Herkent iemand dit? Ik heb ineens last van m'n ogen en m'n (zachte) lenzen zitten daarom helemaal niet comfortabel nu. Heb ze vandaag zelfs halverwege de dag uitgedaan... Het lijkt wel of ik minder traanvocht heb ofzo.... Hoort dit erbij als je zwanger bent? De vorige keer heb ik het niet gehad namelijk.
Daar heb ik ook last van gehad. Vanaf ongeveer 4 maanden heb ik een bril op moeten hebben, omdat ik mijn lenzen niet meer kon verdragen. Ik ben vorige week bevallen en heb mijn lenzen nog niet weer in gehad, ik vergeet het steeds! ;0
ik heb er nu ook steeds last van. De ene keer lijkt het of ik weinig traanvocht heb en heb ik steeds het gevoel dat er iets onder mn lenzen zit (terwijl ze schoon zijn) en de andere keer heb ik opeens prikogen met veel traanvocht.... Dacht eerst dat ik last begin te krijgen van hooikoorts ofzo maar had dit nooit voordat ik zwanger werd.
bij de 1e heb ik de hele zwangerschap zonder problemen mijn lensen gedragen, bij de 2e kon ik ze al na een paar weken niet meer in mijn ogen verdragen en heb ik tot 4 weken na de bevalling een bril gedragen. gelukkig was het na de bevalling al snel over want ik vind een bril vreselijk
Ja herkenbaar. Is volgens mij wel een bekende zwangerschapskwaal. Ik had zelf erg droge ogen en daarom veel last van mijn harde lenzen. Ben tijdens de zwangerschap overgestapt op zachte lenzen, dat scheelde al heel wat. Mijn ogen zijn trouwens beter geworden na de zwangerschap, dat is dan weer een prettige zwangerschapskwaal
Ik geloof dat dit komt door de overactieve spiegelneuronen! Dat is ook één van de redenen dat vrouwen vaker huilen dan mannen. Door de hormonen worden ze nóg overactiever.