn eindbestemming aankom dus als het huilen opgelost kan worden met een DVD scherm zou ik daar wel voor kiezen.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Die hebben wij ook , alleen zijn de benen van dl te lang geworden (of onze auto is te klein); ze zat helemaal tegen achterleuning opgefrummeld dus we moesten hem al opdraaien. Vraag me af wat voor auto je moet hebben om 4 jaar achteruit te kunnen vervoeren?

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Kinderen zitten van nature met gebogen benen, dus als die tegen de achterbank opgefrummeld zitten, dan is dat helemaal niet erg. Anders dan bij volwassen bestaatn hun botten merendeels nog uit kraakbeen en daarom kunnen zijn op meerdere manieren comfortabel zitten.

13. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips! We gaan eerst kijken voor een nieuw autostoeltje, ik lees dat hier al meerdere kindjes het autorijden daarna wat gezelliger vonder. Ik zal dan erop letten dat het stoeltje zowel vooruit als achteruit kan (al al de 2way pearl en de cybex sirona op het oog). En van daaruit maar even verder kijken.

Een vriendin van me zei ook dat haar kindje pas stopte met krijsen toen het vooruit zat. Maar een kind is toch niet anders gewend als het altijd achteruit wordt vervoerd? Ik vind dat een heel lastig punt, vooral omdat achteruit vervoeren zoveel veiliger is...

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben de uitzondering. Mijn zoontje vindt autorijden ook niet geweldig, nooit gevonden ook. Het maakt geen enkel verschil nu hij van de maxi-cosi naar de achterwaartse kinderstoel is gegaan. Helaas pindakaas.

Wel vindt hij het beter nu we een spiegel hebben opgehangen voor hem.

15. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb vriendlief gevraagd hem nog eens om te draaien, en dan zetten we haar zonder schoenen erin. Kijken of dat scheelt ( stoeltje is voor kinderen tot ruim een meter, en dl heeft al maat 92 dus in ons geval gaan we echt geen 4 jaar halen, Maar goed. Elke maand is meegenomen inderdaad.

On topic: misschien worden sommige kinderen auto ziek / misselijk van achteruitrijden, had ik zelf als kind.

16. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Helaas geen oplossing, alleen maar een leeddeler... 14 maanden en niets helpt :( ze is inmiddels al over naar een gewone stoel, helaas probleem níet voorbij. Ook de dvd speler is al in gebruik maar dat helpt maar even. Ik blijf mee lezen voor hopelijk de ultieme tip :)

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik zou ook voor een achterwaartse stoel gaan. En dan een Snack&Play Travel Tray als schoottafel om op te spelen erbij. Mijn dochter dekent nu onderweg net een aqua doodle travel, tekenen met water. Of ze bouwt torens van duplo.

18. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier ging het beter toen ze in een andere autostoel zat, gewoon vooruit kijken. Voor als we heel lang in de auto zitten (half uur gaat bv prima, heeft ze haar lievelingsknuf, wat te drinken/eten en zingen we liedjes) hebben we een steun voor de tablet gekocht. Daar staan filmpjes op en elk formaat tablet klik je er zo in. Stuk goedkoper dan dvd systeem. Besteld in china trouwens ;).

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier vind dl het ook een stuk leuker sinds ze in een andere stoel zit, wij hebben de Joie I-Anchor (nu achteruit, maar kan ook vooruit). Als je de hoofdsteun van de achterbank eruit haalt, kunnen ze achteruit meer zien dan vooruit., dus vooruit zou ik niet snel doen (achteruit is gewoon veel veiliger). En als het werkt, dan zou ik zeker een filmpje opzetten, waarom niet? Het is maar voor in de auto ....

20. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Het ging hier een stuk beter toen ze overging naar een andere stoel. Bij ons zit ze nog steeds (nu 17 maand) achterwaarts, wij hebben de Romer Max-Way. Ze is lang (maat 92) maar zit vanzelf al met haar beentjes gebogen. Ze is ook niet anders gewend dan achteruit te zitten. De stoel is tot +/- 5 jaar geloof ik dus voorlopig zit ze nog achterwaarts. Ze weet straks niet beter en voor ons is het ook veel handiger als we er naast zitten achterin.

Tot 2 weken terug was het weer drama. Wij maken regelmatig langere autoritten van gemiddeld 2 uur ivm familiebezoek. Gister voor het eerst een portable dvd speler gebruikt en wat fijn was dat. Aangedaan toen ze begon te jengelen en heeft het ruim een uur zo volgehouden met Nijntje.

Deel Deze Pagina