Om gek van te worden mama's deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    eeeeeeeeeeen natuurlijk de foto's van je zoon

2. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Van mij ook nog even heel erg van harte gefeliciteerd natuurlijk!!! :-D

Een zoon!! Fantastisch!!!

En nog een leuk nieuwtje voor de rest: Nils heeft voor het eerst écht gelopen vanavond (toen mama niet thuis was...) Zie filmpje op hyves!!!

Dikke kusss Xx

3. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

WOEHOEEEEEE!

Marleen, Hans en Joanneke; van harte gefeliciteerd met jullie zoon Harmen! Geniet ervan!

Dikke x

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Whoehoe!!!!!Eventjes een leuk berichtje!!

Had jullie toen de tijd toch verteld dat mijn zwager zn vriendin zwanger was maar een bbz had gekregen...1 eierstok verwijderd enz....we waren even ver!!
    Maarrrrrrrr,,,,, ze is nu alweer bijna 12 weekjes zwanger whoehoeoeooeoeoeooe zo leuk!!!

Wou t ff kwijt aan jullie!!!

Xx

5. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

even een kort berichtje van mij!
    Bedankt voor alle lieve felicitaties!

Het is allemaal erg snel gegaan uiteindelijk. Vrijdag morgen kwamen ze er achter dat het balonnetje toch had geholpen en ik 2 centimeter ontsluiting had. Het ballonnetje is toen verwijderd en ik mocht me even opfrissen om vervolgens naar de verloskamers te gaan!

daar eenmaal aangekomen zonder weeen nog zijn mijn vliezen gebroken door de verloskundige en ben ik aan de weeen opwekers gelegd. Na 4 uurtjes kreeg ik zulke persdrang dat de verloskundige niet meer weg is gegaan.
    ik had 9 centimeter en heb met veel moeite nog wat persweeen moeten opvangen.

Toen ik mocht persen is het allemaal erg vlug gegaan. 3 persweeen en Harmen was er al!.
    Resultaat: Totaal ruptuur + bezoekje ok!

Maar goed het grootste resultaat is natuurlijk onze HARMEN!!!

We zijn echt helemaal in de wolken en Joanneke is echt een trotse zus. Met natuurlijk wel even haar moeilijke momentjes die ze ook mag hebben! We zijn erg trots op hoe Joanneke er mee omgaat.

Op hyves heb ik een foto gezet van broer en zus haha. Kijk daar maar even!

Nu ga ik lekker slapen, want ik wil zo snel mogelijk herstellen van de wond. Waar ik zeker nog wel wat mee te stellen krijg.
    snik snik. gelukkig bestaat er turbo lax!

xxxx Marleen

6. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Potjandoppie (dat zeggen we ook altijd tegen Nils ;) ) Marleen, wel balen dat je dan nu een totaalruptuur hebt. Had best even wat meer mee mogen zitten! Doe rustig aan en knap maar snel op (maar neem ook echt voldoende rust!!!! Heb je echt wel nodig hoor!!!)

Enne... Het is een plaatje, die 2 hummels van je!!! Super!!! Gaat het met Harmen ook goed? En hoe gaat het nu met papa??

Dikke kus van de mama van een (jaja, durf het nu écht te zeggen) LOPENDE dreumes :D

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    marleen super verhaal en jeetje ik schrok er wel van totaal repctuur
    ik weet niet of dat met zon wond mag maar ik ging steeds met mijn knip in een badje soda water en plassen onder de douche
    En nee soda prikt niet maar ontsmet wel

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #1148 Kolibrie, 18 apr 2011
    Laatst bewerkt: 18 apr 2011
    Hey Marleen!

Wow wat een verhaal meis! Een totaalruptuur, jakkes! Hopelijk geneest het snel..

Wat een superschattige foto!!!

Rust lekker uit meid en geniet van je gezinnetje!

@All: ff dikke knuff.

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

*Breek even in*

totaal reptuur: Je mag gewoon in soda badje hoor. Ik heb het gehad. Moest van VK 2 keer per dag in soda badje. Wond was met eindcontrole bij VK genezen (6 weken daarna dus). Of het aan het sodabadje lag, weet ik niet.

*Breekt weer uit*

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sweetchocolate: ik herken je naam ineens van jouw andere topic. Hoe gaat het inmiddels met je zoontje? Weet je al wat meer over dat KDV en die leidster?? Echt erg hoor wat er gebeurd is!!

11. sweetchocolate

@ Cathie: Leidster is van de verticale groep gehaald. Ze mag niet meer met baby's werken. Ik weet niet wat er voorafgaand is gebeurd waarom zo'n grote beslissing is genomen. Voor ons is dit de eerste keer dat dit gebeurd. Naar mijn mening had ze wel op de groep mogen blijven, als ze hiervan maar geleerd heeft. Helaas heeft manager besloten haar helemaal van de groep te halen, al weet ik niet wat er voorafgaand is gebeurd. Vriend heeft dit voorval gemeld bij de politie. Maar politie doet er niks mee, omdat het tussen kinderen is gebeurd. KDV krijgt wel een aantekening. Ben enigsinds blij dat de politie niet heeft doorgezet tot aangifte tegen leidster. De leidster is jong en dan is je carriere in de zorg verknalt! En voor ons is het de eerste keer dat het is gebeurd.

Met de kleine gaat het, gelukkig, goed. Plekjes zijn nu al bijna niet meer zichtbaar. Op zijn wang zijn de korsten eraf. Littekens nog zichtbaar maar worden al wel minder. Boven zijn oog, dat rode, was een allergische reactie (gelukkig). Korsten zijn er vanaf aan het gaan. De meeste korsten zijn al weg en boven het oog zie je geen littekens zitten. Achter rechteroor zat ook een kras, die is nog niet bezig om te herstellen, althans, zie de plek nog steeds.

Gelukkig gaat het herstel snel en zijn de korsten snel aan het verdwijnen. Nu de littekens op zijn wang en rond zijn oor nog. En achter het oor.

Sta er verstelt van hoe snel het gaat!

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is wel streng inderdaad. Wat ik van je verhaal begreep, is dat het KDV zelf in feite ook schuld heeft, omdat ze geen grondbox hadden, toch? Ik hoop dat het meisje dan in ieder geval wel haar werk mag blijven doen, als is het op een andere groep. Kinderen zijn zo ontzettend snel soms. Praat natuurlijk niet goed wat er gebeurd is!! Echt zielig voor je manneke hoor. Gelukkig genezen die kleintjes enorm rap! Ik heb voor mijn dochter die gel van VSM voor blauwe plekken en kleine schaafwondjes. Dat werkt ook supergoed, alleen ik weet even niet vanaf welke leeftijd dat is. De meeste zalfjes en gels zijn vaak vanaf 3 maanden, maar verschilt enorm.

In ieder geval wel goed om te weten dat je zoontje allergisch is voor calendulan. Je bent er op een nare manier achter gekomen, maar dan weet je nu wel dat je dat in ieder geval niet hoeft te halen.

Sterkte met je kleine mannetje verder en goed te lezen dat hij niks ernstigs heeft!

13. sweetchocolate

Dat van VSM zit toch in de groene Tube? Vallen en stoten zalf van VSM kan hij wel tegen. Dat heb ik er diezelfde dag nog opgesmeerd, omdat wij van de veronderstelling waren dat het door de klap kwam (wat achteraf slechts een allergische reactie bleek te zijn) Weten we in ieder geval dat hij voor dat spul allergisch is.

Klopt, ze hadden geen grondbox. Ze hadden die allang moeten hebben. Dus daarin zit ook zeker hun schuld.

Het ingrijpen van KDV vind ik ook wat ver gaan. Al weet ik niet of dit de eerste keer pas is, of dat het al meerdere keren is gebeurd. Voor de eerste keer is het wel een grote beslissing. Ben wel heel blij dat ze haar baan niet kwijt is geraakt! Als ik haar zie, zal ik het haar ook zeggen. Want dat is nooit mijn intensie geweest, om haar hele carriére te verknallen, want dat doe je ermee. En ze is nog zo jong! En dan al je hele carriére in je (waarschijnlijk) droombaan naar de knoppen door zo'n voorval, wat gelukkig goed is afgelopen.

Andere kant is echter wel, hoe hadden wij gereageert als het wel verkeerd is afgelopen? Natuurlijk, je bent woest als ouder zijnde! Hoe zouden wij gehandelt hebben? Dan was denk ik ook de carriére van de leidster ook ten einde in de zorg.

Pff, moet er niet aan denken, wil er ook niet aan denken. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. En mag leidster gewoon blijven werken, al is het maar op een andere groep. Misschien als ze ouder is (en daarom hopelijk ook wat wijzer) dat ze wel weer op de verticale groep mag?! Maar weet ik niet, gok ik maar zo hoor.

14. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Sjaan: wat een leuk nieuws!

Marleen: dat klinkt allemaal alsof het erg snel is
    gegaan! Maar een totaal ruptuur, auw! Maar wel een kerngezonde
    zoon! Ik zag de foto op Hyves, Joanneke=apetrots! Leuk!
    Rust maar lekker uit en geniet van je gezinnetje!
    Hoe is het trouwens met Hans?

Debsel: wat goed hè! Die Nils! Echt knap dat ie nu losloopt!

Hier: alles goed, nu 5 dagen weekend, heerlijk!
    jayden is echt een boef zeg! Smijt met alles, heeft totaal geen
    geduld en kan niks zachtjes doen.. Ben al flinke plukken haar
    kwijt.. Haha! We keuren dit dus absoluut niet goed en hij weet
    dondersgoed dat het niet mag. Voordat ie iets doet waarvan ie
    weet dat het niet mag lijkt ie je aan met zo'n stiekem bekkie
    van 'kijk mam!'. Heb er m'n handen vol aan..

Ik ga ff koffie drinken nu hij nog lekker slaapt.
    Dadelijk staat de tent weer op stelten..

X

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey dames!!

Wat een Lovely weertje he!!!!

Marleen meis hoe is het nu??Je bent toch al wel thuis neem ik aan?Hoe doet jullie manneke het?En hoe gaat t met jou onderkant?

Ikheid...Khad nog niet echt gereageerd op je vorige berichtje!Dus jullie willen in augustus voor t echie gaan...groots gelijk heb je gewoon doen wat goed voelt!!

All hoe is het meiden?Jullie zijn echt zo rustig!!

Hier aales redelijk IK VINDT HET ZOOOO ZWAAR...snif snif klaag klaag...dit had ik niet verwacht volgens mij heb ook flinke last van harde buiken mijn onderrug/bekken doen zeer...morgen naar het ziekenhuis...en dan denk ik dat ik mijn werk op bel en zeg dat het klaar is....

Nou meiden!!Dikke knuf voor jullie allemaal!!

Xxxx

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

You go Sjaan! Als het niet gaat gaat het niet..
    En je bent niet zwanger van 1 kindje, maar van 2 hè, dat moeten ze niet vergeten, is dubbel zo zwaar (is mij verteld).
    Succes in het zkh mop en denk aan jezelf en Jip & Janneke!

Hier: vandaag genieten van het weer en geen verplichtingen.. Heerlijk! Om 12 uur alleen ff op controle bij de tandarts, lekker op de fiets met Jayden.

Later! x

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey meiden!!

Alles was goed in het ziekenhuis!!De ukkies doen het goed moet over drie weken terug jip leek een iets te groot buikje te hebben maar hoogwaarschijnlijk was dit een meet fout...Verder ben ik weer helemaal gezond verklaard...Maakt t niet makkelijker om me ziek te melden op het werk...
    Maaroged moet echt aan mezelf gaan denken ik trek dit niet...anders!!

Hoe is het verders met jullie??Wat een weertje he heerlijk!!!

Kus voor jullie!!

X

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    lieve meiden hoe gaat het hier?
    geweldig marleen! had je al gefeli op hyves maar nogmaals van harte. hoe gaat het?

sjaan; rustig aan meis
    xx

19. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Hier weer even een berichtje van mij!
    Wat een lekker weer he! Wij genieten volop hoor. Lekker in de tuin! echt weg gaan we nog niet!
    Afgelopen zaterdag even naar de winkels geweest voor paar boodschapjes en spulletjes. Maar dat was eigenlijk nog wel een beetje teveel van het goede!!!!
    (8 dagen na de bevalling + totaal ruptuur)

Maar goed, soms moet je even tegen dingen aan lopen om te weten hoe ver je kunt gaan!

Vind het allemaal wel spannend hoor! Het herstel van totaal ruptuur! tot nu toe lijkt het allemaal wel prima te gaan. Wond ziet err goed uit, geen gekke pijntjes of bloedingen. Maar poepen gaat nog wat moeilijker en voel het nog niet zo goed allemaal.
    Plassen gaat prima, Kan onder het plassen stoppen en weer doorgaan. Maar toch die angst!
    en ja als je dan op internet gaat kijken voor informatie kom je alleen maar griezel verhalen tegen!
    Helemaal niet goed voor mij! dus dat laat ik maar zitten.

Harmen doet het super goed, borstvoeding vloeit weer rijkelijk uit mijn..........tieten/ borsten (zoals joanneke zegt) haha.
    melkie noemt ze het haha.
    Hij is gewoon al lekker ruim over zijn geboorte gewicht en ik zit ONDER mijn oude gewicht! haha (nou ja start gewicht van de zwangerschap)
    Voor joanneke was ik nog wat lichter hoor, maar daar gaan we nu heen;)

Vandaag toch even emotioneel hoor! We wilden sowiso 2 kinderen en voor de rest zien we het wel zeiden we.
    Maar het idee dat dit mijn laatste zwangerschap is/ kan zijn deed me wel even slikken/ straantje weg pikken.
    Dus wie weet, ......misschien over een paar jaartjes;) haha

Moest wel weer even wennen aan de nachten wakker, maar hij komt zo regelmatig om de 3 uur. dat ik ook gewoon weer verder kan pitten en over dag ook lekker mijn slaapjes pak.

Vrijdag moest ik de kraamverzorgster ook uit zwaaien! snik snik. Is toch wel even slikken dan hoor! Maar het klikte zo goed en leuk en we kenden elkaar al een beetje dat we lekker thee en koffie gaan leuten met elkaar!

Nou dat was weer een verhaal haha, zit nog vol met veel meer verhalen hoor, maar zal die wel bewaren voor wat later!

@ sjaantje!
    Neem de rust voor jezelf en de kleintjes he! Is echt belangrijk! Ik spreek uit ervaring! Is best pittig allemaal en jij draait er zelfs 2!!
    Pas goed op je wondertjes hoor!

@ de rest!
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Is erg rustig hier he!
    Een beetje aan het genieten van de paasdagen?

(K) Marleen

20. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hellooo ladies!!

@ Marleen: rustig aan vrouwke, het is niet niks allemaal!! Wel super dat je zo geniet van je gezinnetje. Kan me wel voorstellen dat je bang bent dat het niet meer helemaal goed komt 'down under', maar het gaat vast meevallen! Duim duim duim!!! En ik vind het juist leuk je verhalen te lezen hoor, dus hou je voor mij zeker niet in ;)

@ Inkske: geht gut!! Ons lopende manneke is zó lief... Dus dan gaat het altijd goed natuurlijk :D

@ Sjaantje: echt joh, doe rustig aan. Heb je contact gehad met je werk? Ook al gaat het allemaal goed met jip en janneke, jij voelt het beste hoe het met Sjaantje zélf gaat he.

@ all: ladiessss, wat zijn we stil!!!! Gaat het goed allemaal???

Hier prima, Nils loopt lekker rond. Hij valt nu jammer genoeg ook regelmatig (dat zijn wij niet gewend :p) en heeft nu dus een gele vlek (oude blauwe plek) en een verse giga-buil op z'n hoofd. Grrr!!!

Ook het NaNa probleem lijken we onder controle te hebben. Het gaat nu zo:
    1. Nils naar bed brengen
    2. Nana uit bed? dan naar 'm toe, Nana terug geven en zeggen dat hij niet mag gooien en dat anders Nana met mama meegaat.
    3. Nana uit bed? dan uitleggen dat mama zei dat als hij Nana uit bed gooit, Nana met mama meegaat. Hij heeft gegooid, dus gaat Nana met mama mee. Nou, dan gaat hij 'hééééél hard huilen. Na een paar minuten ga ik terug en vraagt hij heel zielig "NANA? NANA?" en zeg ik dat als hij weer gooit, Nana weer met mama meegaat en hij lekker moet gaan slapen.
    4. SLAPEN!!!!

Geen 20.000x terug!!! :D Jeujjjjj!!

Verder heb ik eigenlijk geen nieuws...

O ja, voor onze date: wordt het nu definitief Den Bosch?

Dikke kussss

Deel Deze Pagina