Om gek van te worden mama's deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey meiden...

Even ego hier...mn vriendin die ook zwanger is heeft vamorgen te horen gekregen dat het kindje niet meer leeft...das nummer 2 dus al in naaste omgeving pfff ben dr echt down van hoor....

moest t ff kwijt aan jullie ga maar heel vroieg naar bed vanaaf...

Xxx

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aaaah meis wat verschrikkelijk klote!! :(:(:( Heel veel sterkte hoor.

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    @sjaan; dikke knuf meis, afschuwelijk
    @cath; veel beterschap met je kleine meid en jij ook succes in zkh.

Die plakaten moeten vanzelf overgaan ja, vind het helemaal niks en doet zeer. Ik ga ook snel naar bed nu. Net uit eten geweest met het werk afdeling sales, heel gezellig!
    x

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Haai mopkes!

Werken en mama zijn is wel erg wennen, ben echt op aan
    het einde van de dag, maar het is zo leuk!
    Jayden heeft het ook supergoed gedaan bij mijn schoon-
    moeder, mijn ouders en gastouder. Dus ik heb niks te klagen
    en als klap op de vuurpijl nu gewoon 4 dagen weekend. Heerlijk!

Maaike: hopelijk vindt Thom snel een baan!
    Leuke nieuwe foto's van Sennah op je Hyves!
    Ooh ik lees het nu, wat spannend voor Thom èn voor jou!

Zieke kindjes lees ik.. beterschap ermee meiden! Is niks hè!?
    Maar ja, het hoort erbij helaas.

Cath: succes in het ziekenhuis meis! Wat balen zeg dat je nu
    nog niks wijzer bent geworden!
    Ooh en naar de ha met Kyra.. Succes meis, hopelijk is Kyra er snel
    vanaf!

Inkie: ik denk ergens dat Jayden nog te klein is om het te beseffen
    dat we dan weggaan. Bij mijn schoonmoeder was het meteen brabbelen en
    lachen, bij mijn ouders is ie meteen gaan slapen en bij de gastouder
    zag Jayden Eammon niet eens weggaan, want hij was druk met de andere
    kindjes.. Ik denk dat het nog wel kàn gaan komen.. Maar nu was het voor
    ons wel erg fijn, want Jayden ging er goed mee om. Mijn hart zou breken
    als ik Jayden ergens huilend moet achterlaten. Herkennen doe ik het dus
    ergens wel, alleen (gelukkig) nog niet meegemaakt.
    Kippenvel.. lieve ouders heb je! Ons mam zou precies hetzelfde doen, je bent
    toch haar dochter en het is haar kleinkind..

Sjaan: vandaag Jade dus voor het echie.. Gaat vast goedkomen, logisch dat jij
    ff een moeilijk momentje hebt, maar Jade vermaakt zich prima. Je zei het zelf al
    'wij hebben het er moeilijker mee'.

Inkie: balen zeg die uitslag en jeuk! Een tip; smeer met
    Callendulan crème van VSM, is homeopatisch en werkt erg goed tegen
    uitslag. Ik smeer het zelfs op mijn koortslip en dat helpt!

Sjaan: hè bah zeg, wat een verschrikkelijk nieuws! Zeker als het zo dichtbij is
    en al de 2e keer! Sterkte mop, een dikke knuffel voor jou!

Kus!!!

5. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Even heel snel hier, stikdruk met werk en Ayronn... ni lekker, jullie herkennen het!

Sterkte sjaan, wat een shitnieuws
    debs hoe is het gegaan met toine?
    maaike, hoe met thomas?
    hoe bevalt werken ink en ikheid?
    hoe is de zwangerschap van marleentje??
    cath, hoe is het met jou mooie meis?
    en debs en mies, hoe gaat het met de knappe heren?

Hier alles oke, onze vent morgen alweer een jaar.... pfff!

(K)

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Schatties!!!

Nou Jade was vandaag nog een keer wennen maar belde me vrij vlot alweer op:(ze wou niet eten niet drinken hield dr lippen stijf op elkaar...en met vlagen was ze erg verdrietig...slapen ook noppes...
    Nu gaat ze morgen weer een paar uurtjes want vanaf volgende week gaat ze voor t echie!!!
    We hebben bij de nadere oppas nooit geen problemen gehad zal dit dan zoveel indruk op haar maken:(
    Ze zeiden daar ook al dat het heel normaal is dat het ene kindje er meer moeite mee heeft dan t andere maar Jade is altijd best wel een bikkel8)njah zal vast goedkomen haha!!
    Een leidster zei ook al Jade is een pittig dametje en weet precies wat ze wil!!"GOH JE MEENT HET":D
    Whahah ik zie ze al zitten met de lippen stijf op elkaar gedrukt....(stiekem ook wel weer trots):p

Hoest verder hier!!LJ jullie manneke alweer 1:$gaat dat snel he hele fijne dag morgen!!!!

Kussie!!!!!

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Vandaag met Kyra bij de dokter geweest. Haar neusamandelen zijn ontstoken en ze heeft een antibioticakuur meegekregen. Haar verkoudheid wordt namelijk niet minder en ik vind het te lang duren. De groene klodders snot vliegen om onze oren (sorry voor de details..:)) en ze voelt zich gewoon ellendig. De dokter was met me eens dat het te lang duurt nu. Dat kuurtje slaat als het goed is heel snel aan, binnen 24 tot 48 uur. Ik hoop het, want dit is ook zielig. Mocht het nou vaker gebeuren dat ze dus enorm snel verkouden is (laatste keer is 3 weken terug), dan zullen ze waarschijnlijk de amandelen weghalen.

Daarna naar het ziekenhuis geweest (zonder Kyra, die lag thuis op bed met omi als oppas). M'n moeder was wel mee en we hebben 1,5 uur(!!!) zitten wachten! Het liep anderhalf uur uit!! Echt belachelijk! Ik stond met 10 min. weer buiten. Ik krijg volgende week de uitslag.

@LJ: jeetje Ayronn ook alweer 1 jaar!!! Wat gaat het toch hard allemaal! Geniet ervan morgen en ben benieuwd hoe hij het allemaal vindt! ;)

@Ink: jeetje wat vervelend. Hopen dat die plekken dan snel weg zijn...wel naar dat ze zo'n zeer doen. Heb je er op je werk ook veel last van? Hoe is het met Elin verder?

@Sjaan: ik heb geloof ik wat gemist..waarom gaat Jade nu naar een KDV i.p.v. de gastouder? Ik heb het niet helemaal meegekregen geloof ik :) Hoe voel jij je verder? ik wil wel buikfoto's zien he!! :D

@All: dikke kus

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey cath aaah die Kyra ff in de gaten houden dus....geef ze maar een dikke knuf!

Jade gaat niet meer naar de oppas aan huis omdat er 2 bijkomen dat wordt een beetje veel voor mijn vriendin!! en dat was ook niet in het dorp waar we nu wonen!!Gastouder gaat ze vanaf mijn nieuwe baan al niet meer heen!
    KDV is gewoon in het dorp waar we nu wonen en sta daar binnen 5 min.;)veel makkelijker dus!!
    Maar ik hoop dus wel dat ze er aan gaat wennen snel:(hihi
    Buikfoto's volgens snel i promiss!!Haha

XXX

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hey meiden!

@cath; arme kyra! heel veel beterschap. Goed dat je actie hebt ondernomen want wat je al vermoedde.. toch de neusamandelen

Ons elin is flink verkouden. 's Nachts veel wakker en huilen! Pff... en ik heb echt flinke hinder van de schietschijven zoals ze worden genoemd. Ga vanaf vandaag handschoentjes aandoenen zonder vingers want bij alles wat ik doe of aanraak doet het zo goed als zeer. Vannacht van 1 tot half 4 met elin bezig geweest. Ze had 38,3 maar hoest zó erg! Het zit wel heel goed los want d'r hele gezichtje is nat van de snot (geen groen) en ze hoest flink door (wij zouden het dan uitspugen maar ja.. dat kan ze niet). Toch een zetpilletje gegeven vannacht in de hoop dat ze beter zou slapen. Hmm.. beetje geslapen en vanaf 7 uur heeft ze bij mij in bed gelegen. Joost heeft weer piket.. balen want juist nu ik zo'n pijn heb kan ik wel wat hulp gebruiken. Straks toch naar pap en mam denk ik. Kan ik misschien tóch een nacht doorslapen..
    Verder speelt ze wel en is ze gewoon vrolijk. Alleen omdat ze duimt en daardoor geen lucht krijgt is ze 's nachts paniekerig door die enorme hoest. Vind het maar niks gerum.

Mam zegt ook dat ik huisarts moet bellen als ze koorts heeft en zo hoest maar ja.. wat doen die eraan. Iedereen is verkouden.
    Ze heeft maar 38,3 gehad maar mocht het erger worden.....
    Bellen jullie dan wel meteen??

Een druilerige saaie dag gaat dit worden ben ik bang .. bah :(
    x

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Ink, zo begon het bij Kyra ook. Flink slijm ophoesten en in bed haar hele gezichtje onder het snot. Dat was toen ook nog niet groen :) Zij had ook verhoging/koorts. En nu zijn we een week verder en heeft ze een AB-kuur. Hou Elin dus wel in de gaten. Met een dag of 3 a 4 moet het minder worden en zo niet, dan aan de bel trekken.

Ik zit op het werk. Ik heb vannacht weer niet geslapen. De AB doet nog niet veel (kan ook niet na 1 dag) en Kyra hoestte haar longetjes weer uit haar lijf, dus ik lag weer de helft van de nacht wakker. Ik ben zelf ook verstopt, dus ik kon eigenlijk wel wat nachtrust gebruiken...maar helaas. Dus nu zit ik op halve energie op m'n werk :( Gelukkig morgen weekend!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Balen cath!
    Die halve energie ken ik! En dan ook nog zelf mankementen helaas bah. Dan gaat het ook allemaal wat moeizamer.
    Elin is gisteren begonnen met hoesten.. ik houd het in de gaten. Maar als ik nu de ha bel dan schiet het volgens mij niet op. Elin heeft wat verhoging gehad en hoest flink en is strontverkouden.. Ik denk dat ik de huis-tuin-keuken middelen voorgeschreven krijg dan.. Ja .. stom misschien maar goddank (ik klop het letterlijk af) hebben wij dit niet vaak. Ik ga natuurlijk niet zitten wachten totdat het super erg is maar vind het punt van bellen inschatten ook wat lastig...

12. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!!!

@ Sjaantje: gadsie, wat een verschrikkelijk nieuws... Dat grijpt je nu natuurlijk ook flink aan - logisch! Zorg maar goed voor die 2 kleintjes in je buik en wees er voor je vriendin, meer kan je niet doen. Dikke knuf! Ow en wát een karaktertje die Jade zeg! Haha! Misschien heeft ze ook niet met elke leidster een goede klik. Nils heeft ook dat hij van sommigen gewoon NIKS wil ;) Haha! Hopelijk gaat het snel beter, maar dat zal wel hoor. Het is een kwestie van wennen; zeker op deze leeftijd.

@ Ink: meissie toch :( Echt flink balen zo. Misschien is het inderdaad wel lekker om dan naar je ouders toe te gaan. Smeer je al luuf op d'r rugje? Als Nils verkouden is, doe ik ook vaak 's avonds z'n badje met eucalyptus (van Zwitsal) zodat de luchtwegen lekker opengaan. Een soort stoombadje zeg maar. En als het te lang duurt, zou ik wel de huisarts bellen om even te checken of het geen oor- of keelontsteking ofzo is. Ik bel liever een keer teveel dan te weinig! ;)

@ Cath: arme Kyra... Goed dat je even bent langsgegaan. Moet allemaal niet te lang duren he. Wel onwijs balen dat je niet een beetje hebt kunnen slapen. Komt het wel uit dat wij morgen komen dan? Kan me ook zo voorstellen dat je liever rustig aan doet?

@ Joey: Happy 1st birthday voor Ayronn!!! Grote vent!!!

@ Heidi: fijn dat het werken bevalt, en het feit dat je zo moe bent is ook logisch. Ken het wel! ;) Heerlijk dat je manneke het zo goed doet; je bent een kanjer of een kanjer natuurlijk he!

@ all: dikke kus, hoe gaat het allemaal?

Hier gaat het goed. Nils is bij opa en oma zodat wij lekker uit konden slapen. Was ik ook écht aan toe na 3 dagen cursus in Rotterdam. Ik werd om half 10 wakker :D Toen even naar mama gebeld en die meldde dat Nils ook lekker geslapen had: tot kwart voor 9!! Nou, als hij dat thuis nou ook eens zou willen doen... Dit heeft hij nog nooit gepresteerd. En zeker afgelopen week niet, want hij lijkt onwijs last van z'n mondje te hebben.. Nou ja, had hij ook wel thuis kunnen blijven ;) Haha! Ga zo met m'n mannetje boodschapjes doen enzo en das toch wel weer handig zonder Nils.

Dikke kusss!! Xx

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hey debsel; heb luuf op d'r borstje gesmeerd.. en idd gisteren hebben ze in badje gezet met eucalyptus! Als het erger wordt van het weekend dan ga ik gewoon naar de huisartsenpost bellen.. Maar omdat wij tot nu toe (weer afklop) sporadisch een niet-zo-lekker-zijnde-elin hebben, vind ik het moeilijk in te schatten. Ik kijk het even aan. Ze ligt nu in bed, hopelijk slaapt ze een paar uurtjes..

14. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    tjee zeg, tot kwart voor 9 geslapen die Nilseman!!! lekkerrrrr (voor opa en oma dan ;))

15. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ja man, dat maken wij hier nooit mee!!! Grrr.... Spookkie ;) Afgelopen week was het zelfs af en toe vóór 6 uur al! Niet dat hij er dan uit mag, maar toch. M'n moeder was ook al 3x op z'n kamer geweest om te kijken of hij nog sliep, maar dan lag hij supercute op z'n buikje met NaNa (konijn) onder z'n armpje. LIEFFF!!!

Gaat het nu een beetje met je schietschijven? Wel fijn dat je 't zo naar je zin hebt op je werk zeg. Scheelt een hoop!

KUSSS

16. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    nee die schijven doen echt heel zeer
    vooral m'n elleboog
    als het over een week nog zo zeer doet en uitbreid dan vrees ik dat er niets anders op zit dan prednison...

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

LJ: HIEPERDEPIEP HOERAAAA!!! Van harte gefeliciteerd
    met Ayronn! Wat is het afgelopen jaar hard gegaan..

Sjaan: ach gossie.. pittige tante zeg! Is gewoon een
    kwestie van wennen, je zal zien dat het volgende week
    stukken beter gaat!

Cath: nou hopelijk is de kuur inmiddels aangeslagen?
    Beterschap met d'r! Belachelijk zeg, 1,5 uur wachten voor
    10 minuten onderzoek! Maar ja, dat is in ieder ziekenhuis zo..
    hier namelijk ook.

Inkie: hier is Jayden zo erg verkouden dat ie 's nachts geen
    speentje in kon, dat was brullen! En erg vaak stikte hij bijna
    in het slijm. Nu hebben we een piffer gekregen van de huisarts,
    die maakt zijn luchtwegen vrij.. Ik moet zeggen het komt nu pas
    echt goed los en het is al stukken minder nu! Hij slaapt 's nachts
    goed en wij dus ook weer :D

Cath: balen van je nacht.. Succes nog ff met werken!

Debsel: die Nils, lekker uitgeslapen bij opa en oma..

Zo ik ben weer bij en heb niks te melden.. Later! X

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    hee heidi,

collega van mij heeft die ook voor de verkoudheid van haar dochtertje
    das wel een tip

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja natuurlijk mogen jullie komen!!! We kijken er zelfs naar uit! :D Ff gezellig kletsen! Het is weekend, dus ik kan de rest van het weekend nog rustig aan doen ;)

Maar jeetje joh, die Nilseman!! Wat een slaapkop! ZOu lekker zijn als hij dat vaker doet he? Dus die cursus was pittig? Nu vind ik cursussen over het algemeen toch wel pittig, zo'n hele dag alleen maar info, maar 3 dagen :$ Dus je bent lekker uitgeslapen? ;)

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meis, ja ik snap wat je bedoelt hoor: wanneer moet je nou bellen? Maar ik vertrouw erg op m'n eigen moedergevoel en ik merkte dat ze zich gewoon nog steeds erg beroerd voelde en dat na 5 dagen nog steeds. Het snot werd niet minder en hoesten ook niet, dus dan ga ik bellen. Zodra JIJ als moeder vindt dat er niets niet klopt of je vindt het te lang duren, dan bel je gewoon. Wat Deb als zegt, je kan beter te snel bellen als te laat... Ondertussen inderdaad lekker Luufje smeren, neusspray geven en in bad of onder de douche met Zwitsal Eucalytus zodat de luchtwegen wat open gaan.

Oh ja..en geef geen melk of yoghurt of yoghi! Dit wekt alleen maar meer slijm op en dat is niet prettig als ze al veel slijm heeft..;)

Wel superbalen van die pijnlijke plekke hoor. Wordt het al wat minder of nog steeds niet? Anders toch inderdaad maar even terug naar je dokter hoor..

Deel Deze Pagina