Bedankt voor je lieve woorden debsel. x Hey mies; gaat goed met je, fijn zo! Ik heb nog geen andere baan, maandag en dinsdag een solli dus duim maar voor me Melanina; ik snap dat je zwanger wilt zijn óf ongi. Ik zit met hetzelfde he.. heb al een paar dagen af en toe ongipijntjes maar ik wacht af. Testen doe ik voorlopig niet. Heel misschien volgend weekend .. als ik nog durf... Hey lieve maaik, tussen 3 en 4 is prima.. Dan is half 4 wel een mooi tijd haha! En ik heb het luxe want onze debsel en debbedebs komen mij ophalen! Deb; kom je lekker vroeg hierheen? xxx Gisteren super verwend met pakjesavond bij mijn ouders. Was echt heel leuk. Mam had allemaal lekkere hapjes enzo gemaakt. We hadden voor hun een mooie surprise gemaakt met voor ieder een cadeautje erin... en een zak vol cadeautjes verstopt en d.m.v. een gedicht kwamen ze er dan op een leuke manier achter waar ze moesten zoeken. Wij hadden ook hele mooi gedichten en cadeautjes! Zelfs een TOMTOM! Zooooooooo blij mee! Fijne zondag meiden. Bij ons is het; kerstboomdag JOEPIE! Gisteren nog wat leuke spulletjes gekocht. Heel veel zin in.
Heej lieverds, hoe gaat het met iedereen? Sint weer weg en druk bezig met de kerstversieringen? @Maaike, ik snap denk ik wel hoe je je voelt hoor lieverd! En gooi het er maar gewoon lekker uit tegen je manneke en tegen ons. Daar zijn we hier voor en we luisteren met alle liefde naar je! Het is nogal wat dat eigenlijk je droom van zwanger worden, anders ingevuld gaat worden. Maar dat die droom ingevuld worden staat vast hoor! Op een iets andere manier, dan gepland. Maar het komt echt wel goed lieverd! @Ink, lieverd van me, wat een lastige periode he meis! Al die onzekerheid, maar ook voor jou komt het goed! Fijn dat je gister met je ouders zo'n super avond hebt gehad! Dat is wel heel waardevol he! Ik denk aan je lieverd! Dikke knuffel xx @Debsie, fijn dat jullie huisje al zo goed opschiet mop! Heerlijk om zometeen in jullie nieuwe huisje te kunnen wonen, waar ook straks jullie kleine Pip bij komt wonen! En maandag kan je je kleintje weer zien, jippie! Geniet er maar lekker van lieverd! En bedankt voor je bezorgde woorden! Ook ik moet nu goed voor mezelf gaan zorgen, maar het is nog allemaal zo onwerkelijk..... @Miesje, fijn dat alles zo goed gaat meis! Veel plezier bij de verloskundige! En bedankt voor je voorzichtige felicitatie! @LJ, dikke knuffel voor jou lieverd! @Melanina, balen dat je negatief getest hebt meis. Misschien toch nog te vroeg? Hoop het voor je! En hoe voel ik me? Pfff, vind het allemaal nog zo onwerkelijk! Besef het echt nog niet zo. Vanochtend weer getest en streepje wordt wel iets duidelijker, je ziet er nu meteen iets op staan. Heb ook een digitale test gedaan en daar kwam "niet zwanger" te staan ! Daar schrok ik aan de ene kant wel van, maar ik ga er toch maar vanuit dat het nog iets te vroeg is, dat ik nog te weinig HCG heb. Hubbie is heel voorzichtig blij, maar vind het nog wel erg lastig. Voor hem is een vaag streepje niet echt overtuigend dat ik zwanger ben . Voor hem moet er een knaltest zijn (en het liefst een dokter die zegt dat het echt zo is ) En als ik dan zometeen vertel dat die digitale negatief was ......... Maar we wachten gewoon nog een paar dagen af! Ik denk echt wel dat ik zwanger ben. Voel me zo anders. Nog steeds geen ongi (en dat is het belangrijkste ), temp nog erg hoog, heel veel last van pijnlijke, gespannen (.)(.), veeeeeeeeeeeeel plassen, nog steeds veel speldenprikjes, veel lage rugpijn, errug moe en erg misselijk waardoor ik bijna niets kan eten! Dikke kus
Debs meid, komt helemaal goed! Gister is Eva geweest, mn vriendinnetje... jullie kennen het verhaal. was heftig maar ook fijn, we hebben alles kunnen delen en ze is volgens mij de eerste die begrijpt dat ik zeg dat ik me schuldig voel. Schuldig omdat het verlangen naar een kind groter is dan het verdriet van de verloren kindjes. Ik kan het niet uitleggen, maar zij wist precies wat ik bedoelde. En dat voelde wel fijn, want toen voelde ik me niet zo raar en schuldig meer.... maar komt goed. Verder voel ik me prima. Eindelijk weer eens geklust. Van de artsen mocht het eigenlijk nog niet, vooral omdat het risico om zwanger te worden te groot is nu, maar we hielden het niet meer hoor haha, dus netjes gezorgd dat het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes niet opging deze keer haha. Voelde trouwens wel tegen natuurlijk, want je wil zwanger worden, maar doet er alles aan om dat niet te laten gebeuren.... afin.... weer een ervaring rijker. Nog even voor Maaike... PCO, een vriendin van me heeft dat ook... enne, die heeft twee prachtige jongens rondlopen! Niet dat ik jou twijfels enzo wil bagataliseren, maar ik hoop je zo hoop te geven. Grijp alles aan wat je kan doen en hou dat vol, want geloof me, het is het waard. Ryan en Myron worden over 10 daagjes alweer 4! Hoe is het met de andere meiden? Ink, Missy, Miesje, Marleen.... Debs.... de rest die ik vergeten ben in de vluggigheid?! Liefs Joey
LJ ik kan ook begrijpen dat je verlangen groot is hoor en als je eenmaal dalijk wel een gezond babytje heb dan heb je plaats om het verdriet van je vlindertjes te verwerken . Ik zou dat ook hebben denk ik hoor Hier spannende tijden aangebroken tussen nu en ong 3 dagen moet me ongie komen . Voel niet echt ongie pijn wel een strakke band om me buik en eten smaakt me niet wat ik meestal pas heb op ongie dag zelf. Maarja die nega test zit nog in me achterhoofd dus denk dat het januarie word. Maar wat nou als me LF langer duurt dan 14 dagen moet ik me dan zorgen maken of kan dat?
Kan altijd...... Geen zorgen maken. Waar je goed rekening mee moet houden is de hoeveelheid bloedverlies je hebt, gepaard met het ritme van je cyclus en eventuele lichamelijke klachten die je voelt. Je moet wel proberen dit een beetje te filteren (dus niet elk pijntje en scheet, maar gewoon over algemeen). Wanneer je eventueel naar een arts zou moeten, heb je die info alvast. Onthou goed dat je lichaam zich nu aan het voorbereiden is op een eventuele zwangerschap.... Er is ook niet voor niets een lente en herft in de seizoenen ingebouwd... het heeft tijd nodig om te ontwikkelen... zonnetje kan niet van de een op de andere dag 30 graden schijnen, en dan 2 graden vriezen... dus gun je het geduld, en geef jezelf het vertrouwen dat het goed komt... want dat komt t wel meisje!
goedemorgen, ten eerste LJ ik snap jouw gevoel volkomen, tuurlijk wil je graag zwanger worden, je weet hoe het is nu om zwanger te zijn geweest,m en kan me voorstellen dat na 3x je gevoel alleen maar sterker word, ik vind dus idd niet dat je je schuldig hoeft te voelen hoor Komt vast helemaal goed met jullie nu je weet wat er met je aan de hand is lieffie Thnx meissies voor de lieve berichtjes, super, gister heb ik ff een jankbuik gehad en thomas was super lief voor me, hij weet zeker dat het goed komt ,komt het ook Oh ja LJ, heb geen PCO maar psos, miss is het wel hetzelfde, sorry dan ,maar goed dacht zeg t ff En ik heb eens goed alle info rustig gelezen en het is wel spannend allemaal hoor als je ziet wat voor een onderzoeken allemaal gaan komen wss om vast te stellen wat het nou precies is haha Leuk hoor de kerstboom zetten inkie, die van ons staat en hij is zooooooo mooi geworden haha Ben er trots op Wij gaan zo ff op visite bij mijn ouders @debbedebs, kan me voorstellen dat het onwerkelijk is lieffie, je wilt het zo graag en ineens verschijnt er een 2e streep op de test haha Moet geweldig zijn... lekker al een beetje genieten en de digitale testen hebben vaak wat meer hcg nodig idd Kus
sde klachten die ik heb met me menstuatie heb ik altijd al gehad voor nadat ik om medische redenen 4 jaar geleden de pil vaarwel gezegd heb zijn die klachten toegenomen. En mijn cyclussen zijn altijd onregelmatig maarja nooit opgelet of het erg was. Nu ik dus weet waneer me ei sprong ong was en hoor en lees dat je LF hooguit 14 dagen moet duren en mijn cyclussen dus schommelen hou je dat wel in je achterhoofd.. Ach ja we merken het wel waar zeur ik om er zijn meiden zoals jij LJ en Maaike die veel meer reden hebben om te zeiken .
nou melina als je het niet vertrouwd gewoon naar de HA gaan, kijk maar naar mij. heb altijd gedacht dat mijn klachten " normaa" waren, kus
maar jou cyclussen waren wel erg lang en bij mij valt dat nog wel mee en ik heb door middel van ovutesten ook me ei gevonden dus ook dat zit goed. was gewoon een beetje nieuwschierig en wil me niet te snel zorgen maken . Gelukkig ben jij nu wel naar de HA gegaan en hoop ik dat je problemen door middel van hulp opgelost kunnen worden.
Nee, serieus melanina, iedereen mag zeiken dus jij ook en vertrouw je het niet ga je naar de huisarts of ik SCHOP je erheen! Haha... Nee meid, geloof me, uit ervaring zeg ik dat JIJ jou lichaam het beste kent, en niemand anders! Dus luister er goed naar! Ieders leed op zich is net zo groot, een schalering is daarbij NIET van belang of toepassing!
Hey lieffies! Inks: ik haal dan eerst Debs op en dan komen we samen naar jou! Ik vind het prima om lekker vroeg te komen hoor, maar dan moet dat dus voor Debs ook kunnen Maken we er een lekker gezellig dagje van! Zo'n zin in... Veel plezier met het opzetten van de boom schat! Wij gaan dadelijk nog dingen inpakken enzo en dan vanavond in het nieuwe huis slapen Morgen echo en 's middags komen de meubels... Leuk leuk! Debs: die digi-testen hebben echt meer HCG nodig. Probeer morgen of overmorgen nog eens een kruidvat en als die duidelijker zijn, doe dán pas nog eens een digi-test. Echt meis, je hebt nu al zoveel keer een tweede streepje, je bent gewoon echt zwanger! Wow! Vanaf hoe laat ben jij de 3e januari beschikbaar voor de taxi-service ? Maaike: sprak je net al effe op msn, maar ineens kwam er weer een -t en daarna niks meer Maar je bent een schatje en ik meende wat ik zei! LJ: kan me voorstellen dat je je dan schuldig voelt. En dat is totaal niet nodig natuurlijk, maar dat heb je wel. En dan kunnen wij wel zeggen dat het niet erg is enzo, maar als je dan met je vriendinnetje praat die helaas wéét hoe het voelt, dan heb je daar toch wat meer aan. Hahaha, toch maar geklust meis? Das ook wel weer eens fijn he... Wanneer mogen jullie er weer voor gaan? Melanina: een onregelmatige cyclus op zich is niks om je zorgen om te maken hoor.. (maar snap wel dat je dat soms wel doet ) Hou het gewoon in de gaten! En als het niet goed voelt, gelijk aan de bel trekken en naar de huisarts. Daar zijn ze voor! Nou meiden, we gaan maar 'ns aan de slag! Gaan misschien ook proberen internet vandaag te verhuizen, dus als ik niet online ben vandaag en/of morgen, dan ligt het daaraan... We zijn niet zo technisch, dus... Op hoop van zegen Dikke kuss voor m'n dinnetjes! Xx
idd melina, iedereen heeft klachten of baalmomenten om wat dan ook en daar ben je niet minder om hoor Gewoon naar je eigen lichaam luisteren hoor kus
OOOHHH! YESSSS! Meissie gefeliciteerd! Wist het stiekem wel een beetje, kon niet anders natuurlijk. Wat gaaf meissie! Dat is nog eens een leuk sint kadootje he? Geniet ervan meis. HEb je nog fotootjes van dit testje?
Hey debs! Nog even een menstuatie afwachten en dan mogen we er vol tegenaan! As woensdag heb ik telefonisch consult, dan hoor ik de afstemming van mn medicatie. Dat wordt, weet ik nu al, een pil extra per dag. Maar dan kan het frummeltje wel groeien. Verder hoor ik dan ook de rest van de bloeduitslagen en wat we verder mogen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat ik of de aankomende menstruatie aantel, of die van januari, maar het kan altijd tegenvallen natuurlijk... maar dat is het gevoel wat ik heb, en ik heb wat dat betreft weinig ongelijk.... dus we zien wel. Komt goed! Hoop dat jou mensje ook goed groeit en je morgen een prachtige echo krijgt.... Die nekplooimeting he, waar is die nu eigenlijk voor en wat doet dat, is het gevaarlijk..... Ik heb daar eigenlijk nog nooit iets van gelezen, dus ben benieuwd! Kus
LJ ik hoop dat je volgende zwangerschap perfect mag gaan . En tuurlijk ga ik als ik het niet vertrouw naar de dokter haha heb er al een abbo op dus ... Zo net de caafjes een schoononderkomen gegeven . Maar had ff een vreetbui dus heb er maar aan toe gegeven al zal alles er dalijk weer uitliggen .
Nekplooimeting is onderdeel van de combinatietest. Het houdt in dat er bloed wordt afgenomen en vervolgens middels een echo de dikte van de nekplooi van de beeb wordt gemeten. Hieraan zitten dus totaal geen risico's. 't Is een 'doodgewone' echo. Deze twee uitkomsten samen leiden tot een bepaalde uitkomst: een berekende kans op een kindje met het syndroom van Down. Nu is het een kansberekening, dus totaal geen zekerheid. Wanneer er een hoge kans is, wordt er verder gekeken middels een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Daaraan zitten wél risico's. Is er een (zeer) lage kans op een dergelijke afwijking, dan gebeurt er verder niks. Omdat het 'slechts' een kansberekening is, doen veel mensen het niet. Wij wilden het echter wel! Enne... even afwachten dus. Wel geweldig nieuws dat je door aanpassing van je medicijnen waarschijnlijk gewoon een kindje zal kunnen voldragen. Enne... hoe erg het ook enerzijds klinkt... Je bent de laatste maanden een flink aantal keren zwanger geweest, dus (hoe verschrikkelijk ook de afloop is geweest) dat biedt wel hoop voor de toekomst. Zodra je groen licht krijgt horen we het he Xx
Hoi meiden! Iedereen een fijne sint avond gehad? @Inkie: fijn dat alles zo geslaagd was meis! En als je dan ook nog eens de kadootjes krijgt die je gevraagd hebt, is het helemaal mooi Wat je MK betreft: het is logisch dat je daar nog niet overeen bent. Ook al was het wat ze noemen nog "pril" .. voor jezelf heb je er al echt een band mee en voel je je al zo betrokken bij de kleine. Neem de tijd lieffie en zorg ervoor dat jijzelf en daarmee ook je lichaam dit verwerkt hebben. Het is ook niet niks allemaal... Nou meissie, staat je kerstboom al? Of ben je nu bezig? @Debsel: hey meis, gaat dus lekker opschieten je huisje? Fijn gevoel geeft dat dan he? Mijn kerstboom staat nog niet. Dat wil ik vandaag gaan doen, als ik daar nog aan toe kom. Vanmorgen belde mijn schoonma vroeg, helemaal overstuur, of we vanmiddag allemaal (dus kinderen met aanhang) wilde komen om ergens over te praten, dus ik hoop dat ik daarna nog aan m'n boompje toekom. Ach, we hebben altijd de avond nog Hoe voel jij je verder? Veel succes morgen met de nekplooimeting meis! @Miesje: fijn je weer te zien meis. Jij schiet ook al lekker op he? Met mij gaat het goed. En ja, ik vind het ook een hele mooie echo foto. Je ziet alles zo duidelijk al! En we hadden zelfs al het hartje gehoord (met die 9 weken). Nu heb ik een Angelsound gekregen van m'n ventje, maar daar hoor ik nog niks mee. Misschien vanavond of morgen weer eens proberen. Hoe voel jij je verder? @Maaike: gaat het weer een beetje meis? Af en toe een flink potje huilen lucht op hoor! Gewoon lekker doen. Het is ook zo'n rotgevoel als je lichaam niet doet wat je wil. Dat is zo frustrerend. Wel goed van je dat je optimistisch blijft meis! Dat is soms niet het gemakkelijkste om te doen, dus ik vind het knap van je! @LJ: hey lady, hoest met jou? Vind het van jou ook super hoor dat je zo positief in het leven staat! Echt super gewoon! @Melanina: beterschap meis. Hopelijk voel je je snel wat beter... @Debbedebs: is het al een beetje doorgedrongen meissie Die digitale hebben veel meer HCG hormoon nodig, dus die zou je over een aantal dagen nog eens moeten doen. Ik heb het helemaal niet gedaan. Ik had 2 van de kruidvat (super dingen) en 1 "gewone" CB test. Die werkte ook prima. Die digitale schijnen het niet altijd goed te doen, dus ik zou van het resultaat niet uitgaan hoor! 2 streepjes is 2 streepjes. @Andere meisjes: met jullie ook alles goed? Gisteravond zijn we bij onze 2 beste vrienden geweest en mijn vriendin kon het ook niet laten om al wat te kopen. Dus kwam ze met een heel schattig babypakje aanlopen voor ons. Echt zo onwijs schattig gewoon! Vond het wel heel lief van haar. En we mogen haar campingbedje overnemen. Dus daar zijn we ook heel blij mee! Nou meiden, vanmiddag zal ik dus niet hier kunnen kijken, want dat zitten we bij m'n schoonmoeder en daarna wil ik toch echt mijn boompje in elkaar gaan zetten, maar morgen ben ik natuurlijk weer aan het werk en dan kan ik weer lekker bijlezen Liefs en knuffel voor jullie allemaal..!
ow deb helemaal geweldig!zwanger gefeliciteerd meis!weer 1tje! maaike meis hoe is het met je hoe ben je er onder.... de rest van de lady's alles okey! met mij gaat het nu wel weer wat beter druk aan de klus he niet erg!dikke knuf voor jullie allemaal j=kussie!
pfff rugpijn word steeds erger maar nog geen ongoe te bekennen banner klopt niet helemaal is uitgaande vn me langste gemiddelde cyclus . hoest met de rest?
hey meiden, net terug van visite bij mijn ouders we gingen lekker uit eten onverwachts, zit helemaal vol haha Ga zo slapen want moet om 5.30 alweer opstaan Hoe issie hier? Kus