Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ja ik weet dat jijer ook erg veel last van had.. Had jij het ook in je gezicht en je armen en je handen?

Sorry dat je eetlust nu weg is ;)
    Ik had je gewaarschuwd hè! :p

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha ikheid i know khad t ook zo erg...en t was toen ook nog s 30 graden khad lippen nouw dikker als vinessa als ik de foto's zag pfieuwwww
    ff volhouden en met een week ben je t weer kwijt hoor haha!!

lj ben benieuwd meis..khoop dat t je ventje goed doet!

nou kheb nog niks gehoord ze houdt de spanning er wel in hoor....

xx

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hahaha Ikheid..meid wat een charmante foto :p Agossie...ik weet nog hoe het was. Mijn voeten/enkels waren ook zo dik en ik had het in hartje zomer..ook geen pretje hoor! Meid als je manneke eruit is, ben je ervan af hoor!

4. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    haha, geeft niet hoor :)
    ja ik het overal! vooral voeten en handen idd.ook carpaal tunnelsyndroom! en ik had ook een dik gezicht!maar die heb ik nog steeds :D
    ach het gaat weg, maar voor nu is het idd heel erg vervelend.
    fijne avond meid en hoop dat je wat uurtjes kan slapen:(
    liefs mies

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    heidi jeetje zeg haha maar begin het ook wel te herkennen hoor als ik me laarzen aan gehad hem zijn mijn voeten wat dikker na een dagje werken maar meestal na een bad dan zakt het weer weg.
    Enne ik ga ook in het ziekenhuis bevallen hoor na verleden jaar .
    Dus ik ga als ik met verlof ga alles klaar daar voor maken .

Volgende week functionerings gesprek en ook kijken of ik miss minder ga werken deze weken want begin nu wel eigenlijk moe te worden.
    Gelukkig is mijn werk zo lief voor mij ook me teamleidster is een schat van een vrouw hoor .
    Verder beginnen me bekken wel zeer te doen begin ook echt te waggelen .
    Maarja de mama`s op me werk vinden me buik al erg groot haha voor 5,5 maand maarja kan dr niks aan doen ben nog geen kilo aangekomen dus ja .
    Ook ben ik nog steeds mega moe in de avond dus ga zo ook lekker in bad liggen en dan zzzz als het lukt word wel 100 keer per nacht wakker haha .

6. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    @Ikheid, wat vervelend van het vocht meis! Ik geloof dat we er allemaal wel over mee kunnen praten! Maar zoals iedereen al zegt, zodra jullie manneke er is, is het ook zo weer verdwenen.

@Cath, vervekend meis dat Kyra een beetje ziekjes is. Wel fijn dat haar longetjes en oortje iig 'schoon' zijn. En idd lekker laten slapen hoor, dat doet ze altijd goed! Maar wat heerlijk dat jij zelf zo goed in vel zit zeg!

@Sjaantje, wat sneu voor Jade zeg dat ze zo moeilijk kan poepen. Hopelijk scheelt het idd dat je de flessen met wat meer water aanmaakt. Hoe vond ze haar nieuwe smaakje avondeten?

@Debs, hoe gaat het meis? Met Nilsje ook alles goed? Wat een geweldig leuke foto's heb je weer op hyves gezet!!!

@Mies, wat super zeg dat jullie je huisje kunnen kopen! Dan kunnen jullie er nu echt jullie droomhuisje van maken. Even doorbijten met de verbouwing, maar dan heb je ook wat he! Verder alles goed met Stijn?

@Maaike, Sennah al aan de liga, gaat snel zeg! Verder alles goed met jullie?

@Ink, hoe vindt Elin de bruine bonen smaken meis?

@Mel, fijn dat je leidinggevende zo begripvol is. Hopelijk kunnen jullie goede afspraken maken.

@LJ, hopelijk gaat het goed met de nieuwe voeding voor jullie manneke! Hoe was het verder bij het cb? En hoe gaat het verder met jou? Ben je al een beetje gewend aan het mama zijn?

@Marleen, hoe gaat het allemaal met jou meis?

Hier gaat het gelukkig weer een stuk beter! Tijntje was vandaag voor het eerst koorts vrij, dus helemaal super! Eten gaat nog niet helemaal als voorheen, maar ach hij kan het hebben! Morgen moeten we naar de kinderarts, dus ben benieuwd.
    Met mij gaat verder alles goed. Werk loopt steeds beter en ik zit ook wel weer wat beter in m'n vel. En door dat zonnetje voel ik me helemaal vrolijk! Maar nog een paar weekjes en dan kan ik lekker 10 dagen genieten met mijn 2 geweldige mannekes in de zon, joehoe!!

Dikke kus

7. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    #527 debsel82, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Hey lieffies!!!

Nils heeft het vandaag weer super gedaan op het KDV. Een 'juffie' die er al werkte toen Nils net daar kwam, is nu terug van zwangerschapsverlof en daar heeft hij heerlijk mee geknuffeld ;) Klein schatje... Eten en drinken gaat echt bizar goed op het moment. Ook lekker!!!

@ Mies: wat super dat je 't kan kopen en dat jullie het helemaal naar jullie zin gaan maken!!! :D
    @ Sjaantje: heb je nu al wat gehoord???
    @ Maaike: jeetje joh, liga alweer!! Gaat goed met Sennah he?! Met Nils ook weer steeds beter. Ow en jij vroeg nog over die extra dag toch? Nou, ik heb gewoon de maandag en de donderdag geruild. Dus morgen nog een dagje werken en dan is het weekend voor Debsje!!! :D
    @ Ikheid: oh meid... Zó herkenbaar... Ik zal nog effe een foto bijvoegen van mijn voetjes destijds. Ik was net zo'n rolmops met een giga plofkop. Maarre.... Ik ben echt hééél blij voor je dat je niet in de zomer zwanger bent, want als je bekijkt wat jij nu al vasthoudt, dan zou het in de zomer vast helemaal erg zijn :( Dikke kus dus!!!
    @ Joey: toch maar andere voeding dus. De tijd die hij over z'n flesje doet is wel normaal, dus dan lijkt het toch echt honger te zijn... Hopelijk gaat het nu snel weer beter!!! En nog een paar weekjes en dan lekker verhuizen ;)
    @ Cath: bah bah... hopelijk is het niet het geval. En wel fijn dat bij Kyra alles goed was. Toch fijn dat het allemaal even gecheckt is dan. Ook super dat ze zich weer wat beter voelde. Morgen wéér een beetje beter en dan is ze vast snel weer de oude!!!
    @ Ink: en? vindt ze de groente al wat lekkerder??? Ben benieuwd!!! Hoe gaat het nu met je schoonouders??
    @ Mel: wat lief dat ze zó goed voor je zorgen op je werk!!! Heerlijk!! En gewoon lekker je rust pakken waar je kan. En nu komt je verlof ook al snel dichterbij... Gaat hard he?!
    @ Debs: wat SUPER dat Tijn koortsvrij is. Benieuwd wat de kinderarts morgen zegt. Laat het nog maar effe weten oké? Je voelt jezelf ook weer veel beter als je kleintje weer wat beter is he... Morgen lekker genieten van je manneke!!
    @ Marleen: en en en??

Dikke kus van mama-Deb-die-zo-naar-bed-gaat

(en die maar blíjft kuchen... BAH :( )

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden, nou Kyra had gisteravond hoge koorts: 39.3 :( Arme kind was gloeiend heet en rood. Ze was wel levendig en alert. Ik heb haar een zetpil gegeven en lekker op bed gelegd. Nu is de koorts gezakt tot 38.1. Maar weer kijken wat de dag brengt. Ze moest haar laatste fles gister absoluut niet! Nou, dat is niks voor Kyra, dus dan weet je wel dat ze echt niet lekker is.

Ik hoor dat ze wakker is, dus ik ga maar even bij haar kijken. Sorry voor m'n korte berichtje nu dames..ik reageer snel weer persoonlijk op jullie ;)

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    schattekes!!!!
    ik moet maandag op gesprek komen...denk over evt loon enz...moet zeggen dat t allemaal wel een beetje moeizaam gaat...maargoed ze laat me niet voor niks komen toch ben erg benieuwd!!

verder alles goed...jade is op t moment erg aanhankelijk en wil echt vermaakt worden....en heeeeeeeeel hongerig ze wordt wakker is super vrolijk even een half uurtje spelen en dan begint ze alweer te jengelen...

vanacht de tips van debs en cath opgevolgd jengelen niet kijken en huilen wel...gaat steeds beter vamorgen begon ze ineens heel intens te huilen ga ik kijken ligt ze met dr speen diep in slaap!!ze pakt m nu zelf en stopt m er weer in ideaal!!

ze ligt nu ook te slapen als ze zo wakker is ga ik met schoonmams en bo lekker een eind wandelen even uitwaaien!!
    mn koppie zit een beetje vol met van alles dus das wel effe goed toch!!

kussie!!

en beterschap voor de zieke ukkies!

10. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    nog een voet foto:D:D:D:D

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hahaha!!! Ik zie mijn eigen voeten op foto's voorbij komen.
    Ik hield ook echt megaveel vocht vast. In voeten, benen, handen, armen en gezicht.
    Ik had veel last van carpaal tunnel syndroom dus was lastig 's nachts want werd altijd wakker van tintelende handen.
    En ik was super hartje zomer hoogzwanger. Herinneren jullie die dag nog met 34 graden..... zo eind aug. Joepie.. Michelinvrouwke haha.
    Maar ikheid.... ik was 18kg aangekomen en toen ik 3 dagen later uit het zkh thuis kwam en op de weegschaal ging, was er al 12kg verdwenen.. Het vocht verdween langzaam uit m'n lichaam. Het heeft nog wel even geduurd voordat ik m'n ringen weer aankon!

@debbedebs; Elin vind de bruine bonen héérlijk! Fijn dat het beter gaat met Tijn. Ik had je nog gesmst over je vraag over een vrijdag.. heb je die gehad?

@mies; hey hoe is het met Stijn? Die vond zwemmen ook zo leuk he!? Wij gaan met Elin zwemmen van het weekend. Weet niet zeker of ze een babybad/peuterbad hebben maar we zullen eens kijken.

@debsel; hey meissie, hihi.. jouw voetenfoto. Ik weet nog dat jij ook zoveel vocht vasthield. En toen wij knappe Nils kwamen bewonderen zei jij het tegen mij!
    Met m'n schoonvader gaat het niet goed. Hij is wel thuis, heeft chemo gehad en vrijdag kijken ze of het enigzins wat doet. Bah. Gelukkig was het vlekje op de longfoto's van m'n schoonmoeder niks kwaads!

@Sjaantje; spannend zeg die mogelijk nieuwe baan! Met Elin gaat het prima, geniet van d'r groenten en fruithapjes

@maaike; hey meid hoe is het? Sennah ook flink aan het oefenen voor het rollen? Elin rolt wel naar d'r buik maar rolt nog niet heel de kamer door hoor haha

@cath; hoe zit het met je solli's? Ik weer 2 afwijzingen binnen.
    Verder nog bij een werving bureau op gesprek geweest en die hadden nog wel wat voor me... Hopelijk komt daar wat uit.. Zucht .. hoewel.... het is zo'n straf niet he thuis!
    Ik ga alvast wat dingen klaarzetten voor het weekendje weg.
    Heel veel zin in!
    Helaas wordt het niet zo'n heel mooi weer maar toch... we maken er wat van.
    Wat moet je toch veel meenemen voor een weekend weg haha. Als ik kijk wat we allemaal meenemen, lijkt het wel of we voor een week wegblijven.

Morgenvroeg nog een appeltaart bakken. (vandaag ipv half uur een uur crosstrainen!) ;)

12. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Whahahaha, die voetjes die voorbij komen!!! Hééééééél herkenbaar!

@cath, wat vervelend dat Kyra nu ook koorts heeft! Zetpilletjes helpen haar er idd goed doorheen en dat kan echt geen kwaad. Lekker laten slapen wanneer ze wil en dat ze minder eet is gebruikelijk, als ze maar wel vocht binnen krijgt. Beterschap!

@Ink, heb je sms idd gehad. Door alle hectiek van afgelopen dagen even vergeten te beantwoorden. Doe ik zometeen meteen :D! En Elin ook al helemaal fan van de bruine bonen, hahaha! En die dag in augustus weet ik ook nog. Was in m'n kraamweek en de 1e dag dat we met Tijn naar buiten gingen, 36 gr :$! Ik denk dat we deze zomer toch wel iets beter door gaan komen! Wat balen trouwens van je afwijzingen!

@Sjaan, spannend maandag gesprek. Hopelijk idd arbeidsvoorwaarden en kun je er snel gaan beginnen. Tijn had rond de 6 maanden ook een periode dat hij 's ochtends om 5u al huilend wakker werd en dat dan alleen een flesje melk hielp. Was denk ik echt een sprongetje, gaat vanzelf weer beter!

@Debs, wat ontzettend fijn dat Nilsje het zo goed doet, zowel met eten als op het kdv! Is dan toch wel een opluchting he! Vandaag alweer je laatste dagje werken en dan heb je alweer weekend, heerlijk!

Wij zijn vanochtend met Tijn naar de kinderarts geweest. Hij heeft ons manneke helemaal nagekeken en alles zag er goed uit. De KA gaf aan dat Tijn erg snel is en een prachtig manneke is :D. Hij heeft alleen zowel een erg gevoelig huidje als erg gevoelige luchtwegen. Op het moment waren z'n longetjes gelukkig goed schoon en piepte hij niet. We moeten nu dus even kijken hoe het komende maand gaat en begin april moeten we weer terug komen. Tijn woog trouwens 8200 gram :D! Ons manneke heeft ook alles heel rustig over zich heen laten komen, we waren dus super trots!

Gaat iemand nog iets leuks doen vandaag?

Dikke kus xx

13. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ons manneke ligt nu heerlijk te slapen, dus ga even Grey's kijken (aflevering van maandag). Zijn er hier nog meer Grey's-fans????

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ja hier zwaaaaaaaar verslaafd aan grey's toen ik zwanger was heb ik hele dagen in bed liggen kijken haha nu niet meer zoveel tijd....

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Cath: ooooh die Kyra! Heel veel beterschap!
    Debsel: die voetjes.. lijken wel die van mij.
    Debbedebs: ja idd, na de bevalling ben ik het zo kwijt.
    Sjaan: spannend zeg dat gesprek maandag! Ik duim voor je!
    Mies: hahah ook al van die olifantenpootjes..

Hier: CTG, echo en onderzoek was allemaal goed. Nu afwachten wanneer meneertje besluit om te komen. Net naar de fysio geweest.. Gisterenavond een rondleiding gehad op de kraamafdeling. Spannend allemaal!

De rest: hoe is het met jullie?

Sorry dat ik zo kort van stof ben, maar typen is erg pijnlijk.. Vandaar! Na de bevalling maak ik het wel weer goed ;)

Kussies!

16. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Fijn meis dat de CTG, echo en onderzoek allemaal goed waren! Dus geen beperkingen ivm je bekken?
    Ga je in het ziekenhuis van Roosendaal bevallen?

Nog eventje doorbijten meis, voor je het weet heb je jullie manneke in je armen! Maar die laatste weekjes duren op deze manier wel erg lang voor je he! Heb je nog tips of iets dergelijks gekregen?

17. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Hier hetzelfde! Neem op maandag altijd de aflevering op en dan kijk ik op woensdag wanneer ik tijd heb en Tijn lekker ligt te slapen! Is dan echt even een momentje voor mezelf!

18. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Nee met bekken ook alles goed.. Ja in Roosendaal ja.
    Alle tips neem ik steeds mee naar huis, maar helpen doet het niet. Ach, nog even..

x

19. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier nog geen dikke pootjes haha maar begin ze wel sneller te voelen .

verder zit me haar weer goed net naar de kapper geweest heerlijk :)
    Zo door het zonnetje krijg ik echt lente kriebels hopelijk komt me energie ook weer terug want de grote jaarlijkse schoonmaak is er niet bij haha net maar ff een stofzuiger door de woonkamer gegooid en een stofdoek er tegen aan gedaan dus het is weer redelijk.
    mannetje mag de bank stofzuigen aangezien het zijn plekkie is die vol met kruimels lig en ik niet meer kan bukken .

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Lekker aan de poets dus.. Lekker hè dat weertje! Daar kan ik zooooo intens van genieten, zalig! :D

Deel Deze Pagina