Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha deb wat schrijf je dat weer leuk!!nou hier een heel lief ventje vandaag hoor....
    ennu nils vindt op de buik niet leuk jade ook niet gaat iets beter maar idd ze ligt dan alleen maar en doet verder niks haha denk dat ze er gewoon geen intresse in hebben joh!!
    nou ik lees wel weer bij!!

xx

2. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Volgens mij zeg ik elke keer dat Nils heel lief is die dag ;) hahahaha!!!

Joh, de een vindt het fantastisch op de buik en de ander niet. Hoe gaat het met Jade haar verlatingsangst? Nils heeft het soms ook en als je dan eenmaal uit het zicht bent, gaat het weer goed. Tja... Je kan er ook niet altijd aan toegeven. Kiekeboe is sowieso errug goed!!!

Morgen weer werken zeker he?! Heb je al veel gekocht daar, of valt het mee??? :D

Kusss

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hihi ja met jade gaat het echt super tis zo'n vrolijk tevreden meisje!!!echt genieten...
    ja morgen weer werken heb nog niet zoveel gekocht...maar mn handen jeuken wel..haha!!heb t er erg naar mn zin!!
    nou kga lekker tomatensoep maken manneke komt zo thuis en vanaaf even met schoonmams.schoontante en schoonoma naar kroneburg(overdekt winkelcentrum)even rondneuzen!!
    knuffie

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    dametjes!!
    wat is het stil hier?
    hoe is het met idereen??

hier alles goe!!we hebben vandaag eindelijk weer eens goed nieuws gehad dus hoop dat alles nu weer wat rustiger wordt en ik dus ook iets meer rust kan krijgen zodat ik ook weer beter in me velletje kom haha!!

maaruuh erg stil hier dus iedereen lekker van t weekend aan t genieten!!ik mag morgen nog een kort dagja en dan zondag lekker van mijn 3 schatten genieten!!

weltrusten alvast kussie

5. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey meis!!

Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen. En vandaag effe werken en dan is het ook voor jou weekend. Wel fijn dat je elke week hetzelfde ritme hebt qua werken he?!

Dikke kus voor Jade!!!

@ de rest: joehooooeeeeee!! Hoe issie???? ;)

Liefssss Xx

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier valt het ff zwaar me meisje ligt zo in de weg dat alles zeer doet moet er soms gewoon van huilen
    dus ik lees veel mee

7. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hiiiiiiiiiieeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr ben ik ;)
    Whooeeehooooeeeee de zon schijnt lekker mijn huiskamer binnen, hier word ik vrolijk van :D
    Zo het weekend is weer begonnen.
    Voel me goed, merk dat het echt scheelt dat ik wat meer hulp in het huishouden krijg, gister kwam ik thuis had thom al gestofzuigd en gedweild, heerlijk in een schoon huisje thuiskomen ;)

Ik heb bloed laten prikken voor mijn schildklier, en wat andere dingen dus ben benieuwd!
    Helaas moet ik 31 mei geopereerd worden aan mijn oor. Een operatie van 4 uur en zal een nachtje moeten blijven. Zie er heel erg tegenop maar moet toch gebeuren!
    Met sennah gaat t goed, ondanks d'r verkoudheid, Alweer, Heb neusspray en luuf in huis dus komt goed!

Wilde vandaag lekker in de tuin zitten en werken en volgend het weer moet dat kunnen!

@mel, meis, wat vervelend, probeer lekker te gaan liggen af en toe en probeer een beetje een houding te vinden waarin je lekker zit. Een beetje je rug bollen wil miss ook wel helpen. Ja je meisje word groot nu he... Rustig aan he!

Hoe gaat ie verder hier meiden?

-xxx-

8. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    @ Mel: balen dat je je zo rot voelt... Je moet nog even he :( Neem je rust, ga af en toe lekker liggen, warme douche of badje... Misschien kan je mannetje je ook eens lekker masseren ofzo??

@ Maaike: he bah... de operatie ligt nu echt vast. Het is voor een heel goed doel, maar ik zou hetzelfde hebben als jij. Je ziet er tóch tegenop. Wat superlief van Thom dat hij wat meer in het huishouden doet!! Ook gewoon goed dat je er wat van zegt. Mannen blijven mannen en als je het niet uittekent, snappen ze meestal niet wat het probleem is (uitzonderingen bestaan). Sennah weer verkouden? Zitten er geen tandjes aan te komen?

@ all: hier gaat het goed!!! Nils heeft weer lekker geslapen en ligt nu lekker te spelen op de grond. Hij heeft vanochtend een tijdje op z'n buik gespeeld (hij legt wel steeds tussendoor z'n hoofd neer, gaat 'ie gewoon liggen :D ) en dan ging ik steeds verstoppen achter z'n babygym en hem roepen. Dan tilde hij z'n koppie weer op, ik ook en dan lachen. Echt lief. Maar om nou te zeggen dat 'ie het echt leuk vindt op z'n buik??? Neujjj.... Ach, lekker op z'n eigen tempo!! Eten gaat echt goed nu. Hebben 'm net wat fruit uit een 12 maandenpotje gegeven (gewoon, om eens te kijken hoe dat gaat met die grotere stukjes), maar hij is het nu helemaal gewend hoor met die stukjes. Gisteren voor het eerst gefietst op m'n mamafiets en dat gaat echt super. Voor iedereen die twijfelt tussen een gewone fiets of een mamafiets... Echt een aanrader!!

Dikke kusssss

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ik neem elke avond een warm bad heerlijk en liggen doe ik ook veel want zitten lukt niet meer word tijd dat me meisje draait en niet meer dwaers ligt gaart denk een stuk schelen

maaike komt allemaal goed meis

10. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    Almere
    @debs, wat heerlijk dat het zo goed gaat met Nils! En tja dan maar niet op zijn buik, en al doet ie het even, prima toch! wat heerlijk dat fietsen, wat is het verschil tussen een gewone fiets en een mama fiets? :) 12 maandenpotjes al? wauwie, goed zeg, als ie het goed kan eten is het goed toch! Is ook alleen maar goed om dat kauwen te oefenen!
    @mel, ja komt wel goed ;) rustig aan doen jij he?! ;)

-xxx-

11. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Een mamafiets heeft een veel lagere instap en een grotere ruimte tussen zadel en stuur. Op m'n gewone fiets kwam ik er bijna niet tussen als het stoeltje erop zat (is ook gewoon een handigheidje hoor, maar ik ben blijkbaar niet zo handig ;) ) en het stuur van een mamafiets is veel groter. Daardoor stuur je met een kleine beweging al. En (ik weet niet of het daardoor komt hoor maar) je voelt het gewicht van je kleintje bijna niet. Kijk maar eens op marktplaats onder trefwoord mamafiets of moederfiets. Ik heb een sparta amazone (2ehandsje hoor). Echt super!!

Geven 'm normaal gewoon de 8 maanden potjes hoor, maar dit fruitpotje zag er zo lekker uit... Dus gewoon effe geprobeerd en hij vond het prima. Lekker he!!

Wat je zegt, blijven oefenen maar forceren kan je toch niet!!!

Vond trouwens je filmpje van Sennah weer supercute zeg!!! :D Echt een scheetje...

@ Mel: positief denken van mij -> ze draait vást heel snel!!! En hoe gek het ook klinkt... Tóch ga je dat gevoel in je buik missen!!

Liefs Xx

12. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    heerlijk hoor een fiets die bevalt

ik denk ook wel dat ik het schoppen ga missen maar dat doet geen zeer ze is gewoon te groot om dwars te liggen dus ze drukt alles opzij

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi ladies! Hoe gaat het hier?

@Sjaan: nog ff werken dan dan lekker vrij! Met Jade ook alles goed? Heerlijk dat het nu zo'n vrolijk meisje is! Heel anders als het begin he?

@Debs: heb jou alweer ff gesproken :D 12 maanden potje geprobeerd? Snoeperd! Maar wel lekker dat hij die stukjes nu pikt! En dat spelletje op z'n buik, heel goed hoor!! Zo stimuleer je hem wel, dus als hij dat zo leuk vindt...ik zeg doen! :D

@Maaike: komt helemaal goed meis! Die operatie! Heb je naast Thom eventueel wel hulp voor Sennah straks? Weet natuurlijk niet hoeveel last dat je daarna nog hebt? Of neemt Thom dan vrij? Ben benieuwd wat je bloeduitslagen zeggen..

@Mel; heb je al met je VK overlegd? Misschien dat ze inmiddels wel gedraaid is? Dat kan vaak ook ff last geven als ze een flinke draai maken! Kyra besloot de laatste week ook ineens anders te gaan liggen en toen ze die draai maakte, voelde ik dat echt enorm! Niet zo raar ook, als ze al groter zijn ;) Probeer anders je handen zo te leggen op je buik om te kijken of je haar in een goede positie kan "lokken"..

@Anderen: waar is iedereen?? Allemaal zo druk??

Hier alles goed! Kyra groeit en groeit maar door. Ik heb het idee dat ze maatje 68 compleet overslaat, want van de week had ik een 68 aan en de broekjes worden te klein :$ Heeft ze gewoon al 74! Nou ja zeg!! Ze speelt verder volop en trekt zich overal aan op tot ze rechtop op haar knietjes staat! Ze kletst met haar knuffels en tegen speelgoed en laat duidelijk merken wat ze wel/niet wil. Ik heb weer filmpjes en foto's op m'n hyves staan!
    Slapen doet ze nog altijd goed. Ze slaapt tot 10:00 uur als mama haar niet om 8:30 uur zou wekken :) Echt erg he? Kleine slaapkop. Ze gaat om 20:00 uur naar bed toe. Misschien moeten we haar eerder op bed gaan leggen..maar eens kijken hoe dat gaat!

We hebben nu wel een ander schema qua voeding:

8:30 uur: ontbijtpapje en fles (is gewoon een hele fles 190/6, waarvan ik de helft in een bordje doe en daar een papje van maak. De andere helft krijgt ze gewoon uit haar fles na haar pap).
    11:00 uur: slaapje
    13:00 uur: boterham met boter en beleg en fles 190/6
    16:00 uur: fruit
    16:30 uur: slaapje
    18:30 uur: groente en volle yoghurt met scheutje diksap
    20:00 uur: fles 190/6

Oh ja, ze krijgt 190/6 en geen 180/6 op advies van het CB. Kyra heeft wat last van eczeem en dat kleine beetje extra vocht schijnt voor haar eczeem beter te zijn. Hoe meer vocht, hoe beter zeg maar ;)

14. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    Almere
    cath, he meis, komt ook wel goed die operatie hoor, maar ja tis niet niks zeg maar haha! Mijn schoonmoeder kan vast wel helpen maar thom neemt de 1e 3 dagen zowieso vrij en anders kan ze gewoon naar de opvang. Zal wss niet gebeuren maar je weet t niet natuurlijk. Ben zelf ook benieuwd naar de uitslagen ;)
    Wat leuk dat kyra zich zo goed ontwikkeld! Fijn! De filmpjes zijn ook leuk, ga ze straks nog ff goed bekijken...

@hier, sennah heeft vanmiddag erg veel overgegeven, kon me 2x omkleden ;) maar goed, dat geeft niks, ze slaapt ook erg veel en komt niet echt voor d'r flesje. Net maar half flesje gedaan 90 cc water met 3 schepjes en die ging er wel in en niet uitgespuugd maar ze slaapt nu al vanaf: 8.00 tot 11.00. In bad geweest, gegeten en gespuugd. 12.30 tot 15.00 half flesje en toen om 16.00 naar bed tot nu! Misschien zo ff een beetje fruit of groente. En anders lekker fles en dan naar bed voor de nacht! Ik ga d'r ook maar niet wakker maken. Ze is we heel vrolijk, en speelt ook gewoon. Kijken het maar aan!
    Schoonouders komen zo met chinees hierheen, zouden eigenlijk daarheen gaan maar heb liever dat Sennah nu op d'r eigen plekje is in d'r eigen bedje, En bovendien als ze spuugt zit ze helemaal onder, gewoon fijn om thuis te zijn dus!

Fijne aaf!

Kussies

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    goeiemorgen meiden!!

alles goed hier?hier wel!!jade gaat lekker!dus dat is fijn he vandaag lekker niks doen...beetje aan rommelen
    jullie nog plannen??

xx

16. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden!!

Hoe issie??

Maaike, is Sennah al weer wat opgeknapt???

Sjaantje, lekker zo'n dagje niksen!! Gefeliciteerd met Jade d'r 7 maandjes!!!

Cath, we blijven stimuleren hoor!! En hij doet er maar mee wat hij wil...

@ all: Nils is wel wat huileriger als anders. Gistermiddag wilde hij absoluut NIET gaan slapen. Nou zeg... Zijn we niet gewend!!! Na ruim een half uur protest hebben we hem er maar uitgehaald. Ik denk echt dat het aan de tandjes ligt, maar ja... Je weet het nooit!!! Hij lag er in elk geval gisteravond om tien over half 7 al in. Toen ging hij na wat licht protest wel slapen gelukkig. Wel vanochtend om half 7 de eerste gillen, maar nog lekker blijven liggen tot kwart over 7. Nu ligt hij ook weer lekker te slapen en vanmiddag gaan we naar het nieuwe huis van vrienden kijken. Ben benieuwd!!!

Ga effe m'n ventje z'n overhemd strijken!!!

Dikke kusss Xx

17. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    wij krijgen verjaardags bezoek mannetje was di jarig dus ga zo lekker uit gebreid in bad heb net ff wat gestoft en gesopt en nu mag me mannetje de rest doen zou om 10 uur thuis zijn en komt nu pas aankakken en ik heb al buikpijn :(

Morgen naar de vk kijken of zij tips heeft .

18. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    Almere
    @sjaantje, heerlijk he als het lekker gaat met je kindje! Bevalt het werk? hoe gaat ie verder?
    @mel, have fun today, denk aan je rust he ;)
    @debs, nee sennah nog niet helemaal opgeknapt, vanmorgen kwam d'r flesje er weer uit en ze komt echt niet uit d'r zelf voor de fles, fruithap gaat er wel in en die blijft er ook in, dus das mooi! Morgen moet ik toch naar het CB voor de 6 maanden controle dus dat komt goed uit, schoonmama gaat ook mee :D oh ja thnx voor de uitleg van de mamafiets, ga zelf ook serieus overwegen om er zelf ook 1 aan te schaffen, heb een fiets maar moet zowieso een nieuwe dus.... Hoe gaat ie verder?

@de rest, hoe is t meisjes???

-xxx-

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hoi poepekes!

Hier gaat alles goed! Meneertje ligt nu voor het eerst in zijn eigen bedje en het is lekker stil.. Dus we hebben weer een mijlpaal bereikt. 's Nachts meldt ie zich netjes om 3 uur en voor de rest slaapt ie als een roos. Hij huilt alleen als ie honger heeft of een schone luier wil.. Zo ideaal zeg! Wij zijn nu echt aan het bijtanken, het was lang geleden voor ons dat we zo goed sliepen, zeker die laatste weken van de zwangerschap.

Straks lekker ff naar buiten met Jayden en de hondjes en een boodschapje doen.. Lekker hoor mama zijn! Echt genieten dit!

Hoe gaat het hier? Sorry, maar bijlezen ga ik niet trekken, dat zijn zoooooooveel pagina's! Zijn er spannend dingen gebeurd? Heb ik wat gemist?

Ik probeer vanaf nu weer wat vaker hier te zijn..

Liefs Ikheid

20. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haaaaai
    bedankt voor jullie lieve felicitaties!!!

heidi ben je mal je komt gwoon kletsen wanneer je dr zin hebt hoor!!!en wat fijn dat jullie manneke het zo goed doet!!maar dat kan ook niet anders met zo'n papa en mama he!

hier rustig vandaag hoor moet zo eerst werken en geef niet echt verjaardag kheb wel een hele mooie ring uitgezocht van melano!!dat merk verkopen we ook in de winkel dus daar ben ik blij mee!!!

jade is nu bij de oppas ff tandjes poetsen en dan lekker op de fiets naar t werk!!(is maar 5 minuten fietsen hoor haha)

kussie!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina