Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    mel thanks!!

heb geduld komt allemaal goed voor dat je het weet is ze er!!ennuuh van dat plassen ow dat had ik ook heel erg...jade lag constant tegen mn blaas aan....fijne paasdagen xx

2. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!!

Ben ik ook weer effe ;) Hier alles prima! Nils is wel af en toe wat hangerig, maar dat komt vast door de tandjes. We hebben net wel de mobiel boven z'n bed verhangen... Hoorden ineens (toen hij net 10 minuutjes in bed lag) "ting" en toen nog eens "ting". Echt het geluidje van de mobiel. Komen we binnen, heeft hij het eraf getrokken en ligt het over 'm heen!! :D Haha!! Nu hangt het bij z'n voeteneind. Kan hij er niet bij met z'n handjes, maar kan hij wel naar het muziekje luisteren en naar de nijntjes kijken... Hihi!!

Heb trouwens een heel leuk filmpje geplaatst op hyves van Hans en Nils. Hans is aan het voorlezen en Nils gíert het werkelijk uit. Aanrader!!! :p

Hoe gaat 'ie met iedereen?

Maaike: gaat het al wat beter met kleine Sennah??? Ze is weer goed verwend he, met al die nieuwe kleertjes...
    Sjaantje: fijn dat ze je zullen missen; geeft toch aan hoe blij ze met je waren!! Maar nu lekker gewone uurtjes enzo werken. En in een superleuke omgeving!! Veel plezier morgen. Die paar uurtjes overleef je wel ;)
    Mel: ja joh, dat plassen is echt irri he... Je moet écht nog wel effe geduld hebben!!
    Heidi: hoe is het mama??? Gaat het goed??? Zijn benieuwd naar je verhaal hoor!!! :D

@ de rest: hoe is het met jullie meiden???

Dikke kussss

3. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Haaaai skatties!

Ff snel een update; Jayden doet het super, ik voel me geweldig, Eammon is helemaal gelukkig. Kortom; one happy family. Lief al jullie berichten! Ik kreeg er alleen geen melding van, dus ik zie ze nu pas..
    Mijn verhaal volgt snel en ik kom snel weer bijbeppen, ik ga nu ff rusten. Ben kapot!

Dikke x en veel liefs voor jullie allemaal..

4. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey meissie!!

Superleuk even wat van je te horen!!! Neem lekker je rust. Zijn reuze benieuwd naar je verhaal (ik wel in elk geval), want het is allemaal wel snel gegaan he?! Geniet van je mannetjes en luister goed naar je lichaam.

Liefs en een dikke kus!!

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Heidi rust goed uit hoor meis

vind het wel grappig dat jullie je zoon jayden genoemd hebben zo had mijn kleintje namelijk ook waarschijnlijk geheette als zij en hij was .
    Nu moeten we nog een naam verzinnen alleen mannetje is in zijn ik wil niks met het hele gedoe fase te maken hebben denk ik want hij neemt geen enkel inisatief om maar iets te bedenken qua naam kaartje of bedank cadeautjes dus laat me verlof maar komen dan kan ik dat mooi regelen.

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    heidi leuk wat van je te horen en idd eerst goed uitrusten maar dan zijn we toch wel heeeeeeeeeel benieuwd naar je verhaal hoor!!

deb wat vervelend dat nils niet in zn hummetje is...lekker vertroetelen dan maar!!

mel meis...niet alles op je verlof afschuiven hoor!!!want dan kom je tijd te kort terwijl je dan lekker je rust nodig heb steek je manneke maar een peper in de reet achter de vodden aan met die mannen haha!!

hier alles goe!!jade is al paar dagen erugggg slaperig verder gaat t eten redelijk maar vindt wel dat ze nog steeds erg veel spuugt...njah we moeten 14 april weer naar t ziekenhuis...ze ligt nu lekker op bed ze slaapt nu echt van 7 tot 7 das echt HEERLIJK!!!ik denk dat ik er ook zo maar in duik ben moe en morgen werken!!wel gezellie heb er zin in!!

fijne aaf nog kussie

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mijn bevallingsverhaal

Donderdag 1 april rond 05.00 uur ’s nachts kreeg ik wat last van krampen. Daar heb ik verder geen aandacht aan besteed en heb nog een beetje geslapen. ’s Ochtends is Eammon gewoon naar z’n werk gegaan. De krampen hielden wel aan, maar ik had wel vaker krampen, dus ik heb er verder niet teveel bij stilgestaan. Rond 12.00 uur werden de krampen wel wat heftiger en ben ik voor de gein gaan klokken, ook omdat ik merkte dat ik het echt weg moest puffen. De meeste ‘weeën’ kwamen om de 6 à 7 minuten, maar er zaten zelfs weeën bij die om de 3 à 4 minuten kwamen! De verloskundige had al eerder tegen me gezegd dat ik kon bellen als er regelmaat zat in de weeën. ‘Tja, wat is regelmaat en wanneer is nu ècht het juiste moment om te bellen?’Het was natuurlijk mijn eerste kindje en had daar dus ook nog totaal geen ervaring mee..
    Tijdens het opvangen van de weeën heb ik zelfs nog de hele bovenverdieping staan doen!, ‘hoezo nesteldrang?! Hahaha!’.
    De honden liepen inmiddels met gekruiste poten rond, die moesten natuurlijk uitgelaten worden. Dat had ik ’s ochtends nog wel gedaan, maar nu waren de weeën wel zo heftig dat ik de straat niet meer op durfde. Ik heb toen Eammon gebeld met de vraag of ie naar huis kon komen voor de honden (Nee, niet omdat ik weeën had, maar voor de honden, hahaha!). Die is meteen in de auto gestapt en naar huis toegekomen. Om 14.30 uur heb ik de verloskundige gebeld en verteld dat ik vanaf 12.00 uur tot 14.00 uur aan het klokken was en ik heb haar verteld om de hoeveel minuten de weeën kwamen. Zij gaf aan even langs te komen om te kijken..
    Om 15.00 uur was de verloskundige aanwezig en Eammon had inmiddels de honden al uitgelaten. Samen met de verloskundige zijn we naar boven gegaan om te kijken hoeveel centimeter ontsluiting ik al had. ‘Nou’, zei de verloskundige, ‘ik ben hartstikke blij en je hebt je zeker niet aangesteld, want je hebt al 6 centimeter ontsluiting!’
    ‘Wááááát?!, 6 centimeter al?! En nu?’
    ‘Pak je spullen maar, want we moeten nu door naar het ziekenhuis!’ zei de verloskundige.
    Eammon heeft mijn ziekenhuistas gepakt en de tas voor de baby en we zijn meteen in de auto gesprongen en naar het ziekenhuis gereden. Daar kwamen we aan om 15.30 uur en ben ik met een rolstoel naar de verloskamer gebracht. Daar heb ik tot 16.35 uur ontsluitingsweeën opgevangen en weg staan puffen. Om 16.35 uur hebben ze mijn vliezen gebroken. Daarna kwamen de persweeën meteen opzetten. ‘En ik kan je vertellen, die waren zo’heftig!’
    Ik mocht meteen meepersen, liggend op bed. Doordat ik een moeilijke pershouding had werd ik op de baarkruk gezet om 16.45 uur, maar dit ging veel te snel.. Uiteindelijk moest ik om 17.10 uur weer op bed gaan liggen. Omdat het hartje van de baby een dip kreeg hebben ze een knip gezet en na twee persweeën is Jayden geboren om 17.15 uur.
    Jayden had door het persen op de baarkruk een enorm ei op z’n bolleke, ook had hij de navelstreng vast met zijn handje, dus hij zag best blauw. Ook zijn temperatuur was aan de te lage kant.
    De verloskundige wilde Jayden wat extra zuurstof geven, maar zodra ze de gang met hem opging begon ie te huilen. En hij maakte ook geen verwarde indruk meer, dus uiteindelijk had ie geen extra zuurstof meer nodig. Wel hebben ze meteen suiker geprikt en dat was allemaal goed. Hij is met 3 kruiken in een bedje gelegd om zijn temperatuur wat op te krikken. Ook moesten we nog wachten op de uitslag van het bloedonderzoek van de navelstreng i.v.m. Rhesus.
    Om 17.30 uur kwam de nageboorte d.m.v. een spuit in mijn bovenbeen. Dat zag er allemaal keurig uit. Toen Jayden eenmaal op goede temperatuur was en de uitslag binnen was van het bloedonderzoek mochten we naar huis! Iets voor 21.00 uur kwamen we thuis aan met z’n drietjes en 2 dames van de Thuiszorg. Wat fijn om weer thuis te zijn..
    Liefs trotse mama Heidi

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Heidi dat heb je mooi en netjes gedaan en wat goed dat je het ziekenhuis al uit mocht hier mag dat dus niet als je na half 4 geloof ik bevallen ben dan moet je blijven dus hopelijk beval ik smorgens hahaha.
    Maar gelukkig gaat alles goed met jullie alleen bij het inknippen krimpt mijn maag ff samen haha dus hopelijk blijft me dat bespaard of doen ze het zonder te zeggen want lijkt me vrij au .

Hier al lekker bezig irriteer me nu al zolang aan me huis dat ik besloten heb alles iig de woonkamer enz eens goed onder handen te nemen .
    Vriend is zondag jarig en we krijgen dan visite dus ja maarja me nestel drang heeft ook zijn voordeel tja wil het kamertje doen die is er nog niet dus dan maar de woonkamer en keuken opruimen want dat kunnen mannen niet en dan ff de boel goed soppen en zuigen en dweilen word een dag taak want na 15 min opruimen loop ik al te hijgen haha maar heb wel al bijna 1 vuilniszak vol met zooi.
    Dus als me mama dan een keer komt om te helpen is het meeste iig al gedaan :D
    En dan als het kamertje er is dan doe ik met de volgende vrije dagen de boven verdieping .
    zodat als ik met verlof ga ik alleen nog maar me dingen hoef te doen voor de baby.

9. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Mooi je verhaal te lezen heidi!!! Het is echt supersnel gegaan he... En moet je nu eens kijken, zo'n mooi manneke!!! Gaat het goed met 'm? Slapen, eten en drinken gaat goed?? Geef 'm maar een dikke knuffel!!! Jij niet te veel last van de knip?? Vind echt dat je 't super gedaan hebt hoor!!

@ Mel: dat geloof je niet als je 't niet hebt meegemaakt, maar die knip voel je echt niet. En áls je 'm voelt, dan doet het sowieso veel minder zeer dan een wee. Ik kreeg eerst een verdovingsprikje en daarna een knip en later nóg een knip (nog een stukje verder omdat Nils niet kwam....) Achteraf is het vervelender dan op het moment zelf!! ;) Veel plezier met schoonmaken!! Die nesteldrang heb ik nooit gehad (tot grote spijt van Hans.... hahahaha!!)

@ de rest: hoe issie meiden? Lekker aan het genieten van het extra dagje weekend???

Liefs Deb

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Ik heb zo ie zo elk jaar de lente schoonmaak maar deze maanden heb ik echt niks gedaan in huis dus overal ligt stof ook van die stof webben enz dus ja moet ff schoon zijn heh als de kleine er is .

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    heidi mooi verhaal hoor!!en fijn dat zo goed gegaan is toch!!

pfff nesteldrang ik weet nog dat ik met ruim 30 graden en een HELE dikke buik de keuken evn een grondige beurt ging geven want die MOEST echt helemaal schoon zijn....nou daar is nu niks meer van te zien haha!!

zo khad net kadootje van jade!!leek wel zo'n giertank ja erg dat ik t zo zeg maar twas echt niet normaal joh!!

nu ligt ze op bed te mopperen...ga dr maar even speentje geven!!

fijne dag xxx

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Lief jullie reacties!

Mel: van die knip heb ik niks gevoeld, hebben ze tijdens een wee gedaan. Het hechten voel je ook niet, want ze verdoven het. Nu voel ik de hechting wel want het gaat nu wat trekken. Maar dadelijk komt de vk langs en die knipt één draadje door, zodat de druk er af is. Ook kan ik weer poepen, want ja, ik heb 2 kleine aambeien, maar ze doen niet zeer.. Plassen gaat ook goed, moet met een kan water bijschenken, want anders prikt het heel erg..

Met Jayden gaat het super! Hij dronk de eerste 2 dagen erg slecht, maar hij zit nu al op 60 cc en zijn temperatuur is sinds vandaag ook constant! Heel fijn!

Hij huilt alleen als ie honger heeft, een poep- en/of plasluier heeft. En als ie heeft gedronken en zijn luier is verschoond en hij huilt dan nog dan wil ie gewoon ff knuffelen (vitamine L noemen we dat, de L van Liefde..). Maar we hebben niks te klagen.
    's Nachts krijgt ie 1 voeding om 04.00 uur. Maar vandaag gaan we proberen om de laatste voeding te geven om 01.00 uur en dan pas weer om 07.00 uur. Ff kijken of ie dat pikt..

Kraamhulp is super! Ze houdt alles precies bij zoals ik het ook deed, dus dat valt me reuze mee allemaal!

Ik ga nog ff plat.. Om 16.00 uur weer voeden.

Liefs Ikheid

13. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Wat heerlijk dat de kraamhulp bevalt!! Dat scheelt een hoop. 't Is toch een vreemde in je huis, dus als het dan klikt... ;) En een draadje doorknippen zal heeeerlijk zijn meis! Benieuwd of Jayden het pikt zo!! Zou mooi zijn toch?! Proberen kan in elk geval altijd. Je merkt het vanzelf wel als hij honger heeft ;) Superleuke foto's weer!!

En vitamine L is logisch!! Hij heeft 9 maanden bij mama gezeten en nu moet 'ie ineens alleen in de koude wereld. Lekker knuffelen!!! Achteraf denk ik wel eens "had ik maar meer geknuffeld", maar ja... Je wil alles goed doen en ze ook niet teveel verwennen enzo. Heb nog wel veel geknuffeld hoor, maar meer kan altijd!!!

Horen wel hoe het gegaan is vannacht!!!

Liefs Xx

14. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hey meisjes,

Zo was ik weer ff! Hoe was jullie weekend? Die van mij was redelijk geslaagd, totdat thom bij mijn ouders weer eens de discussie aanwakkerde over dat ik 'maar' lekker thuis zat bladiebladiebla, nou dat was voor mij wel even de druppel, zondagaaf en gister ben ik echt pissig geweest, zelfs de gedachte of ik zo wel verder wil kwam in me op, daar schrok ik wel even van! Maar goed, hij zou ook liever 2 dagen thuis zijn, maar ja dat gaat niet, het is net of ie t mij niet gunt. Dan moest ik anders maar ma en di gaan werken en dan kon hij thuis blijven, ik zei ja hoe zie je dat nou voor je? Word er zo moedeloos van dat het altijd over het zelfde gaat.
    Maar goed, met Sennah gaat het weer super en is vannacht alleen veel wakker geweest maar elke keer weer uit zichzelf gaan slapen, dus das hartstikke goed van d'r.
    Vanmiddag naar de HA en de KNO arts. Ben benieuwd! Het word lekker weer dus ga straks ff lekker wandelen. Boodschappie doen. Verder niet echt wat in de planning. Morgen moet ik al om 6.30 beginnen dus dat word pittig hihi, vanaaf komen er collega's van thom maar denk dat ik me boven terugtrek en op tijd naar bed ga. Heb ik lekker een mama-sennah aaf! ;)

@ikheid, wat leuk van je te horen meis, is het je allemaal meegevallen de bevalling? fijn dat het zo vlot is gegaan, dus scheelt echt een heleboel. En hoe is het met je klachten van voor de bevalling? wat een mooi mannetje en een mooie naam. Helemaal leuk! Geniet er lekker meis!
    @Mel, niet bang zijn voor de knip of inscheuren meis, iedereen zegt dat ze er niks van voelden, ik heb ook niks gevoeld van het kleine 'scheurtje'. Geneit nog lekker van alles en zet je mannetje aan het werk :p hoe voel je je verder?
    @debs, he meissie, hoe is het met jou? en met Nils? nog gefeli met je 1e huwelijksjaar :D hebben jullie nog wat leuks gedaan?
    @debb, he meis, hoe is het met jou en tijn? leuk paasweekend gehad?
    @ink, he meissie, hoe gaat ie? en met de solli's? ga je ook nog lekker wandelen vandaag?
    @miesje, jeetje je mannetje bijna 1! Wow wat snel gegaan, zag dat jullie goed opschieten met de spulletjes in huis?
    @cath, he meis, hoe is het? en met Kyra ook alles goed? gaat ze nog steeds door het hele huis?? hihi lijkt me leuk! Maar ook wel wennen dat ze ineens overal is ;)
    @sjaan, hoe bevalt je nieuwe baan? fijn dat het afscheid ook leuk was. Hoe is het met Jade?
    @Marleen, he meid. gaat alles goed? en met Joanneke? wat word ze groot zeg :D leuk om te zien!
    @LJ, he meis, hoe gaat het met de kleine man, en met de voeding? merk je verschil? jullie zijn druk met de verhuizing of niet?

Heb ik iedereen gehad? zo niet sorry!

Dikke kus van deze kant!
    -xxx-

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    maaik meis zo herkenbaar!!hier loopt t ook niet helemaal soepel hoor hou zielsveel van roy en zou echt niet zonder m willen maar op t moment grrrrr er komt ook wel heel veel op ons af op t moment financieel enz dus we zijn alletwee beetje gespannen maargoed net wat ik zeg we houden heel veel van elkaar dus dat zit zeker wel goed we moeten hier gewoon even doorheen....

maar het is zeker niet makkelijk hoor!!een kindje brengt een hoop zorg met zich mee en is een hele verandering zorg dat jullie goed blijven praten dat is heel belangrijk!!

moest jij vandaag niet naasr de dokter??

nou jade ligt op bed...dus ik ben even aan de poets vandaag heerlijk vrij moet een hoop regelen maar tussendoor heeeeeeel veel genieten van mn meisje!!

kussie

16. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hey sjaan....

Pfff hou maar op, ik word er niet goed van, constant die onenigheid enzo.... hij kan ook niet echt praten, hij gaat gelijk zijn stem verheffen en staat niet echt open... Soms denk ik ook echt, laat ook maar dit alles, het schiet niet op en het veranderd niet. Blegh, niet grappig!

Sennah slaapt volgens mij ook haha, het is stil iig, zo ff spieken. Lekker aan de poets? dat heb ik van het weekend al gedaan. Dus hier is alles klaar, heerlijk een dagje voor mezelf!
    Hoeveel dagen werk je nu? en welke?

-xxx-

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik werk 24u verdeeld over 3.5 dag dus de maandag van 12 tot 5 de woe en vrij van 10 tot 5 en de zaterdag weer van 12 tot 5!!heb t er echt heel erg naar mijn zin hele leuke collega's moet alleen erg wennen dat ik nu helemaal opgedoft naar mn werk moet haha bij de super was t altijd oude broek aanhaar op een staart en gaan met die banaan hier is het haren netjes make-upje mooie kleertjes maar dat vindt ik 10x leuker en voel me dan ook lekkerder haha

en roy is ook zo hoor discussie is gwoon niet mogelijk en dan heb je al gauw zoiets pffffff laat maar....ik kom dr dan vaak later op terug en dan is het meestal wel goed haha!!MANNEN je kunt niet met ze maar ook niet zonder.....doe jij lekker rustig aan vandaag meis en komt echt allemaal goed!!

mijn motto is op dit moment "geniet van je kerngezonde dochter en alles eromheen is maar bijzaak"

dikke digiknuf voor jou xxx

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    pffffffff jade heeft weer wat nieuws!!zodra ik uit de kamer loop huilen!!maar zodra ik bv in de kamer loop als ze met roy is en ze ligt heerlijk in de box zodra ze mij ziet zet ze het op het huilen!!!ze is me echt aan t uitproberen joh!!nu zit ik op de bank en zei ligt op de grond te spelen en ze heeft dikke schik maar soms dan ziet ze mij ineens weer en begint ze weer te huilen whahaha en dan dat snuutje zo van ´OW MAMA IK BEN ZO ZIELIG`pak me dan....

ff doorbijten dus voor mama!!!

iemand nog tips heb ook al gekiekeboe´t xx

19. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hoi meiden,

Alles goed hier?

Ben je lekker aan het genieten heidi?

Ja Maaike; lekker gewandeld vandaag. Solli's schieten voor geen meter op.

20. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Zeg dames, wat is dat nou!! Er is gewoon gisteren helemaal NIKS in ons forum gezegd!! :( Dat kan niet hoor.... ;)

Hoe gaat het met iedereen???

Hier gaat het goed!!! Nils z'n eerste boventandje is vandaag doorgekomen. En verder gaat het gewoon hartstikke prima. Hij eet nu ook goed van de 8-maanden-potjes dus das ook fijn. Op z'n buik liggen is nog steeds niet leuk. Hij jammert dan gewoon vrijwel constant, hoewel dat wel minder wordt. Hij stopt nu af en toe met jammeren.... om gewoon te gaan liggen!!! Ook niet helemaal de bedoeling van het oefenen natuurlijk, haha!! Hij gaat wel kruipen, tijgeren of wat dan ook als hij er klaar voor is.

Allemaal een dikke kusss!!! En voor alle ventjes die af en toe een schop onder hun kont nodig hebben: een grote schop!! (en dan mogen jullie allemaal zelf invullen of manlief die vandaag al dan niet verdiend heeft!!! :D )

Xx Deb

Deel Deze Pagina