hey maai..thanks neeeej mevr walgt echt van sapje....en heb sinds een paar dagen idd geen banaan meer in dr fruithapje.... hoest met mooie sennah??balen van je hoofdpijn joh...allemaal hormonen lekker rustig ana doen xxsie
@sjaan, hmzzz.... tja dan weet ik het zo ook niet, sennah heeft daar ook geen last van dus kan je niet echt verder helpen Sennah walgt ook van sap hoor haha! Meiden, sennah heeft hele blauwe lipjes, alleen d'rhandjes zijn verder koud verder voelt ze warm aan... hebben jullie kindjes dit ook wel eens gehad? ze had net fruit gegeten dus leg haa rop het speelkleed en ineens zie ik het.... iemand ideeen? xxx
kl as net wel dat als kindjes t koud hebben t als eerste naar handjes voetjes en lipjes trekt dus kijk t ff aan en moet natuurlijk niet te lang duren!!ff lekker met dr knuffe wordt ze vast weer warm van haha
@ Sjaantje: ik zou proberen om d'r voeding wat te verdunnen. Dus iets meer water op dezelfde schepjes. Normaal doe je 180 + 6 schepjes, dan doe je nu 190 + 6 schepjes. Dat schijnt al flink te helpen. Eventueel kan je, als het echt uitblijft (moet absoluut geen gewoonte worden) een klein beetje olijfolie door d'r flesje doen. Dat helpt ook. Overigens hóeft ze niet dagelijks te poepen he. Ieder kind is anders. Heeft ze er echt last van? Nils heeft namelijk de ene keer harde keutelpoep en de andere keer weer gewoon dunnere zooi. Fijn dat het leuk was gisteren!!! Hopelijk komen ze met een goed aanbod... Vast niet goed voor de portemonnee he... Veel leuke spulletjes gezien??? @ Maaike: ik zou toch eens met haar naar de huisarts gaan, want je verhaal van van de week in bed en nu dit, vind ik niet helemaal kloppen. Is ze verder wel alert, levendig en vrolijk?? Ik wil je niet onnodig ongerust maken hoor, maar ik zou het ook niet onnodig weg willen wimpelen @ Ink: oeh, leuk!! Weekendje weg!! Idd gewoon lekker luiertje aan en zwempakje eroverheen en flink veel foto's maken!!! Wij zijn met Nils juist in het grote bad gegaan omdat in het peuterbadje het water maar tot z'n middeltje kwam en hij nog niks kan. Dus kreeg hij het koud. Maar in het grote bad zat hij tot z'n schoudertjes onder, dus dat was fijner. Bovendien is het voor jezelf ook lekkerder. Wat Maaike zegt: zomaar heel even 5 of 10 minuutjes en daarna lekker in een wikkeldoek of badjasje zodat ze weer warm wordt. Wel heel leuk hoor!!! Fototoestel mee he @ Ikheid: beter geslapen vannacht of is het nog steeds ruk?? @ Debs: hoe gaat het met zieke Tijn??? En gefeliciteerd met je grote manneke he!!! @ Cath: was hartstikke gezellig gisteren!!! Lekker ding die Kyra!! @ Mies: super bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik maak me er inderdaad ook niet druk om hoor. Hij doet het allemaal wel in z'n eigen tempo. Wel maf om te zien; Kyra was hier gisteren en die ligt constant op d'r buik en rolt naar de dingen toe die ze wil ontdekken en ons manneke ligt gewoon een beetje te kijken Hij draait in de box wel veel om z'n as dus het is ook niet dat hij alleen maar stil ligt ofzo. Overigens is het dan weer wel zo dat Nils al best goed kan zitten en lekker kletst (soms lijkt het zelfs of hij papa zegt, maar hij begrijpt nog niet wat hij dan doet hoor). Wachten gewoon rustig af... En die Stijn... Die doet het ook gewoon lekker in z'n eigen tempo!! We laten ons niet ophaasten door zo'n CB he!!! @ Joey: voor mijn gevoel zijn het wel erg grote flessen, maar goed, ik heb nooit een flessenkind gehad. Ik vind het dan ook erg lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Hoe lang doet hij trouwens over z'n flessen? Want misschien is het nog zuigbehoefte en geen honger??? Als hij wel lang genoeg over z'n flesje doet, zou je gewoon eens 1 of 2 van z'n flessen op kunnen hogen en de rest zou laten. Ook hoef je niet meteen met 30cc op te hogen. Je kan ook een groter flesje maken en daar 10 of 20cc van weg laten lopen. Dan loop je ook niet het risico dat hij zich 'overeet'. Succes!! @ Marleen: hoe gaat het nu? Weet je al meer over het KDV en/of je huidige werk??? Ben benieuwd!!! @ Mel: gaat hard he meissie.... Zo ben je nog volop bezig en dan 'ineens' ben je al zover!!! @ de rest (nog iemand vergeten?): hoestie??? Hier prima!!! Nils heeft geslapen tot bijna 7 uur dus das alweer stukken beter. Gistermiddag sliep hij bijna 3 uur toen Cath hier was!!! Echt bizar!!! Doet 'ie anders nooit.... Nu ligt hij lekker in z'n bedje. Ik ga vanmiddag naar een verjaardag toe en papa en Nils blijven saampjes thuis. Nu het met Nils weer beter gaat, lijkt papa een buikgriepje te pakken te hebben Bah!! Dikke kusss 4 you all!! Xx
thanks debs...jah dr buikje is ook dik en hard...dus wachten even af als er dan wat komt zijn t idd hele harde keutels haha ik doe idd al 190 water...njah kwacht nog heel eventjes af!! ennuh klas dat nils beetje lui is!!jade ook hier hoor...wordt graag bedient dus ben nu haar iets meer op dr buikje aan t leggen... nils is verder een super ventjes dus kzal je daar echt niet druk over maken!! en idd als t wat zou worden daar ga ik denk ik zeker failliet haha echt hele mooie spulletje allemaal lekkere geurkaarsje enz.... maaik hoe is het nu?kheb je eerdere verhaal niet meegekregen maar net als deb zegt als je t niet vertouwd wel evn langs de ha hoor!! xx
@debs, thnx voor je reactie, denk dat ik morgen ff afspraak maak bij de HA! Ze is nu gewoon weer vrolijk en heeft geen blauwe lipjes meer. Ze was ook niet benauwd ofzo alleen die lipjes! @Sjaan, nou ja zoals ik hierboven al schreef gaat t goed. Ze mankeert verder niks. Alleen die blauwe lipjes ff maar das ook alweer over! Lastig he als ze niet goed kunnen poepen... ook zo sneu dat je er verder niet heel veel aan kunt doen. heb je haar buikje al zachtjes gemasseerd? en iets warms erop wil ook nog wel helpen! -xxx-
eey kheb even een praktisch eet vraagje he?stel wij eten doperwtjes net worteltjes kan ik die dan in de staafmixer fijn maken en aan jade geven?? en zoals broccoli mag ze dat hebben??xx
@ Maaike: zie maar effe... Vragen kan nooit kwaad he @ Sjaantje: tja, het beste is als ze het toch zelf oplossen. Want als je teveel gaat helpen, 'leren' d'r darmpjes het nooit. En als ze niet huilt enzo bij het poepen, dan is het ook niet erg. Door de vaste voeding gaan ze nu eenmaal ook wat harder poepen. Wat betreft de broccoli: mag ze hebben!!! Wel koken zónder zout. En dan heb je 't 'probleem' met de doperwtjes en worteltjes. Die zijn meestal uit blik of pot en dan heb je vaak toegevoegd zout. En dat is niet goed voor ze. Is het zónder toegevoegd zout en/of suikers, dan mag het gewoon (bijvoorbeeld diepvriesspul ofzo) Dikke kusssss O ja: Nils heeft voor het eerst sinds tijden weer eens lekker gesmikkeld van z'n brood!!! Niet zoals Kyra 2 boterhammen, maar wel een halve!! (en das al meer dan de paar stukjes van afgelopen dagen). Hartstikke goed. Hij wilde op een gegeven moment het alleen niet meer van mij hebben, maar pakte steeds de stukjes van het vorkje om ze zelf in z'n mondje te stoppen SCHATTIG!!! En wat dat luie betreft... Tja, ze kiezen allemaal hun eigen momentjes om dingen te kunnen. Hij is niet zo van het buikspelen. We stimuleren het, maar ik ga het ook niet overdrijven. Komt goed!!! Dikke kussss
Hey liefie, we gaan zeker foto's maken hoor!! In het grote bad ja?? Ze kunnen vast nog geen zwembandjes om?? Beterschap voor Hans! Dikke kus voor Nils.
Hey meiden! Ik reageer ff snel, want heb m'n zusje op visite @Debs: was gezellig gister! En die Nilsje, zo lekker lang slapen! Nou hij zal het wel nodig hebben gehad na al z'n ziek zijn. Wel fijn dat hij nu weer goed eet en het ook binnen houdt! Jammer dat Hans nu ziek is, hopelijk is hij snel beter. Ja Kyra is echt een vreetzakkie he? 2 boterhammen weg zitten eten Vandaag niet hoor! Kreeg er met moeite 1 in, maar ze is ook niet lekker vandaag Hopelijk is ze snel wat opgeknapt! Oh ja, heb ook foto's geplaatst op hyves van onze kleintjes @Maaike: ik zou toch ff de dokter bellen, ook na je verhaal van afgelopen week. Meld dit ook aan de dokter he! Het kan namelijk ook met de doorbloeding te maken hebben. NIet om je bang te maken he meis, maar zou het toch ff navragen. Kyra heeft ook vaak blauwige handjes, maar nog nooit blauwe lipjes gehad Laat maar weten hoe of wat! @Ink: hey meis, ik had de 1e keer zwemmen met Kyra alleen zo'n zwemluier aan, maar doe nu ook een badpakje over haar zwemluier aan. Als je Elin goed vasthoudt, kun je best ff poedelen in het grote bad, maar vaak is het kleine bad de eerste keer leuk zat hoor! Veel plezier in ieder geval! Oh ja, een bubbelbad zou ik niet doen, want door het bubbelen komen alle baccillen en chloorlucht naar boven @Debbs: hoe is het met Tijntje nu??? @Sjaan: ik zou het ff navragen of ze Kiwi mag voor de zekerheid, maar als je een kiwi pureert met bijv. een appel kan dat ook goed helpen bij moeilijk poepen. Kiwi prikkelt de darmen namelijk, maar check het ff na bij het CB. @Anderen: alles goed? Hier wel. Kyra is alleen ook wat ziekig nu Weer flink verkouden, rommelige vieze oogjes en veel niezen en af en toe hoesten. Geen koorts, maar je ziet duidelijk dat ze niet lekker is. Vandaag ging met moeite 1 boterham naar binnen en wat fruit en dat was het.. Nou ja, we zien wel en we houden haar in de gaten. Nou, ik ga ff terug naar de visite. Fijne zondag nog!!
hey meisjes Wij zijn lekker wezen wandelen en boodschapjes gedaan. Daarna naar batavia stad ff geshopt, niet echt wat gekocht. Ja 3 dvd's dus die gaan we vanaaf kijken! Net heeft sennah worteltjes gegeten, nou ze vond het lekker joh! wow! Heb t gefilmd maar hyves ligt eruit, dus zodra die het doet kunnen jullie het ook zien! @cath, beterschap met Kyra! Kussies
Heej meiden, even snel een berichtje. Tijntje is nog steeds goed ziek. Vrijdag had hij al koorts (rond 39,0) en gistermiddag was het ineens 40,2! Ik kwam net thuis van een vriendin en zag Tijntje bij Toine zitten, nou ik schrok me te pletter. Zo ziek, helemaal rood en warm en apatisch! Heb de HA-post gebeld en we moesten meteen komen. Gelukkig konden ze niet meteen iets vinden bij Tijn en aangezien hij ook echt ontzettend verkouden is houden is het op een virale infectie. Vannacht erg slecht geslapen. Ons manneke heeft erg veel gehuild (zo'n zielig huiltje) en op een gegeven moment (toen z'n zetpilletje uitgewerkt was) had hij meer 40,2 koorts. Uiteindelijk is hij tussen ons in in slaap gevallen en hebben we alles bij elkaar nog een uurtje of 4 geslapen. Vandaag ging het ook erg op en af. Na z'n zetpilletje gaat het beter en zakt z'n koorts ook flink, maar als z'n zetpilletje dan weer uitgewerkt is dan kwam ook de koorts weer erg opzetten en dan was het elke keer weer tegen de 40,0 aan. Hij heeft vandaag 2x een fles gedronken (7u en 14u), voor de rest wilde hij niets. En wat breekt je hart dan als je zo'n klein manneke zo ontzettend ziek tegen je aan hebt liggen. Heb heel wat af gebruld de afgelopen dagen. Nu ligt Tijntje gelukkig in za'n bedje te slapen. Ik hoop zo dat hij snel weer opknapt en ons manneke weer zichzelf is! Morgen kan Toine gelukkig thuis werken, maar die moest vanavond wel even naar z'n werk om wat spullen op te halen (2u heen en terug!!). En dat allemaal op z'n verjaardag! Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb, maar ben erg moe. Ik ga dus zo als m'n hubbie thuis is ook lekker naar bed. We weten namelijk niet hoe de nacht gaan verlopen. Dikke kus xx
Tjee zeg Deb!!! Nou heel erg veel beterschap. Ik kan me voorstellen dat je breekt als je kleintje zo ziek is. Ga maar lekker slapen meid. Een hele dikke knuffel voor jullie!x
pffff mevr ligt te spoken..tis nu 5u en ligt te mieren in dr bedje...kheb ze al bij me genomen wordt ze alleen nog maar onrustiger van weer terug in dr bedje nu dus??kwordt er best een beetje moedeloos van hoor gister heeft goed uitgeslapen maar de laatste paar weken is ze toch echt wel paar x wakker vanaf 5u??? mjah kmoet wel de hele dag werken pffff roy is al werken dus we kunnen niet af wisselen... nou ik ga zo nog maar weer x kijken en hoop dat ze zo slaapt dan kan k ook nog even mn rust pakken... sorry van mn egoe berichtje moest t ff kwijt!! xx
Lieve Deb, Ik weet hoe je je voelt Verschrikkelijk om te zien he? Hopelijk gaat het al iets beter met 'm en als de koorts blijft, gewoon teruggaan hoor. Nils was namelijk ook eerst alleen verkouden, maar de koorts blijf (bij uitwerken van de zetpil) tegen de 40. En hij heeft toen alsnog dubbele oorontsteking gekregen. Doen hoor!!! Voor jezelf ga je misschien (net als ik) niet zo snel naar de huisarts, maar voor zo'n kleintje maakt dat niet uit hoor!!! Hele dikke kussss!!!
Hoi meiden. Nou hier ook een klein ziek dametje in huis Geen koorts, maar wel wat lichte verhoging en erg verkouden. Veel niezen en 's nachts hoesten. Ze is al een aantal dagen onrustig 's nachts. Gisteravond had ze wat verhoging en heb ik haar voor de nacht een zetpilletje gegeven. Eten ging met moeite, maar ze heeft wel ontzettende dorst! Dus een heel flesje water met wat roosvicee ging naar binnen over de dag en 's avonds ook nog water. Haar laatste fles ging met moeite en veel gejammer naar binnen. Ze wilde hem wel, maar zodra ze dronk ging ze weer wat jammeren. Vanochtend is ze weer wat vrolijker, maar nu maar kijken wat de dag brengt. Helaas moet ik straks de deur ff uit om brood voor Björn te halen, anders heeft hij niks voor op z'n werk. Dus maar ff goed inpakken en ff met de auto en niet lopen. @Debbedebs: hey meissie, wat vervelend zeg!! Natuurlijk gaat je dat aan je moederhart als je zo'n kleintje zo ziek ziet. Je hebt heel goed gehandeld hoor!! Ik hoop dat de kleine man zich snel beter voelt... Ben je nu thuis met hem? Geef hem maar een dikke kus van ons. @Sjaan: hey meis, kan ff een fase zijn. Ik heb altijd met Kyra het volgende gedaan: jammeren/zeuren= laten liggen, huilen= gaan kijken wat er is. Kyra werd namelijk vaak wat jammerend wakker en als ik haar liet liggen dan viel ze gewoon weer in slaap. Als ze echt aan het huilen was, dan ging ik even kijken wat er was, want ze huilt eigenlijk bijna nooit Maar ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt en niet weet wat er is. @Maaik: leuk filmpje van Sennah met de worteltjes!! hoe gaat het verder? Was je nog bij de dokter geweest? @Debs: hey meis, was zeker gezellig zaterdag! Hoe is het nu trouwens met Hans? en Nilsje? En jou ? Is Nils nu weer opgeknapt helemaal? @Anderen: alles goed?
Oooooh iedereen beterschap met al die zieke kindjes!!! Ik kom net terug van de verloskundige en omdat ik minder leven voelde ben ik aan de CTG gelegd en is er bloed afgenomen, ook omdat ik zoveel vocht vasthoudt. Maar alles was goed. Het wordt voor mij alleen geen thuisbevalling, omdat ons manneke nog niet is ingedaald, en dat had nu toch al wel gemoeten bij de 36 weken.. Ach, heb ik in ieder geval de zooi niet thuis, hahah! Dus tja.. XxX
Hey Ikheid: ik heb dat toen ook gehad een CTG scan toen ik minder voelde en toen bleek alles ook goed. Moet je nu morgen nog een scan maken? Ik heb altijd begrepen dat indalen kan vanaf 36 weken, maar ze kunnen ook nog makkelijk later indalen hoor, dus maak je daar niet druk over. Enne..ziekenhuisbevalling heeft zo z'n voordelen hoor! Geen zooi in huis, je wordt overal bij geholpen en hoeft nergens aan te denken en natuurlijk pijnstilling wanneer je wil. Ik vond het echt niet erg om in het ziekenhuis te bevallen