Om gek van te worden mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door debbedebs, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Ik ben stiekem ook wel erg blij als ik over 3 maanden weer ga werken hoor .

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Over 3 maanden pas?!? Das lekker!

3. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    ja ik had ong 6 maanden vrij haha
    verlof + vakantie en nog vakantie weken van verleden jaar .
    Maar bij de volgende ga ik denk wel eerder weer werken hoor .
    Tis soms best wel eenzaam want iedereen werkt en om nou elke dag naar me ma te gaan :(
    Dus ik ga meestal 1 keer in de 2 weken een dagje buurten bij me kiddies en collegaatjes

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Aah ok.. ikke snap!
    Ja het is idd soms best eenzaam, gelukkig zitten 2 vriendinnetjes ook thuis, dus we lopen elkaars deurmat kaal, hahaha!

5. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    hey meisjes!

Zo heb ff bijgelezen dus weet niet alles meer hoor haha!

@hier, hier gaat t goed, vanmiddag 'ruzie' gehad met sennah :D Ze zag mij met n ijsje dus zij wilde ook wel natuurlijk. Prima maar ze hield t ijsje steeds op de kop dus ging lekker, ik draai m voor d'r om zet ze me toch een strot op :$ niet normaal, dus elke x als ik r wil helpen doet ze dat, nou vond t leuk na 3 keer dus geen ijsje meer en in de box. Nou mevrouw was t er niet mee eens. Maar ik vond t wel een beetje to much..... Gelukkig is nu alles weer goed tussen ons ;)
    Verder eet ze goed, slapen gaat iets moeizamer, merk dat ze iets minder slaapt... verder alles toppie!
    Met mij ook alles goed, binnenkort toch een afspraak maken bij sexuologe want uit de test was niks 'aantoonbaars' te vinden voor de pijn. Ben benieuwd!!!

@cath, Gefeli met je nieuwe baan!!!!!!!!! wat ga je precies doen? hoe gaat ie verder bij jullie, bijna vakantie voor je mannetje, heerlijk!
    @ikheid, fijn dat alles beter gaat met je arm, en met de kleine man ook dus, fijn! Alles goed verder?
    @ink, welcome back meis, heftige tijd geweest en zal nog steeds wel een beetje zijn. Rustig aan. hoe gaat ie met Elin? sennah heeft ook 2 tandjes middenonder en nu zijn de plekken voor haar hoekentanden ook bobbelig hoor, ben benieuwd!
    @mel, goed gegroeid je kleine meid dus! fijn joh, loopt je bv nog steeds helemaal goed?
    @sjaan, we hadden ondertussen al ff gekrabbeld ;) Herken het wel hoor wat je zegt, heb ook t idee dat er tandjes aankomen!! Hoe gaat ie verder?
    @debs, wat knap van je kleine mannetje! komt allemaal goed met dat kereltje, hij neemt z'n tijd :D hoe gaat het met de verkoop van jullie huisje? wij zijn ook weer flink aan t zoeken, hopelijk binnnenkort weer een huisbezichting in een huisje!

@de rest, hoe gaat ie? sorry weet t niet meer...

Kussies

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden!! Ik heb de BAAN!!!! :D:D:D Ben zoooooo blij! Ik mag per 1 september beginnen, dus joepie!! Lekker een zorg minder zo voor de vakantie!

Het is een secretariële functie, dus gewoon wat ik altijd al gedaan heb. Perfect dus. Voor 24 uur per week en dan de maandag, dinsdag en vrijdag. :)

7. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    gefeli meis en heerlijke uren zo

8. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Wat super cath!! Van harte.

Hopelijk ben ik ook op tijd voor de ww afloopt... (ookal duurt het nog wel even)
    xx

9. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Cath: van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ooooh zo blij voor je! Wat een heerlijk gevoel zeg.. Zeker zo voor de vakantie! Kei goed van je!

Maaike: pittige tante die Sennah.. Lekker aan het drammen enzo.

De rest: alles goed?

X

10. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

In overleg met de KA en CB ga ik vanaf maandag fruithapje (half potje) geven en een bordje pap.
    De pap (100 cc) met flesvoeding (100 cc) wil ik 's ochtends geven en 's middags een half potje fruit. Hij krijgt naast de ochtendfles nog 4 flessen van 200 cc en de laatste fles geven we om 22.00 uur.
    Hoe moet ik in hemelsnaam zijn flessen in gaan delen?
    Nu geef ik 5 flessen van 200 cc om 8.00, 11.30, 15.00, 18.30 en 22.00 uur. Hoelaat geef ik dat fruit?

kortom.. hoe zagen jullie schema's eruit toen ze ongeveer 4 maanden waren en pap en gruit kregen? Ben erg benieuwd!

11. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey heidi!!!

Je kunt even kijken of rond een uurtje of 10 dat deed ik meestal!!en anders in de middag ergens moet je zelf even kijken!!ik vindt dat ook erg lastig hoor!!

Wel erg leuk succes!

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Heidi!

Vanwaar dat je al met pap en fruit moet beginnen? Vanwege het spugen? Gewoon een nieuwsgierige vraag hoor ;)

Ehm, Kyra kreeg niet en pap en fruit toen.. het was 1 ding per keer. Aangezien zij met 4 maanden nog erg gevoelig was voor de (rijstebloem)pap, zijn wij later begonnen (rond 5 maanden) en pas met 5,5 maand de fruithap. Zij kreeg darmkrampen en lag 24 uur te krijsen toen. Maar haar fruithap kreeg ze rond 16:00 uur. Zou je, aan je schema te zien, bij Jayden ook kunnen doen. Dan zit je mooi tussen 2 flessen in en kan hij lekker eraan wennen. Als hij niet in 1x een half potje leegeet is dat niet erg hoor! Het is nog best veel voor zo'n uk ;)

13. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    Almere
    Hey ikheid, zo te zien aan je schema vind ik die fruithap het best tussen de 1e en 2e fles passen! Bedenk even wanneer je de fruithap en groentehap wilt geven! Als je straks ook de groentehap gaat geven is Miss fruit rond 4 uur en groentehap tegen 5 uur half 6 een beetje veel! Ik vind het het handigst als je nu een beetje een schema
    vind die je later aan kunt houden! Dan went ie gelijk aan hoe het straks gaat! Ik bedoel hij eet nu echt maat een paar hapjes dus zal zijn honger daar niet van stillen en zal hij zijn flessen nog steeds zoals nu drinken! Maar goed dit is mijn mening en je moet zelf even kijken wat je fijn vind!
    Succes ermee meis! Ben benieuwd!!!

Xxx

14. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    Almere
    Oh ja als hij zijn fruithap straks goed eet betekent dat dus dat zijn fles rond de tijd komt te vervallen! Eigenlijk is een groentehap, fruithap, brood enz een flesvervanger (met de tijd) dus zeg dat jij het fruit rond half 10/10 uur geeft zal die fles vervallen!!

Xxx

15. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    heidi hopelijk vind jayden het erg lekker :) sommige kids vinden vast voedsel lekkerder als een fles .

Hier gisteren een Ebook gekocht nou je mannetje hem laten halen heerlijk meer dan 100 boeken en dan ter groote van 1 boek heb dus heerlijk wat te lezen :)

16. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    @ Heidi: ik weet niet hoe het precies moet met de pap, Nils heeft dat nooit gegeten. Maar goed, die komt dan gewoon in de plek van een fles. En het fruit deden wij hier in het begin 2x. Dus 's ochtends rond een uur of 10 / half 11 en dan 's middags rond 16 uur nog een beetje. Wel elke keer hetzelfde dan op één dag. Dan kon hij er goed aan wennen. En dan zijn we later die 2e fruithap gaan vervangen voor groente. En die is dan steeds meer opgeschoven naar normale etenstijd. Hoop dat je er wat aan hebt!!

En hopelijk vindt hij het lekker én helpt het voor z'n maagje!!!

@ all: vandaag nog wat thuiswerken en alvast een voorproefje op de VAKANTIE!!! Lekker 3 weekjes vrij waar ik écht aan toe ben. Ik wacht nog steeds op een nieuwe functie en begin echt uitgeblust te raken en met tegenzin naar m'n werk te gaan... :$ Wat ik nu doe vind ik gewoon ECHT niet meer leuk. Dus hopelijk snel verandering! En nu eerst effe 3 weken niks... Geweldig!

Dikke kussss

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Thanks voor alle tips! Kei lief!

Ik geef nu het volgende:
    08.00 pap 100 cc + fles 100 cc
    10.00 fruithapje (paar hapjes)
    11.30 fles 200 cc
    15.00 fles 200 cc
    17.00 fruithapje (paar hapjes)
    18.30 fles 200 cc
    22.00 fles 200 cc

Dat laatste fruithapje kan over een tijd vervangen worden voor groente..

En ik moest hiermee beginnen ivm het vele maagzuur èn omdat ie toch alweer bijna 4 maanden is. Ja ja.. ook Jayden wordt groot!

Fijn weekend allemaal.. ik zal er niet veel zijn komend weekend, druk namelijk.

X

18. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Heerlijk ff 3 weken NIKS! En nu maar hopen dat ze na je vakantie met wat concreets komen en je een nieuwe functie kan gaan invullen.

Maar daar nu niet aan denken.. lekker genieten van je vakantie!

Kus

19. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey meiden!!

heidi das toch een mooi schema!!ennuh hoe vondt ie het!!???en jaja die jayden wordt ook GROOT....hihi

deb oew lekker vacantione heerlijk hoor!!

de rest van de meiden alles goe??!!

hier alles prima!!jade is gister voor t eerst naar de kapper geweest haha ze vondt het helemaal super die spiegel ondeugd haha!!

ff een praktisch vraagje...jade begint nu al aardig langs de tafels op te stappen...lekker op blote voetjes laten doen??wanneer komen de echte schoentjes??!!

nou we hebben een gezellig weekend met zn drietjes NOT we hadden vanaaf verjaardag en morgenaaf, roy is vanavond en ik ga morgenavond we hadden geen oppas en ga niet 2 avonden met jade'tje lopen sjouwen njah dan zondag maar iets leuks doen!!

nou ga lekker slapen weltrusten kussie!!!

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Balen dat je geen oppas hebt.. dan maar zo hè! Ik zou dat ook niet doen, een heel weekend met Jade op sleeptouw, daar wordt ze niet vrolijker van.. althans Jayden niet.
    Wanneer schoentjes met harde zolen? Ikke niet weet..
    Wat schattig, voor het eerst naar de kapper! Gelukkig vond ze het prima en heeft ze zich prima vermaakt met de spiegel bij de kapper..

Ja ik vond het ook een mooi schema. Morgen beginnen we ermee.

Vanmiddag naar UWV arts geweest, kei relaxte arts was dat. Ik zei alleen dat ik geholpen was aan cts en hij geeft me gewoon nog 6 weken ziektewet.. Ideaal!
    Ik ben nu wel druk aan het solliciteren.. Best moeilijk als je iets zoekt voor 18 tot 24 uur, want meeste functies zijn fulltime. Maar goed, ik heb er geen haast bij. Ik zoek liever iets langer door naar ècht iets leuks, dan dat ik zomaar ergens begin met werken terwijl ik al vantevoren weet dat ik er niet lang blijf zitten..

Zo.. nog ff tv kijken en dan naar bed.

Trusten meiden! Fijn weekend allemaal en Debsel een heel fijn begin van je vakantie!

Koes koes

Deel Deze Pagina