Om gek van te worden mama's deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hé lieffies!

Daar ben ik weer..
    Wat een verhalen! Poeh hé! Een KS, brrrr! Bij een 2e hoop ik dat niet mee te maken, wordt idd erg onderschat! Ik schijt 7 kleuren stront voor de ruggeprik..

Marleen: fijn dat alles goed gaat en super dat je de 16e al op controle kan! Lekker genieten nu van je mannen en meisje!

Sjaan: oef die nachten.. helaas is die toeter niet los te koppelen 's nachts, dat zou een uitvinding zijn zeg!

Hier: wil graag wat delen met jullie..
    Manlief heeft voor mijn tijd een rijschool gehad, dure verzekering afgesloten voor arbeidongeschiktheid. Na een jaar zijn rijschool te hebben gehad schoot er tijdens het trainen iets fout.. in zijn rug dacht ie, maar nee, na veel onderzoeken bleek dus dat de hoofdslagader in zijn linkerbeen plots dicht is geklapt. Wat houdt dit in; hij heeft hele dag een soort van slapend onderbeen, moet zitten en staan goed afwisselen, dus die rijschool moest ie stopzetten. Hele hoop verzekering-gezeur.. Toen heeft ie van 2005 tot 2008 (in 2006 kregen wij een relatie) thuisgezeten en kreeg een AO-uitkering. Sinds 2008 is manlief weer aan het werk als projectleider, een kantoorbaan waarbij hij het zitten en staan goed kan afwisselen (lees; naar de printer lopen, koffie halen, rondje wandelen in de pauze..). Vorig jaar kregen we dus een aanslag van de BD van 8000 euro!!! Die hebben we inmiddels betaald.. Blijkt dus dat de Amersfoortse de AO-uitkering bruto uitbetaald en het verschil van bruto-netto je dus ieder jaar moet betalen aan de BD. Wist manlief veel, dat is hem nooit verteld.. (oké hij had de kleine lettertjes moeten lezen). mgoed, niks meer aan te doen. Sinds januari dit jaar betalen ze voortaan netto, dus volgend jaar geen aanslag meer! Yeah! Eindelijk.. Alleen nu moeten we dus over 2010 nog 10.000 euro terug betalen. Kutzooi. We willen dat in december helemaal terugbetaald hebben, zodat we in 2012 overal van af zijn. Ons vakantiegeld gaat naar de BD, we hebben onze vakantie maar geannuleerd, want we zien de bui al hangen.. dus dat geld gaat ook naar de BD, mijn 1600 euro die ik terugkrijg gaat ook naar de BD en we doen tijdelijk 1 auto de deur uit. Manlief gaat dan tijdelijk carpoolen met een collega.
    Enorm veel maatregelen dus, die echt NIET leuk zijn, maar het moet echt ff zo. Dan zijn we er in 2012 helemaal vanaf, kan er een 2e komen zonder dat we geldzorgen hebben, kopen we tegen de zomer van 2012 weer een 2e auto bij en dan hebben we gewoon 3 salarissen te besteden! Manlief krijgt tot aan zijn 65e die AO-uitkering èn heeft dus ook een salaris..
    Voel me er echt beter onder nu manlief en ik samen hebben besloten ervoor te gaan, ook al is het iets van voor mijn tijd.. Ik ben er voor hem, in goede en slechte tijden.
    Het is nu de 5e van de maand en we hebben nu echt net genoeg voor de boodschappen voor deze maand qua geld. Maar goed, alle rekeningen zijn iig weer betaald.
    Dit is dus ook de reden dat we nu nog even niet voor een 2e gaan.

Dat lucht op! Kan dit verder met niemand delen.. mijn sm en ouders en zusjes weten het, maar verder niemand.. ben er ook niet trots op namelijk.

Verder hier alles goed! Geniet echt van Jayden. Is echt het zonnetje in huis hier!

Hoe is het hier verder?!

Kus!

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje Ikheid! Wat een toestand meis! :( Ik heb er echt geen verstand van. Ik vind het wel enorm knap dat jullie 10.000 euro nog dit jaar willen afbetalen! :$ Wauw hoor! Ik neem aan dat jullie een betalingsregeling getroffen hebben?

Ik snap helemaal waarom jullie wachten met een 2e. Ik moet zeggen dat ik wel respect hem voor de manier waarop jullie hiermee omgaan. Super hoor! Ik hoop wel dat het na die 10.000 euro dan afgelopen is met de aanslagen!

Dikke knuff

3. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hier moet ik natuurlijk even op reageren: lieve ikheid, ik vind het superfijn dat je het gevoel hebt dat je 't met ons kan delen. Wat een klotesituatie!! Ik zou er overigens wél rekening mee houden dat er volgend jaar nog een aanslag kan komen. Als de Amersfoortse belasting inhoudt, maar geen rekening houdt met andere inkomsten, kan het zijn dat er te weinig wordt ingehouden. Dan praat je uiteraard niet over giga bedragen, maar sta niet raar te kijken als er toch nog wat te weinig is betaald. Snap helemaal dat een tweede nu even op de lange baan is geschoven. 't Is niet anders! Vind het heel knap dat je op deze manier alles oplost en het ook zo snel doet! Hulde! Ik zou het niet kunnen (of ik wil me er niet genoeg voor inzetten, das het betere woord... zou niet alles willen laten) maar heb echt RESPECT voor hoe je dit doet. Enne... Idd, in goede en slechte tijden.

Hele dikke kus (ook voor de rest ;) )

@ Marleen: natuurlijk mag Harmen mee dan (wat mij betreft dan toch!!)
    @ all: ga in de sun zitten. Ciao!!!

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Onze boekhouder hebben we alles uit laten pluizen, tot 3 keer toe, ik wil dit namelijk niet nog eens meemaken, of me lekker maken met het idee dat we er volgend jaar vanaf zijn en dan alsnog een zwik geld kunnen betalen.. Tuurlijk moeten we volgend jaar iets betalen, maar dat wordt dan weggestreept met hetgeen wat ik terugkrijg, zo komen we iig weer op nul uit.
    Tja en hoe ik ermee omga.. dat wàs anders hoor. Was er echt down van, maar daar heb ik mezelf het hardste mee. We moeten door en hoe sneller hoe beter. Dus nu wat maatregelen treffen die echt niet leuk zijn, maar dat halen we in 2012 weer dik in; op vakantie, 2e auto erbij en hopen op een 2e wondertje. Leuke vooruitzichten dus. En heel zwart/wit; we zijn gelukkig, gezond en hebben een heerlijk ventje samen. Daar genieten we echt van en die zal er niks van meekrijgen/merken. Dat is iets dat op nummer 1 staat, voor Jayden zal er niks veranderen.
    Heb de kinderbijslag helemaal opgeshopt bij de H&M, kledingkast van Jayden is iig goed gevuld voor van de zomer. Loopt hij er zeker te weten goed bij!
    Lief die reacties meiden! Doet me goed!
    Debsel: geniet van de zon! Ik leg Jayden zo op bed en dan ga ik ook ff buiten zitten met m'n sudoku's. Heerlijk!

x

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Cath: we hebben sowieso uitstel tot september gekregen, als dan de aanslag komt willen we meteen 6000 euro betalen en daarna iedere maand 1000 euro.

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ikheid even kort...RESPECT voor jullie!Ik weet hoe het is als je `financieel`aan de grond zit zie vorig jaar onze situatie!En dat was nog niet een szo heftig heel erg knap hoe jullie hier mee omgaan en op deze manier komen jullie er ook zeker te weten!!DIKKE KNUF VOOR JOU!!

All ik reageer later eventjes op iedereen....druk daggie gehad!!Proef wezen rijden met twin wagens haha!!Maar we zijn dr uit!!

Xxx

7. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Tjee Ikheid wat een klote situatie. Na regen komt zonneschijn wordt gezegd maar idd, nu is het echt flink balen. Veel sterkte!!!

@all; inmiddels meer zekerheid over de date ???
    Als het zaterdag 4 juni vaststaat meld ik me helaas af. Schatje heeft dan 24uursdienst. Deze week zijn rooster gehad. En pap en mam hebben etentje ter ere van verjaardag vrienden. Weliswaar van 18:00 tot 21:00 maar om dan later aan te schuiven vind ik ook wat jammer. Volgende keer dan maar weer voor Inkie!

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ff snel dan! Daarna duik ik m'n bedje in.

@Ink: date was nog niet zeker gesteld, dus we kunnen eventueel nog schuiven denk ik??

@Marleen: van mij mag Harmen mee hoor! Kunnen we om beurten met hem knuffelen en op hem passen! ;)

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Waar is iedereen?????????

Dames, fijne moederdag vandaag! Geniet ervan! Ik hoor graag hoe jullie moederdag was.

Ik ben vanmorgen gewekt door Kyra die onderaan de trap tegen papa riep: mama toe! Ik lag nog lekker te slapen. Eenmaal boven kwam ze naar me toe en kreeg ik een mooie zelfgemaakte tekening van haar en een ontbijtje op bed van haar en papa. Mjammie! Echt superlief gewoon!

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier voor de 2de keer moederdag gevierd en gelijk zoey dr feestje die is morgen jarig

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    @mel proficiat met je meisje!

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dank je
    gisteren het feest gevierd wat top was
    en vandaag naar blijdorp toe

13. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey Mel,
    gefeliciteerd met de kleine!

14. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Lieve Ikheid,

Superknap van jullie om zo'n besluit te nemen!!!
    Ik weet hoe klote het is om ineens zoveel geld te moeten betalen en uiteindelijk maar een halve nagel te hebben om... naja, je weet wel ;)
    Uiteindelijk kom je er sterker uit, ben je trots op jezelf, is je relatie nog sterker en heb je het gevoel dat je heel de wereld aankan... dus, super knap van jullie!
    Het gevoel zegt dat je er misschien niet trots op hoeft te zijn zoals je zelf zegt, maar uiteindelijk is het een hele prestatie om zoveel geld opzij te kunnen leggen en je eigen behoeftes uit te stellen...

Dikke kus voor jou wijffie!

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Dankjewel lieve LJ! Hoe voel je je?

Hier alles goed! Komend weekend auto wegbrengen en mijn auto ophalen, die is helemaal weer apk goedgekeurd, die kan er weer ff tegenaan dus..

En nu, weekend!!!

xxx

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Marleen: van harte gefeliciteerd met Joanneke! Maak er een leuke en onvergetelijke dag van!

xxx

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Marleen van harte met je meisje!!Alweer 2 jaar!!

hoe is ie met jullie!!Had ik hier van de week mijn buik al gespamt?!Kweet t niet meer doe het lekker nog een keer....
    Groot is ie al he hihi hij lijkt wel met de dag te groeien...
    Morgen weer naar het ziekenhuis ben erg benieuwd:D
    Xx

18. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wauw! Sjaan.. wat een mooie toeter! Heb je je foto's van je zwangerschap van Jade er al naastgehouden? Zal wel een erg groot verschil zijn?
    Succes vandaag in het ziekenhuis, leuk! Kun je Jip&Janneke weer zien, ze zullen vast weer veel gegroeid zijn!

Hier: er komt een kies door.. mèn wat heeft ie er veel last van! Tandvlees bloed gewoon een beetje.. Rare volgorde trouwens, 4 tanden boven en 4 onder en nu ineens een verdwaalde kies! Hahaha! Hij ligt alweer te slapen met een pcm, want het was alleen maar krijsen, huilen, snotteren.. Niet willen eten. Gerrum! Arm ventje! Wel erg vermoeiend. Laatste keer dat ie zo hangerig was is alweer erg lang geleden, nu lijkt het net weer een babytje..

Vandaag geen plannen, straks ff chamodent-druppels halen en paracetamol, ben ik bijna doorheen namelijk en vanmiddag ff mijn fiets wegbrengen, heb een lekke tuut..

Manlief vanochtend; ben je zwanger mop? Je borsten zijn veel groter! Ik denk het niet hoor.. maar we wachten af.

Liefs Ikheid

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sjaan: wow wat een flinke buik!! Wel mooi hoor!!

@Ikheid: agossie, die rotkiesjes! Niet fijn nee :( Het is wel de logische volgorde van tandjes krijgen. Eerst de voortanden allemaal, dan de kiesjes, hoektanden en pas daarna de laatste kiezen. Ik gebruikte ook chamodent, maar volgens mij bestaat er ook Dentinox. Volgens mij had Deb dit, anders moet je het even vragen. Dat smeer je erop en dat verdooft de plek. Dan heeft hij er minder last van. De poepluiers en het huilen en hangen horen er helaas wel bij. Lekker veel knuffelen met mama is het beste medicijn en troost ;)

OOOOOEEEEHH!! Spannend!! Maar als manlief dat opvalt...;) Wil geen valse hoop kweken, maar wel apart dat je mannetje dat roept, vind je niet? Ik ben benieuwd! Wanneer het je je NOD?

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Dentinox werkt hier niet. Chamodent had ik al in huis, maar was op.
    Tja die luiers en huilen is normaal ja, maar niet leuk voor hem èn mama ;)

Morgen is mijn nod.. ff afwachten dus.

Iedereen een fijn weekend! Jammer dat het weer minder wordt; maximaal 16 graden en regen. Bah!

xxx

Deel Deze Pagina