Om gek van te worden mama's deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    @debsel; ik denk bij elin ook aan óf weer een kiesje of misschien wel hoektandjes. Naast de kwaaltjes en mankementjes door de verkoudheid ook veel kwijlen, (lees HEEL VEEL) niet willen eten (wel pap als ze maar niet hoeft te kauwen) en het is ook steeds jengelen en mama mama!
    Ons mam vond haar tandvlees waar de hoektanden komen duidelijk bobbelig.. we wachten af

2. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Het is zó zielig voor die kleintjes... Misschien kunnen onze kleintjes elkaar dan volgende week troosten Ink ;)

@ date: moeten we ook even kijken hoe laat Sjaantje kan? Als die alleen moet komen rijden omdat we te vroeg afspreken, is dat misschien ook nogal wat... Op zich ben ik zelf wel flexibel qua tijdstip.

Kussieeeee

@ Maaike: volgens mij is het niet erg als er iemand af zou vallen, maar we gaan er gewoon vanuit dat je niet hóeft af te vallen! :D

3. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Ik ga zekerweten mee, dus vervoer is geen probleem voor maaike, denk eerder dat ze financien bedoelde.

Verder gaat het hier redelijk. Heb het vermoeden dat Joanneke de waterpokken heeft. Normaal hoef je dan geen koorts te hebben, maar sinds vanmorgen heeft ze een blaasje op haar hoofdje, eentje op haar buik, een op haar rug en 1 op haar been. ook 1 bij haar oogje.

Vind het alleen zo raar dat het er overal maar eentje is.

@debsel
    Hoe snel zat nils eronder? Had hij eerst ook overal maar 1 blaasje? Vind het zo vreemd. Het zijn wel echt blaasjes met beetje rood eromheen.

Nou ik ben benieuwd hihi. Zal wel een opluchting zijn hoor, want dan is Joanneke iniedergeval niet zomaar weer ziek.

@ sjaantje
    Hoe gaat het met jou? en de kleintjes in je buik?
    Hier wordt steeds gevraagd of ik niet zeker weet of het er geen twee zijn. Pffff heb wel een grote buik, maar er zit er maar echt 1 in! Hoe gaat het nu met de combinatie, werken, zwanger en 1 kleine boef rond lopen?

@debbedebs.
    Alles goed met jou zwangere? Mooie foto's van je buik je en ventjes hoor! Helemaal prima dat je gaat reserveren. Fijn!

@cath
    Al helemaal gewend in jullie nieuwe huisje? Kyra ook helemaal gewend aan haar nieuwe kamertje enz? Wij gaan proberen Joanneke binnenkort over te doen naar haar nieuwe kamer. Hij is nog niet af hoor, maar zijn nu druk bezig. Is natuurlijk niet zon verandering als bij kyra (ook nog nieuw huis), maar vroeg me af hoe kyra het heeft gedaan.
    Verder alles goed met haar?

@maaike
    Wat een dametje is die sennah hoor! haha. Leuke filmpjes en foto's op je hyves. Ik hoor nog wel van je of ik je moet oppikken of niet!

@Heidy
    Nog gefeliciteerd met je baan he! beetje laat, maar goed (beter te laat feliciteren dan niet he;) )
    Alles goed met je kerel(tje). Is wel wennen om hem naar de oppas te brengen of niet?
    Ik breng Joanneke het liefst bij mijn moeder, en schoonmoeder.
    Ook al werk ik zelf op een kdv, vind het erg lastig om haar mee te nemen. stom he:S

@inkie
    Gelukkig gaat het wat beter met jullie (las ik op hyves)
    Vervelend he ziek zijn, vooral als je kleintje ziek is. pffff.
    Kiesje en hoektanden kunnen inderdaad erg vervelend zijn als ze doorkomen.
    Bij joanneke kwamen alle 4 de kiezen tegelijkertijd. erg heftig dus. En nu waarschijnlijk net als elin ook haar hoektandjes.
    Jij ook al een beetje gewend om elin naar het kinderdagverblijf te brengen? (ik moet zeggen dat het hier nog steeds niet went hoor)
    Als ik zelf een cursus heb en niet op het werk ben, breng ik Joanneke niet eens naar het KDV. Erg he.
    Moet ik binnenkort toch maar eens veranderen, Maar bij haar op de groep wisselen ze namelijk nog veel van leidsters. Dus dat voelt niet zo goed.
    Ook helemala gewent op je nieuwe werk?

@ladyj
    Ging jij nou ook mee met de date? Hoe gaat het met jullie? Jij had toch ook een nieuwe baan? Hoe zat dat nou ook al weer en moeten jullie dan verhuizen? of zijn het mijn hormonen die alles door de war halen?

@ melanina
    Alles goed met jou en de kleine? Ging jij ook mee met de date? Lijkt me leuk om jou ook eens te ontmoeten

@miesje
    Gaaf dat je weer hebt gezwommen met stijn! Willen wij ook steeds weer doen met Joanneke, maar elke keer als we denken, dan kunnen we, dan is ze weer ziek. we zaten op babyzwemmen, maar ben daar dus ook een poosje niet geweest.
    Toch maar weer eens oppakken, want volgens mij is het juist goed voor kleintjes om zo lekker aan water te kunnen wennen.
    Verder alles goed met de grote boef? geweldig ventje hoor!

@nog iemand vergeten???
    sorry, ik gooi het dan maar op de hormonen;)

hahah x marleen

4. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Effe snel, want ik ging net afsluiten:

de eerste dag had Nils ook maar een paar 'losse' plekjes. Dus eentje op z'n rug, eentje in z'n gezicht. Echt een blaasje. De volgende dag kwamen er meer, dus toen wist ik het snel zeker ;) Ze kúnnen er helaas behoorlijk beroerd van zijn; bij Nils was dat die zaterdag van de date, weet je nog? 's Maandags had hij de eerste. Ben benieuwd of Joanneke het nu heeft. Je moet maar eens op wikipedia.nl kijken. Dan zie je hoe de pokjes er close-up uitzien. Dan weet je 't zo zeker!

Succes met je kleine schatje en dat scheetje in je buik ;) Leuk dat je erbij bent met de date. Mét toeter! Haha!!

Xxxx

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marleen: Kyra heeft de eerste week (noodgedwongen) bij ons op de kamer geslapen omdat haar kamer nog niet af was. Maar vanaf dag 1 ging het meteen goed. Na een week in haar nieuwe eigen kamertje gelegd en gewoon hetzelfde ritueel als altijd gevolgd en toen ging ze zonder mokken slapen. Die kleintjes zijn meestal niet zo moeilijk. Laat Joanneke anders nu al zoveel mogelijk haar nieuwe kamer zien. Zo deden wij dat met Kyra. Dan liep ik met haar naar binnen en liet haar rondkijken en dan zei ik tegen haar: en dit is Kyra's kamer! Dan mocht ze even kijken en dan was het goed. Hoe is het met jou verder?? Hoe voel je je? Balen dat Joanneke misschien waterpokken heeft, maar ze kan ze aan de andere kant maar beter gehad hebben. Is ze daar ook vanaf ;) Beterschap!

@De date: oh ja Sjaan moet werken he? Maar rij je nog met iemand mee Sjaan of zou je alleen komen?

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hoi hoi
    ff vergeten waneer die date nou was

hier alles goed hoor zoey doet het prima en terwijl het hele kdv de waterpokken heeft slaat zij het over denk ik
    Ik lig daar in tegen al sins vrijdag met migraine op bed denk door hormonen want ben ook mega ongie

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ey schattekes pattatekes....

Hier alles goed ben alleen erruug moe....dus weinig puf om ahter de comp. te kruipen!!Shame in me....

De date uhm nouja ik moet 17u werken ik zou evt gelijk uit mn werk weg kunnen rijden....heb wel aangeboden iemadn mee te nemen?Alleen weet niet of dat hadig is of iemand dat wil!!utrecht is voor mij ong een uur rijden...
    Mischien als ik t op tijd weet kan ik vragen of ik eerder weg mag op mijn werk!!!
    Wat was nou precies de datum?Ben een eetje vergeetachtig!!

XX

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sjaan en Melanina: de date staat op 26 februari. Ik denk dat het dan handiger is dat Sjaan direct uit haar werk komt? Als je nog een uur moet rijden, dan ben je er dus rond 18:00 uur (zonder files).

Ink, kun jij eventueel nog met iemand anders meerijden? Het is jammer dat ik uit de buurt woon van jullie allemaal, anders had ik ook mensen mee kunnen nemen. :) Ik kan nog wel naar een bepaald punt rijden hoor om mensen op te pikken, maar laat maar weten!! :)

Dames, wat is nu handig? Gaan wij anders eerder afspreken en dat Sjaan gewoon later aanschuift? Dan kunnen we allemaal op tijd gaan rijden en dan drinken we gewoon wat en wachten we met eten gewoon tot Sjaantje komt? Ik weet dat als ik laat ga rijden, ik zeker in de file komt (ook op zaterdag :)). Utrecht is voor mij ook ongeveer 3 kwartier rijden. Laten we dus even "stemmen" meiden, dan kan Debbs gaan reserveren!

Nou meiden werkse voor diegene die moeten werken en de andere meiden geniet van je vrije dag!

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ik vindt het prima dat jullie vast eerder gaan hoor!!Ik zal even kijken of ik evt iets eerder weg mag!!!
    Heb nog zoveel uur staan....
    Jullie spreken maar af en ik pas me aan mocht ik evt eerder wegmogen dan kan ik zeker altijd iemand meenemen!!!

Xxx

10. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey!

Hier ff ego hoor... nog steeds niet ongi, dus mega chaggie... nou, als ik een positieve test zou hebben niet... maar krijg dus zo'n stomme witte streep. Had net toch maar de stoute schoenen aangetrokken... wordt je blij gemaakt met een witte streep. belachelijk, maar goed!

Verder alles oke ;) kind ziek, maar dat is 80% van nederland toch ?

Ik meld me af voor de date, omdat ik nog geen rooster heb van mn nieuwe werk, en het zou heel goed kunnen zijn dat ik dat weekend moet werken, dus dan zeg ik het liever in het voren, dan dat jullie moeten wachten totdat ik meer weet.

Dikke kus voor iedereen, ik ga hier weer lekker verder chagerijnen

11. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    lj: oh meis toch wat kl*te he. pff begrijp je helemaal hoor. ha het zo gehoopt voor jullie. komt echt wel hoor. ff lekker door chaggieen he is ook weleens goed hoor. kopop meis dikke digiknuffel.

hey dames. hier ook ff een ego: heb zo moeit met de gevoelens van m'n moeder!sinds dat mijn zus is gescheiden is mijn moeder zo veranderd. ze doet alles voor de kleinkinderen (ook voor stijn natuurlijk maar veel voor die 2 van m'n zus) en nou is dat natuurlijk heel erg mooi, maar het word vaak te te! en ikheb het gevoel dat ik m'n moeder kwijt ben/raak. ze is niet echt meer de moeder als eerst! pff en niels die snapt dat allemaal niet zo! tja mannen!! elke avond als ik naar bed ga laat ik weer die traantjes pff word er zo moe van! heb er weleens proberen te praten met m'n moeder maar dat werkte niet! en was natuurlijk niet zo!
    weet dat je mensen niet kan veranderen maar mensen maken dingen mee in het leven waardoor ze veranderen en ja dat is niet altijd positief! snap en weet het allemaal ff niet meer.'
    pff lucht wel op om even af te schrijven en te vertellen!
    einde ego!

verder gaat het hier alles ok. eindelijk nieuwe eetkamer stoelen! pff de stoelen waren helemaal doorgezakt en echt al versleten! we eten erop en ik zit natuurlijk achter m'n laptop aan tafel!

Ingrid en marleeen: hoe gaat het met de meiden? hopelijk snel weer beter dat ze weer snel de oude zijn, zo zielig he.

andere dames alles goed?
    liefs mies

12. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    @miesje! Och meissie toch! Tja dat is ook een moeilijke situatie! Jouw
    mama zegt natuurlijk dat het niet zo is maar jij voelt het wel zo! Ik kan je niet zo goed advies geven! Misschien nog eens met haar praten? En heb je het er wel eens met je zus over gehad?
    Het is natuurlijk hartstikke lief van je moeder dat ze
    zo goed voor je zus Zorgt maar kan me je gevoel voorstellen! Kan je misschien niet iets leuks gaan doen met alleen je
    moeder? Of is dat niet echt het probleem
    ? Misschien een keer mee zwemmen ofzo?

Dikke knuffel voor jou meissie!
    Xxx

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Even snel een dikke knuf voor mies en lj en kom strakkies ff uitgebreidt reageren!Heb zo eerst een klantje!

Xxx

14. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!

Voor LJ en mies even een hele dikke knuffel!

LJ, 's middags testen is ook een grote FOEI he! ;) Hoop voor jullie dat het toch nog raak is en anders dat het snel doorkomt.. Vind je het voor de date overigens geen beter idee om je gewoon aan te melden en eventueel (NIET NIET, je gaat gewoon mee!) af te melden als het (ECHT ECHT ECHT) niet kan? Dat klinkt mij een stúk beter in de oren. Haha!

Miesje, ik vind het heel lastig om hier iets zinnigs op te zeggen. Ik begrijp wel wat je bedoelt; mensen veranderen soms ook wel eens in hun nadeel. En jij mist nu je 'oude' mama. Als je het er al met haar over hebt gehad, vrees ik dat je er niet heel veel aan kunt doen. Dat wil zeggen, háár gedrag kan je niet veranderen, maar dat van jezelf natuurlijk wel. Probeer je niet te focussen op de dingen die ze 'verkeerd' doet, hoe moeilijk dat ook is... In elk geval een hele dikke knuf en gooi het er hier lekker uit; wie weet helpt alleen dát al!

@ all: GVD Nils heeft weer koorts (38,7), hoest de longen uit z'n lijf, zegt af en toe "oortje, oortje" en het groene snot vliegt ons om de oren. *Zucht*

Morgen moet ik naar Rotterdam en Hans heeft een gesprek op het werk over een nieuwe functie. Dus dat wordt een paar uurtjes naar cursus en dan weer terug naar huis naar m'n zieke ventje vrees ik. Tenzij hij morgen op wonderbaarlijke wijze helemaal beter is natuurlijk ;)

Ik heb echt zin in de date meiden...

Dikke kusss

15. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    Even een dikke knuffel voor iedereen en beterschap met de kindjes!
    Morgen nog vrij en woe weer werken dus ga ff genieten van de avond en de vrijde dag!

Kussies Maaike

16. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Nou gelukkig was de koorts niet voor niets, pfff. Ze heeft de waterpokken hoor! Alleen dat arme schatje heeft ze ook op haar tongetje. Dus dat is wat minder. Ze wil niet goed eten nu, nou ja dan maar wat vaker de papfles hoor nu!
    Ga ik even niet moeilijk over doen!

Hoe gaat het met de andere zieken hier?

This wat met die kleintjes he! we wisselen elkaar steeds af. volgens mij is er nooit een dag geweest dat er hier iemand niet melde dat er iemand ziek is/ was.

@miesje en ladyj
    Heel veel knuffels!!!!!!

@ de rest.
    Hoe is het met de rest van de lady's?
    Ik hou het eventjes kort hoor! Ga zo namelijk lekker mijn bedje in! Ben ik echt aan toe!

dikke knuf en heb echt zin in de date!

xxx

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey lieffies!!

wat een hoop zieke wurmkes weer.....zo vervelend he!!En ik las joanneke de waterpokken aaah stumpert!!Op het kdv van Jade heerst t ook dus ben benieuwd....
    hoe is ie verders hier met iedereen?

Met mij alles goed vandaag 12 weken whoehoe!!De eerste mijlpaal...en het begint nu steeds echter voor mij te worden en heb steeds meer vrede met de 2 ukkies in mn buik en ben echt aan t genieten van alles!!Tis echt zo bijzonder?!!Heb een beetje research gedaan en t zit dus echt wel DIK in mijn familie aan de kant van mijn moeder en daar weer de moeder(oma) dus tja!Had t kunnen verwachten he hihi
    nou meiden ga zo lekker naar bed en volgende maand date gezellig!!!

Xxx

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    #878 Inkie27, 18 jan 2011
    Laatst bewerkt: 18 jan 2011
    Haha sjaan, hier zit het ook in de familie.. Ik had het eerlijk gezegd bij ons ook verwacht. Maar de eerste keer was het niet zo en bij Elin dus ook niet.. Wie weet wat ons nog te wachten staat ;)

Over de date; debbedebs zie ik 's middags al en ik ga met haar mee naar Utrecht.
    Ik vind 16:00 daar wel een fijne tijd, al sjaan dat niet vervelend vind? Als we daar allemaal om 18:00 pas zijn is best laat of niet?
    Lees het wel..

@miesje; meiske toch. Heb met je te doen. Dikke knuf voor jou. Gewoon 'ego' berichtjes plaatsen hoor. Lucht op en doen we allemaal weleens. Hopelijk komt er positief verandering met je moeder.

Elin is weer wat opgeknapt. Ze hoest nog wel ontzéttend!
    Denk toch dat ik haar naar het kdv doe donderdag (stond al gepland maar omdat de dokter zei dat je het toch in de gaten moet houden de verkoudheid en een bacterie er boven op is niet handig..) Wat zouden jullie doen? Ze hoest en is nog snotterig maar zit hartstikke los en ze heeft geen koorts...

@deb; getver nilske weer ziek. Hij zit er echt altijd bij gerum. Kijk maar zaterdag he meis. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om te komen als hij zich dan nog niet lekker voelt, alle begrip! xx

19. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Heej lieve meiden,

hier weer even een berichtje van mij. Hou het even kort, want zit even niet zo lekker in m'n vel. Maar Tijn is sinds vanavond wel weer lekker bij ons, dus dat is wel heeeeeeeel fijn!

@Ink, als Elin geen koorts heeft en het verder wel goed met haar gaat, zou ik haar donderdag gewoon naar het kdv brengen. De eerste tijd dat ze op het kdv zitten zijn ze gewoon heel veel verkouden enzo. Dat hou je gewoon niet tegen. Tijn heeft het dit jaar iig al minder dan vorig jaar ;). Knuffel

@Mies, ook even een knuffel voor jou. Lucht maar lekker je hart hier, dat helpt altijd! Zie je morgen!

@LJ, chago zijn kan soms heeeeeeel erg lekker zijn!!

@zieke kindjes, hoe is het met iedereen? Tijn is gelukkig na vorige week flink ziek te zijn geweest, weer beter. Hij kreeg vanavond nadat hij thuis was ineens wel heel erg veel last van rode jeukende ogen, rode vlekken in z'n gezicht, jeukende oortjes, een volle neus en z'n ademhaling ging wat stroever. Zijn erg bang voor een allergie, de komende tijd dus maar in de gaten houden wanneer hij er precies last van heeft. Is namelijk zo moeilijk aanwijzen waardoor het komt.

Fijne avond.

xx

20. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Oh ja, ik vind 16u een prima tijd voor de date. Kunnen we eerst nog wat drinken en dan schuiven we als Sjaantje er is aan tafel.
    Ik zal binnenkort wel reserveren.
    xx

Deel Deze Pagina