Augustus 2009 mama's -deel 2-

Discussie in 'De mama's' gestart door Skatje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Blijkbaar is er een 1000 posts limiet ingesteld en ons onderwerp dus gesloten!

Bij deze deel 2..

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk al...
    GESLOTEN??????????

Nou dan post ik mijn verhaal nu hier :D

Hoi meiden,

Gisteren heb ik meegedaan aan That's the Question. Dus op naar Hilversum. Mijn zus is gezellig meegegaan.
    Helaas heb ik niet gewonnen..
    Maar we hebben een gezellige dag gehad en het is echt leuk om te zien hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat zo'n progrmamma opnemen.
    Ik heb ook nog een foto laten maken van mijn zus en ik in het decor...
    Die houden jullie nog te goed ;)

Petrabr, haha, dit soort foto's herken ik wel ja.
    Lastig hoor een baby leuk op de foto zetten.

ldm, hopelijk is Manon snel weer snotvrij!

fabsie, welkom hier!
    Leuk dat je mee komt kletsen.
    Fabienne en Svinthe schelen maar 2 dagen.
    Svinthe is geboren op 22 augustus.

Sanell, wat een leuke foto van jou en Amber!

Petrabr, lief zeg dat Roos Suze een kusje geeft.
    Doet ze wel vaak zeker?

Mirella, lukt het niet met de banner ;)

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

3. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Deel 2 alweer!!!! Er zijn toch topics waar veel meer in wordt geschreven?? Sorry meiden dat ik jullie zo verwaarloos maar heb het op mijn manier ineens heel druk :p en 2 forums bijhouden is al een dagtaak op zich maar ga me best weer doen!

Balen Hanna dat je niet gewonnen hebt maar je hebt het in ieder geval leuk gehad! Ben wel benieuwd naar de foto :D

Roos heb net nog even naar de foto gekeken van je kanjers :) Echt te schattig!

Fabsie welkom hier!!

Mirel is het al gelukt met je banner ;) Leuk dat je hier ook komt!
    Wanneer gaan we daten?

Hier gaat alles helemaal z'n gangetje. Heb er vandaag even een oppaskindje van 6 maanden bij en dacht dat ik misschien wel gek zou worden als ik 2 van die kleintjes hier had :( maar ze liggen nu allebei heerlijk te slapen hahaha dus heb weer eens tijd om hier te komen!

Ben Tess druk aan verschillende groentes te laten wennen: Sperzieboontjes, bloemkool, courgette, worteltjes, broccoli en ze smult er echt van :D Eet het nog net niet met bakje en al op ;)
    Hebben jullie toevallig al eens bruine bonen geprobeerd?

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    En op naar deel 3! :D (niet dat dat lang zal duren met een limiet van 1000 berichten, is niet zo heel veel). En dank aan Skatje voor het openen van deel 2!

Hoi Fabsie, ook welkom van deze relatieve nieuweling bij de aug2009 mama's, ben zelf ook pas later ingestapt. Goh, wat schrikken van je meisje zeg en ook nog met ziekenhuisperiode en intensive care, bah. Wat goed dat je 6 keer per dag heen en weer ging zeg! Mijn Mini-Mie(-pie) (oftewel: Mini) heeft haar eerste 6 dagen ook in het zh gelegen met een longontsteking maar wij gingen 2 keer per dag. Was onze eigen keuze hoor, om een beetje rust in het lijf en koppie te houden dus ik vind het erg knap van je dat je zo vaak heen en weer ging!

Leuke foto Sanell en inderdaad een mooie dochter hoor!
    Ik denk dat jouw man ook blij is om naast jou in je koude bed te komen liggen, nog altijd een verbetering tov Siberië! :)

Petra: wat ontzettend schattig dat Roos zo aan het kussen is! Suze reageert precies zoals Mini doet als je haar kust, zag ik op je filmpje, haha! Dat mondje een beetje open en scheef wegdraaien, hihi.

Hanna: hoe gaat het nu met Svinthe op het kdv?
    Wat lachen zeg, that's the question! Heb je vet verloren of durf je je nog wel te vertonen op straat? :D Wel jammer, maar vooral stoer dat je hebt meegedaan!

Haha, Mirell! Moet erg om je lachen! :)

Debzie, leuk dat Tess haar groenten lust! Hier gaat het er ook met smaak en trappelende beentjes van plezier in hoor! :) Wij hebben nog geen bruine bonen geprobeerd. Ik heb ze wel in potje op voorraad maar in principe geef ik vers dus die blijven nog even op voorraad. Wij gaan vandaag aan de courgette beginnen. Ben benieuwd want mama lust het niet ;).

Nou, flessen zijn nog steeds geen liefhebberij hier dus had er vanochtend even een klein inzinkinkje over (icm PMS is niet heel fijn: veel tranen en tuiten :)) maar nu voel ik me weer goed en heeft ze haar tweede fles beter gedronken.

Geven jullie rijstebloem? Dat vindt Mini namelijk wel lekker (we geven het sinds 3 dagen 's ochtends) maar gisteren had ze wel vrij veel gespuugd op het kdv... We hoeven het niet 's avonds te geven omdat ze dan beter zou slapen ofzo, maar het is wel een manier om haar haar flesje leeg te laten drinken. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik geniet altijd van jullie foto's maar ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik zelf geen foto's plaats in dit topic. Ik vind het toch altijd een beetje "eng"... Niet dat ik iets te verbergen heb ofzo hoor (en nee, Mini is niet stiekem heel erg lelijk! :D), maar je weet gewoon niet wie er allemaal mee kunnen kijken en ik ben ook wel gesteld op een beetje anonimiteit. Dus ben daar voorzichtig mee.
    Ik dacht: ik meld het toch maar even want soms voel ik me een beetje bezwaard dat ik zoveel van jullie kan zien en dat ik niks van mezelf laat zien.

Nou, ik ga nu theeën met vriendinnen, doeg!

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Miepie: heet jou dochter nou echt Mini of is dat hoe je haar (hier) noemt?

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het is haar schuilnaam ;) (ook voor haar vind ik een vorm van anonimiteit wel prettig)

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Miepie, met Svinthe gaat het op het kdv iets beter. Ze is wat vriendelijker tegen de mensen en lacht ook wat. Maar drinken ... ho, maar, dat blijft nog even achter.
    Ze denken dat het er wel aan zit te komen omdat ze verbetering zien in haar doen en laten.
    Ach we zien het wel hoor!
    Ik had geloof ik 96 ounten bij dat spelletje, op zich niet zo weinig nog, maar die ander had er wel 135 ofzo, het ging zo snel dat ik dat nu nieteens meer zeker weet haha!

Rijstebloem, nee dat heb ik nog niet gebruikt. Jij wel lees ik.
    Waarom, is dat met een reden of gewoon voor het lekkere?
    Ik heb hier wel zo'n probeerverpakking...
    Doe je het in de fles erbij?

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Om me te abonneren op dit topic moest ik hier wat typen.
    Bij deze dus :D

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Gelukkig is er wel enige vooruitgang merkbaar Hanna! Komt vast helemaal goed met zo'n lieffie als Svinthe, die MOET je toch knuffelen en fijne aandacht geven? Komt goed!

Wij zijn eigenlijk begonnen met de rijstebloem om te kijken of ze daarmee tenminste 1 fles per dag nog leeg wilde drinken. Iets nieuws, andere substantie. En ze dronk het idd helemaal op! Maar we zijn dus nog een beetje aan het bedenken of we dat 's ochtends of 's avonds moeten doen. Vandaag (zometeen dus) voor het eerst in de avond, ben benieuwd.
    Maar we doen het dus niet om haar beter of langer te laten slapen ofzo hoor, want ze slaapt ontzettend prima. We waren vandaag weer bij de fysio en die vond het niet verwonderlijk dat ze goed slaapt omdat ze zo beweeglijk en druk is :D

10. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @hanna: leuk 'that's the question' jammer dat je niet gewonnen hebt, en wanneer ben je dan te zien op tv?
    @Miepie: hier ook sinds een paar dagen met rijstebloem begonnen en ze vind het lekker, ik wil het hier doen zodat ze 's ochtends iets meer tijd tussen de flessen kan krijgen (wil echt na 2,5-3 uur na de eerste fles weer eten) en dan kun je op een gegeven moment 's ochtend over op een bordje pap met een lepeltje, omat ze daar dan toch al een beetje aan gewend zijn..
    En 's avonds doe ik er een klein beetje bij, gewoon voor het extraatje, ze krijgt hier maar 4 flessen en soms loopt ze dan nog te mopperen..240 in 1 teug op..
    Nou ik ben er weer vandoor, nog even lekker niksen op de bank en slapen en dan morgen naar schiphol!! Jaaaa

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    oeps, ik dacht ook al gesloten en toen heb ik er ook een geopend, lullig he

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    nou ja hier alles goed, ik zal leter alles bij lezen, mijn meis heeft er nu geen zin in

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nou, de rijstebloem is hier toch nog geen succes hoor. Ik stond vannacht om 2 uur een hele plas rijstebloem-courgettekots op te ruimen :D. En die kleine boef die dan lief naar me lacht en zo weer door wil maffen, die troep zat werkelijk OVERAL! Lekker ding!

Dus ik denk dat we het beter even langzaam op kunnen bouwen want meteen de volle lading valt dus niet goed. Woensdag op het kdv had ze ook al gespuugd. Tot nu toe ging alle bijvoeding zo van een leien dakje maar dit is dus toch te zwaar.

En nu dus met kleine oogjes op het werk. Vanavond komt een vriendin van me die in het buitenland woont dus ik ga lekker wat eerder weg. Toch geen zak te doen op vrijdagen....

14. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,
    ik heb eindelijk een aangesloten laptop en kan nu dus ook af en toe kijken als Roos wakker is, nu opletten dat ik er niet de hele dag achter zit.
    Met Suze gaat het lekker, ze had wat minder trek in de flessen na de enting van dinsdag maar ik heb haar vanmorgen laten slapen tot 8.30 uur (normaal krijgt ze om 7 uur de eerste fles ivm werk en ritme) en ze heeft nu iets van 120 gedronken.

Wij geven sinds een week rijstebloem door de laatste fles. Ze vind het hartstikke lekker

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Petra, veel plezier met je nieuwe verslaving! :D Zo'n laptop is heerlijk maar ik zit er idd erg veel achter...

Heeft Suze prikjes gehad? Was dat nog de derde ronde? Mini krijgt pas in feb weer geloof ik, laatste in december.
    Hoeveel rijstebloem doe je door die fles en heb je het opgebouwd?

Mijn man belt net dat Mini weer alles heeft uitgespuugd vanochtend, zo zielig. Maar ze was gewoon lekker aan het spelen in de box en had er zelf weinig last van, geen verhoging. Dus hij brengt haar zo naar het kdv en als het niet gaat halen we haar gewoon weer op; makkelijk zat! Ik denk dat haar maagje een beetje van streek is...

16. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ miepie, wat vervelend dat mini zo aan het spugen is. Ik hoop dat dat snel over is. Ik geef drie eetlepels rijstebloem bij 180+6 voeding met een avent fles met een I II III speen op stand II en het laatste beetje op stand III

ik was een beetje laat met de afspraak met het cb voor de 4 maanden prikjes en toen ging ik ook nog onverwacht een paar dagen snowboarden dus die afspraak moest verzet worden, vandaar dat we een beetje laat waren

hee vandaag zijn er een hoopp die vermaandag hebben :D
    van harte gefeliciteerd allemaal. Ik vind het echt bizar snel gaan dat onze kinderen al 5 maanden zijn geworden

17. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ben een tijdje niet geweest,sorry:(
    Rosa is twee weken ziek geweest en door een kuur is ze eindelijk opgeknapt.
    Nu zit ik ziek thuis(bijholteontsteking)zit nu aan de antibotica,ik hoop dat ik snel opknap.
    Wat een leuke foto's allemaal:wat worden onze kindjes groot he.

Ik zal ook maar weer eens foto's spammen.
    Ik hoor mijn meisje,ze is wakker aan het worden,het is ook bijna etenstijd
    voor haar.Ik geef nog steeds borstvoeding en sinds eergisteren krijgt ze 'smiddags een fruithapje,wat ze heerlijk vindt.

Ik ga afsluiten,vanavond ben ik er weer.

18. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hey

Geven jullie allemaal al bijvoeding? Hier nog helemaal niet mee bezig. Fabiënne krijgt nog volledige borstvoeding. Over een maandje gaan we eens wat proberen met groente.

Hier ook een meiske die niet helemaal lekker in orde is. Snotverkouden. Gelukkig is ze er niet heel erg vervelend van, maar vond het vannacht wel een beetje eng. Ze moest erg hoesten van het slijm. Zo zielig.

Tja, die 6x per dag naar het ziekenhuis was best wel pittig, maar ik ben wel blij dat ik het heb gedaan. Op het laatst moest het ook wel, omdat ze toen aan het leren was om aan de borst te drinken (daarvoor heb ik 8x per dag moeten kolven). Ik vond het het allemaal wel waard. Toen Fabiënne na 5 weken thuis kwam, had ik wel flinke heimwee naar het ziekenhuis en het superaardige personeel. Gek hè? Nu gaan we er nog wel eens op visite als we toch op controle moeten komen bij de kinderarts.

Groetjes!

19. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Zo, weer lekker weekend.
    Ik had vandaag een andere klas, op vrijdag doe ik om en om de AVD vervanging van die dag.
    En dat is toch wat pittiger dan in je eigen klas...
    Maar het was wel leuk!

Petra, leuk een nieuwe laptop :D

Miepie, he bah, Mini gespuugd van de rijstebloem.... Dat is niet fijn!

Ja JOEPIE!!!!! Veel kindjes vandaag 5 maanden.
    Svinthe ook!!!! :D:D:D

Natasja, van harte beterschap hoor!

Fabsie, ik was begonnen met bijvoeding fruit en groente maar ben weer gestopt.
    Svinthe vond het echt nog helemaal niks!

Vandaag op het kdv heeft ze niet goed gedronken.
    Wat zeg ik... helemaal niks :(
    Tussen de middag ben ik opgetrommeld om er even een fles in te "gooien"'
    Dat is gelukt gelukkig en thuis heeft ze om half 6 210+7 flesje helemaal leeggedronken.
    Dus heeft ze het weer ingehaald!

20. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier een foto van mijn vrolijke meisje.
    Bekijk bijlage 45473

Ze heeft vanavond wel al de opgedronken melk er weer uit gegooid:(
    Ik zat helemaal onder,en het stonk heel zuur.
    Ik ga zo lekker onder de douche.
    Dus waarschijnlijk komt ze vannacht wel een keer.
    Maar ik neem haar dan in mijn bed,wacht tot ze klaar is met drinken,
    even rechtop voor een boertje en dan leg ik haar weer in haar eigen bedje.
    Ze slaapt dan zo weer verder.

Ik heb de wagen nog niet omgebouwd,hopelijk kan ze er nog een maandje in.Ik hoop dat dan de ergste kou geweest is.
    Ik heb wel weer zin in het voorjaar,lekker wandelen zonder jas.

Deel Deze Pagina