Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    maaik meis sjit hey...........wat vervelend joh....dikke digi knuf voor jou..............

deb ik duim voor je mee hoor lekker joh vakantie!!waar ging alweer heen ben t ff vergeten oeps i'm sorry!!

mel meis lekker rustig aan doen joh!!

hier alles goe!!moet zo weer gaan werken!!dus ga me ff optutten!!

xxx

2. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    @Maaike, wat super vervelend meis! Hopelijk geeft je werk je vandaag een beetje afleiding! En vanavond er maar weer eens goed samen voor gaan zitten!

@Mel, vervelend dat je zo'n last hebt. Gewoon goed naar je lichaam luisteren en rustig aan doen. Leuk dat het kamertje al begint op te schieten.

@Sjaan, we gaan naar Tenerife voor 10 dagen! Ik begin nu eindelijk een beetje in de vakantiestemming te komen, dus gaat helemaal goed komen! Werkse vandaag meis!

@Debs, tot zo :D

Kussxxxx

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

Kyra heeft zich net voor het eerst helemaal zelf opgetrokken tot staan aan de salontafel!!! Ben zooooo trots nu! :D Ineens stond ze rechtop! Ik was helemaal verbijsterd!!

@Maaik: hey gatver meis wat ellendig!! Kan me voorstellen dat je het even helemaal beu bent hoor! Inderdaad van Debbs zegt vanavond maar even een goed gesprek gaan houden, want zo kan het natuurlijk ook niet doorgaan he? Als je ff je ei kwijt wil, bel je maar hoor en je kan natuurlijk hier ook ff flink van je afschrijven ;) Dikke knuf voor jou hoor!

@Debbs: bijna vakantie!!! Jeeeeey! Ik denk dat die aswolk wel weer weg is hoor. Dat waait wel door. Wanneer ga je vliegen? Heb je er zin in? Vreemd van het spugen? Kan hij geen last hebben van tandjes of een virusje?

@Debs: hey meis..tis rustig op m'n hyves ;):D Heb je het zo druk? Wat knap van Nils dat ie een beetje ging lopen! Leuk is dat he om dat zo met ze te oefenen? Enne..lekker toch zo'n geurende schuur :D Beter als een muffe lucht hihi.. Nee, ik kan me voorstellen dat je die parfumgeur snel zat bent.
    Toch maar niet gedaan die stageplek? Kan het me goed voorstellen hoor. Tis ook best veel dan 4 dagen en dan ook nog eens zolang weg. Nee, dan maar kijken of je wat beters kan krijgen..

@Sjaan: hoe bevalt je nieuwe werk? Met Jade ook alles goed?

@Anderen: hey meiden, alles goed?

Oh ja, solli's gaan nog altijd helemaal k*t :x Ben het zoooo beu aan het worden! Ik ben wel blij dat ik het eerste jaar van Kyra thuis ben en alles meemaak, maar vind het gewoon erg raar dat ik ondanks m'n papieren en goede cv nergens aan de bak kom! We blijven proberen. Gelukkig heeft Björn ook nog een goede baan en die zit daar ook goed, dus daar hoeven we niet over te vrezen. We zien het wel hoor, we blijven proberen.

4. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Hoi meiden,

Alles goed hier?

Balen maaike van de 'bom'. Hopelijk kunnen jullie samen goed praten en is het snel bijgelegd.

@debbedebs; hey lieffie, Elin vandaag heerlijk van d'r boterham genoten. Tussendoor geef ik haar dan nog wat melk om weg te spoelen (120/4) Komt vanzelf allemaal.
    Hey geniet er lekker van he.. Tenerife is zó ontzettend leuk! En ik ga meeduimen voor die stomme aswolk maar komt vast goed.

@debsel; hey schatteke, ik vind het ook leuk er de 29e bij te zijn!! Heb je wel gemist hoor!! M'n darmen gaan redelijk, heb een klein terugvalletje gehad maar ik lijk het te overwinnen (ik klopt dit nu even af op hout..)

@cath; hey meissie, goeie tip hoor van het fruithapje op brood, Elin vind het heerlijk. Goed nieuws dat het in ieder geval géén verzakking is. Wel minder die onderzoeken zeker.

Vanavond versieren bij m'n vriendinneke die morgen 30 wordt!!! Morgenochtend om 8:15 ga ik haar en haar mannetje (die weet het) verrassen met een champagne ontbijt. 's Avonds feestje van d'r en zondag lekker chillen.
    Vandaag zijn Elin en ik bij opa en oma en blijven daar een nachtje samen logeren want dan kan ik vanavond versieren (mannetje heeft nacht) en morgenochtend in alle vroegte vertrekken zonder Elin mee te nemen dus das echt handig.

Helaas is schoonpap weer opgenomen in het ziekenhuis. Heeft nu longembolie erbij en gisteren kwam hij weer thuis en vanochtend hebben ze hem weer naar het zkh gebracht omdat hij zo'n hevige pijn heeft. Nu krijgt hij morfine en het schijnt iets te maken te hebben met bloedpropjes maar hij krijgt weer meerdere onderzoeken en dan zal het duidelijker worden. Wat een gedoe toch steeds. Net als hij er een klein beetje bovenop komt.. pats boem... weer gevallen!!

Fijne dag allemaal.
    Kus Inkie

5. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hey meisjes,

thnx voor de lieve reactie, hij kwam met een roos aanzetten op het werk, wel heel lief natuurlijk maar goed, kan ook niet zo lang boos blijven! Maar neemt niet weg dat het niet is gebeurd ;)

@bloeduitslag! vandaag eindelijk de uitslag gehad, de witte bloedplaatjes waren verhoogd, kan duiden op een virale infectie, dus dat ik op dat moment miss een virus bij me had maar moet maandag opnieuw bloedprikken op suiker, kan toch meer aan de hand zijn. Niet veel wijzer iig!

@debb, he meis, hoop zo dat het maandag allemaal doorgaat, jullie hebben je er zo op verheugd! en hopelijk stopt tijn snel met spugen! Hoe gaat het verder meis?
    @sjaan, super lief van je krabbel lieffie!!!! Hoe gaat het verder met jullie? trouwdag komt eindelijk in de buurt!!! Ben je al een beetje zenuwachtig?
    @cath, ook jij bedankt voor je berichtje hier :D Super lief! Wat super goed van je meissie, daar mag je terecht trots op zijn zeg! Ze word groot he?! Okeej fijn dat je weet wat de uitslag was bij de fysio, is dit 'probleem' ook beter te handelen dan wanneer je een verzakking zou hebben? ff doorbijten met die oefeningen en hopelijk is het dan snel over!
    @Ink, he meis, wat een vervelend nieuws weer van je schoonpapa, blegh niet leuk zeg! heel veel sterkte ermee zeg! Hoe gaat het met jullie mooie kleine meisje?
    @debs, he meis, kan me voorstellen dat die stageplek net iets too much was. Maar wel goed van je dat je nee hebt gezegd. Hopelijk komt er snel iets nieuws op je pad! Hoe gaat het met de kleine man!
    @mel, lekker rustig aan doen meis, als je moe bent, lekker rustig aan doen! Nog ff doorbikkelen en jullie hebben je mooie meisje in je armen. Hoe kijk je tegen de bevalling aan?

Kussies

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    inkie sterkte
    maaike jakkes ruzie is nooit leuk

hier ook ff minder momentje moest me urine na laten kijken ivm het verdenken van een urineweg infectie omdat me rechterflank zon zeer doet
    ik vanmorgen me urine weg gebracht tussen de middag gebelt voor uitslag: zit er suiker in dus waarschijnlijk een zwangerschapsuiker heb ik
    Nou maandag moet ik dus me bloed laten onderzoeken maar ik die meestal wel nuchter is ben nu wel erg geschrokken .
    gelukkig zit ik in de laatste weken .

7. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    @mel, he meis, wat vervelend zeg! Blijf iig rustig en wees blij dat je je iig ff hebt laten testen. Ben benieuwd wat er maandag uitkomt! Pak goed je rust he wijffie!!!!

-xxx-

8. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!!

Vandaag waren Nils en ik naar Deb & Tijn geweest en was supergezellig. Maar op de terugweg schrok hij wakker toen we nog 10 minuutjes moesten en begon echt keihard te huilen. Vanochtend bij Deb was hij ook al even helemaal over de rooie en we zagen ook wel dat z'n tweede boventandje klaarstaat, maar nu lijkt hij wel erg veel last te hebben. Hij heeft bijna niks gegeten, maar wel een flesje gedronken en had daarstraks 38,6 :( He, bah.... Heeft ook echt heel veel moeite gehad om in slaap te vallen, maar nu is het stil. Zien wel hoe lang het duurt en of hij het redt tot morgenochtend. Hebben in elk geval maar een zetpilletje gegeven tegen de pijn... Arm dotje!! Verder gaat het hartstikke goed met 'm en is het een schat. Hij kan ook echt supergoed zitten nu.

@ Maaike: wel lief van die roos, maar snap wat je zegt. Daar is het niet mee weggevaagd!!! Alles wat hij gezegd heeft, heeft 'ie wél gezegd natuurlijk. Nu lekker weekend joh, heerlijk!! En het voelt idd goed dat ik die stageplek heb afgeslagen. Heb geen spijt!! ;)
    @ Sjaantje: morgen nog een dagje werken en dan heb jij ook weekend he!? Lekker joh...
    @ Cath: WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh!!! Superknap van Kyra!! Jeetje, dat zie ik Nils echt nog niet doen voorlopig hoor. Zie dat triomfantelijke ondeugende snoetje zo voor me!! Lekker wijffie.... Nog effe en ze stapt gewoon rond ;) Volgende week vast nog niet he?! Hihi!!
    @ Debs: ik vond het supergezellig meissie!! Wat is Tijn toch een heerlijk ventje. Heeft hij nog geslapen vanmiddag???
    @ Ink: heb jou ook gemist hoor lieverd, dus super dat we elkaar snel zien. Balen van je schoonvader zeg.... Even rust aan het front zou wel lekker zijn he... Haha, die Elin!! Lekker smikkelen en smullen van d'r bammetje :D Is het trouwens nog steeds zo'n slaapkoppie?
    @ de rest: hoe issie meiden???

Dikke kussss

9. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    @ Mel: rustig aan meissie en maar even afwachten wat er maandag uitkomt. En maak je geen zorgen; áls het zwangerschapsdiabetes is, dan hoef je je om je kleine meid geen zorgen te maken. Doe in elk geval rustig aan van 't weekend!!

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden!

@Mel: geen paniek! Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes gehad en was toen minder ver als jij. Je moet waarschijnlijk ook een dagcurve laten prikken. Dat is gewoon een vingerprikje en dan moet je 4x per dag laten prikken, mocht uit je bloedtest van maandag komen dat je suiker hebt. Let voor nu gewoon op wat je eet en zo min mogelijk suikers! Eet wel goed volkoren en gezonde dingen enzo. Wat suiker mag wel, maar natuurlijk wel weinig...
    Mocht het suiker zijn, dan zul je waarschijnlijk in het ziekenhuis moeten bevallen, omdat ze dan na de geboorte van je meisje, de kleine willen checken op glucose (suikers). Voor jou kan het geen kwaad. Zodra de kleine er is, ben je er ook meteen vanaf ;)
    Zwangerschapssuiker houdt in, dat je meer suikers doorgeeft aan de baby i.p.v. aan jezelf.

@Debs: arme kereltje!! Hij klonk ook zo zielig gister door de telefoon :( Hopelijk komt dat rottandje nu snel en is hij er even vanaf hoor!! En nee...denk niet dat ze zaterdag al loopt :D Zo snel hoeft ze nou ook weer niet te gaan van me hoor :$;);)

@Maaik: dat is wel lief van hem, maar neemt niet weg dat hij je toch gekwetst heeft en het natuurlijk niet de 1e keer is dat het gebeurde. Zou toch denk ik wel even een goed gesprek gaan houden, want zo is het voor jou ook niet leuk elke keer!
    Die strakgespannen spier is volgens mij niet erger dan een verzakking, maar gezond is het ook niet. Hij moet echt wat meer ontspannen. Qua herstel maakt het niet veel uit. Of ik nou aangespannen oefeningen moet doen of juist ontspannen, in principe is het net zoveel werk ;) Vind het alleen lastig dat ik telkens zo'n inwendig meetapparaat ingebracht krijg :(

@Debbs: hey meis, ik ga zooooooooooooooo hard duimen dat je maandag gewoon kan vliegen!! Die stomme rotwolk komt echt neit op het juiste moment he :x Verder alles goed bij jullie?

@Ink; he verdorie meis wat een rotnieuws van je schoonpapa! Longembolie is inderdaad een bloedpropje in de longen. Krijgt hij daar nu wel medicijnen voor of kan dat niet i.v.m. de chemo? Het valt allemaal niet mee zeg!
    Fijn dat Elin het brood met fruithapje lekker vindt ;):) Zo kan ze wennen aan brood en als dat goed gaat, kun je eens een ander smaakje proberen, zoals appelstroop, smeerworst of smeerkaas.

@Anderen: hoe is het meiden?

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    sgattekes!!eventjes snel want ben kapoeeeeeeeeet heb geloof ik wel 50x op en neer gelopen vandaag van boven naar beneden we kregen nieuwe spullen binnen en dat moest allemaal in de winkel gezet worden en aangezien in altijd met de luie kont achter de kassa zat valt dat vies tegen!!!!!(maar wel heel leuk hoor)!!

hier alles goed!!met jade gaat t super....t blijft voorlopig nog bij 1 tandje ben benieuwd wanneer nmr 2 volgt!!verder is ze echt heerlijk makkelijk geworden(gelukkig)en gaat gewoon lief slapen en eet en drinkt als een BEER!!vooral pasta met tomaat en vis vindt ze heeeeeeeeerlijk de hollandse pot iets minder!!en ons eten he....maar dat krijgt ze echt nog niet kleine vreetzak haha!

nog even een vraagje over voeding ze krijgt nu dus 3 flessen smorgens smiddags en savonds....

nu geef ik dr smorgens weleens pap maar heb t idee dat ze dan nog behoefte heeft aan de fles hoe lossen jullie dat op??

smiddags is geen probleem!!

savonds ook niet maar vroeg me af wat jullie drollekes krijgen pyjamapapje of een ander avondpapje??wij hebben hier avond papje van bambix (lijkt op brinta)en ook weleens pyjamapapje maar heb gehoord dat dat niet echt gezond is??!!!

nou meiden ik duik er lekker in kom morgen weer ff kletsen!!

xxxx

12. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!!

Nou het tandje is door, maar de klachten zijn nog niet weg hoor!! Hij heeft nog steeds verhoging / koorts (gisteravond 38,7, vanochtend 38,2) en het doet nog erg pijn. Hij wilde ook geen fruit net. Ligt nu lekker in z'n bedje te slapen... Hij is vannacht meerdere keren wakker geweest (huilend) en dan weer terug gaan slapen. Zoveel last heeft hij nog niet eerder gehad en ik kan soms wel met 'm meejanken!! :(

Verder zit mijn moeder in Turkije (in hun appartement) en is het de bedoeling dat ze vandaag terug naar huis komt.... We zullen zien....

Wij geven Nils trouwens helemaal geen pap. Hij heeft het 1x gehad en vond het toen niet lekker. Geef je 's ochtends dan een papje met de lepel of een drinkpapje? Misschien dat drinkpapje helpt. En anders de helft pap geven en dan nog een half gewoon flesje na. Maar goed; Nils krijgt alleen maar melk en dat gaat ook prima.

Hoest met de rest?? Deb, zie je 't nog zitten?? Balen die onzekerheid he....

Liefs Xx Deb

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    debs bedankt voor je reactie!!!ja kdenk dat ik t ook maar gewoon op melk hou als ik dat geef is het ook vaak goed!!

aah die nils balen dat hij er zo'm last van heeft maar gelukkig is ie nu door en worden de klachten ook weer minder toch!!

nou hier weer een tandje erbij ze zat net bij me op schoot en ze lacht zie ik echt weer een sneetje en even voelen ja hoor een scherp puntje!!zag vd week wel dat ze een rode wang had en vd week heeft ze snacht 2 x beetje lopen spoken dus achteraf gezien is dat het waarsch geweest!!

vandaag even nop kraamvisite bij vrienden die hebben een meiske gekregen lugina aparte naam he???maargoed hun zoontje heet givanni dus past wel bij elkaar...

nou meiden geniet van de zon!!!

14. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Ook weer een tandje dus... Gaat hard ineens weer met alle tandjes!! Zal blij zijn als het even rustig is, want van mij hoeft hij echt niet elke keer zoveel last te hebben :( Hebben jullie kindjes dan ook echt koorts? Ik vraag me namelijk wel af of het alleen z'n tandjes zijn. Ik bedoel... 38,7 is niet echt meer gewoon verhoging he... Maar even aanzien of de koorts ook zakt nu het tandje door is.

Inderdaad een aparte naam. Vind 'm ook eerlijk gezegd niet 'mooi' apart... ;) Maar goed - ieder heeft z'n eigen smaak!!!

Straks lekker in het zonnetje op het dakterras denk ik.... Uit de wind, in de zon.... LEKKERRRRR!!!

:D

Dikke kusss

15. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    nee idd vindt t ook geen mooie naam hoor.....
    de eerste keer had jade wel koorts en was ze er ook ziek bij...nu dus niet echt last ervan gehad....maargoed kan me voorstellen dat je ff rust wil toch!!

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden, hier ook ff snel..moet zo naar een verjaardag!

@Sjaan: heerlijk dat jade zo makkelijk is geworden! Scheelt echt he? Wij geven Kyra 's ochtends pap. Dan maak ik gewoon een fles, waarvan ik de helft in een bordje schenk en daar pap van maak. Ik kruimel daar dan zo'n bambix startkoekje doorheen (die zijn vanaf 6mnd). Dan geef ik eerst de pap en daarna nog de helft melk uit de fles. Nou, ze zit dan echt vol hoor!
    Geef je Jade ook al brood tussen de middag?

@Debs: heb je alweer ff gekrabbeld. Geniet van je zondagje. Misschien heeft Nilsje wel een virusje ook erbij? Kan best hoor, dat ie daarom ook niet helemaal lekker is?

@Anderen: fijne zondag meiden.

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey cath okey dankje voor de tip ja jade eet ook al brood!!vindt ze ook heerlijk!!en idd scheelt echt nu ze zo makkelijk is sta er gewoon telkens nog van versteld hoe het de eerste maanden was en hoe ze nu is!!

jij ook fijne zondag liefs jeanne

18. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    #858 debbedebs, 18 apr 2010
    Laatst bewerkt: 18 apr 2010
    @Sjaantje, wat super zeg dat het zo goed gaat met Jade! Tijn krijgt hier altijd 's ochtends een fles van 210/7. Toen hij een tijd overdag en 's avonds geen fles wilde, gaf ik wel pap. Een bordje melkpap met appel na z'n boterham en een bordje avondpap van Bambix voordat hij ging slapen. Hij wil nu weer wat meer de fles, dus die geven we nu weer gewoon.

@Cath, fijne verjaardag! En wat super goed zeg dat Kyra zich al helemaal optrekt, kanjertje hoor!

@Debs, wat vervelend zeg dat Nilsje nog zo ziek is! Denk eigenlijk niet dat het alleen door het tandje komt, misschien toch een virusje! Hoe voelt hij zich nu? Heeft hij ook alweer een beetje gegeten? Is het lekker op het dakterras? Ik ga zo ook even in het zonnetje zitten. Duurt nu waarschijnlijk toch weer even voordat dat mogelijk is :D! Net gehoord dat onze vlucht en ook vakantie is geannuleerd, onzekerheid is dus voorbij, maar wat baal ik zeg, niet normaal!!! Reisbureau is nu aan het kijken of er mogelijkheden zijn voor komende week. Maar je moeder zit dus ook vast in Turkije? Pfff, balen zeg! Hopelijk kan ze snel weer terug naar huis komen!

Fijne dag allemaal!

Liefs xx

19. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    deb meis!!alweer beetje bij van de teleurstelling ik hoop echt dat jullie vd wek alsnog kunnen gaan.....

hoe is het verder hier??het blijft beetje rustig he!! het was ook wel eruuuuuug lekker weer vandaag!!ook voor t eerst echt lekker buiten gezeten met jade en ze vondt het heerlijk!!echt genieten dus nou meiden ga lekker slapen!!

knuffie

20. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Goodmorning!!

Gisteren was het heerlijk buiten zeg!!! Ben gewoon verbrand in het zonnetje!! :D

Nils heeft heel de nacht lekker geslapen dus ik dacht dat de koorts wel weg / gezakt zou zijn... Niet dus :( Haalde 'm uit bed met 38,8. Hij zit wel nog steeds constant met z'n handje in z'n mondje, maar de tand die ik aan zag komen is al door. Denk toch dat er nóg één moet komen dan?! Zo even met m'n schatje bellen en overleggen wat te doen, want ik vind 4 dagen flinke koorts eigenlijk wel wat lang... Hij drinkt overigens wel goed. Vanochtend heb ik er (met wat pauzes en tussentijds gejammer) gewoon zonder te veel aandringen (wel wat sussen) 220cc ingekregen. Dus dat gaat gelukkig wel goed.

Hoe gaat het verder met iedereen? Lekker dagje gehad gisteren??

Xx

@ Debs: $%#@@#$ Vind het zo balen voor jullie!!! Als vliegen er niet meer inzit, ga je dan nog kijken voor een autotripje of een center parcs weekje ofzo??

Deel Deze Pagina