Om gek van te worden mama's deel II

Discussie in 'De mama's' gestart door Ikheid, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    daarom heb ik het veranderd ik ben tegen KV voor Zoey dus wat andere mama`s doen moeten hun weten.
    Kijk een discussie vind ik niet erg maar mensen denken echt gelijk dat ik dan gelijk de KV mama`s geen goede mama`s vind en dat is het helemaal niet.
    Ik ben ook tegen vlees eten voor mezelf maar me vriend en dochter eten het wel betekend niet dat ik hun gelijk dierenhaters vind.
    Er word altijd zo zwart wit gedacht

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Discussie: ik ben voor KV, alhoewel ik bij de 2e toch weleens BV zou willen proberen. Meer het idee dat dat het 2e en laatste babytje gaat zijn wat wij willen en wil het dan toch geprobeerd hebben voor een paar maanden.

Uhm.. d'r is niet veel blijven hangen. Sorry.

Cath: bijna vakantieieieie!

Debsel: die Nils doet het goed op KDV! Trots!

Oké.. Jayden ligt net op bed, ff rust. Wat is het een draak!
    Tandenpoetsen blijft drama, maar we geven niet op, we houden stug vol, het mòet gewoon, niks aan te doen. Gisteren ging het weer een keertje wèl goed.
    Vanaf het 1e tandje 1 x daags tot aan de 2 jaar en vanaf dan 2 x per dag poetsen, 3 x per dag is veel te veel.

Vlees: kan nniet zonder! Heerlijk een goed stuk vlees!

Morgen komt mijn zusje overdag, morgenavond vakantieborrel mèt kindjes op m'n werk. Zaterdag boodschapjes doen en op kraamvisite en zondag geen plannen..

Sjaan: ik denk dat Jip en Janneke pas komen als ze gehaald worden halverwege week 39.. ik hoop ècht eerder voor je! Echt knap hoor hoe je deze zwangerschap hebt doorstaan! Nog ff meissie! Knuffel.

Liefs 2 u all!

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou ik heb een maand BV gegeven en toen kwam er niks meer. Na kolfen tot ik een ons woog nog niet en toen heb ik voor Kyra's bestwil besloten over te stappen op de fles. Ik ben dan niet zo'n mama die koste wat het kost perse BV wil geven omdat dit beter is, terwijl m'n kind honger leed. Want dat deed ze op een gegeven moment. Hoe het ook zei, tegenwoordig is KV gewoon zo goed samengesteld, geen problemen mee.

@Ikheid: hai liefie, Jayden lekker op bed ook? Kyra ook hoor. Nog steeds ramp met tandenpoetsen? Ja het is echt niet leuk, maar moet nou eenmaal gebeuren he? Kyra doet het tegenwoordig weer een stuk beter met tandjes poetsen. Ik geef haar nu ook een oud tandenborsteltje van haar in haar handjes en dan gaat ze haar teddybeer z'n tanden poetsen en dan mag ik het bij haar doen. Of papa gaat z'n tanden poetsen en dan ik bij haar. Kan ze tegelijk kijken hoe papa het doet en dan vindt ze het ook leuk.
    Gezellig weekend heb je voor de boeg! Hier nog geen plannen geloof ik. Ja wat dingen gaan klaarleggen en verzamelen voor de vakantie ;)

@All: hoe is het ladies?

Dikke knuffel

4. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Zo de ene x erg rustig, dan ineens weer 2 pagina's erbij!
    Haha, this ook erg onregelmatig hiero he!

@mel
    Lekkere vakantie gehad in polen? Speciale reden dat jullie voor polen hebben gekozen? komt 1 van jullie bijde daarvandaan?
    wij zijn dit jaar in nederland gebleven! lekker in drenthe! was geweldig!
    krijgt zoe nog steeds bv? Harmen krijgt nu al 3 maanden.
    Vind het soms best vermoeiend hoor, maar doe het graag voor hem. Al hoewel ik soms wel even stiekem jaloers ben als mijn vriendin even verteld hoe makkelijk het is als ze even weg wil hahaha.

@ ikheid
    Jayden gaat snel nu he! Pff zeg wat een grote kerel wordt het al! En tja tanden poetsdrama hebben we hier gelukkig niet. Gaat vanaf het begin aan gelukkig goed. Suc6 daarmee. Zal vanzelf wel over gaan toch?!!!!!!!
    Nog bijgekomen van het kabaal?
    Veel plezier morgen en de rest van het weekeind!

@Sjaantje!
    Eeeej stoere bikkel! Ik volg het allemaal hoor! Reageer alleen niet zo veel. (same on me) Maar ik heb echt diep respect voor je hoor! Deze zwangerschap had ik het ook gehad en Harmen werd met 38 weken gehaald. Was ik wel erg blij mee! En jij draagt er zelfs twee!
    fijn dat ze een keizersnee doen. Snap wel dat je er tegenop ziet hoor, maar valt reuze mee! Herstel duurt wat langer, maar ik denk dat je wel genoeg hulp hebt of niet? Lekker je in de waten laten leggen hoor door de kraamhulp! Dat heb je dik verdient dan!
    Ik ben zo benieuwd naar die 2! en hoe jade er op zal reageren! Spannend spannend!

@debsel
    Nils gaat ook goed zo te lezen! haha wat een gaaf mannetje is het zeg! Jij moest morgen naar CB toch las ik op hyves? ben benieuwd!
    En de 4de kies al bijna door! Nou bij joanneke heb ik ze nog niet bewust gezien. eigenlijk ook nog nooit even naar gekeken hihih. dus ze zullen nog wel niet door zijn ofzo.

@cath
    Handig he die tips van andere:p haha je kleine (grote) meid dus ook al aan de kiezen! Verder alles goed met kyra? nog steeds zo dol op hello kitty?
    Joanneke is sinds kort helemaal weg van jip en janneke. We hebben daar de musical cd van en die kan ze helemaal mee zingen:$

@inkie
    Alles goed met je meisie? Je had toch zon speelhuisje voor haar gekocht? Valt het een beetje in de smaak?
    Joanneke heeft met haar verjaardag het keukentje van de ikea gehad! Man man daar speelt ze echt uren mee. Vraagt ze mama koffie of thee? melk en suiker? hihihi
    wat worden die meisje dametjes dan he! Gaat echt zo hard!
    Hoe is het nu met haar voetje? helemaal hersteld en niks blijvend aan overgehouden?

@ Debbedebs
    Hoe gaat het met jou? Nog maar ffies he! Hou je het nog een beetje vol?

@miesje
    Bijna vakantie las ik?!!! Waar gaan jullie heen? Al beetje plannen? Wat een snert weer he! Hopelijk draait het snel weer bij en gaat het zonnetje weer lekker schijnen! wil nog even genieten van mijn laatste weekjes verlof/vakantie

@maaike en lady j
    Eeej meiden, waar zijn jullie nou? Beetje stil:(
    Hoe gaat het met jullie?

Nog iemand vergeten?
    Sorry.......

Ga nu snel vandoor, Harmen begint te huilen en wil denk ik aan de t**t haha

xxxxx

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dames!!!

SMS van Sjaantje:

"Catheter zit erin, infuus zit erin. Vanmorgen vliezen gebroken. Om 13:00 uur zonder spoedgeval wordt ik geholpen. Mijn vliezen zijn vanmorgen gebroken...hou jullie op de hoogte!"

OOOOOOOOOOOEEE!!! Spannend!!!!!! Jip en Janneke komen eraan!! :D

6. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Gaaaaaaf! Ben echt zo benieuwd.... :)

Dikke kus! Xx

7. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    ja super voor Sjaan, oh heeft dadelijk d'r twee wondertjes in dr armen! spannend. duim duim

rest van de ladies fijn weekend allemaal, helaas met regen maar ach we hebben allemaal zonnestraaltjes in huis he!

@marleen, wij gaan 5 augustus een weekje naar zeeland! camping hof domburg!hebben er zo'n zin in!lekker weg!
    fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met je en de kids. Harmen groeit goed he maar joanneke gaat ook super. leuk om elkaar weer eens te zien met de kids toch!?

oja dames ik heb trouwens een peutersite voor Stijn aangemaakt!
    www.stijn2009.peutersite.nl houd om de paar dagen het dagboekje bij en laat een leuk berichtje achter!
    kom van het weekend weer even berichten!
    liefs mies

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sjaan: van harte gefeliciteerd met je kleine wonders SKYE en JAX

Geniet ervan meis!!

9. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    @ sjaantje
    Via hyves enzo al gefeliciteerd maar hier nogmaals ff!
    :D wat geweldig dat ze er nu zijn!

Gelukkig de natuur toch eerder hihihi;)

ben benieuwd naar je verhaal!!

rust lekker uit en geniet van de kids! Laat je lekker verwennen he hihih!

Dikke kus en knuffel voor jou en de kids!

10. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Oh zo gaaf dat ze er zijn Sjaantje!!! Mogen jullie wel meteen naar huis? Hope so... Ben ook heel benieuwd naar je verhaal, maar dat komt wel als jij er aan toe bent. En wat een mooie gewichten trouwens van Skye en Jax!! :-D

@ all: bij het CB was alles helemaal goed. Taalkundig was het helemaal super. Hij deed braaf wat hem gevraagd werd en kletste er lekker op los. Ook de rest liet hij goed zien. Hij is wel echt tenger, want was nu 9,7 kilo en 82 cm. Hij zit qua lengte op de -2,0 lijn en gewicht -2,5 lijn, maar zolang hij wel gewoon op die lijn blijft zitten is het prima.

En of de duvel er mee speelt... Hij heeft vanavond echt weer eens écht goed gegeten!! Vanochtend al 2 boterhammen en vanmiddag weer (tussendoor wilde hij geen fruit) en vanmiddag was hij pas om 4 uur (effe tukkie van ruim 3 uur...) wakker en wilde hij ook geen fruit en heeft hij alleen een snoepje op bij de boodschappen maar de macaroni en zelfs het toetje gingen er soepel in. Heerlijk!! CB vond het overigens meer dan prima als we hem af en toe 's avonds ipv warm eten een boterham geven. Niet als hij niet eet (ter vervanging), maar gewoon echt als hoofdmaaltijd. Brengt bij ons ook wat rust dan. Deden we al wel, maar bevestiging is altijd fijn.

Verder eigenlijk niks te melden.... Ben gewoon helemaal blij met het nieuws van Sjaantje, stom he!? Hahaha!!! Debs, you're next ;)

Dikke kusss

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Marleen nee we komen niet uit polen maar vriendlief wou er naar toe en BV word hoe ouder ze worden hoe makkelijker Zoey dronk echt elke 2 uur en nu een paar slokjes smorgens en een paar savonds.
    Maar ik vind het heerlijk om te doen nog het enige wat ik alleen met haar heb .
    Het speciale gevoel wat ik had toen ik zwanger was komt dan ff terug zo van dit intieme heeft niemand met haar dit is echt iets van ONS en ik hoop dit nog een jaartje te hebben tot ik haar echt lol moet laten.
    Kan stiekem niet wachten tot nummer 2 er is maar dit duurt nog wel een jaar of 3 .

12. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Haha, ik kreeg een smsje van sjaan of ik het op zp wilde plaatsen maar hoeft niet meer dus. Ik zal nog wel even citeren;

Vanmiddag zijn onze dochter skye van 2706 en zoon jax van 3460 geboren! Na een worsteling van bijna anderhalf uur met de ruggenprik heftig is daarna alles voorspoedig verlopen. We zijn echt heel trots op deze 2 wondertjes!! Nu genieten dus.

Verder zei ze dat de pijn meeviel maar dat ze ook een boel rommel toegediend kreeg dus dat dat voor nu wel logisch is..

Tja, dat klopt maar de pijn verdwijnt.. trust me!!

Dikke kus voor iedereen uit een super gezellig Emmen!

13. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!

Ik zat net op FB en d8 wat is het stil rondom Sjaan.. normaal had ze al wel weer een www geplaatst ofzo. En ja hoor! Bevallen!
    Wat leuk!

Sjaan: van harte gefeliciteerd met jullie 2 wondertjes Skye en Jax!
    Ben benieuwd naar je verhaal!

Ik ga ff koffie drinken, kraamkadootje kopen en dan ff op kraamvisite bij vriendin..

Fijn weekend allemaal!!!

Kus

14. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    jeah Sjaan , GEFELICITEERD MET JE TWEE MOOIE WONDERTJES.
    super gedaan meis. en is het tegen gevallen de keizersnede??
    we horen het wel als je er weer lekker aan toe bent. geniet geniet met z'n vijfjes. En hoe vind Jade het?? snapt ze het een beetje?

@heidi: veel plezier bij je vriendin, mooi he al die wondertjes.

pff het begint hier wel te kriebelen nu hoor!! misschien na de vakantie!?? we zien het wel!

ink: lekker op vakantie? veel plezier en dikke kus voor Elin

debsel: ach nils is en blijft gewoon een kleintje. maar alles verder goed toch?! super wijs manneke ist denk! leuk hem weer is te zien en mama ook natuurlijk ;)

cath? jij nog een weekje werken? waar gaan jullie ook alweer naar toe?? drie weekjes weg?

wat raar het is gewoon nog prachtig weer buiten ,tenminste droog en af en toe zon! ze gaven toch zo slecht weer aan! ach geniet er nog maar van toch!
    hier alles lekker z'n gangetje. nog een weekje werken en dan vakantie, we gaan de eerste week hard aan stijn z'n kamertje werken! hij krijgt ook een groot bed en een nieuwe kast! wel moeilijk om een leuk kamertje te vinden!
    lekker shoppe bij de ikea enzo , denk dat ie dan wel een leuk kamertje heeft!
    laatste weekje lekker weekje naar zeeland, domburg!
    nu ga ik maar weer is aan de poets! fijn weekend allemaal en geniet nog dat het niet regend!!!
    liefs mies

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mies: na de vakantie misschien voor een 2e?! Leukkkkk!

Net op kraamvisite geweest.. wat liefffff, wat klein... Oooooh! Ik wil oooooooooooooooooooooook! Hahahah!

Manlief staat alvast te koken, macaroni en lasagne, kunnen we dat mooi in de vriezer mikken, makkelijk op de dagen dat we allebei moeten werken.

Jayden slaapt.. dus ff chillen nu.

Fijne zaterdag allemaal!

xxx

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Rustig weer hier!

@Sjaan: hoe gaat het met je meis? Lekker thuis met je gezinnetje? Heerlijk, geniet ervan! En natuurlijk super dat Skye en Jax het zo goed doen :) Hoe vindt Jade haar broertje en zusje?

@Marleen: hey meid, wat heerlijk dat Harmen en Joanneke het ook zo goed doen! Prachtig toch? Kyra vindt Hello Kitty nog steeds leuk, maar is op dit moment ook helemaal dol op Dora. Ze heeft ook Dora crocs en een dora jasje, dus ze vraagt ook altijd of ze "Dora-schoenuh" aan mag ;) Heerlijk!

@Mies: oeh, jullie dus ook voor een 2e? Spannend! Levert dat voor jou geen problemen op met je heupen? Hoe gaat het met Stijn?

@Maaike: meis wat ben je stil! Hoe gaat het bij jullie?

@Debbedebs: hey meis, bijna bijna he?! Spannend hoor! Tijntje nu 2 weken naar z'n vader? Poeh dat lijkt me zeker erg moeilijk. Maar hoe voel jij je verder? Lukt het nog allemaal? Hopelijk komt jouw kleine er ook snel aan!

@Debsel: hey meis, hoe is het met Nilseman? Nog steeds vroeg in de ochtend? Kyra heeft trouwens rechtsboven ook een flinke bobbel en 1 klein puntje, dus kies 3 zit er ook aan te komen ;) Eten gaat nu wel iets beter. Vanavond aten we tomatensoep met balletjes en brood en ze vond het heeeeeeeeerlijk! Soep in een beker gedaan en laten afkoelen en mevrouw zat echt te smullen! :D

@Ikheid: hey lieffie, hoe gaat het met jullie? En met Jayden? Tandenpoetsen nog een drama? Zijn jullie nu weer bezig voor een 2e of echt vanaf augustus pas? Hoop dat het gauw raak mag zijn voor je hoor! Hoe was je weekend?

@Ink: hai meis, hoe is het met jou en je knappe dochter? Geen last meer van het voetje he? Ben je nu lekker met vakantie? Wij gaan vrijdag 2 weken weg, ben er echt aan toe ook!

@De rest: hoe is het ladies??

Hier alles goed. Morgen en overmorgen nog werken en dan heb ik ook heerlijk vakantie! Ben er ook echt aan toe hoor! KLinkt bejaard he :)
    Met Kyra gaat het ook goed. Ze is behoorlijk pienter en is echt dingen aan het uitproberen nu. Vooral als je 'nee' verkoopt vindt ze het nogal lachwekkend en probeert het elke keer weer uit. Ze kletst echt veel en maakt ook echt duidelijke kleine zinnetjes. Maar ondanks dat ze soms heel irritant kan zijn, is het ook zo'n lieverd. Lekker kind! Maar ik als mama ben natuurlijk bevooroordeeld ;) Ze is dol op haar 2 paar crocs: Dora crocs en "Smurfen"crocs. We noemen de smurfencrocs zo, omdat ze die kleur hebben ;) Elke ochtend vraagt ze: "Dora schoenuh aan?" Of "smurfen schoenuh aan" :D
    Ik heb van de week nog een jasje gekocht voor op vakantie. Gezien het nogal klote weer is, maar eentje gekocht die water- en winddicht is. Maar dat is dus een Dorajasje geworden. Ze vindt hem prachtig!

Nou goed, heel verhaal dus weer ;) Fijne avond nog meiden!

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dora vind ik zelfs leuk en hello kitty ook
    Ik merk aan Zoey dat ze ook echt de kant van peuteren opgaat.
    Ze speelt nu steeds meer met speelgoed ipv alles in dr mond te doen.
    Het leukste vind ze de ballen vd ballentent en dr loopkarretje en om ff een rustige activiteit te doen vind ze een boekje kijken erg leuk.
    Zodra ik een boekje pak gaat ze lachen :)

18. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hey meissies!

Hoe gaat ie?

@marleen; alles goed met jullie? Elin is dol op d'r speelhuisje en glijbaantje van little tikes. Helaas is het weer wel errug knudde anders had ze er wellicht iedere dag plezier van ;)

@cath; nee ze heeft helemaal geen last meer van d'r voetje gelukkig. Is lekker vrolijk en speelt volop!

Ben weer aan het werk blegh! Nog 6 weekjes en dan hebben we 2 weken vrij en is ons dropje jarig joehoe!!! Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht dus joehoe.

Nu moet ik zeggen dat het bij mij toch wel enigzins begint te kriebelen voor nummertje 2 hihi. Alleen heb ik WEER de ellende dat mijn contract per december afloopt en dat ik daar in okt bespreking over heb (ik hoop dan ook tekenen). Er is al toegezegd dat het gewoon netjes wordt omgezet maar ja.. eerst zien....
    Dit zou al de tweede keer zijn dat ik rekening moet houden met meneer de werkgever en om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk geen zin meer in maar ja.... durf ook niet heel goed risico te nemen. (want stel dat het weer zo snel lukt.....) We zullen het wel zien hoe of wat..

Fijne dag xx

19. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hallo lieve lieve meiden!

Ik ben jullie echt niet vergeten hoor en lees ook braaf mee maar zit zelf niet zo lekker in mijn vel en ben druk druk!

Allereerst voor sjaan: YEAH gefeli meis! em wat een mooie gewichten, Jax was zelfs nog zwaarder dan Sennah haha!
    Ik lees dat alles goed gaat met ze op hyves en FB, en met jou meis?

@all, hoe gaat het, veel kriebels voor een 2e lees ik zo haha, bij mij kriebelt het ook aardig maar gaat zeker nog lang niet gebeuren denk ik. Dan zullen we eerst de kamers moeten splitten... Maar ook moet het beter gaan tussen thom en mij en moet ik beter in mijn vel zitten.
    Ben net naar de HA geweest voor mijn continue hoofdpijn... heb andere anticonceptie, helpt dat niet dan mag k daarna weer aan de bel trekken.

Met Sennah gaat ie goed! Eigenwijsje en aan het uitproberen.
    Ze zegt allemaal woordjes en wil met alles helpen!

Sorry dat ik er zo weinig ben, maar denk zeker aan jullie!!!

xxx

20. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Maaike:

Hey meis, wat supervervelend dat je je zo rot voelt :( Hoe komt dat zo? Gaat het tussen jou en Thom nog niet goed? Wat ontzettend vervelend, maar waar ligt dat aan?
    Heerlijk dat Sennah het zo goed doet. Het is ook zo'n knap grietje om te zien he?

Goed dat je naar de HA ben gegaan voor die hoofdpijnen. Ik heb dat weleens gehad met een anticonceptie ook en dat was na het overstappen op een andere pil toen over. Hopelijk bij jou ook..

Rustig aan meis en je komt maar kletsen wanneer je er zin in hebt hoor! Liefs

Deel Deze Pagina