Al die voedingen! OMG! Maar goed, dat zien we dan wel weer.. Ik heb er nu in ieder gevan de ballen verstand van.. Hahahah! Maar dat gaat allemaal vanzelf. Gelukkig heb je de eerste week een kraamhulp die je veel bij kan brengen.. LJ: Ooh die Ayronn! Hopen dat ie snel weer van die verkoudheid af is! De rest: alles goed? Hier: vanmiddag naar de fysio en vanavond hebben we partneryoga, ik ben heel benieuwd! Mijn lieffie vindt het maar niks! Hahaha! Maar hij heeft niets te willen, hij moet! x
@LJ: hey meis, vervelend he die verkoudheden? Je hebt ook Luuf Baby, lekker voor op z'n ruggetje voor 's nachts. Werkt hier al een tierelier! Kyra eet heel goed, maar spugen doet ze (gelukkig) niet. Hooguit dat er wat omhoog komt als ze teveel gegeten heeft Hoe gaat het verder allemaal? Zo'n schema komt vanzelf hoor, als Ayronn wat ouder is! Komt goed! @Ikheid: hahaha, die voedingsverhalen zijn verwarrend he? Komt echt wel goed hoor, als je kleine er is. En verder doe je ook een hoop op eigen gevoel. Denk dat de andere meiden dat ook wel kunnen beamen. Maak je daar maar niet druk om hoor! Eerst nog ff genieten en bevallen en dan weer genieten Mijn mannetje vond die yoga ook zo verschrikkelijk. Uiteindelijk heb ik er veel aan gehad tijdens de bevalling en hij niet. Hij was helemaal de kluts kwijt Ach, als je mannetje je maar bij staat dan is het allang goed hoor!
Hahaha! Ik ben heel erg benieuwd hoe Eammon het gaat vinden. De yoga-instructrice gaat de hele bevalling doorspreken en allerlei handige tips en oefeningen meegeven.. dat wordt lachen! Ik zal vanavond of morgen ff laten weten hoe het was Nu ben ik naar de fysio! XxX
Ja ik had op je lange bericht gereageerd maar het staat er niet op!!:x Anyway... ik kijk gewoon hoe het allemaal loopt. Heb wel bruine bonen potjes gehaald. Es kijken hoe dat bevalt. Een heel potje fruit gaat er wel in maar die groenten.. daar moet ze aan wennen. Een heel potje daarvan is dus nog wat veel gevraagd voor ons dametje Om een uur of 16:00 krijgt ze weer groenten. Worteltjespotje van gisteren was half vol (of half leeg ) dus die krijgt ze vandaag. Kijken of dat gaat lukken. Ik proef ook zelf eerst voordat ik het aan Elin geef. Vandaar dat ik het volkomen begrijp dat ze die sperziebonen om te ..... vindt! Toch vind ik het raar dat het overal zo anders wordt geadviseerd. Bij mij wordt gezegd dat uiteindelijk de 17:00 melk zal komen te vervallen (ja, ze bedoelen die van 16:00 maar ik draai ook de groenten en melk om.) Probeer eerst groenten om 16:00 en rond 17:00 krijgt ze melk. I.v.m. een heel groentenpotje mag ik gaan afbouwen en van 150/5 naar 120/4 over een tijdje. Nou ja.. we'll see. Fijne dag nog meiden! Heerlijk weertje he! Wij zijn lekker een stuk wezen wandelen, daar wordt een mens blij van! xx
Ja, inderdaad! Ben vanmorgen ook de deur uitgeweest. Heerlijk eindje gelopen en even koffie gedronken bij een vriendin van mn moeder (een soort tante voor mij). Manneke vind het heerlijk in de wagen! Als hij overstuur is, hoef ik maar z'n jas aan te trekken en m in de wagen te leggen en de boze bui is over!!! Ayronn ligt nu in de box te slapen... ben eerlijk gezegd daar niet zo voor, maar als ik m nu wakker maak, komt ie moeilijk in slaap... en dat vind ik zielig... dus ja... doen we lekker wat ons manneke fijn vindt! Ik heb ondertussen weer wat fotootjes geplaatst... was weer een tijdje geleden! Kus
Hey Joey, Heerlijk he dat wandelen!!! Ik ga snel de foto's bekijken. Joepie, Elin heeft zonder mopperen een potje groenten op; worteltjes! Ze vond het nog lekker ook.. Morgen ga ik voor bruine bonen. Wat ik wel raar vind is dat ik haar om 16:00 groenten geef en dat ze om 17:00 een fles krijgt die ik moet afbouwen van 180/6 naar 150/5. Dat pikt ze niet hoor.. heeft ze echt niet genoeg aan. Die fles komt uiteindelijk te vervallen is ons gezegd.. Nu heeft ze een half potje groenten op dus kan het daar mee te maken hebben dat ze een heel potje op 'moet' eten om het eens te zijn met de afbouwende fles??? Eerst een tijdje 150/5 dan 120/4 en zo naar helemaal nul... Aan de ene kant raar maar wanneer ik ze om 17:00 wel de volledige fles geef, dan heeft ze al d'r eten (4 volledige flesvoedingen) en als extra een potje fruit en potje groenten.. das dan weer te veel??
Hey ladies!!! Nou, we zijn naar het CB geweest met onze 'beer' en wat ik al vreesde... hij was ten opzichte van 2 maanden geleden nauwelijks aangekomen (10 gram), maar wel 3,5 cm in lengte gegroeid. Nu dus 6770 gram en 69,5 cm. Das overigens niks om ons zorgen over te maken, dat haalt hij vanzelf weer in. Het leek de verpleegkundige overigens wel verstandig om 'm nu maar even op 4 flessen te laten tot hij weer helemaal de oude is (en wat is aangesterkt en aangekomen), dus dat doen we maar. Hij vraagt ook meer naar de fles. Vandaag zijn tot nu toe alle flessen binnengebleven dus het ziet er goed uit. Lijkt er toch wel op dat we het ergste gehad hebben. Hebben ook geen zetpilletje meer gegeven dus... Zegt genoeg!! Verder constateerde ze dat hij erg goed kan zitten en dat we 'm af en toe gewoon op de grond moeten leggen om toch wat het rollen te stimuleren. Dat deden we sowieso al, maar je kan zo'n kleintje nu eenmaal niet dwingen! Als hij het vertikt, houdt het op he?! Dus hij ligt geregeld plat nu (zonder babygym boven 'm), maar zit ook gegeregeld lekker in de bank om te spelen. Dat vindt hij leuk, dus ga 'm niet koste wat kost daarvan weerhouden. Verder vond ze het zo'n knapperd ("Die ogen!!!"). Kunnen we alleen maar mee instemmen natuurlijk @ Joey: nou, Nilsje groeit dus effies niet zo goed na z'n verkoudheid, oorontsteking én buikgriep, maar gaat helemaal goedkomen weer hoor!!! 8) Superleuk je foto's op hyves. Wanneer willen jullie verhuizen? En ach, een keertje in de box is niet zo erg he. Ik ben er ook totaal geen voorstander van hoor, maar het is hier ook wel eens een keertje gebeurd. @ Maaike: gaat het weer een beetje na de voedselvergiftiging?? Overigens heerst buikgriep ook echt VOLOP, maar is wel heel toevallig dat jullie dat allemaal op hetzelfde moment kregen. Sennah gespaard gebleven?? @ Ink: hier gaan ze er in principe ook vanuit dat de 16u fles eraf gaat hoor, maar je moet gewoon naar je kindje kijken. Kyra slurpt bij d'r boterham (of 2... ) lekker water weg, dus die hoeft dan niet meer hoognodig een fles. Nils drinkt niks anders dan melk en heeft aan z'n boterham niet genoeg dus krijgt nog een fles. Die dronk juist steeds minder van z'n 16u fles, dus is het logisch die weg te doen. Bovendien zou dat het meer eten van de groentehap moeten stimuleren. Bij ons wel handig bij onze 'grote' eter.... Kijk gewoon naar Elin dus... @ Ikheid: joh, straks lul je ons allemaal onder tafel wat betreft de voedingen No prob!!! Overigens, ik heb op je babysite ook wel gezien dat je soms 'klaagt' van wéér zoveel kilo erbij, maar ik vind je echt heel mooi zwanger. Have fun op de yoga!! Haha, ben benieuwd!! @ Cath: die Kyra, 2 boterhammen weg zitten kanen. Klein schoffie!!! Wel lekker hoor, dat ze zo kan smullen. Ze is nu gewoon zwaarder dan Nils, maar dat zegt niks Nog steeds een mooie slanke dame!!! @ Debs: ben echt benieuwd wat de kinderarts volgende week te zeggen heeft over het hoesten enzo van Tijntje. Die kan ook flink lekker smullen he... Ongelofelijk!!! Ben soms best wel een beetje jaloers!!! Maar ik zou ook weer niet willen ruilen met het hoesten en astmatische van Tijntje dus besef heel goed dat 'ieder huisje z'n kruisje heeft'. @ Sjaantje: hoe ist vandaag meissie!? Las trouwens nog van die mogelijke baan... Zou wel gaaf zijn he!!! Zou je er dan ook financieel op vooruit gaan of dat niet? Grasparkietje van jullie is echt een lekker ding ook he... Sinds ze die Zantac krijgt is het echt gewoon een heel ander meissie. Lekker!!! 't Is wel tijd weer voor nieuwe foto's @ Marleen: hoe is het met jou en Joanneke? Ben je er al over uit of je het KDV ziet zitten of toch maar blijft zitten waar je zit? Lastige beslissing he... @ Mies: ik hoor jou eigenlijk nooit over rollen door heel de kamer van Stijn. Doet hij dat niet? (ik ben op zoek naar een lotgenoot, valt het op? ) Kreeg bij het CB te horen dat "als ze kruipen overslaan, ze ook langzamer zijn met leren schrijven" Ik neem dit allemaal met een korreltje zout hoor, maar vroeg me gewoon af hoe dit bij jou is en of ze daar evt over 'gezeurd' hebben. @ ben ik nog iemand vergeten??? SORRY DAN!!! Dikke kussss Xx
Is niet zo raar hoor meissie; ze krijgt misschien ook gewoon dorst van de worteltjes. Kans bestaat wel dat ze dan de laatste fles minder drinkt. Ik heb in het begin écht nog geen mindere flessen gegeven, want zoveel stelt het nou ook weer niet voor, zo'n half potje. Dus volg je gevoel!! Het is niet nodig dat ze honger lijdt en het is ook echt niet zo dat je d'r vetmest ofzo. Relax (controlfreakje dat je daar bent!!!) Dikke kusssss
Hey lieffie!! Hij heeft het binnengehouden allemaal vandaag maar was dus maar 10 gram !!! aangekomen. Germ.... Nu ligt 'ie te miepen in z'n bedje. Gaan 'm zo maar z'n warme eten geven, maar heel z'n ritme is ontregeld op het moment.... Niet echt handig!!! Gaat dus goed en ook steeds beter Liefs
ja misschien als ze om 12 uur brood met fles krijgt dat de avondfles van 17 eraf kan maar elin krijgt pas over 1.5 mnd brood... haha.. controlfreakje moi .... ik vroeg me gewoon af hoe het bij jullie gaat want overal hoor je anders ik denk dat ik ze voorlopig toch dezelfde hoeveelheid flesvoeding geef om 17 na d'r groenten maar weet niet hoe lang.. ik kijk het wel aan kindje van vriendin van me is 1.5 mnd ouder dan elin en krijgt nog 5 volledige flesvoedingen + potje fruit en potje groenten ach die Nilseman haalt de kilootjes vast wel weer in meid leuk zeker dat zitten he!! en ja... práchtige oogjes heeft ie dikke kus terug
Hey wat goed! Worteltjes vinden ze vaak lekker ja! Niet schrikken als ze ineens wat oranje poep heeft hoor Ehm, Kyra heeft lang 4 flessen gehad en daarnaast gewoon groente en fruit. Het hangt gewoon helemaal van Elin af. Ik "moest" toen ook al een fles gaan laten, maar Kyra pikte dat echt niet (ondanks het fruit en groente) en dus heb ik hem gewoon nog een maand langer gehouden. Pas toen duidelijk werd dat ze een fles kon missen ben ik hem gaan laten. In ons geval dus de 13:00 fles, want die heb ik vervangen door brood. Als jij als moeder denkt dat Elin nog niet toe is aan al een afbouwing, dan laat je dat toch nog even? gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor!
Helemaal eens met Cath!!! Nils krijgt nu ook gewoon 4x de fles aangeboden (en hij drinkt wat hij drinkt ) Het is cliché, maar echt: ieder kindje is anders!!! Liefsss
Hey Debs! Inderdaad, elk kindje is anders. De een is sneller van de fles af als de ander. Kyra heeft ook lang aan 4 flessen gezeten en die heeft nu nog duidelijk behoefte aan de 16:00 uur fles. Deze heeft ze ook nodig om haar slaapje daarna te doen. Echt een soort "troostfles". Ik volg ook veel m'n eigen gevoel, maar dat doe jij ook he? P.S.: TUURLIJK waren ze gecharmeerd van Nils, met die grote hertenoogjes van hem Het CB is handig voor adviezen, maar je hoeft niet alles strak op te volgen hoor Ink! Luister naar je moedergevoel, daar redt je het prima mee Wat Debs al zei: Kyra eet 1 (of zoals vandaag 2 ) boterhammen weg 's middags en krijgt daarbij sap, dus gewoon een lunch en dat is haar vervanging voor de 13:00 uur fles.
Ik kan er overigens nog steeds niet over uit.... TWEE flessen!!! Man.... Klein vreetzakkie!!!! Nils heeft vanavond 25 gram groente op... WOEHOEEEEE!! haha, geen vetpot natuurlijk. Danoontje daarna ging er goed in, maar flesje voor het slapen gaan was ook niet echt nodig. Als hij dus om 16u z'n fles weer krijgt (of zoals vandaag 17u) dan drinkt hij z'n laatste fles gewoon weer véééél minder. Ga zo lekker chillen met m'n mannetje op de bank. Mijn verkoudheidje is op m'n keel geslagen dus heb bijna geen stem Lekker rustig voor de mensen om me heen, hahahaha!!! Nils ligt in bed nog gezellig te kletsen. Terwijl hij toch echt wel moe moet zijn... Valt zo wel in slaap Dikke kussss 4 you all....
Hey cath en debsel, thanks voor de adviezen. Haha, ik had me al voorbereid op oranje poep Ben echt heel blij dat ze d'r groenten op heeft! Morgen eens kijken wat de bruun bonne gaan doen (op z'n brabants gezegd haha). Dus Kyra gaat na 16:00 ook nog naar bed? Elin 's ochtends, 's middags, 's avonds en dan de nacht.. Nou ja.. als ze het nodig heeft .... x
Gerum debselke, dat wordt fluisteren......... Beterschap! Ik duik ook de bank op. Nog leuke plannen voor het weekend? x
Inderdaad alle kindjes zijn anders, gewoon doen wat bij je eigen kleintje past! Toen Tijn net geboren was dacht ik ook dat we nooit een rimte zouden krijgen en dat is ook goed gekomen. Toen Tijn de 1e keren fruit en groente kreeg en alleen maar moest huilen, zat ik soms ook met m'n handen ik het haar en nu eet ie 2 hele potjes leeg! Toen Tijn 6 maanden was en er eigenlijk een fles 'moest' komen te vervallen, dacht ik ook dat dat nooit ging lukken en moet je ons manneke nu zien. Alles komt vanzelf! Elk kindje heeft z'n eigen ritme en z'n eigen eetgewoontes. Wij eten tenslotte ook allemaal anders! Goed naar je kindje kijken en vooral op je gevoel afgaan. Alles wat je hoort zijn alleen maar richtlijnen, jij weet het beste wat je kindje nodig hebt!
Oh ja leuke plannen voor het weekend: Morgen lekker boodschapjes doen met m'n kleine vent en een kaart voor papa knutselen. 's Avonds gaan we met m'n zus en vriend uiteten (het is restaurantweek), Tijntje gaat bij opa en oma logeren. Zaterdag ons manneke weer lekker ophalen, boodschapjes doen en 's middags komen vrienden die ook blijven slapen. Zondag is Toine jarig, dus hebben we de hele dag feest! Gezellig allemaal dus! En hopelijk kunnen we tussendoor ook nog heerlijk genieten van het zonnetje! En jullie?