Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Mijn meisje slaapt nog :) haha
    Nou ik geniet ook wel van me meittie hoor alleen ben blij als ik dalijk weer 3 daagjes ga werken :)
    Een geluk 2 daagjes zie ik dr dan toch steeds om dr een kusje te geven :)
    Maar wij wachten denk ik tot Zoey op school zit voor een 2de want de kans op een 2de prenatuur is groot omdat Zoey dat ook was en tja voor die wil ik dan ook 100% goed zorgen enz .

2. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Sow ladies, jullie zijn al fanatiek geweest op de vroege ochtend!! ;)

Hier is het ook niet echt superlekker afgekoeld. Heb wel alle ramen openstaan nu, kan het toch íets afkoelen. Ik merk wel dat Nils er nog wel last van heeft. Maar hij lijkt ook in een sprongetje te zitten. Slechter in slaap vallen en wat minder goed eten. Maar nog steeds prima hoor! Wel gelachen net, hij had al gegeten (half, 3/4 bammetje) en mocht er even bij komen zitten toen mannetje en ik (mannetje kwam thuis lunchen... :D ) gingen eten. En dan weet hij dat hij wat kaas krijgt. Nu is Nils best gemakzuchtig, maar voor kaas doet hij veel hoor!!! ;) Dus een stukje op z'n blad gelegd en hij stopte het netjes in z'n mondje. En dat met nog wat stukjes. Knap he!!!

@ Heidi: wat heerlijk dat Jayden overal slaapt en zo makkelijk is! Groot gelijk dat je daar lekker van profiteert hoor! Heerlijk er op uit en de stad in. Ik wandel ook vaak met Nils effe de stad in. Niet goed voor de portemonee maar ach.. Je leeft maar 1x!!! Balen dat het in die kerk ook zo hot was... Ik vind het mooie weer wel fijn, maar het is wel balen dat het in huis zo benauwd wordt. Zielig voor onze kleintjes!!

@ Mel: ik had dat niet hoor... :$ Ik vond het HEERLIJK thuis met m'n mannetje en baalde ook echt dat ik weer moest gaan werken. Financieel is het echt niet haalbaar, maar anders....

@ all: ons appartement gaat deze week waarschijnlijk op funda!! We zetten het te koop en gaan pas kijken voor iets anders (een huis) als dit verkocht is. Houden er maar rekening mee dat het wel een tijdje kan duren.... Duimen jullie voor me!!! ;)

Dikke kussss van mij en Nilsje (die nu zit te kletsen en schuiven op de vloer...)

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    liefuurts rustig hier??!!!

Allemaal achter de tv......Jade is net wakker en is lekker aan t spelen en ik zit met mn lappie op schoot!!!
    Ze heeft dus 4 tanden boven in 1.5 week tijd???dat gaat vlot haha!!!
    Hoe is het met jullie kids??!!!
    Heb straks even op internet rondgesnuffelt en wil een nijntje taart voor dr maken als ze 1 jaar wordt!!!
    Nou meiden fijne dag xxx

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden, hoe is het hier? Rustig he?

Ben vanmiddag met Kyra naar de dokter geweest. Ze heeft vuurrode schaamlipjes. Ik dacht aan gewone luieruitslag, maar het ging maar niet weg en ze heeft er echt last van. Dus even laten zien. Is waarschijnlijk dus een schimmeltje, dus we hebben nu een schimmelcreme mee voor haar. Hopelijk gaat dat snel werken. Verder verslikt ze zich sinds baby af aan al heel veel. Maar nu ze ouder wordt lijkt het erger. Ze verslikt zich om de haverklap en stikt er dan zowat in :( Of het nou met eten/drinken is of haar eigen speeksel, het gebeurd veel. Ik vind dat maar raar en de arts ook, dus moeten we langs de KNO-arts. Maar die heeft pas op 16 augustus weer plek :$ Lang leve de gezondheidszorg. En ik moet een röntgenfoto laten maken om te checken of ze daadwerkelijk een haarspeldje ingeslikt heeft of niet. Had ik dat verteld? Ze zat van de week op een roze iets te kauwen en ik wilde het pakken, maar madam klemde haar kaken op elkaar en toen was het ineens weg. Ik kon me niet bedenken wat het kon zijn, tot ik me bedacht, dat ze de dag ervoor een speldje in haar haartjes had en ik dat speldje in m'n broekzak had gestopt. Nou je raadt het al..speldje was foetsie!! Ik in paniek gebeld, maar volgens de arts moest het er vanzelf uitkomen..ja niet dus :( Dus dan maar ff een foto om voor de zekerheid te checken. Ik weet dus echt niet zeker of het dat speldje is of wat anders, dus kijken we maar even.

Kyra is momenteel echt niet gezellig! Ze is erorm drammerig en huilt om de haverklap. En dan niet huilen..nee..krijsen :$ Slaan begint ze nu ook mee, maar ze snapt nog niet wat het precies is. Het is voor haar een uiting van frustratie. Betekent natuurlijk niet dat ik het goedkeur, want ze krijgt gewoon een nee te horen dan ;) Luier verschonen is een ramp, eten wil ze nu ook minder en ze is snel haar geduld verloren. Of dit nu de beruchte fase is weet ik niet, maar leuk is anders soms :):( En is soms maar flink tot 100 tellen ;) Pfffff... Hopelijk zijn die tandjes snel door, want er komen er onder nu 2 tegelijk door! Ook niet echt bevoordelijk voor haar goeie humeur :x

Verder was mijn bloed goed! M'n schildklierwaardes zijn nu helemaal binnen de norm, dus m'n medicijnen zijn nu goed ingesteld. Ik heb ook meteen een spiraal aangevraagd, want condooms is echt helemaal niks :) De pil of andere hormonen mag ik niet, dus dan een koperspiraal. Ik ben alleen een onwijze bangepoeperd, want vind het eng om hem te laten zetten. M'n baarmoeder is heel gevoelig, dus dat staat me zoooo enorm tegen. Heeft een van jullie een spiraal en hoe ging dat bij jullie???

Ze heeft me ook verteld, dat ik niet "zomaar" meer zwanger mag raken, mochten we een 2e willen. Nu willen we dat (voorlopig) niet, maar mocht die wens er wel ooit komen, dan "mag" het dus niet. Ik moet het dan van te voren melden en dan onder controle bij een internist. LJ: denk dat jij dat ook wel kent??
    Maar het is wel een domper hoor :( Het wordt dan zo gecontroleerd en dat haalt de lol er wel vanaf voor ons. Al die strenge controles die dan moeten en tel dan ook m'n bekkenprobleem erbij op...dan weet ik niet of het dus überhaupt verstandig is om ooit nog zwanger te raken. Maar goed, we zien in de toekomst wel!! Voorlopig eerst maar van Kyra'tje genieten ;)

5. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey meissie!! Op het meeste heb ik al op hyves gereageerd, dus hier nog effe gewoon een dikke knuffel!!!! En: tisunfasetisunfasetisunfasetisunfase!!!!!

Liefsss

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey hey!!

cath denk idd ook dat het een fase is maar leuk is natuurlijk anders!!!!!hoop dat ze dr snel doorheen is want is eigenlijk een heel lief gezellig meisje toch!!!!

ik ben toevallig vandaag ook bij de dokter geweest begin eerst met de pil (maar kben bang dat de kilo's er weer aanvliegen)en anders wordt het ook een spiraal vindt t ook doodeng hoor!!

kan me idd voorstellen dat een evt 2de goed nadenken zal worden maar nu lekker genieten van kyra!!!!
    ennuuuuuuuh super dat je bloed goed was hey!!!

nou hier alles rustig alleen jade doet van alles en als ze wakker is sloopt ze zich behoorlijk uit met als gevolg dat ze heeel snel moe is maar krijg dr overdag niet meer als 2x op bed....dus om 6u gaan de lichten uit ze slaapt dan wel tot half 7 maar is 6u niet erg vroeg????

nou hier gaan de lichten ook uit!!

weltrusten xx

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Sjaan: ik zou niet weten of dat te vroeg is, maar als ze aan één stuk doorslaapt zal ze het wel nodig hebben en èrg moe zijn. Ik denk dat je er niet verkeerd aan doet hoor!
    Leuk zo'n Nijntje taart zeg! Gaan jullie het groot vieren of niet?

Cath: ik denk ook dat een fase is waar Kyra nu in zit.. Sneu zeg die schimmeliinfectie! Hopelijk helpt de zalf snel! En nu dus door naar een KNO arts, wat duurt dat lang voordat je er terecht kan zeg! En een echo voor dat speldje.. Pff spannend allemaal! En wat goed van je bloedwaardes! Jeuheuj! Nee hier geen ervaring met een spiraaltje, ik wilde het eerst wel, maar om het er over een jaar weer uit te laten halen.. Wij willen het over een jaar weer gaan proberen voor een 2e, dus wij doen het nu ff met condooms.. Is niet echt alles, maar wel een goede tussenoplossing.

Debsel: Nils is dus een echte kaasmonster!? Hahaha! schattig dat alles over heeft voor een plakje kaas.. Hopelijk is ie snel door z'n sprongetje heen!

Mel: logisch dat je om die reden wil w8en met een 2e!

Hier: Jayden net een half potje Olvarit fruit gegeven met de smaak peer. Hij is nu 3,5 maand dus vond het wel kunnen! Hopelijk krijgt ie dan wat vastere poep. Maar hij vond het zó lekker! Telkens als het lepeltje eraan kwam ging dat mondje open.. Schattig! De rest van het potje heb ik zelf opgesmikkeld, hahaha!
    Vandaag ff naar vriendinnetje en verder niet veel bijzonders. Vanochtend de boodschappen gedaan en beneden de stofzuiger er doorheen gehaald.. Nu ff internetten.

Iedereen een fijne dag! X

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wanneer komt er trouwens weer een date!? Zodat IK er wèl bij kan zijn! Ik wil jullie nu eindelijk wel eens allemaal zien hoor!

De rest: hoe is het meiden?
    Mies: hoe gaat het met de verbouwing?
    Marleen: hoe is het op je nieuwe werk?

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    cath wat naar een schimmeltje gelukkig gaat het met meds wel vaak snel over.
    Enne mijn zusje mag ook ivm dr schildklier niet meer ongecontroleerd zwanger raken maar die heeft dr handen vol aan me nichjtje van bijna 4 :p
    Spiraal had ik voor me zwangerschap want ik kon ook niet tegen de pil nou ik hoop dat jij er wel positieve ervarringen mee krijgt want bij mij was het elke ongie raak veel bloedverlies en mega au
    Ik weet dus niet wat wij gaan gebruiken maar ik heb soms nog last van onderen dus hebben nog ff niks nodig ;) Want 1 vinger doet al au.

Nou Zoey slaapt nu dus dag en nacht op dr buikje en ze is echt weer zo als ik haar ken lekker veel slapen eten ff wakker en dan weer slapen .
    Heb dus een uitgerust kind steeds heerlijk hoor.

10. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mel: fijn dat Zoey het zó goed doet zeg!

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Nou vanmorgen met Kyra in het ziekenhuis geweest voor de foto en geen speldje te zien!! :D Het was natuurlijk drama om die foto te laten maken. Ze moest op z'n bedje liggen en dat apparaat hing recht boven haar. Dus toen die lamp aanging en ze hem bewogen, zette ze een strot op :$ Ze vond dat ding doodeng! Niet zo raar ook :( Dus even snel stevig vastgehouden en hop foto. Daar was niks op te zien, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken ;)

Maandag heb ik een afspraak staan voor dat spiraaltje. Bleh..vind het helemaal niks, maar moet maar even :) Het is trouwens een koperspiraal, geen Mirena. Ik mag niks met hormonen erin en een mirena is een hormoonspiraal. De koperspiraal mag 5 jaar blijven zitten en dan moet hij eruit, dus iets langer ;)

@Ikheid: inderdaad ff kijken weer voor een date, maar denk dat het pas na alle vakantie wordt dan. Hoe is het met Jayden? En met je arm??

@Mel: ja meestal werken die zalfjes wel snel, maar moet het nog maar zien. Hopelijk werkt het wel snel ja, want verschonen is hier een ramp nu. Nee, ik mag inderdaad ook niet ongecontroleerd zwanger raken. Jammer wel, maar goed. Het zit er de komende jaren toch niet in, dus we zien wel.
    Als je nog niet toe bent aan seks moet je het niet doen. Bij mij duurde het ook lang hoor!! Pas doen wanneer je er zelf klaar voor bent en eerlijk is eerlijk: de eerste keer na de bevalling is gewoon even eng :)
    Knap dat je Zoey op haar buik laat slapen. Ik deed het echt niet en durfde het ook niet. Pas toen kyra zelf kon draaien en zelf op haar buik draaide in haar slaap, liet ik haar liggen.

@All: wat zijn jullie stil dames???

12. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    Hey meisjes!!!

Ff snel want is weer druk hier haha, nou ja jullie snappen het wel!
    Sennah is weert doodziek, hoge koorts, ff naar de ha geweest! Weer een rood oor maar nog ff aankijken! Ook ma nog naar cb geweest, ze was niet goed gegroeid, in lengte helemaal
    niet en gewicht maar 200 gram! Nu was ze volgens het cb wel erg vlot voor haar leeftijd en ze was heel ziek geweest dus Miss dat het daaraan lag! Ff in de gaten houden dus!

@Cath, fijn meis dat er niks bij kyra was gevonden! War sneu van die schimmel, maar zoveel mogelijk met washandje schoonmaken i.p.v met billendoekjes! Fijn dat je bloeduitslag goed was wel even een domper
    over evt weer zwanger worden! Maar goed zo te horen nog ver weg ;)
    hoe is het met e buurman? En over dat spiraaltje weet ik niks, maar kan me voorstellen dat je er tegen op ziet!
    @sjaan, wat een tandjes zeg! Wauw! Over dat slapen? Tja ze zal het nodig hebben wss! Als ze wil slapen wil ze slapen! Zal vanzelf wel minder worden! Verder als Oké?
    @mel, fijn dat het goed gaat met je meisje! Lekker is dat hè!
    @ ikheid, hè meis! Wat een lief manneke op de foto's zeg, heerlijk hè! Gaat verder alles goed met je arm???
    @ de rest, alles goed? Sorry ff geen puf meer om te reageren!

Xxx

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    OH ja, de buurman :D Nou, die kwam ik vanmorgen toevallig tegen in het ziekenhuis! Stond met Kyra bij de balie te wachten en hij kwam aanrollen in een rolstoel met z'n vader erachter. Dus ff staan kletsen met hem. Hij is gister nog een keer geopereerd, want er zat nog glas in z'n been en nu kreeg hij nog een foto, want ze vermoeden dat er nog meer glas in zat :( Iiieeeh!! Hij zag er moe uit, maar dat vind ik ook niet raar. HIj had 3 flinke littekens met hechtingen in z'n been en 1 in z'n gezicht. Morgen moet hij even thuis zijn, want dan plaatsen ze nieuw glas in z'n deur, dus dan zou hij even langskomen zei hij.

Z'n vader liep gauw door met hem en ik hoorde hem tegen z'n vader zeggen "dat is mijn buurvrouw direct naast mij", dus ik zie die vader gelijk omkijken en die komt meteen op me af lopen en geeft me een hand en een schouderklopje en bedankt me uitgebreid! Ja zegt hij, jij had ook geholpen he?? Echt heel erg bedankt! ;)
    Stond wel ff met m'n mond vol tanden, vond het wel lief!

Dus gaat goed dames met de buurman :D

14. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    cathie ik vind het ook dood eng hoor zoey op dr buik te laten slapen maar anders slaapt ze gewoon niet en word ze heel druk gaar dan emt dr armen en benen zwaaien en een puckababy word ze alleen maar histerischer van .
    Dus heb dr eerst overdag in de box een week op dr buik laten slapen en ze kan zelf dr hoofd bewegen naar links en rechts dus dat gaf mij vertrouwen.
    Maar als ze in slaap valt tijdens het voeden dan ligt ze wel gewoon op dr rug hoor :)
    Gelukkig geen speldje te zien das ff boffen .

Nou Zoey lag bij ons in bed vanmorgen papa was al naar zijn werk.
    En ze lag heel tevreden te zijn maar ik dacht het is wel schone luier tijd
    Til ik dr op alles nat me bed nat zij nat alles nat.
    Kijk ik goed is het poep bleghhhhh .
    En ze gaf geen kick . Maar een plas luier vind ze niks .
    Dus heb ik dr met kleren en al in ons bad gelegd en dr zo gedoucht.
    En ze had het koud dus dr lekker goed aangekleed .
    Daarna me bed verschoont en dat om 7 uur smorgens (gaap)

15. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Haha, lekker klusje op de vroege morgen Mel!!

Ik ga zo werken. Ben echt toe aan vakantie, want de motivatie is er wel een beetje af eerlijk gezegd.... ;)

Fijne dag allemaal vandaag!!! Xx

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Debsel: werkse meis.. Wanneer gaan jullie met vakantie? Duurt dat nog lang?

Mel: nou een lekkere klus zo vroeg op de ochtend! Iew! Jayden laat juist wel een kick als ie heeft gepoept; poepalarm noemen we dat, want het is een heel ander huiltje.. Hahaha!

Cath: wat lief van die vader van de buurman! En gossie, ook in zijn gezicht een vette snee? Wat sneu zeg! Is ie voor z'n leven getekent!
    En geen speldje te zien. Dan heeft ze het er toch mooi uitgepoept. Weer een zorg minder meis!
    Nog nooit van een koperen spiraal gehoord.. Maar goed dat ze bestaan in jouw geval! Tja, ik zou er ook niet om staan te springen,, je moet zo maar denken; als die er eenmaal inzit heb je dat maar weer mooi 8er de rug.
    Maaike: ach dat groeien haalt ze vast wel in hoor.. het kan toch niet zo zijn dat ze altijd evenveel groeien, de ene keer gaat het wat harder als de andere keer, denk ik. Maar goed, maar even in de gaten houden dan.
    Dus je weet nu nog niet of het een oorontsteking kan zijn? Goh wat vervelend zeg! Kon ze nu maar praten hè!?

Zo nu ben ik weer bij d8 ik zo..

De rest: hoe is het meiden?!

Ik ga zo ff Jayden in bad doen, fles geven en dan even naar CB wegen en meten. Daarna avondeten in huis halen, met de doggies wandelen en dan zit de dag er alweer ver op.

Ik heb trouwens gesolliciteerd bij de Thuizorg als helpende in het huishouden, is voor 15 tot 20 uur per week.. Beetje oude mensen helpen in huishouden en tijd is zelf in te delen. Lijkt me leuk, je verdient er wat mee.. We zien wel.
    Volgende week vrijdag naar de uwv-arts. Heb ik echt gèèn zin in.. Mgoed, wat moet dat moet hè!

Iedereen een fijne dag! Ben trouwens wel blij dat het nu wat afgekoeld is zeg!

X

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wat een rust hier...

Met mijn hand gaat het trouwens héél goed! Ik kan er bijna alles weer mee. Zware dingen tillen alleen niet.
    Ik moet trouwens maandag naar het ziekenhuis voor Jayden, voor het maagzuur, of had ik dat nou al verteld.. Mama gaat misschien wel mee, want manlief kan niet, en alleen vind ik niks.

Zo dat was het weer.. koes koes!

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey schattiesssssssss!!!!

Hoe is het hier???
    Lees dat er weer een hoop zieke ukkies zijn hier??!!!

Hier alles goe!!heb paar dagen vrij gehad!!morgen dagje werken en dan weekend!!

Jade gaat ineens als een speer hoe lui ze eerst wat hoe hard ze nu gaat (dus deb komt echt wel goed met nilseman hoor)!!ze wil niks anders als staan dus dat is natuurlijk super vermoeiend haha!!Ze begint ook al aardige driftbuien te krijgen als ik bv NEE zeg dan zet ze me een keeltje op pfoe pfoe dat wordt nog wat haha!!

Verder leuke vooruitzichten we gaan woningruil doen met mn ouders dus we hebben straks mega veel ruimte en een grote tuin t wordt echt te klein op t appartement nu!!heb er echt zin in als roy straks vakantie heeft dan gaat ie schilderen enz en dan hopen we toch wel september over te gaan!!

Nou meiden dikke knuf voor jullie!!!

xxx

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Gaaf die woningruil Sjaan! Dat is een goed idee! Dus jouw ouders in jullie appartement en jullie in het huis van je ouders? Ben heel benieuwd!
    Werkse vandaag!
    Nou hier wil er één niet slapen.. ik ga 'm maar 's ff troosten..

X

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    goedemorgen

sjaantje leuk meer ruimte maar wel raar lijkt me het om in de woning dat van je ouders is geweest te wonen maar heel veel plezier en voorpret alvast.

Hier : gisteren wezen shoppen bij de primar in rdam nou wat is die veranderd dus heb weer leuke dingen gekocht :)
    Daarna naar me kiddies op het werk was ook weer erg gezellig.
    En Zoey heeft van 10 tot 6 geslapen vannacht (wow)
    Ik alleen niet haha mannetje lag naast me zoey lag naast me en de kat lag dr bij dus was erg druk maar wel erg leuk dus ben om 7 uur tot 9 uur weer ff gaan slapen en ik ga dalijk weer heerlijk terug
    Mannetje is vrij vanaf morgen heerlijk :)

Deel Deze Pagina